Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
    Beste bij mijn weten kan dit niet er is nog een stukje hardware nodig .
    ik heb de wagen met de originele bt daar is een extra module gemonteers ter hoogte van de middenconsole.
    Mijn vader heeft dit niet genomen kan je zien aan de diepte van het bakje .
    ik heb de schema's ook aangevraagd via een vriend en dit is duidelijk vermeld dat je een extra module nodig hebt.
    Indien het bij u werkt graag een demo hoor maar volgens mij niet mogelijk .
    Je kan wel activeren maar de mmi vind dan geen toestellen .

groeten
    Ik nodig u gerust uit in Gent

Comment

• Wagen uiteindelijk klaar met KW V1 en 19" Cargraphic

Comment

• @ghhally: nice, Cargraphic 19 staat de A4 wel mooi, 'k vind de ramen wel nogal een groene schijn hebben (of is het omdat ik donker getint glas gewoon ben?)
        Nummerplaathouder achteraan zou ik nog vervangen door een klein exemplaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mystery Bekijk Berichten
          Hey, ik heb volgende week mijn 2011 audi s4 en ik vroeg mij af of er iemand weet waar ik die vagcom kan laten instaleren, aangezien ik zelf totaal niks afweet van zulke dingen .
          (rijdend dvd kijken, 1 x biep tijdens inschakelen alarm 2x uitschakelen, teller sweep, biep bij gordel uit uitschakelen).
          Misschien is iemand hier geinteresseerd om dat voor mij te doen in ruil voor een ritje in de s4?

Kom maar af in een klein half uurtje staat alles ingesteld zoals jij het wil, een ritje in de S4 heb ik er wel voor over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichten
            Welke versie van airco heb je misschien ? Ik heb optioneel de klima 3-zones bijgenomen en deze werkt naar mijn gevoel toch uitstekend. Je kan natuurlijk niet verwachten dat je donkere? auto met bvb 36° graden buitentemperatuur op 'nen ik en ne gauw' afkoelt.
            Op lange afstanden zou ik sowiezo het verschil tss binnen en buiten niet te groot nemen.
            Staat je knop interne luchtcirculatie geactiveerd misschien ?

Enfin, binnenkort zal ik het pas echt weten als we 2 weken naar het zuiden vertrekken.
            Ik heb de standaard airco en ben daar in het algemeen tevreden over !
            Koelt goed, ook in de file met de temperaturen van de laatste tijd.
            Wat ik wel schandalig vind is dat er zelfs geen ventilatiemonden zijn achteraan !
            Ik was in het zuiden onlangs en reed even mee met de auto van mijn schoonzoon: Peugeotje 308 sw dat ding had het zelfs standaard !!
            Scheelt een pak voor de achterpassagiers.
            Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
            Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
              Misschien een verschil tussen MY2009 en MY2010?

In ieder geval hoor ik zeer graag van anderen of het lukt, vooraleer ik een VAGCOM aanpassing uitvoer met het risico dat het toch niet werkt.

@Pietervdb: sorry hoor, maar net als bij de dokter heb ik graag een second opinion/confirmation vooraleer te opereren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                Ik heb de standaard airco en ben daar in het algemeen tevreden over !
                Koelt goed, ook in de file met de temperaturen van de laatste tijd.
                Wat ik wel schandalig vind is dat er zelfs geen ventilatiemonden zijn achteraan !
                Ik was in het zuiden onlangs en reed even mee met de auto van mijn schoonzoon: Peugeotje 308 sw dat ding had het zelfs standaard !!
                Scheelt een pak voor de achterpassagiers.
                De B7 kwijte zich veel beter van zijn taak, deze was standaard voorzien van gescheide zones, iets dat bij de B8 ook niet meer het geval is. Tevens zat er op de B7 een "oogje" op het dashboard, dat naargelang de invalshoek van de zon in de wagen, dat deel meer koelde. vb de zon komt rechts achter binnen, dan werd rechts achter meer gekoeld, dit heeft tot gevolg dat je niet ineens een wolk warme lucht van achterin je wagen naar voorkomt. Elke verluchtingsmond werd apart aangestuurd, bij de B8 standaard ook niet meer. Dit heeft een negatieve invloed op het algemene welbehagen in de wagen. Ik vind dat Audi hier een serieuze steek heeft laten vallen. Voor iemand als ik die tot 10 uur per dag in de wagen zit en er +54 mille heb aan gegeven, geef ik de airco in de B8 een dikke buis. In een Dacia zou ik dit aanvaarden, in een Audi niet.

