Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
    Heeftt niets met die banden te maken. Rij veel liever met achterwielaandrijving.
    Geen testritje vooraf gedaan dan met de A5 ? En aan een auto zijn er nog heel wat meer componenten die wegligging en besturing beinvloeden dan juist maar die achterwielaandrijving. Zoals stijfheid en baanvastheid van de banden ,schokdempers ,stijfheid van koetswerk , spoorbreedte en asafstanden van de wielen , hoogte en gewicht van koetswerk, ligging van motor , enz....enz....
    Heb vroeger reeds met 3-tal achterwielaangedreven wagens gereden en kan toch verzekeren dat er een zee van verschil was tussen deze drie totaal verschillende auto's.
    En dan hebben we het nog niet over rijden in de sneeuw met achterwielaandrijving waarbij je het noorden kwijtraakt ondanks GPS .

Comment

Heeftt niets met die banden te maken. Rij veel liever met achterwielaandrijving.
      Hoeveel mensen hebben hier al gezegd dat je een quattro moest kopen?
      Als je van gelijkmatige bandenslijtage spreekt, weer een voordeel van de quattro (in tegenstelling tot een BMW met achterwielaandrijving).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Hoeveel mensen hebben hier al gezegd dat je een quattro moest kopen?
        Als je van gelijkmatige bandenslijtage spreekt, weer een voordeel van de quattro (in tegenstelling tot een BMW met achterwielaandrijving).
        . IK beweer ook niet dat de A5 een slechte wegligging heeft hé. Vind het nog elke dag een dijk van een wagen. Quatro kan je niet krijgen bij de 2.7TDI. Zal toch zowiezo er de komende vier jaar nog mee rijden want het waarde verlies is me toch wat te groot. Nu vertellen ze me dat mijn wagen minder zijn waarde zal behouden omdat het geen automaat is. Ze weten toch altijd wat. De les die ik er uit trek is dat een premiummerk geen premium meer is bij verkoop

Comment

Waar is dan de bewering dat men meer betaald voor een premium merk maar dat die meer zijn waarde behoudt. Mijn vorige wagen was een Mercedes en toen ik mijn Audi kocht kreeg ik te horen dat Mercedes zijn waarde verliest. Dacia,Kia en andere merken zullen daar op termijn wel bij varen
          Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
          . IK beweer ook niet dat de A5 een slechte wegligging heeft hé. Vind het nog elke dag een dijk van een wagen. Quatro kan je niet krijgen bij de 2.7TDI. Zal toch zowiezo er de komende vier jaar nog mee rijden want het waarde verlies is me toch wat te groot. Nu vertellen ze me dat mijn wagen minder zijn waarde zal behouden omdat het geen automaat is. Ze weten toch altijd wat. De les die ik er uit trek is dat een premiummerk geen premium meer is bij verkoop
          Die tijd is al lang voorbij, zeker als de opties evenveel kosten als de basisprijs

Comment

heb een offerte liggen maar weet het type niet van buiten.volgens de bandenboer is het een nieuw type van michelin. Optrekken doe ik eigenlijk nooit zot. Rij wel dikwijls snelheden boven de 200. Overwogen om men A 5 weg te doen om weer een achterwielaandrijving te hebben. Langs geweest bij Bmw voor prijsofferte en overname. Viel achterover toen ik te horen kreeg dat ik nog 30000euro voor mijn audi zou krijgen. Een wagen van 50000euro die na 11maanden nog 30000euro waard is. Onvoorstelbaar!!!!
            Zelf proberen te verkopen.
            Die verkopers bellen ook maar een paar opkopers die geld willen verdienen.
            En elk argument is goed, tis geen automaat, tis een automaat, allemaal blabla.

Comment

IK rij nu een jaar met mijn A5 en heb er 27000km op zitten. Mijn voorbanden zijn volledig versleten wat ik toch wel heel erg snel vind. Wat zijn jullie ervaringen? Ben nu zinnens michelin pilot banden erop te leggen
              De problemen waar je van spreekt heb ik ook, rij zelf met een 3.0 tdi A5 cabrio.
              Bij mij waren de voorste banden versleten na 24000 km, probleem gemeld aan garage en daar wisten ze me te vertellen dat dit een gekend probleem is van de A5.Maar waar een wil is ,is een weg dus tot een zeer mooi compromis gekomen in de garage ,pm bij intresse welk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door privatinvestigate Bekijk Berichten
                De problemen waar je van spreekt heb ik ook, rij zelf met een 3.0 tdi A5 cabrio.
                Bij mij waren de voorste banden versleten na 24000 km, probleem gemeld aan garage en daar wisten ze me te vertellen dat dit een gekend probleem is van de A5.Maar waar een wil is ,is een weg dus tot een zeer mooi compromis gekomen in de garage ,pm bij intresse welk.
                Ik heb daar geen problemen mee,heb nochtans een 270 pk op de voorwielen en rij niet bepaald rustig.Een 3.0 tdi is toch quattro?

