Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met benzine te tanken voor een 2.0tfsi?
    Moet je 95 nemen of 98 of is dit eender?

Comment

• ik tank altijd 98, bevalt me zeer goed

Comment

• Het verschil tussen de 95 en de 98 is het loodgehalte zeker?
        Zou er een verschil zijn in het rijgedrag?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          ben al een tijdje te zoeken naar een betaalbare polijstmachine
          al wat ik zie kost rap 400 euros, wat ik toch veel vind voor het aantal keren dat ik dat echt nodig heb
          mijn (hand)methode : steeds met vochtig doek werken, als het nodige is wat vloeibaar compound (Command) gebruiken en dan geduldig (ook nat) polijsten met een produkt zonder schuurmiddel en nooit in cirkel vrijven, steeds gekruist heen en weer
          opblinken met katoendoek of (ultra-proper) microvezeldoek (nog atlijd niet helemaal droog, volgens mij is juist dat de kunst)
          bij mij werkt dat ook op de supermalse zwarte lak (niet-metallic...) van mijn Saab : niet het minste wolkje, ook niet in de volle zon
          Kijk dan toch even op de webshop zou ik zeggen

Ik heb een kit staan incl. pads en producten voor een goeie €200

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
            Het verschil tussen de 95 en de 98 is het loodgehalte zeker?
            Zou er een verschil zijn in het rijgedrag?
            TFSI => 98 tanken of je hebt vermogensverlies !

Het verschil is het octaangetal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              TFSI => 98 tanken of je hebt vermogensverlies !

Het verschil is het octaangetal.
              thx voor je info.

Ik was net eens aan het kijken op je website, kun je me eens een offerte maken voor mijn a5 2.0tfsi fantoomzwart...te waxen

Comment

• Bij www.newcar24.de - 14,5 % korting op alle A5 - Sportback - cabrio ????

Weet iemand of het mogelijk is om vanuit Belgie een wagen via deze site aan te kopen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                  Bij www.newcar24.de - 14,5 % korting op alle A5 - Sportback - cabrio ????

Weet iemand of het mogelijk is om vanuit Belgie een wagen via deze site aan te kopen ?
                  Contacteer Wax-It.be ff als je in duitsland wil kopen

Comment

• Ik ben net terug van Griekenland...kon dus niet eerder reageren.
                    Ik kan in ieder geval zeggen dat ik daarnet om de A5 ben geweest en het verschil met die ABT kuur is enorm. Ik heb echter niet de tijd gehad om es deftig te testen. Dat doe ik morgen.
                    Ik post mijn ervaringen wel neer. Mss zet ik er wel een filmpke bij...

Ik keek daarnet naar dat filmpke van Jimmy en ik kan nu al zeggen dat mijn 2.0 daar los over gaat, daar ben ik zeker van...

Verslag volgt...

Grts,
                    Nico

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoT Bekijk Berichten
                      Ik ben net terug van Griekenland...kon dus niet eerder reageren.
                      Ik kan in ieder geval zeggen dat ik daarnet om de A5 ben geweest en het verschil met die ABT kuur is enorm. Ik heb echter niet de tijd gehad om es deftig te testen. Dat doe ik morgen.

Ik keek daarnet naar dat filmpke van Jimmy en ik kan nu al zeggen dat mijn 2.0 daar los over gaat, daar ben ik zeker van...

Verslag volgt...

Grts,
                      Nico
                      275pk...= & wat geeft dat op die voorwielen??

Comment

Verslag volgt...

Grts,
                        Nico
                        Het zal wel zijn dat er een groot verschil is na de tuning.
                        Vergeet niet dat de mijne maar een 1.8'je is die het moet stellen zonder het Audi Valve Lift systeem.
                        Het zou eerder zorgwekkend zijn indien hij trager zou zijn,dan was er pas een probleem.
                        Heeft hij nu op de bank gestaan en zoniet ben je dit van plan?

Comment

Verslag volgt...

Grts,
                          Nico
                          Is jou A5 enkel software-matig aangepast of zijn er nog dingen veranderd?

Ik weet bv. dat een 2.0 Tfsi met 211pk standaard sterkere nokkenassen heeft dan een met 180pk

En wie heeft dat gemonteerd? Jou dealer zelf? Was je er zelf bij?? Ben echt geïnteresseerd
                          En als ik het goed begrijp, blijft jou fabrieksgarantie ook behouden.

Grtz.
                          Nick

Comment

• Dag mensen, dit is mijn eerste post hier na enkele dagen het forum gevolgd te hebben. Ik ben hier terecht gekomen via een zoekopdracht.

Waarom post ik hier: simpel. Ik heb gisteren een A5 coupé besteld. Ik moet zeggen dat de opwinding terug even groot is als toen ik zo'n 11 jaar terug één van de eerste Alfa 156's in gebruik mocht nemen, niet toevallig ook van de hand van Walter de Silva.

Aangezien het de gewoonte is om hier de specs op te geven, doe ik dat dan ook maar.

A5 2.0 tfsi 180 manueel, fantoomzwart, leder milano black, pack lounge, pack intenso, panoramisch dak, xenon plus, B&O, gsm-voorbereiding en de Alu-velgen 10 spaken (18 duims). Levering begin december.

