Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ferrari 458 Italia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Porsche is echter na veel vijven en zessen afgekomen met paddles, terwijl ze eerst met die stomme knoppen begonnen waren.

in de review van Chris Harris zei hij dat die DSG van de 458 helemaal niet zo steriel aanvoelt als je eerst zou denken.
    Tis natuurlijk af te wachten hoe t stuur aanvoelt, maar ik denk dat dat ook wat gewenning vraagt, al die controls op t stuur...

en wat meer emotie met de E gear van lambo, misschien wel, maar zoals je zelf zegt Lambo kan hier niet mee uitblijven, want dan gaan de verschillen in de vergelijkingen tussen de 2 (gallardo-458 ) te groot worden. (alhoewel ge aan die snelheid op den duur ni echt t verschil zult merken tussen die tiendes v.e. seconde, maar op papier staat t altijd mooier niwaar)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichten
      Porsche is echter na veel vijven en zessen afgekomen met paddles, terwijl ze eerst met die stomme knoppen begonnen waren.
      Geloof me gerust dat was niet na veel vijven en zessen maar gewoon een uitgedokterde techniek om de mensen NOG meer af te zuipen.

Comment

• vernsellingsbak in de lp is hardcore, waar een dsg continu is. je hebt zelf weinig feedback bij een dsg, wat een echte sequentiele wel geeft.

Hangt beetje af van de klant, mémé met miljoenen zal waarschijnlijk een dsg kiezen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
          Hangt ervan af hoe je het bekijkt he. Misschien geeft nét dat hen de edge op hun concurrenten om met beter materiaal voor de pinnen te komen.

Bekijk Porsche, ze waren zowat DE hekkesluiter op dit niveau. Tot verleden jaar bolden ze nog met Tiptronics rond!
          Rami: Porsche heeft de dubbele koppeling in de jaren 60 uitgevonden, uiteraard in een andere vorm als vandaag en enkel voor zijn racewagens. Qua hekkensluiter, kan dat tellen.

Comment

• En als er toch de term "emotie" wordt bij betrokken is een handbak de enige logische keuze.

Imho kies je voor emotie of voor efficientie, en dan kies je tussen een handbak of een DSG. Al die automatics, tiptronics en gerobotiseerde manuele bakken zijn eigenlijk maar halfslachtige tussenstappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              En als er toch de term "emotie" wordt bij betrokken is een handbak de enige logische keuze.

Imho kies je voor emotie of voor efficientie, en dan kies je tussen een handbak of een DSG. Al die automatics, tiptronics en gerobotiseerde manuele bakken zijn eigenlijk maar halfslachtige tussenstappen.
              Veel mensen kunnen niet zo goed rijden of hoeven geen handbak, dan is een sequentiële versnellingsbak ideaal. Want hij geeft wel de beleving ( maar niet de voldoening) van een perfect gebruikte handbak. Ik denk bv ook niet dat lambo sowieso gaat overstappen op dsg, waarsch wel, het zijn tenslotte vw's en die hebben dat allemaal, maar puur strategisch lijkt mij dit niet noodzakelijk. Een sequentiële bak biedt immers meer beleving, tussengas bij het terugschakelen en schokken bij het opschakelen bv, dan een dsg, en dat is toch waarvoor je een lambo koopt, niet om op circuit te rijden, dan koopt ge een gt3, met handbak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                Rami: Porsche heeft de dubbele koppeling in de jaren 60 uitgevonden, uiteraard in een andere vorm als vandaag en enkel voor zijn racewagens. Qua hekkensluiter, kan dat tellen.
                Ik dacht dat we het hier nog steeds over roadcars hadden Daggie.
                Neem er anders ook nog ff de Formule 1 bij dan smijten we de regels nog eens allemaal overhoop
                Be what may, als het op straatlegale wagens aankomt is Porsche de hekkesluiter op dat gebied. En dat zijn ze trouwens op veel gebieden hoor, je moet er gewoon durven voor openstaan.

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                En als er toch de term "emotie" wordt bij betrokken is een handbak de enige logische keuze.

Dus exit 458 want die biedt zelfs de keuze niet meer om handgeschakeld te gaan

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                ... en dat is toch waarvoor je een lambo koopt, niet om op circuit te rijden, dan koopt ge een gt3, met handbak.
                En die GT3 krijgt dan weer op zenne zak van een Lambo Superleggera. Of een GT-R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
                  Be what may, als het op straatlegale wagens aankomt is Porsche de hekkesluiter op dat gebied. En dat zijn ze trouwens op veel gebieden hoor, je moet er gewoon durven voor openstaan.
                  Turbo's?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Turbo's?
                    Da's nu 1 ding waar ze WEL goed in zijn

Comment

• Zijn de shiftpaddles aan het stuur?

Comment

• nee, en ze zijn redelijk groot ook...

Comment

• Ik vind 'm eigenlijk langs buiten wel knap, en binnenin lelijk. Die zwarte in Latem 'es tegoei bekeken, en 't is toch verdorie een zalige auto. Knap zoals in "nu al een evergreen", neen, verre van zelfs, maar 'ie heeft zeker z'n troeven op esthetisch vlak. En ik vind 'm ook zeer coherent, éénduidig gestyled. 'Ie ademt form follows function uit, en steekt z'n middenvinger op naar al het cosmetisch just because gedoe. Like it.

Comment

• Ik heb hem live mogen aanschouwen in Galleria Ferrari in Modena. Het was een rode. Erg knap hoor. Alleen ben ik niet zo te vinden voor die gordellijn langs de buitenkant. Precies een beetje te laag ofzo, ik weet het niet.

Comment

• Comment

• Op bovenstaande foto is hij toch echt wel nice

Hier die in latem, ook mooi

De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                  Op bovenstaande foto is hij toch echt wel nice

Hier die in latem, ook mooi

http://www.autojunk.nl/2010/01/ferrari-458-italia-7

Ik ben daar vandaag ook binnen geweest,hij is in het echt idd mooier dan op foto.

.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                    Ik ben daar vandaag ook binnen geweest,hij is in het echt idd mooier dan op foto.

.
                                    Stonden daar nog speciallekes? Anders ga ik ook es. Een F50 of enzo zou nice zijn.

Comment

• California, Scuderia, 599 Handling pack dinges en nog veel meer

stond vandaag een rode 599 GTB op het gras buiten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten

.

Al eens in de kelder geweest daar?
                                        Last edited by zeramed; 21/01/2010, 17:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                          Al eens in de kelder geweest daar?

De deur gaat open en aan beide kanten ongeveer 15 ferrari's.
                                          Is vast niet voor gewone bezoekers toegankelijk.

Comment

Working...
                                          X