Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ben al een tijdje te zoeken naar een betaalbare polijstmachine
al wat ik zie kost rap 400 euros, wat ik toch veel vind voor het aantal keren dat ik dat echt nodig heb
mijn (hand)methode : steeds met vochtig doek werken, als het nodige is wat vloeibaar compound (Command) gebruiken en dan geduldig (ook nat) polijsten met een produkt zonder schuurmiddel en nooit in cirkel vrijven, steeds gekruist heen en weer
opblinken met katoendoek of (ultra-proper) microvezeldoek (nog atlijd niet helemaal droog, volgens mij is juist dat de kunst)
bij mij werkt dat ook op de supermalse zwarte lak (niet-metallic...) van mijn Saab : niet het minste wolkje, ook niet in de volle zon
Kijk dan toch even op de webshop zou ik zeggen
Ik heb een kit staan incl. pads en producten voor een goeie €200
Ik ben net terug van Griekenland...kon dus niet eerder reageren.
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik daarnet om de A5 ben geweest en het verschil met die ABT kuur is enorm. Ik heb echter niet de tijd gehad om es deftig te testen. Dat doe ik morgen.
Ik post mijn ervaringen wel neer. Mss zet ik er wel een filmpke bij...
Ik keek daarnet naar dat filmpke van Jimmy en ik kan nu al zeggen dat mijn 2.0 daar los over gaat, daar ben ik zeker van...
Ik ben net terug van Griekenland...kon dus niet eerder reageren.
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik daarnet om de A5 ben geweest en het verschil met die ABT kuur is enorm. Ik heb echter niet de tijd gehad om es deftig te testen. Dat doe ik morgen.
Ik post mijn ervaringen wel neer. Mss zet ik er wel een filmpke bij...
Ik keek daarnet naar dat filmpke van Jimmy en ik kan nu al zeggen dat mijn 2.0 daar los over gaat, daar ben ik zeker van...
Ik ben net terug van Griekenland...kon dus niet eerder reageren.
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik daarnet om de A5 ben geweest en het verschil met die ABT kuur is enorm. Ik heb echter niet de tijd gehad om es deftig te testen. Dat doe ik morgen.
Ik post mijn ervaringen wel neer. Mss zet ik er wel een filmpke bij...
Ik keek daarnet naar dat filmpke van Jimmy en ik kan nu al zeggen dat mijn 2.0 daar los over gaat, daar ben ik zeker van...
Verslag volgt...
Grts,
Nico
Het zal wel zijn dat er een groot verschil is na de tuning.
Vergeet niet dat de mijne maar een 1.8'je is die het moet stellen zonder het Audi Valve Lift systeem.
Het zou eerder zorgwekkend zijn indien hij trager zou zijn,dan was er pas een probleem.
Heeft hij nu op de bank gestaan en zoniet ben je dit van plan?
Ik ben net terug van Griekenland...kon dus niet eerder reageren.
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik daarnet om de A5 ben geweest en het verschil met die ABT kuur is enorm. Ik heb echter niet de tijd gehad om es deftig te testen. Dat doe ik morgen.
Ik post mijn ervaringen wel neer. Mss zet ik er wel een filmpke bij...
Ik keek daarnet naar dat filmpke van Jimmy en ik kan nu al zeggen dat mijn 2.0 daar los over gaat, daar ben ik zeker van...
Verslag volgt...
Grts,
Nico
Is jou A5 enkel software-matig aangepast of zijn er nog dingen veranderd?
Ik weet bv. dat een 2.0 Tfsi met 211pk standaard sterkere nokkenassen heeft dan een met 180pk
En wie heeft dat gemonteerd? Jou dealer zelf? Was je er zelf bij?? Ben echt geïnteresseerd
En als ik het goed begrijp, blijft jou fabrieksgarantie ook behouden.
Dag mensen, dit is mijn eerste post hier na enkele dagen het forum gevolgd te hebben. Ik ben hier terecht gekomen via een zoekopdracht.
Waarom post ik hier: simpel. Ik heb gisteren een A5 coupé besteld. Ik moet zeggen dat de opwinding terug even groot is als toen ik zo'n 11 jaar terug één van de eerste Alfa 156's in gebruik mocht nemen, niet toevallig ook van de hand van Walter de Silva.
Aangezien het de gewoonte is om hier de specs op te geven, doe ik dat dan ook maar.
A5 2.0 tfsi 180 manueel, fantoomzwart, leder milano black, pack lounge, pack intenso, panoramisch dak, xenon plus, B&O, gsm-voorbereiding en de Alu-velgen 10 spaken (18 duims). Levering begin december.
Mijn dealer stelde mij het ABT-pakket voor. Niet alleen de motorsturing wordt gewijzigd, maar ook de remmen worden aangepast (druk, aangrijpen) en de besturing (stuur wordt ietsje 'stroever' gezet). Ik hoop dat hij mijn geen blaaskens wijsmaakte, want volgens hem zit er op deze motor ook een compressor, naast een turbo...
De motor blijft met die 275 pk binnen de toleranties van Audi, anders zouden zij de garantie niet overnemen. VW bracht vorig jaar in Duitsland trouwens ook een Golf V GTI met 230pk op de markt. Nu komt er trouwens een Scirocco met 275 pk, allemaal met dezelfde motor. Het is vast en zeker een uitdaging om op het circuit en bij nat weer die 275pk er uit te halen, maar zo blijft het boeiend autorijden, niet...
