Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichtenhouders voor extra accesoires ==> één adres: Brodit
Dit past perfect en is doorgaans zonder blijvende sporen terug te verwijderen.
Voor de A4 B8 hebben ze 2 modellen;
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichtente bestellen in de betere autospeciaalzaken of ebay
Comment
-
trillen A4 B8
Misschien breng ik hier opnieuw een oud zeer naar boven, maar zijn er nog mensen met een A4 B8 die last hebben van trillingen bij +/- 100 per uur?
Bij mij zijn de voorste draagarmen vervangen waarna de 4 wielen op een GSP9700 uitbalanseerd werden. Dit toestel balanseert de wielen uit terwijl er rekening gehouden wordt met hoogteslag en dergelijke...
Niettegenstaande dat onze garage alle moeite doet om te helpen trilt de wagen verder...
De wielen zijn perfect uitgebalanseerd, het is dus zeker dat de factoren velgen/banden niet de oorzaak van het probleem kunnen zijn...
Ik meen ergens op een forum gelezen te hebben dat er iemand na het verlagen van de wagen eveneens verlost was van de trillingen. Misschien dat andere dempers/veren het euvel kunnen verhelpen...
Alle help is welkom.
Man, wat is het frustrerend om in een 2 jaar oud tuig van 40k kilometers bijéén te trillen...Last edited by krikke5150; 20/06/2010, 23:18.
Comment
-
Heb er persoonlijk geen last van, maar al heel veel gelezen over dit probleem!
Je moet eens gaan kijken op www.audiforum.nl
zeer veel reacties op dit probleem, en blijkbaar niet zo simpel op te lossen!
Zijn zelfs verhalen van tot 2x toe versnellingsbak vervangen enz.....
Hopelijk voor U wordt dit probleem snel (en in garantie) opgelost!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pansjken Bekijk BerichtenKorte samenvatting : een installateur uit Nederland doet een aanpassing aan de software en monteert een extra microfoon (is volgens hem nodig). Bij Kufatec komt de kit op 349 Euro (zonder verzending) en wordt ook een extra microfoon meegeleverd. Bij VNSmedia kost de kit een goeie 100 Euro en is er GEEN extra microfoon nodig (wordt ingewikkeld...). Volgens VNSmedia moet er het volgende gedaan worden :
1.TURN CAR KEY TO ACC POSITIONSOCKET FOR 30 sec
2.INSERT ACTIVATOR INTO OBD SOCKET AND WAIT 30 sec.
3.REMOVE ACTIVATOR FROM OBD SOCKET AND INSERT IT AGAIN
SET INCLUDES:
1x AUDI MMI 3G BLUETOOTH AND AMI ACTIVATOR WITH OBD PLUG
1x INSTALLATION MANUAL
4.PRESS CAR AND SETUP BUTTONS AT THE SAME TIME TO ACCESS ENGINEERING MODE (pic.1)
5.SELECT DIAGNOSE (pic. 2)
6.SELECT SETTINGS (pic.3)
AMI ACTIVATION
7.CHANGE AMI/AUX TO [AUX/AMI BT/AMI] 1/8 (pic. 4)
BLUETOOTH ACTIVATION
8.CHANGE Tel settings misc: TO [no WLAN/no NAD/BT/HFP] 4/16 (pic. 4)
CHANGE MICROPHONES TO [MICROPHONE 2 CONNECTED]
*IF 3G IS BASIC CONNECT MICROPHONE CABLE TO :
+PIN 8, GND PIN 9 IN QUADLOCK PLUG (12PIN BLUE PLUG)
10.REMOVE ACTIVATOR OUT OF OBD SOCKET
11.INSERT ACTIVATOR AGAIN INTO OBD
Volgens mij kan je dit zelf doen mits men een kabel (zoals deze http://www.goodluckbuy.com/super-812...ic-cable-.html ) heeft om aanpassingen te doen aan het hidden menu (en is dit wat de installateur in Nederland doet). Blijft natuurlijk de vraag of men een extra microfoon moet installeren of niet. Ik ga zo'n kabel bestellen want ik wou toch wat aanpassingen doorvoeren en ga dan proberen de bluetooth te activeren. Als ik erin slaag zal ik wel merken of ik een extra microfoon nodig heb. In 't slechtste geval koop ik er een of koop ik de kit van VNSmedia wel. Wordt vervolgd....
Ik hoop dat ik hier niemand begin te vervelen met mijn verhalen...
