Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Sorry, vergissing van mijn kant, dacht dat het over een 3.0 diesel ging, voor de 4.2 benzine zal je idd véél meer betalen, hoeveel weet ik niet juist.
Die vraag komt niet van mij hé ? Ik rijd zelf met een 3.0tdi quattro @ 310pk/625Nm dus géén last van de 20" wielen
Ik zou ook géén 20" op een 2.0 tdi leggen maar ik zou zowiezo al een A5 nooit in 2.0 kopen.
ah ik dacht al,kans is groot dat er nog een nulletje achter die 600 moet
Die vraag komt niet van mij hé ? Ik rijd zelf met een 3.0tdi quattro @ 310pk/625Nm dus géén last van de 20" wielen
Ik zou ook géén 20" op een 2.0 tdi leggen maar ik zou zowiezo al een A5 nooit in 2.0 kopen.
Ik weet met wat jij rijdt en ik zou dat ook niet kopen, in DE kan je de TDIe niet krijgen maar zal hier zijn voor de leasingmarkt zeker.
Heeft er hier iemand ervaring met LPG installatie op een A5? Zinnens de 2.0Tfsi op gas te zetten. Maar wil eerst een horen wat ervaringen zijn van anderen.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Heeft er hier iemand ervaring met LPG installatie op een A5? Zinnens de 2.0Tfsi op gas te zetten. Maar wil eerst een horen wat ervaringen zijn van anderen.
Had dezelfde vraag, kijk maar eens in het subforum advies! Reacties waren over heel de lijn positief..
Is er iemand hier op het forum die een big brake kit op zijn a5 heeft staan?
Ik zou graag eens een resultaat zien. Zou durven overwegen om vooraan Brembo remmen te laten plaatsen maar heb schrik dat de originele remmen achteraan nogal een belachelijk zicht gaan geven. En zowel voor -als achteraan brembo komt wat duur uit en is te veel werk om elk jaar te switchen voor de keuring.
Ik weet het, daarmee dat ik zeker wil zijn dat het er ook goed uitziet :-)
Heb er spijtig genoeg nog geen enkele a5 mee gezien.
En moesten de remklauwen van de a5 er zo mottig niet uitzien ik zou er zelfs niet aan denken, maar het stoort mij enorm. Je hebt een mooie wagen en dan ijzeren en half roeste remklauwen
mijn A5 van 2010 heeft nu bijna 50000km en sinds kort merk ik op dat de achterwielen precies meer rolgeluiden maken. Vind ik een nogal ergerlijk geluid in een anders zo een stille wagen. Zou het kunnen dat er iets mis met de lagers?? heb ook al hier ergens gelezen dat het eigen is aan de bridgestone potenzas dat ze na een tijd meer lawaai maken. de voorste banden zijn reeds vervangen door michelins sport3 en is een merkelijk verschil in rijgedrag. heb wel nooit rolgeluiden ondervonden toen de bridgestones versleten waren vooraan. iemand een verklaring??
mijn A5 van 2010 heeft nu bijna 50000km en sinds kort merk ik op dat de achterwielen precies meer rolgeluiden maken. Vind ik een nogal ergerlijk geluid in een anders zo een stille wagen. Zou het kunnen dat er iets mis met de lagers?? heb ook al hier ergens gelezen dat het eigen is aan de bridgestone potenzas dat ze na een tijd meer lawaai maken. de voorste banden zijn reeds vervangen door michelins sport3 en is een merkelijk verschil in rijgedrag. heb wel nooit rolgeluiden ondervonden toen de bridgestones versleten waren vooraan. iemand een verklaring??
Welja, je hebt enerzijds de onderlinge verschillen (merk/type band), de ene band kan wat stiller zijn dan de ander. Daarnaast gaat een band ook luidruchtiger worden naarmate het profiel van de band afneemt. Dus ik kan me perfect inbeelden dat de achterste banden in verhouding meer lawaai maken, dat het nu des te meer opvalt vanwege de onbalans qua geluid tussen voor-en achteras.
Om zo'n zaken te vermijden probeer ik alle 4 de banden gelijkmatig te slijten. Met een quattro aandrijving slijt je de banden sowieso gelijkmatiger af, zodat je ze alle 4 gelijktijdig kan vervangen. Heb je voorwielaandrijving, moet je af en toe de banden verleggen van as, want de voorste wielen slijten uiteraard sneller.
Welja, je hebt enerzijds de onderlinge verschillen (merk/type band), de ene band kan wat stiller zijn dan de ander. Daarnaast gaat een band ook luidruchtiger worden naarmate het profiel van de band afneemt. Dus ik kan me perfect inbeelden dat de achterste banden in verhouding meer lawaai maken, dat het nu des te meer opvalt vanwege de onbalans qua geluid tussen voor-en achteras.
Om zo'n zaken te vermijden probeer ik alle 4 de banden gelijkmatig te slijten. Met een quattro aandrijving slijt je de banden sowieso gelijkmatiger af, zodat je ze alle 4 gelijktijdig kan vervangen. Heb je voorwielaandrijving, moet je af en toe de banden verleggen van as, want de voorste wielen slijten uiteraard sneller.
Bedankt voor uw uitleg. Komt er dus nu op neer dat indien ik van dat lawaai wil af zijn eigenlijk mijn achterste banden zou moeten vervangen alvorens ze eigenlijk goed versleten zijn. Om ze nu nog te gaan draaien zal niet veel meer uit maken vrees ik. Zal eens langs gaan bij de dealer en eens luisteren met welke uitleg ze gaan komen. Zie dat je uw a5 vervangt voor een a6 2.0 multi? Benieuwd naar uw ervaringen want overweeg die ook. Heb enkel schrik dat ik de zes cilinder zal missen en dat ik me niet zal kunnen verzoenen met het karakter van de multi..
Heb het mij toch niet kunnen laten en een zwarte Brembo - 6 zuigers 355mm - kit besteld voor vooraan.
Nog een week of 4 geduld nu en dan hopen dat ik ermee door de keuring geraak.
De vermelding "Brembo" zal alvast niet te zien zijn, dus wie weet lukt het wel :-)
Iemand die weet of je zo een kit later kan overzetten op een S5?
Of heeft een S5 meer remkracht nodig?
Comment