Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Test verslag na 50.000km/h / 8 maand

Voor diegene die geinteresseerd zijn.
    Ik heb zonet mijn test verslag(je) gepost in het toppic testverslagen....geniet ervan...een geeft gerust commentaar.....

Comment

• Dat is particulier (sorry voor het dubbel antwoord,maar ik krijg dit hier niet verwijderd)
      Last edited by ; 30/12/2009, 02:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
        particulier of fleet?

Dat is particulier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door riddle Bekijk Berichten
          Ik kon gewoon de verig kiezen, op de TDIe zit hij volgens mij zowiezo, maar alleen op de manueel..
          Heb een fleet korting gehad van 7,5% (exlusief de Packs) en dan -2000 op Lifestyle Plus.
          Is een firma wagen, daarbij de fleetkorting. Dus niks speciaals dus.
          Bedankt voor de info, ik heb nu gezien dat de sportvering standaard geworden is op de 2.0 (20mm verlaagd).
          Volgens de dealer was het niet meer mogelijk, enkel op de S-line ... zegt veel over de dealer natuurlijk ;-)

Enige vraag die ik nog heb ik of ik die servotronic zou nemen, de dealer zegt dat dat echt nodig is maar ik weet het niet.
          Hangt waarschijnlijk ook af van de banden, misschien dat ik achteraf 18' velgen ga opleggen en dat het dan wel nodig is.

Iemand ervaring?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mickster Bekijk Berichten

Enige vraag die ik nog heb ik of ik die servotronic zou nemen, de dealer zegt dat dat echt nodig is maar ik weet het niet.
            Hangt waarschijnlijk ook af van de banden, misschien dat ik achteraf 18' velgen ga opleggen en dat het dan wel nodig is.

Iemand ervaring?
            Ik heb met ene gereden met 18 duims velgen en servotronic, en moet zeggen dat het zalig stuurde. Vooral bij parkeren natuurlijk, dan kun je het stuur draaien met één vinger.
            Anderen vinden dan weer het weggevoel minder overgebracht wordt naar het stuur en het bijgevolg minder strak lijkt te sturen.

Enige oplossing is beide proberen en voor jezelf uitmaken wat jou het meest ligt.

Ik heb het alleszins wel genomen.

Comment

• Ik heb nu 1,5 jaar mijn Audi A4 en ik ben er zeer content van. Alleen heb ik spijt dat ik geen bluetooth heb genomen.
              Nu is mijn vraag: Kan dat nog geïnstalleerd worden of moet dat dan gebeuren met een apparaat zoals een Parrot. IK zou het graag hebben zodat het net is dat het van fabriek af geïnstalleerd is.
              Iemand ideeën?

Alvast bedankt
              Met vriendelijke groet
              Frank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frank-Audi Bekijk Berichten
                Ik heb nu 1,5 jaar mijn Audi A4 en ik ben er zeer content van. Alleen heb ik spijt dat ik geen bluetooth heb genomen.
                Nu is mijn vraag: Kan dat nog geïnstalleerd worden of moet dat dan gebeuren met een apparaat zoals een Parrot. IK zou het graag hebben zodat het net is dat het van fabriek af geïnstalleerd is.
                Iemand ideeën?

Alvast bedankt
                Met vriendelijke groet
                Frank

Ik heb al enkele A4's gezien waarbij de bleutooth achteraf is geplaatst. Dit werd telkens gedaan door een Parrot te installeren op het dashboard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frank-Audi Bekijk Berichten
                  Kan dat nog geïnstalleerd worden of moet dat dan gebeuren met een apparaat zoals een Parrot. IK zou het graag hebben zodat het net is dat het van fabriek af geïnstalleerd is.
                  Gewoon een originele bluetooth module kopen.
                  Wat die kost hangt er van af of je navigatie hebt of niet.
                  Ik ben ook aan het rondkijken, en voor een volledige kit kost het iets van een 350 euro (niet via de dealer natuurlijk)
                  inbouwen ga ik zelf doen (allé, proberen hehe)
                  Indien je geen navigatie hebt, kan je bijvoorbeeld een fiscon kopen, voor 299 (zie kufatec website)
                  Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• @KriBrox en viperman; Bedankt voor het antwoord,

@viperman; Ik heb de navigatie ingebouwd, waar kan je zo'n kit kopen en hoe moet je dat installeren? Misschien kan je me een PM sturen.

