Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoT Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat ik dat voordien kon met de mijne, toch niet an 7000 toeren...

Enfin...tgaat erom dat er wel degelijk een verschil is....met 180paarden...

En ja ik zet em een dezer daags op de testbank...
    Dat heeft niets te maken met het al dan niet getuned zijn.
    De overbrengingsverhouding van de versnellingsbak blijft toch hetzelfde,al heb je 500pk.
    Het grote verschil is hoe snel je er geraakt.

Comment

• De mijnen is onderweg van duitsland naar Dieteren...
      Eind volgende week ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
        De mijnen is onderweg van duitsland naar Dieteren...
        Eind volgende week ....

Net even tot bij de dealer geweest, den mijnen staat gepland voor fabricage week 41, dus de week van 5 - 9 oktober, dan nog paar weekskes wachten... 't zal aftellen worden dan!!!!

Comment

• Deze week was het produktieweek...volgende week maandag staat hij bij mijn dealer.
          Nog wat aanpassingskes doen, nummerplaat halen in brux en vrijdag rijden we ermee!

Comment

• Wel het stopt maar niet, nu heeft er één of andere jaloerse aap m'n mistlicht kapot gemaakt en blijkbaar dan ook nog es tegen m'n zijkant gereden

Pics in m'n topic (zie sig)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              Wel het stopt maar niet, nu heeft er één of andere jaloerse aap m'n mistlicht kapot gemaakt en blijkbaar dan ook nog es tegen m'n zijkant gereden

allez zeg, uwen bak is verdoemd zeker???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Wel het stopt maar niet, nu heeft er één of andere jaloerse aap m'n mistlicht kapot gemaakt en blijkbaar dan ook nog es tegen m'n zijkant gereden

Je hebt niet veel geluk he!Wel erg voor je.Als ik dit zou zien gebeuren sla ik zijne kop in!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                  is het zo bijzonder: in zijn 3 200 halen, ik heb dat vandaag gedaan met mijn niet getunde A5 180pk
                  Zeker? Vind ik wel heeeeeel straf ..

Comment

• Servotronic

Kan er mij iemand zeggen of servotronic een must have is op de A5? Ik twijfel eraan om dit bij te bestellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
                      Kan er mij iemand zeggen of servotronic een must have is op de A5? Ik twijfel eraan om dit bij te bestellen.
                      Dit is alléén bij de 2.0 tfsi en de 2.0 tdi dat je dit kunt bestellen.
                      Ik had dit toen niet op mijn lijst gezet maar tijdens de configuratie bij mijn dealer (die ik goed ken), was dit een must have optie vooral als je wat dikkere banden/grote velgen gaat steken.

Servotronic

Servotronic is een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging die het rijcomfort duidelijk ten goede komt. De aan de rijdynamiek aangepaste servotronic verschaft de bestuurder een aangenaam rijgevoel.
                      Bij lage snelheden, zoals bij het parkeren, is de stuurbekrachtiging het grootst. Daardoor kan het voertuig bijzonder gemakkelijk worden bestuurd. Naarmate de snelheid van het voertuig toeneemt, wordt de stuurbekrachtiging door de elektronica geleidelijk verminderd. Daardoor kan de bestuurder de wagen nog nauwkeuriger en gerichter besturen dan met een traditionele stuurbekrachtiging.
                      Bij het parkeren of bij het rijden met lage snelheden kan het voertuig gemakkelijk en zonder veel inspanning worden bestuurd.
                      Bij hogere snelheden reageert de stuurinrichting directer en preciezer om de bestuurder een sportief rijgevoel te verschaffen. Bij hogere snelheden voelt de bestuurder het contact met het wegdek dankzij de direct reagerende stuurinrichting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Zeker? Vind ik wel heeeeeel straf ..
                        Ik vrees dat het in vierde zal zijn,tenzij het een vijfbak is die er in zou liggen(optie?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                          Dit is alléén bij de 2.0 tfsi en de 2.0 tdi dat je dit kunt bestellen.
                          Ik had dit toen niet op mijn lijst gezet maar tijdens de configuratie bij mijn dealer (die ik goed ken), was dit een must have optie vooral als je wat dikkere banden/grote velgen gaat steken.