Comment

• 90.000km onderhoud

Volgende week woensdag gaat mijn ketel binnen voor zijn 90.000km onderhoud.
                  Verleden week nadat mijn wagen is 4 dagen had stil gestaan, lag er onder het rechtse voorlicht een grote blauwe vettige plas op de grond. Volgens mijn garagist zou deze afkomstig kunnen zijn van mijn sproeinstalatie van de lichten, dat er daar een fitje is.
                  Dit zou het eerste mankement zijn.......ik hou het forum op de hoogte, en ga mijn testverslagje onder de hoofding " testritten " eens up daten = langduurtest

Comment

• Carkit

Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
                    Misschien een verschil tussen MY2009 en MY2010?

In ieder geval hoor ik zeer graag van anderen of het lukt, vooraleer ik een VAGCOM aanpassing uitvoer met het risico dat het toch niet werkt.

@Pietervdb: sorry hoor, maar net als bij de dokter heb ik graag een second opinion/confirmation vooraleer te opereren

Ik heb zetf een MY2010 en mijn vader ook .
                    @ Pietervdb : heb je de code's dan test ik ze nogmaals ik heb het menu gevolgd via de amerikaanse site en dit werkt niet dus .Zoals geschreven je kan zoek n naar de toestellen maar niks aanloggen want hij vindt niets.
                    Heb jij een diep vakje in de middenconsole of een ondiep links van de drinkbekers.
                    Welke uitvoering heb je ?
                    ik wil niet zeggen dat je liegt hé .
                    Als je zo vriendelijk wil zijn post mij dan jouw code's eens en de volgorde .
                    Dan kan ik eens zien of ze mij 360€ teveel hebben laten betalen .
                    lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ghhally Bekijk Berichten
                      Wagen uiteindelijk klaar met KW V1 en 19" Cargraphic

Zeer knap, ik zou nog zilvere uitlaattips laten monteren..

Comment

Idem hier, het werkt wel degelijk, zonder enige extra hardware. Is wel op een MY2010 met MMI 3G met HD. Ik had niet gedacht dat het zo simpel zou zijn.
                        Last edited by fdeville; 22/07/2010, 22:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                          De B7 kwijte zich veel beter van zijn taak, deze was standaard voorzien van gescheide zones, iets dat bij de B8 ook niet meer het geval is. Tevens zat er op de B7 een "oogje" op het dashboard, dat naargelang de invalshoek van de zon in de wagen, dat deel meer koelde. vb de zon komt rechts achter binnen, dan werd rechts achter meer gekoeld, dit heeft tot gevolg dat je niet ineens een wolk warme lucht van achterin je wagen naar voorkomt. Elke verluchtingsmond werd apart aangestuurd, bij de B8 standaard ook niet meer. Dit heeft een negatieve invloed op het algemene welbehagen in de wagen. Ik vind dat Audi hier een serieuze steek heeft laten vallen. Voor iemand als ik die tot 10 uur per dag in de wagen zit en er +54 mille heb aan gegeven, geef ik de airco in de B8 een dikke buis. In een Dacia zou ik dit aanvaarden, in een Audi niet.
                          Multi, volgens mij klopt je verhaal niet helemaal. Dat de B7 (en de B6 trouwens ook) een rijdend 3-sterren vriesvak zijn, daar ben ik het volledig mee eens maar dat 'oogje' detecteert enkel de sterkte van het invallende zonlicht, niet de richting.
                          De zonsterktedetectie zit er bij m'n B8 er trouwens nog steeds op. Qua koelvermogen heb ik zeker geen klagen, waarschijnlijk zitten de ijszilveren lak en getinte ruiten er wel voor wat tussen.