Alvast bedankt
                    Frank

Comment

• vraagje: sinds enkele dagen gebeurt het soms dat er vooraan de wagen een of andere ventilator blijft draaien nadat de motor is afgezet. het is me ook al opgevallen dat er een vrij duidelijke verbrande rubbergeur rond de wagen hangt als ik uitstap. Dit draaien van die "ventilator" kan soms tot een kwartier duren. Het gebeurt zowel bij korte als lange ritten.

weet iemand wat dit in godsnaam kan zijn want het irriteert me enorm. ik kan me niet inbeelden dat er met dit weer nog moet bijgekoeld worden.
                      There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                        vraagje: sinds enkele dagen gebeurt het soms dat er vooraan de wagen een of andere ventilator blijft draaien nadat de motor is afgezet. het is me ook al opgevallen dat er een vrij duidelijke verbrande rubbergeur rond de wagen hangt als ik uitstap. Dit draaien van die "ventilator" kan soms tot een kwartier duren. Het gebeurt zowel bij korte als lange ritten.

weet iemand wat dit in godsnaam kan zijn want het irriteert me enorm. ik kan me niet inbeelden dat er met dit weer nog moet bijgekoeld worden.
                        Bij mij hetzelfde maar enkel in de zomer (tot buitentemperaturen van 15°C), maar dan had ik meestal wel de zweep eens stevig opgelegd (en dan komt er inderdaad een mottige geur van onder de wagen uit)
                        Bij deze buitentemperatuur lijkt me dat idd ongewoon: bij de garage eens laten uitlezen, misschien is de thermostaat of waterpomp defect

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                          Gisteren weer bezig aan m'n dagelijks pasage aan de lichten op ring roeselare, zie ik plots nog ne A4 avant op het eerste vak aan het rode licht, aja kzeg ideaal eens op het 2de vak gaan... er stond geen type op maar ik vermoed dat het een 2.7was alhoewel het ook ne 3.0tdi kon zijn... maar der was ook een uitlaat langs beide kanten. Of het ne automaat was of nie... no idea.

Nuja kzeg kga da gastje eens tonen hoe je moet optrekken met ne audi.

Toen het groen pinkte had hij al ne valse start genomen en bleef ik 2 seconden doorglijden (heb nog miserie om zonder doorglijden te vertrekken in eerste op dynamic) maar snel kwam ik naast hem ik zag dat ie voluit ging maar kon nog mijn neus voor de zijne steken tot ik schakelde naar 4de (ik reed 3900toeren in 3de) reed hij me plots langzaam voorbij en kon ik hem niet meer bijhouden tot we aan 180 zaten enja toen bleef de afstand tussen ons gelijk maar ben ik dan niet meer voluit gegaan aangezien het me iets te onveilig leek.

Dusja ik vermoed dat het ne 2.7tdi multitronic was. Conclusie tot in 3de was ik sneller met mijne handmatige bak.
                          als jij hetzelfde blok hebt maar dan handgeschakeld, dan vermoed ik eerder dat de bestuurder van de andere wagen toen niet meer alles gaf... want je weet nooit wat in de andere auto afspeelt, maar ik rij zelf mee met multitronic, mag je altijd komen naast staan met handbak (met toestemming van mijn vader natuurlijk )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichten
                            als jij hetzelfde blok hebt maar dan handgeschakeld, dan vermoed ik eerder dat de bestuurder van de andere wagen toen niet meer alles gaf... want je weet nooit wat in de andere auto afspeelt, maar ik rij zelf mee met multitronic, mag je altijd komen naast staan met handbak (met toestemming van mijn vader natuurlijk )
                            De cijfers zeggen dat je gelijk hebt AudiLover:

Volgens Directlease.be:
                            2.7 TDI 6M: 0-100 = 7,9 sec
                            2.7 TDI Multi: 0-100 = 7,7 sec

Bovendien lijkt het me veel eenvoudiger om met de multitronic de fabriekswaarden te halen dan met de 6-speed manual....