Dag mensen, dit is mijn eerste post hier na enkele dagen het forum gevolgd te hebben. Ik ben hier terecht gekomen via een zoekopdracht.
Waarom post ik hier: simpel. Ik heb gisteren een A5 coupé besteld. Ik moet zeggen dat de opwinding terug even groot is als toen ik zo'n 11 jaar terug één van de eerste Alfa 156's in gebruik mocht nemen, niet toevallig ook van de hand van Walter de Silva.
Aangezien het de gewoonte is om hier de specs op te geven, doe ik dat dan ook maar.
A5 2.0 tfsi 180 manueel, fantoomzwart, leder milano black, pack lounge, pack intenso, panoramisch dak, xenon plus, B&O, gsm-voorbereiding en de Alu-velgen 10 spaken (18 duims). Levering begin december.
Mijn dealer stelde mij het ABT-pakket voor. Niet alleen de motorsturing wordt gewijzigd, maar ook de remmen worden aangepast (druk, aangrijpen) en de besturing (stuur wordt ietsje 'stroever' gezet). Ik hoop dat hij mijn geen blaaskens wijsmaakte, want volgens hem zit er op deze motor ook een compressor, naast een turbo...
De motor blijft met die 275 pk binnen de toleranties van Audi, anders zouden zij de garantie niet overnemen. VW bracht vorig jaar in Duitsland trouwens ook een Golf V GTI met 230pk op de markt. Nu komt er trouwens een Scirocco met 275 pk, allemaal met dezelfde motor. Het is vast en zeker een uitdaging om op het circuit en bij nat weer die 275pk er uit te halen, maar zo blijft het boeiend autorijden, niet...
Groeten aan iedereen.
Denk niet dat de 2.0 TFSI voorzien is van turbo EN compressor
Ik ben vanmorgen naar Heinz geweest om hem te laten meten. 'k was niet echt onder de indruk. Als ze liever geen meeting willen doen moeten ze het ook niet aanbieden hé, waren wa teveel aant pushen voor direct te laten tunen. Multitronic kan daar tegen terwijl er nochtans genoeg voorbeelden zijn van problemen maar dat is een andere discussie. Factuurke opmaken was ook lastig maja... T'is dus 60euro voor 10min werk.
Op de bank gezet maar ik zag lijk dat er iets scheelde en idd, zeiden dan dat hun software de multitronic maar kan lezen tot 3500rpm en de 2.7tdi gaat tot 4500 dusja probleem hé. Hebben dus maar 170pk kunnen meten.
T'was de eerste 190pk die ze zagen, andere 2.7tdi's waren de 163pk's dus die hebben dat probleem niet. Vraag me dan wel af hoe ze die 190pk deftig chippen als ze niet eens een deftige voor en na meting kunnen uitvoeren.
ik ben daar destijds met de A4 geweest om te tunen en dat was allemaal in orde maar vandaag was het lijk maar tegen hunne goesting peis ek!
Denk niet dat de 2.0 TFSI voorzien is van turbo EN compressor
deze verkoper kent er niets van
is het trouwens waar dat ze bij de ABT-transformatie iets anders doen dan gewoon chippen ?
dat verhaal van de aangepaste remmen lijkt mij een foefke...
Dag mensen, dit is mijn eerste post hier na enkele dagen het forum gevolgd te hebben. Ik ben hier terecht gekomen via een zoekopdracht.
Waarom post ik hier: simpel. Ik heb gisteren een A5 coupé besteld. Ik moet zeggen dat de opwinding terug even groot is als toen ik zo'n 11 jaar terug één van de eerste Alfa 156's in gebruik mocht nemen, niet toevallig ook van de hand van Walter de Silva.
Aangezien het de gewoonte is om hier de specs op te geven, doe ik dat dan ook maar.
A5 2.0 tfsi 180 manueel, fantoomzwart, leder milano black, pack lounge, pack intenso, panoramisch dak, xenon plus, B&O, gsm-voorbereiding en de Alu-velgen 10 spaken (18 duims). Levering begin december.
Mijn dealer stelde mij het ABT-pakket voor. Niet alleen de motorsturing wordt gewijzigd, maar ook de remmen worden aangepast (druk, aangrijpen) en de besturing (stuur wordt ietsje 'stroever' gezet). Ik hoop dat hij mijn geen blaaskens wijsmaakte, want volgens hem zit er op deze motor ook een compressor, naast een turbo...
De motor blijft met die 275 pk binnen de toleranties van Audi, anders zouden zij de garantie niet overnemen. VW bracht vorig jaar in Duitsland trouwens ook een Golf V GTI met 230pk op de markt. Nu komt er trouwens een Scirocco met 275 pk, allemaal met dezelfde motor. Het is vast en zeker een uitdaging om op het circuit en bij nat weer die 275pk er uit te halen, maar zo blijft het boeiend autorijden, niet...
Groeten aan iedereen.
je kon er een uit de stock kopen die er sterk op gelijkt, en je reed volgende week mee...
wel een 2009, maar met een flinke korting !
Comment