Het feit dat de dubbele-zone-airco uit de standaarduitrusting verdwenen is vind ik een van de vele minpunten waarop de B8 beperkt is tov zijn voorgangers.
                          Persoonlijk mis ik het niet zozeer, bij niet-synchroon ingestelde zones was er duidelijk meer geluid en tocht waarneembaar bij m'n B7. De beide zones stonden altijd gelijk (tenzij er iemand mee aan't spelen geweest was), ik ben niet overtuigd van een meerzone-regeling voor zo'n beperkte binnenruimte.
                          Last edited by ; 23/07/2010, 01:32. Reden: typo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
                            Ik heb zetf een MY2010 en mijn vader ook .
                            @ Pietervdb : heb je de code's dan test ik ze nogmaals ik heb het menu gevolgd via de amerikaanse site en dit werkt niet dus .Zoals geschreven je kan zoek n naar de toestellen maar niks aanloggen want hij vindt niets.
                            Heb jij een diep vakje in de middenconsole of een ondiep links van de drinkbekers.
                            Welke uitvoering heb je ?
                            ik wil niet zeggen dat je liegt hé .
                            Als je zo vriendelijk wil zijn post mij dan jouw code's eens en de volgorde .
                            Dan kan ik eens zien of ze mij 360€ teveel hebben laten betalen .
                            lol
                            Je moet het hidden menu activeren via de Vagcom kabel en in een van de menu's de instelling aanpassen dat je wel telefoon hebt enz. Weet ik niet precies van buiten waar dit is maar dit kan je terugvinden op verschillende nederlandstalige forums.
                            Edit: Diagnose -> Settings -> Tel Settings Misc -> Veranderen naar “no WLAN/ no NAD/BT/HFP”

Dan kan je al via de knop "Tel" alles bekijken van de telefoon instellingen maar hij zal zeggen dat de bluetooth nog niet geactiveerd is. Er wordt gevraagd om dit te activeren maar dit zal niet lukken.

Je moet dan nog enkel een bit veranderen met de vagcom om de bluetooth te activeren en dan werkt alles. Je moet maar eens googlenen op A4 B8 Bluetooth activation.
                            >Edit: you need to change the value to 1 in channel 17 of model 5F

Ik heb een B8 MY2010 met MMI 3G en HD.

In het bakje naarst mijn drankhouders kan je gerust een tankkaart kwijt in de diepte.
                            Last edited by ; 23/07/2010, 09:31.

Comment

Je moet het hidden menu activeren via de Vagcom kabel en in een van de menu's de instelling aanpassen dat je wel telefoon hebt enz. Weet ik niet precies van buiten waar dit is maar dit kan je terugvinden op verschillende nederlandstalige forums.
                              Edit: Diagnose -> Settings -> Tel Settings Misc -> Veranderen naar “no WLAN/ no NAD/BT/HFP”

Dan kan je al via de knop "Tel" alles bekijken van de telefoon instellingen maar hij zal zeggen dat de bluetooth nog niet geactiveerd is. Er wordt gevraagd om dit te activeren maar dit zal niet lukken.

Je moet dan nog enkel een bit veranderen met de vagcom om de bluetooth te activeren en dan werkt alles. Je moet maar eens googlenen op A4 B8 Bluetooth activation.

In het bakje naarst mijn drankhouders kan je gerust een tankkaart kwijt in de diepte.
                              Mooi zo!
                              Als je nu nog een manier zou vinden om mbv VAGCOM van m'n 120pk een 143pk te maken dan ben ik helemaal tevreden

Comment

@Pietervdb: blijkbaar heeft mijn broer een VAGCOM + ervaring ermee. Graag zou ik morgen de activatie van bluetooth proberen om telefoon integratie te gebruiken.