PS uw verhalen vervelen niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk BerichtenHallo weet iemand of chrome ringen bij de mistlampen ook voor A4 te koop zijn?)
en de grilles zijn niet verwisselbaar (voor dezelfde reden..)
oplossingen blijken te bestaan in aftermarket, maar de ringen zijn dunner (heb ik gezien op buitenlandse fora)
de dag dat ze bestaan als sierelement, gewoon te kleven op de bestaande grilles, dan ben ik ook geïnteresseerd (voor mijn Q5)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk BerichtenHallo weet iemand of chrome ringen bij de mistlampen ook voor A4 te koop zijn?4 rings driver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenHm weinig activiteit nog in dit topic, is de interesse voor de Audi A4 avant een beetje gepasseerd?, nog een dikke drie maandjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pansjken Bekijk BerichtenKorte samenvatting : een installateur uit Nederland doet een aanpassing aan de software en monteert een extra microfoon (is volgens hem nodig). Bij Kufatec komt de kit op 349 Euro (zonder verzending) en wordt ook een extra microfoon meegeleverd. Bij VNSmedia kost de kit een goeie 100 Euro en is er GEEN extra microfoon nodig (wordt ingewikkeld...). Volgens VNSmedia moet er het volgende gedaan worden :
1.TURN CAR KEY TO ACC POSITION
2.INSERT ACTIVATOR INTO OBD SOCKET AND WAIT 30 sec.
3.REMOVE ACTIVATOR FROM OBD SOCKET AND INSERT IT AGAIN
SET INCLUDES:
1x AUDI MMI 3G BLUETOOTH AND AMI ACTIVATOR WITH OBD PLUG
1x INSTALLATION MANUAL
4.PRESS CAR AND SETUP BUTTONS AT THE SAME TIME TO ACCESS ENGINEERING MODE (pic.1)
5.SELECT DIAGNOSE (pic. 2)
6.SELECT SETTINGS (pic.3)
AMI ACTIVATION
7.CHANGE AMI/AUX TO [AUX/AMI BT/AMI] 1/8 (pic. 4)
BLUETOOTH ACTIVATION
8.CHANGE Tel settings misc: TO [no WLAN/no NAD/BT/HFP] 4/16 (pic. 4)
CHANGE MICROPHONES TO [MICROPHONE 2 CONNECTED]
*IF 3G IS BASIC CONNECT MICROPHONE CABLE TO :
+PIN 8, GND PIN 9 IN QUADLOCK PLUG (12PIN BLUE PLUG)
10.REMOVE ACTIVATOR OUT OF OBD SOCKET
11.INSERT ACTIVATOR AGAIN INTO OBD
SOCKET FOR 30 sec
Volgens mij kan je dit zelf doen mits men een kabel (zoals deze http://www.goodluckbuy.com/super-812...ic-cable-.html ) heeft om aanpassingen te doen aan het hidden menu (en is dit wat de installateur in Nederland doet). Blijft natuurlijk de vraag of men een extra microfoon moet installeren of niet. Ik ga zo'n kabel bestellen want ik wou toch wat aanpassingen doorvoeren en ga dan proberen de bluetooth te activeren. Als ik erin slaag zal ik wel merken of ik een extra microfoon nodig heb. In 't slechtste geval koop ik er een of koop ik de kit van VNSmedia wel. Wordt vervolgd....
Ik hoop dat ik hier niemand begin te vervelen met mijn verhalen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenHm weinig activiteit nog in dit topic, is de interesse voor de Audi A4 avant een beetje gepasseerd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtentja....wat valt er te melden....wij rijden en rijden maar en die wagens geven geen krimp.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichtenyep, en zaterdag er nog eens 550km erbij lappen naar Frankrijk
Uiteraard zijn de mensen ginder ook meer gewoon om haarspeldbochten te rijden dan wij die alleen gewoon zijn rechtdoor te rijden op versleten betonplaten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenBen met de mijne tot in Zwitserland geweest, 800km enkel. Blijkt dat 160pk bijlange niet bepaald veel is in de bergen voor een A4. Je wordt daar om de oren gereden door quattro's dat het niet normaal is. Het eco-vriendelijke schakeladvies kun je daar best straalnegeren of je valt stil.
Uiteraard zijn de mensen ginder ook meer gewoon om haarspeldbochten te rijden dan wij die alleen gewoon zijn rechtdoor te rijden op versleten betonplaten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichtenin zwitserland rijdt het sowieso vol met auto's met dikke motoren. Geen idee hoe dat komt (rijker? minder belasting op dergelijke zaken?)
Hier bij ons hebben gezinnen ook steevast 2 wagens: een gewone auto + een koekendoos genre Berlingo. Ginder hebben ze 1 deftige wagen + degelijk openbaar vervoer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk BerichtenIk heb ondertussen mijn Tel menu plus Bluetooth geactiveerd en zonder extra microfoons te plaatsen moet ik zeggen dat de carkit zeer goed werkt. In het menu heb ik zien staan dat er 2 microfoons aanwezig waren.
Comment
Comment