Comment

• Ik heb sinds een 2tal weken vredestein wintrac extremes liggen op mijn originele STAR velgen. Ik merk de laatste tijd dat ik hele lichte trillingen voel tijdens het rijden. Er piept of kraakt niks , maar als je in de autozetel zit en je rijdt voel je precies lichte vibratie.
                              Daarnaast merkte ik ook dat de band niet al te hard was opgeblazen (mijn indruk toch) .

Iemand ervaring met deze banden ?

Comment

• Vanmorgen heb ik (veel te laat, I know) winterbanden laten steken.

Bij het wegrijden merkte ik dat de wagen met deze banden veel lichter stuurt. Komt dat doordat deze band sneller warm staat (en hij uit het warme magazijn van de bandenboer kwam)?

Eerst dacht ik dat ze er foutief smallere banden of zo op gelegd hadden. Bij aankomst bleken ze dezelfde afmetingen te hebben...

Comment

• eskimo1973;3804400]Ik heb sinds een 2tal weken vredestein wintrac extremes liggen op mijn originele STAR velgen. Ik merk de laatste tijd dat ik hele lichte trillingen voel tijdens het rijden. Er piept of kraakt niks , maar als je in de autozetel zit en je rijdt voel je precies lichte vibratie.
                                  Daarnaast merkte ik ook dat de band niet al te hard was opgeblazen (mijn indruk toch) .

Iemand ervaring met deze banden ?

Ik zou daarmee terug naar uw bandencentrale gaan, het volstaat dat die winterband al leegloopt en/of er een plakloodje is afgevallen.
                                  Controleer anders uw bandenspanning eens aan een tankstation.

Comment

• TheAccountant;3804031]vraagje: sinds enkele dagen gebeurt het soms dat er vooraan de wagen een of andere ventilator blijft draaien nadat de motor is afgezet. het is me ook al opgevallen dat er een vrij duidelijke verbrande rubbergeur rond de wagen hangt als ik uitstap. Dit draaien van die "ventilator" kan soms tot een kwartier duren. Het gebeurt zowel bij korte als lange ritten.

Heb dat recentelijk ook al eens een paar keer voorgehad, heeft dus volgens mij niet altijd met de temperatuur te maken maar sowiezo als je het motorvermogen aanspreekt.
                                    Het is geen overbodige luxe om na zo een rit de motor een paar minuten op ralenti te laten draaien voor je hem stillegt (turbo).

Comment

• laue;3804571]Vanmorgen heb ik (veel te laat, I know) winterbanden laten steken.

Bij het wegrijden merkte ik dat de wagen met deze banden veel lichter stuurt. Komt dat doordat deze band sneller warm staat (en hij uit het warme magazijn van de bandenboer kwam)?

Eerst dacht ik dat ze er foutief smallere banden of zo op gelegd hadden. Bij aankomst bleken ze dezelfde afmetingen te hebben...

Ik denk dat het ligt aan de rubberstructuur van de winter verso zomerband
                                      Ajaa, waar anders het verschil ?
                                      Mij hebben ze ook verteld dat recentelijk gefabriceerde banden zachter zijn en zo dan ook sneller gaan slijten, heeft iemand dit nog gehoord ?
                                      Om te controleren wanneer je banden gemaakt zijn, moet je naar de DOT code op uw flank kijken bvb. DOT 0409 betekent week 4 van dit jaar.

Comment

• Multitronic;3802150]Voor diegene die geinteresseerd zijn.
                                        Ik heb zonet mijn test verslag(je) gepost in het toppic testverslagen....geniet ervan...een geeft gerust commentaar.....

Knap verslag.
                                        Van dat windgeruis afkomstig van de buitenspiegels kan ik beamen.
                                        Eerder storend in het begin dan nu na 8 maand.

Comment

• Wie heeft zijn audi A4 volledig, particulier, gekocht?
                                          Last edited by ro80; 31/12/2009, 16:25. Reden: Foute grammatica
                                          truth is in the eye of the beholder

Comment

Working...
                                          X