Zou je:
                                1. kunnen bevestigen dat ik geen enkele extra hardware nodig heb (heb MY2010 en dus microfoon built-in)
                                2. de uit te voeren aanpassingen mbv VAGCOM in een lijstje/tutorial kunnen plaatsen zodat ik zeker niets mis?

Ik post nadien m'n bevindingen hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                  Multi, volgens mij klopt je verhaal niet helemaal. Dat de B7 (en de B6 trouwens ook) een rijdend 3-sterren vriesvak zijn, daar ben ik het volledig mee eens maar dat 'oogje' detecteert enkel de sterkte van het invallende zonlicht, niet de richting.
                                  De zonsterktedetectie zit er bij m'n B8 er trouwens nog steeds op. Qua koelvermogen heb ik zeker geen klagen, waarschijnlijk zitten de ijszilveren lak en getinte ruiten er wel voor wat tussen.

Het feit dat de dubbele-zone-airco uit de standaarduitrusting verdwenen is vind ik een van de vele minpunten waarop de B8 beperkt is tov zijn voorgangers.
                                  Persoonlijk mis ik het niet zozeer, bij niet-synchroon ingestelde zones was er duidelijk meer geluid en tocht waarneembaar bij m'n B7. De beide zones stonden altijd gelijk (tenzij er iemand mee aan't spelen geweest was), ik ben niet overtuigd van een meerzone-regeling voor zo'n beperkte binnenruimte.
                                  Ik volg je mening, dat ook ik niet overtuigd ben van verschillende zone's in de wagen. In mijn B7 stond de temp. ook altijd gelijk. Maar het voordeel is wel dat elke luchtmond apart word aangestuurd. Zo kon je soms horen dat hij 1 bepaalde luchtmond verder openstuurde aan 1 kant desondanks de temp. gelijk staat ingeschakeld, en begon hij aan die kant meer te koelen. Zo blijft de temp in heel de wagen altijd gelijk.
                                  En gezien de lucht ook veel kouder was diende hij nooit volle bak te blazen.
                                  Dat is nu net het nadeel van de B8 vind ik. Hij blijft uiteraard koelen, alleen word de lucht niet meer zo koud en blaast hij in het begin lange tijd goed door om het interieur te kunnen koelen. Ook tijdens het rijden springt plots de aanjager dikwijls terug hard op, iets dat in mijn B7 nooit nodig was om de wagen op temp te houden. De B7 was dan ook wel voorzien van geisoleerde beglazing. Ik ben maar al te gelukkig dat ik een witte A4 heb gekozen...een zwarte nu een ganse dag in die zon laten staan amaai mijn klak...
                                  Ik vind het alleen spijtig, nl men had een prima instalatie in de B7, en voor de B8 veranderd men die in een mindere versie. Ik ben wel een beetje Audi fanaat, maar niet blind, als het minder goed is zeg ik het ook, en voor wat de koel instalatie betreft tegenover den B7 is het een achteruitgang. Ook voorwat betreft het neerklappen van de achterste zetels tegenover de B7 is het een achteruitgang, omdat je nu apart die afdekzeilen moet demonteren. Vroeger kwamen die gewoon mee, handig, nu niet meer. Voor de rest een prima auto rijd zalig en is super betrouwbaar. Ik zou het zo opnieuw doen, alleen dan wel terug gescheiden klima zones erbij nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ghhally Bekijk Berichten

Wauw, da's knap!

Zoals Pablo ook al wist te zeggen, chroom uitlaatstukjes erover en die is af!

Comment

• Of misschien wel nen Cargraphic dubbele demper uitlaat
                                      We zullen zien.

Comment

ik heb ondertussen eens mijn console los gedaan .
                                        De module onder dat houdertje is de spaningsomvormer voor 220v
                                        lol dom van mij zondag hoor je meer dan heb ik de test gedaan bij mijn vader.

Comment

• @ghhally: wat is de verklaring voor de groene tint van de ruiten? Bewerkte foto, lichtinval, tint-folie, ..?

Comment

Working...
                                          X