Mijn dealer stelde mij het ABT-pakket voor. Niet alleen de motorsturing wordt gewijzigd, maar ook de remmen worden aangepast (druk, aangrijpen) en de besturing (stuur wordt ietsje 'stroever' gezet). Ik hoop dat hij mijn geen blaaskens wijsmaakte, want volgens hem zit er op deze motor ook een compressor, naast een turbo...

De motor blijft met die 275 pk binnen de toleranties van Audi, anders zouden zij de garantie niet overnemen. VW bracht vorig jaar in Duitsland trouwens ook een Golf V GTI met 230pk op de markt. Nu komt er trouwens een Scirocco met 275 pk, allemaal met dezelfde motor. Het is vast en zeker een uitdaging om op het circuit en bij nat weer die 275pk er uit te halen, maar zo blijft het boeiend autorijden, niet...

Groeten aan iedereen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
                              Dag mensen, dit is mijn eerste post hier na enkele dagen het forum gevolgd te hebben. Ik ben hier terecht gekomen via een zoekopdracht.

Waarom post ik hier: simpel. Ik heb gisteren een A5 coupé besteld. Ik moet zeggen dat de opwinding terug even groot is als toen ik zo'n 11 jaar terug één van de eerste Alfa 156's in gebruik mocht nemen, niet toevallig ook van de hand van Walter de Silva.

Aangezien het de gewoonte is om hier de specs op te geven, doe ik dat dan ook maar.

A5 2.0 tfsi 180 manueel, fantoomzwart, leder milano black, pack lounge, pack intenso, panoramisch dak, xenon plus, B&O, gsm-voorbereiding en de Alu-velgen 10 spaken (18 duims). Levering begin december.

Mijn dealer stelde mij het ABT-pakket voor. Niet alleen de motorsturing wordt gewijzigd, maar ook de remmen worden aangepast (druk, aangrijpen) en de besturing (stuur wordt ietsje 'stroever' gezet). Ik hoop dat hij mijn geen blaaskens wijsmaakte, want volgens hem zit er op deze motor ook een compressor, naast een turbo...

De motor blijft met die 275 pk binnen de toleranties van Audi, anders zouden zij de garantie niet overnemen. VW bracht vorig jaar in Duitsland trouwens ook een Golf V GTI met 230pk op de markt. Nu komt er trouwens een Scirocco met 275 pk, allemaal met dezelfde motor. Het is vast en zeker een uitdaging om op het circuit en bij nat weer die 275pk er uit te halen, maar zo blijft het boeiend autorijden, niet...

Groeten aan iedereen.
                              Denk niet dat de 2.0 TFSI voorzien is van turbo EN compressor
                              Last edited by ; 09/09/2009, 16:22.

Comment

• Ik ben vanmorgen naar Heinz geweest om hem te laten meten. 'k was niet echt onder de indruk. Als ze liever geen meeting willen doen moeten ze het ook niet aanbieden hé, waren wa teveel aant pushen voor direct te laten tunen. Multitronic kan daar tegen terwijl er nochtans genoeg voorbeelden zijn van problemen maar dat is een andere discussie. Factuurke opmaken was ook lastig maja... T'is dus 60euro voor 10min werk.

Op de bank gezet maar ik zag lijk dat er iets scheelde en idd, zeiden dan dat hun software de multitronic maar kan lezen tot 3500rpm en de 2.7tdi gaat tot 4500 dusja probleem hé. Hebben dus maar 170pk kunnen meten.

T'was de eerste 190pk die ze zagen, andere 2.7tdi's waren de 163pk's dus die hebben dat probleem niet. Vraag me dan wel af hoe ze die 190pk deftig chippen als ze niet eens een deftige voor en na meting kunnen uitvoeren.

ik ben daar destijds met de A4 geweest om te tunen en dat was allemaal in orde maar vandaag was het lijk maar tegen hunne goesting peis ek!

Comment

• @Duc748: Ik zie nochthans ne turbo zitten zenne in de mijne:p

Comment

@Duc748: Ik zie nochthans ne turbo zitten zenne in de mijne:p
                                    EN de compressor?
                                    @ Nico... beter lezen ;-)
                                    Last edited by ; 09/09/2009, 16:22.

Comment

• Het zou wel leuk zijn, maar door de twee liter inhoud niet echt nodig (hoewel). Maar wel een goede oplossing bij downsizing, cf. VAG 1.4 tfsi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                                        Denk niet dat de 2.0 TFSI voorzien is van turbo EN compressor
                                        deze verkoper kent er niets van
                                        is het trouwens waar dat ze bij de ABT-transformatie iets anders doen dan gewoon chippen ?
                                        dat verhaal van de aangepaste remmen lijkt mij een foefke...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
                                          Dag mensen, dit is mijn eerste post hier na enkele dagen het forum gevolgd te hebben. Ik ben hier terecht gekomen via een zoekopdracht.

Groeten aan iedereen.
                                          je kon er een uit de stock kopen die er sterk op gelijkt, en je reed volgende week mee...
                                          wel een 2009, maar met een flinke korting !

Comment

Working...
                                          X