Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
    Welk voordeel heeft het om een gsm permanent in de wagen te houden in de specifieke gsm-houder tov de verbinding via bluetooth? (behalve dat deze steeds een volledig geladen batterij heeft?)
    ik heb het gedaan daar mijn eerste toestel eens int water heeft gelegen en het scherm niet meer werkte, maar voor de rest werkte het nog wel. ik heb toen een zelfde toestel op kapaza gekocht, omdat het 1/ compatibel is met mijn outlook en 2/ mijn wagen.
    het toestel waar het scherm van stuk is ligt in de wagen, daar de MMI de schermfunctie overneemt
    Daar ik regelmatig voor meerdere dagen in het buitenland zit, en ik zou mijn GSM is vergeten hoeft dit geen ramp te zijn daar ik nog steeds bereikbaar of kan bellen vanuit de wagen.
    Ik zou er nooit speciaal een toestel voor gaan kopen, maar aangezien ik er toch 2 dezelfde had ( door omstandigheden ) kon ik het beter daarvoor gebruiken ipv het eerst 5 jaar in de kast te leggen en dan weg te smijten.....
    En wat nog leuk is, wanneer je een aantal nieuwe nummers in je PC hebt gezet laat je de PC alle BT toestellen zoeken en hij vind ook die in de wagen die buiten staat....dan synchroniseer je beide toestellen op het zelfde moment, zonder dat je het uit de wagen hebt moeten nemen...handig toch...mooie techniek..
    En in de houder laten zitten int stad is niet echt een goed idee ( diefstal )
    Het toestel met BT ligt in de koffer onzichtbaar en permanent opgeladen, via stopcontact in de koffer.
    Last edited by ; 18/05/2010, 18:04.

Comment

• Nog steeds op zoek naar een bleutoothsysteem om achteraf te plaatsen op MMI 3G....
      Iemand al achteraf laten plaatsen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bezinga Bekijk Berichten
        jawatte Camarosa, die blikken dingen achter de schijfremmen zien er bij u nog steeds schitterend uit
        vooraan wel maar achteraan toch al eerste oxidatie op de afdekschijven van de remmen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frelam Bekijk Berichten
          Nog steeds op zoek naar een bleutoothsysteem om achteraf te plaatsen op MMI 3G....
          Heb bij mijn A5 achteraf zelf de bluetoothmodule van kufatec geplaatst en deze werkt perfect
          met de MMI(2G in mijn geval).
          Dacht dat deze zelfs origineel door Audi,VW enz. af fabriek worden geplaatst.
          Systeem is wel niet goedkoop maar toch ongeveer de helft van de prijs in optie.
          http://www.kufatec.de/shop/product_i...Only--MMI.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frelam Bekijk Berichten
            Nog steeds op zoek naar een bleutoothsysteem om achteraf te plaatsen op MMI 3G....
            Neen, ik zit ook nog altijd met hetzelfde probleem. Voor de 2G is het geen probleem, keuze genoeg, de 3G is moeilijker. Mogelijkheden volgens mij:
            - iemand vindt hoe je de bluetooth die er nu al in zit, kan activeren. Kufatec kan dat, maar aan een zotte prijs
            - een parrot, maar dat vind ik zo lelijk in mijn interieur
            - wachten tot fiscon iets voor de 3g uitbrengt

Comment

• Kan er eens iemand een foto van de versterker van een MMI 3G plaatsen? (om te vergelijken of er voor 3G andere connectoren gebruikt worden dan 2G)
              Bij de MMI 2G zit die versterker bovenaan in het linkerzijvak in de bagageruimte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                vooraan wel maar achteraan toch al eerste oxidatie op de afdekschijven van de remmen
                Waarvoor dienen die blikken dingen eigenlijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                  Neen, ik zit ook nog altijd met hetzelfde probleem. Voor de 2G is het geen probleem, keuze genoeg, de 3G is moeilijker. Mogelijkheden volgens mij:
                  - iemand vindt hoe je de bluetooth die er nu al in zit, kan activeren. Kufatec kan dat, maar aan een zotte prijs
                  - een parrot, maar dat vind ik zo lelijk in mijn interieur
                  - wachten tot fiscon iets voor de 3g uitbrengt
                  Ik heb ook nog geen oplossing gevonden voor een carkit te installeren met mijn MMI 3G.

Kzit nu ff op de site van Kufatec te kijken, is dit niet zelf te installeren?

Iemand ervaring met producten van Kufatec?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
                    Ik heb ook nog geen oplossing gevonden voor een carkit te installeren met mijn MMI 3G.

Tiens ja, dat lijkt erop dat zoiets voor 3g mmi dient. Maar:
                    - je moet wel iets doen via de obd stekker ("...Activation will be automatically completed once you plug in the OBD-diagnostic interface..."
                    - moet je dan niet ergens nog een microfoon installeren ?