Comment

• Iemand een goed adres voor H&R in limburg?
                  Interesse in spacers en kleine verlaging.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                    Ik heb daar geen problemen mee,heb nochtans een 270 pk op de voorwielen en rij niet bepaald rustig.Een 3.0 tdi is toch quattro?
                    Correct , ik heb quattro
                    Zal even verduidelijken wat het antwoord van de garage , en een onafhankelijke banden centrale was.
                    volgens hun is de 3.0tdi redelijk zwaar op de neus, als je dan redelijk veel autobaan doen aan redelijk hoge snelheid gaat de band door middelpunt vliegende kracht bol staan , het gewicht , de snelheid en het soort band (pirelli p zero) 255 35 19 dit alles samen maakt dat de band in het midden snel afslijt,let wel ik zeg niet dat het een slechte band is !
                    De banden centrale heeft mij nog pirelli banden laten zien welke het ook hadden .Daarom dat ik hoger vermeld geschreven heb , ik heb een mooie overeen komst met de garage kunnen maken , alhoewel ze het zeker niet verplicht waren waar voor ik de mensen van jennes toch nog is wil bedanken .
                    De technische uitleg is misschien niet 100 procent juist uitgelegt waar voor mijn excuzes, maar denk dat jullie wel verstaan wat ik bedoel

Comment

• Mja 30.000km met een p-zero is normaal hoor. Je krijgt er dan ook veel grip voor en je weet dat snelle auto's banden vreten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door privatinvestigate Bekijk Berichten
                        alles samen maakt dat de band in het midden snel afslijt,let wel ik zeg niet dat het een slechte band is !
                        Ik heb het probleem nog niet gehad, noch met Michelin, Bridgestone, en ook niet met de Vredestein winterbanden. Mocht die uitleg echt de oorzaak aanwijzen, zou ik het ook moeten ondervinden.

Toch niet een te hoge druk op de band toevallig?

Comment

Ik heb het probleem nog niet gehad, noch met Michelin, Bridgestone, en ook niet met de Vredestein winterbanden. Mocht die uitleg echt de oorzaak aanwijzen, zou ik het ook moeten ondervinden.

Ging het ook net zeggen, die 2.8 die in de deur staat aangegeven (19") is veel te veel. Mijn bandencentrale zet ze op 2.5bar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                            Mja 30.000km met een p-zero is normaal hoor. Je krijgt er dan ook veel grip voor en je weet dat snelle auto's banden vreten
                            Ik heb met de dunlop sportmaxx gt zo'n 60.000 autostrade km gereden. Heb ze nu vervangen door Michelin pilot sport.
                            Wat me onmiddellijk duidelijk werd, na de eerste meters, is het verbeterde comfort dat de Michelin banden geven! Een wereld van verschil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                              Ik heb met de dunlop sportmaxx gt zo'n 60.000 autostrade km gereden. Heb ze nu vervangen door Michelin pilot sport.
                              Wat me onmiddellijk duidelijk werd, na de eerste meters, is het verbeterde comfort dat de Michelin banden geven! Een wereld van verschil.
                              Comfort wel maar grip niet
                              Ofwel heeft m'n vering z'n beste tijd al gehad

Comment

Je schrijft dat je het nog niet voor had.Maar heb je ook al met pirelli gereden , want je noemt wel 3 andere merken , ik rij vooraan 2.9 achteraan 2.6 let wel 2 personen en koffer vol.ga nogal dikwijls op reis, daarom veel autostrade km.
                                Wat ik er in vorige posts nog niet bij zette is dat het vooral de voorste banden zijn die het hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                                  tja... (alle) nieuwe banden geven altijd een gevoel van verbeterde comfort...
                                  Michelins hebben altijd malse(re) flanken gehad, dit is hun filosofie sinds de komst van de "X"
                                  vandaar dat ze bij de installatie steeds comfortabelder aanvoelen
                                  wel zijn de karkassen van de Michelins ook stijver, wat niet bij het begin tot uiting komt
                                  halverweg hebben ze nog steeds het voordeel van hun malse flanken, maar met 4mm ipv 8mm aan tekening begint het comfort te minderen
                                  er is daar een veilige oplossing voor : opnieuw nieuwe (Michelin) banden bestellen !

Comment

• De a5 is wel echt 'n mooie wagen vind ik. M'n pa vindt de a5 al lang mooi en gaat er wss 1 kopen. We zijn vandaag gaan kijken naar een echt vette a5: Een witte 2.7 tdi met 19" velgen, KW-vering, vleugeldeuren, skytune sportuitlaten, RS5 bodykit en rood zwart lederen interieur gestikt in bentley-style. Echt zeer mooie, exclusieve wagen, ik hoop dat we hem kopen.

Comment

• Als je pa met een belachelijke A5 wil rijden moet hij dat doen ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mistergadget Bekijk Berichten
                                        De a5 is wel echt 'n mooie wagen vind ik. M'n pa vindt de a5 al lang mooi en gaat er wss 1 kopen. We zijn vandaag gaan kijken naar een echt vette a5: Een witte 2.7 tdi met 19" velgen, KW-vering, vleugeldeuren, skytune sportuitlaten, RS5 bodykit en rood zwart lederen interieur gestikt in bentley-style. Echt zeer mooie, exclusieve wagen, ik hoop dat we hem kopen.
                                        Als je vleugeldeuren wil koop je best een SLS AMG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mistergadget Bekijk Berichten
                                          De a5 is wel echt 'n mooie wagen vind ik. M'n pa vindt de a5 al lang mooi en gaat er wss 1 kopen. We zijn vandaag gaan kijken naar een echt vette a5: Een witte 2.7 tdi met 19" velgen, KW-vering, vleugeldeuren, skytune sportuitlaten, RS5 bodykit en rood zwart lederen interieur gestikt in bentley-style. Echt zeer mooie, exclusieve wagen, ik hoop dat we hem kopen.

AMAI ze !

Klinkt sjiek ze !

AMAI !

Comment

Working...
                                          X