Servotronic

Servotronic is een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging die het rijcomfort duidelijk ten goede komt. De aan de rijdynamiek aangepaste servotronic verschaft de bestuurder een aangenaam rijgevoel.
                          Bij lage snelheden, zoals bij het parkeren, is de stuurbekrachtiging het grootst. Daardoor kan het voertuig bijzonder gemakkelijk worden bestuurd. Naarmate de snelheid van het voertuig toeneemt, wordt de stuurbekrachtiging door de elektronica geleidelijk verminderd. Daardoor kan de bestuurder de wagen nog nauwkeuriger en gerichter besturen dan met een traditionele stuurbekrachtiging.
                          Bij het parkeren of bij het rijden met lage snelheden kan het voertuig gemakkelijk en zonder veel inspanning worden bestuurd.
                          Bij hogere snelheden reageert de stuurinrichting directer en preciezer om de bestuurder een sportief rijgevoel te verschaffen. Bij hogere snelheden voelt de bestuurder het contact met het wegdek dankzij de direct reagerende stuurinrichting.
                          Ik heb servotronic in combinatie met het drive select actieve stuur en ben hier toch ook
                          heel tevreden mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                            Ik heb servotronic in combinatie met het drive select actieve stuur en ben hier toch ook
                            heel tevreden mee.
                            Ik ben ook in bezit van de servotronic maar mis toch wel wat gevoel in het stuur.
                            Ook ben ik van mening dat het stuur niet direct genoeg is .Het stuur heeft een grote omwentelling nodig om scherpe bochten te nemen.

Comment

Ik vrees dat het in vierde zal zijn,tenzij het een vijfbak is die er in zou liggen(optie?)
                              ik denk het ook, 4de...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                                Ik ben ook in bezit van de servotronic maar mis toch wel wat gevoel in het stuur.
                                Ook ben ik van mening dat het stuur niet direct genoeg is .Het stuur heeft een grote omwentelling nodig om scherpe bochten te nemen.
                                Bij mij is dit niet het geval maar dat zal wel zijn door het drive-select systeem.
                                Onze A6 heeft ook servotronic maar dan zonder drive select en die vindt ik
                                bij momenten overbekrachtigd met een heel vaag stuurgevoel tot gevolg.
                                Het is ook zo dat ik weinig last heb van het zogenaamde torque-steer tot nu toe.
                                Of dit ook te danken is aan het actief stuur weet ik niet maar denk van wel.
                                Zou eigenlijk nog eens moeten rijden met ene zonder om het verschil nog eens te voelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
                                  Ik heb de 19" velgen met 255 banden, heb servotronic, en ik vind het nog altijd zwaar sturen wanneer ik aan bv 30km/h van de hoofdbaan 90° een zijstraat indraai, wat moet dat dan wel niet zijn zonder servotronic. Parkeren etc gaat wel héél soepel
                                  Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Servotronic

Bedankt iedereen voor het commentaar. Ik ga nog eens met de garage praten.

Comment

• Misschien niet opgevallen, daarom nog maar een x onderstaande vraag:
                                      Iemand ook eens opgevallen dat bij een koude start van zijn A5 met multitronic er een korte ratel klinkt? (Net of de uitlaat tegen een hitteschlid aanslaat, maar deze ligt geheel vrij)
                                      Je hoort het alleen als je de deur open hebt staan bij de 1e start en het klinkt erg kort. Bij een 2e of 3e start direct er na is het niet meer hoorbaar.

Comment

Bij mij is dit niet het geval maar dat zal wel zijn door het drive-select systeem.
                                        Onze A6 heeft ook servotronic maar dan zonder drive select en die vindt ik
                                        bij momenten overbekrachtigd met een heel vaag stuurgevoel tot gevolg.
                                        Het is ook zo dat ik weinig last heb van het zogenaamde torque-steer tot nu toe.
                                        Of dit ook te danken is aan het actief stuur weet ik niet maar denk van wel.
                                        Zou eigenlijk nog eens moeten rijden met ene zonder om het verschil nog eens te voelen.
                                        ik heb servotronic + drive select dynamische stuur op mijn Q5
                                        zeer aangenaam, licht op lage snelheden en niet overbekrachtigd zodra men normaal rijdt
                                        ik laat het systeem op "auto", want op "dynamisch" is het in stad (onnodig) harder
                                        kenmerk is dat de stuuromwentelingen op "confort" zeer beperkt blijven (op lage snelheid draait de wagen soms meer dan verwacht... opletten dus voor de borduren met het achterwiel of voor de amsterdammers in de zijde !)
                                        het is wel wat wennen, maar eens vertrouwd met de reaktie is het perfekt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Automatic Bekijk Berichten
                                          Misschien niet opgevallen, daarom nog maar een x onderstaande vraag:
                                          Iemand ook eens opgevallen dat bij een koude start van zijn A5 met multitronic er een korte ratel klinkt? (Net of de uitlaat tegen een hitteschlid aanslaat, maar deze ligt geheel vrij)
                                          Je hoort het alleen als je de deur open hebt staan bij de 1e start en het klinkt erg kort. Bij een 2e of 3e start direct er na is het niet meer hoorbaar.
                                          Hier nog niets raars gehoord, alleen een zoemend geluid aan hele lage snelheden.

Servotronic vind ik MUST HAVE, de vervangwagen (A4 B had dat niet en dan besef je pas hoe zwaar dat stuurt

Comment

Working...
                                          X