Comment

• Voila zi, 12v kabeltje gekocht oude wegwerpgsm erop aangesloten aan de zijkant in de koffer mooi achgter het netje gelegd, en we zijn weer permanent op en top bereikbaar. T'leven kan soms gemakkelijk zijn ma ge moet er ma opkomen é :p

Nu gewoon op letten dat ik dagelijks met de wagen rij of anders valt gsm uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                        Voila zi, 12v kabeltje gekocht oude wegwerpgsm erop aangesloten aan de zijkant in de koffer mooi achgter het netje gelegd, en we zijn weer permanent op en top bereikbaar. T'leven kan soms gemakkelijk zijn ma ge moet er ma opkomen é :p

Nu gewoon op letten dat ik dagelijks met de wagen rij of anders valt gsm uit
                        Na de synchronisatie geeft " mijn GSM allesinds" een signaal, zo weet je 1 minuut nadat je vertrokken bent dat alles ok is...

Comment

• Enkele vraagjes

Ondertussen rijden we twee weken rond in onze nieuwe A4 Avant en hebben we een kleine 2500 km gereden...

Hierbij toch enkele vraagjes voor de kenners:
                          - De spiegels staan ingesteld om telkens in te klappen wanneer je afsluit, maar in veel gevallen doet hij dit niet...?

- Vorig weekend in Frankrijk na 10km file (continu in eerste versnelling) kon ik na de Péage terug optrekken. Weliswaar had ik niet het volledig vermogen en zag ik dat het toerental steeds 200 toeren ofzo terugviel. Na 9 km begon ik een onaardig luchtje waar te nemen in de auto. Na 10km afgereden en auto 10min. afgezet. Daarna was het probleem weg. Iets om verder na te laten kijken?

- Daarnaast heb ik nog enkele vraagjes over de 2EM methode (2 emmer methode), maar die stel ik wel in de juiste rubriek. Voor diegene die het nog niet kennen, zeker de moeite waard om dit even te lezen. Ik heb er alleszins enorm veel van opgestoken! (Vroeger was het 1 emmer methode met spons en zeemvel .) Zie: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=40848

Alvast bedankt!
                          Last edited by ; 21/05/2010, 12:22. Reden: link toegevoegd

Comment

• Steentje en barst in de ruit

Nog een bijkomend vraagje...

Jammer genoeg gisteren al een steentje in de ruit gekregen en een barst van 20cm erbij...
                            Zouden jullie dit laten maken bij Carglass of bij de Audi dealer? Zie je dit achteraf nog, m.a.w. evenwaardig als bij de initiële assemblage?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                              Na de synchronisatie geeft " mijn GSM allesinds" een signaal, zo weet je 1 minuut nadat je vertrokken bent dat alles ok is...
                              Mijne niet, vanaf 1ste minuut dat wagen ingeschakeld is kan ik al bellen, kzou ook geen signaal horen aangezien gsm in koffer ligt en muziek aan staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeLLe Bekijk Berichten
                                Nog een bijkomend vraagje...

Jammer genoeg gisteren al een steentje in de ruit gekregen en een barst van 20cm erbij...
                                Zouden jullie dit laten maken bij Carglass of bij de Audi dealer? Zie je dit achteraf nog, m.a.w. evenwaardig als bij de initiële assemblage?
                                Zit zoiezo in je autoverzekering dus Audi dealer.

Comment

Tiens ja, dat lijkt erop dat zoiets voor 3g mmi dient. Maar:
                                  - je moet wel iets doen via de obd stekker ("...Activation will be automatically completed once you plug in the OBD-diagnostic interface..."
                                  - moet je dan niet ergens nog een microfoon installeren ?
                                  Microfoon heb je toch al zitten. Deze voor de voice control, ale bij werkt dat toch die voice control.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten

Nog zoiets gezien, maar veel goedkoper (102 euro): http://vnsmedia.com/?item=160&lang=en
                                    --> iemand daar al ervaring mee ? Voor die prijs zie ik het we zitten, maar zal het werken (is het te betrouwen), en s dat het enige wat nodig is om hadnsfree via bluetooth te bellen ?

Comment

Nog zoiets gezien, maar veel goedkoper (102 euro): http://vnsmedia.com/?item=160&lang=en
                                      --> iemand daar al ervaring mee ? Voor die prijs zie ik het we zitten, maar zal het werken (is het te betrouwen), en s dat het enige wat nodig is om hadnsfree via bluetooth te bellen ?
                                      Als dit daadwerkelijk klopt moet dit zeker te activeren zijn door de VCDS(vag-com).
                                      Misschien wachten tot uw kabelke binnenkomt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                        Als dit daadwerkelijk klopt moet dit zeker te activeren zijn door de VCDS(vag-com).
                                        Misschien wachten tot uw kabelke binnenkomt?
                                        Kabelke is er, nu nog tijd vinden om me er eens mee bezig te houden

Comment

• Kabeltje getest met de bijgeleverde software: werkt perfect. Al een aantal zaken gedaan zoals needle sweep, battery status, hidden menu, ... . En dat allemaal voor amper 30 euro .

Comment

Working...
                                          X