Oorspronkelijk geplaatst door zouf
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtengrote schommelingen in de lezing van de temperatuur zijn niet normaal, en hebben meestal als oorzaak een kapote voeler (als de temperatuur plots daalt), in het ergste geval een kapote thermostaat (als de temperatuur traag omhoog gaat)
de temperatuurmeters noteren tegnwoordig een stabiele 90° onafgezien kleine verschillen die te wijten zijn aan een wijziging van verkeertempo (van snelweg naar lokale wegen bv), dit om de bestuurder niet angstig te maken (de weinige wagens die 40 jaar geleden een tempertuurmeter hadden noteerden constant de wijzigingen, en de schommelingen konden gemakkelijk 25° schillen
ik heb tweemaal het probleem gehad met met A4, telkens was het een kapote voeler (kost twee keer niets om te veranderen); de vervanging van een thermostaat kan, afhankelijk van het model, een dure grap zijn (op mijn A4 V6, 1/2 dag werk...)
na vervanging van temp.sensor EN thermostaat, bleef het probleem. Temperatuur kwam in winter niet boven de 70 graden. Volgens de garagist kwam dit door kleine scheurtjes in de joint de culasse.
Na het toevoegen van een scheurtjes-dichtingsmiddel aan het koelwater, was het probleem inderdaad weg.
Al moet ik zeggen de kans klein is dat de nieuwe A4 hiervan nu al last zou hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk BerichtenHey iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum en vond dit een geweldig topic.
Ik heb vorige week een offerte laten maken voor eeen audi a4 avant:
TFSI 1.8 120pk (ik laat em chippen)
-Kwartsgrijs
-Audi audio system
-Chrome dakrails
-Chrome raamomlijsting
-Pack lifestyle
-Xenon lichten
-Achteruitspiegel D/N incl regen/lichtsensor
-Radio concert
-Verwarmde voorzetels
-Getinte ramen
Ik heb toch al een mooie deal tot 7.5% korting kunnen krijgen en natuurlijk gaan we afronden naar beneden toe waardoor ik er voor een 30k moet kunnen buitenrijden .
Wat vinden jullie van deze deal?
is particulier eh
greetz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichtenvanochtend iets raars voorgehad: als ik de motor startte klapten m'n spiegels open, maar die aan de passagierskant bleef opengaan en stond uiteindelijk 2 maal zover open als normaal. ik heb die dan teruggezet en motor afgelegd. tijdje later terug hetzelfde en na even gereden te hebben motor stilgelegd omdat ik op m'n bestemming was. toen ik daarna vertrok bleef die wel goed staan.
ik gok dat de "positiesensor" of zoiets bevrozen was. wel strangeThere's no such thing as too much snow
BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichtenvanmorgen weer hetzelfde: spiegel aan de passagierskant gaat véél te ver open. ik hoop dat dit vanavond niet meet gebeurd en anders ga ik naar de garage ermee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk BerichtenHey jongens, iemand enig idee ivm deze deal?
is particulier eh
greetz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
Chinese replica's hadden vroeger geen goede reputatie, de Italiaanse daarentegen wel.
De afkomst controleren is vrij eenvoudig: kijk aan de binnenzijde;
"Made in PR.C" = Made in China (People's Republic of China.)
Bijgevoegde foto komt ook van een replica waarvan het bandencenter beweerde dat het Italiaans was, het was nochthans een gekend bandencenter waarover ik goede dingen hoor.
Het vertrouwen in hem was bij mij meteen verdwenen toen ik die bewering hoorde. Misschien zijn de Chinese replica's ondertussen verbeterd van kwaliteit, maar dan overtuig je niet met leugens.
Wat je ook koopt, zorg dat er een KBA-nummer is voor de velgen, anders kom je in de toekomst mogelijk in de problemen bij de technische keuring of ongeval.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
WSP Italy replica's, iets duurder dan "gewone replica's" en hopelijk beter van kwaliteit.
Omwille van mogelijke trillingen heb ik me er ook niet aan gewaagd, als er problemen zouden zijn en de velgenleverancier niet wil tussenkomen acht ik de kans groot dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt. (Audi en velgenleverancier die naar elkaar wijzen)
Ander alternatief: geen replica's maar bescheiden merkvelgen (AEZ, Dezent, Dotz, ...)
Comment
-
Wagen is besteld
Hello leuk forum hier met veel info.
Na veel denken da audi besteld vorige week
Deze is de samenstelling.
Kleur : Phantom Black.
Berline
2.0 136pk
xenon+adapt
acoustic parking system voor en achter met weergave op mmi
audi sound system
servotronic
lichtpack
Pack lifstyle +
Gps+met hdd
Pack lounge
verwarmde zetels voor en achter.
milano leder zwart
multifunc stuur
headlight assist.
220v stekker
kofferpack
bt carkit van 360 € gelukkig nu beschikbaar.
chroom omlijsting
de velgen stel ik uit tot volgend jaar kwestie een beetje te kunnen bijsparen maar het gaan vast en zeker 19 duimers worden .
Volgens de dealer zou de wagen er rond Maart moeten zijn .
Kon me vertellen dat ie ergens rond 19/02/2010 op planning stond voor productie.
Ik hoop het want ik heb mijn passat van 10 maanden oud sneller verkocht gekregen dan gedacht.
Comment
-
Heeft er iemand dit al eens gezien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk BerichtenHello leuk forum hier met veel info.
Na veel denken da audi besteld vorige week
Deze is de samenstelling.
Kleur : Phantom Black.
Berline
2.0 136pk
xenon+adapt
acoustic parking system voor en achter met weergave op mmi
audi sound system
servotronic
lichtpack
Pack lifstyle +
Gps+met hdd
Pack lounge
verwarmde zetels voor en achter.
milano leder zwart
multifunc stuur
headlight assist.
220v stekker
kofferpack
bt carkit van 360 € gelukkig nu beschikbaar.
chroom omlijsting
de velgen stel ik uit tot volgend jaar kwestie een beetje te kunnen bijsparen maar het gaan vast en zeker 19 duimers worden .
Volgens de dealer zou de wagen er rond Maart moeten zijn .
Kon me vertellen dat ie ergens rond 19/02/2010 op planning stond voor productie.
Ik hoop het want ik heb mijn passat van 10 maanden oud sneller verkocht gekregen dan gedacht.
Alleen lijkt de levertermijn niet haalbaar. Mijn bestelling is geplaatst op 23/10/2009 en de levering zou pas begin maart 2010 zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk BerichtenGefeliciteerd met de nieuwe wagen. Heel mooie config mag ik zeggen.
Alleen lijkt de levertermijn niet haalbaar. Mijn bestelling is geplaatst op 23/10/2009 en de levering zou pas begin maart 2010 zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk BerichtenHeb voorlopig toch maar besloten om winterbanden te leggen op de 16" Lifrstyle pack velgen...
Ik heb Continental Wintercontact 255/55R16 TS 830 genomen...
Wat een verschil tov die zomerbandjes zeg....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten....
is als ik de confi lees een heel deftige a4!
hopelijk heb je hem optijd en beleef je er veel plezier aan.
OT:
ik heb nog een vraag ivm het s-pakket optie...
als je nu een S-line pakt staat deze er al op want soms zie je wel eens s-line zonder al de extra's...
en zo ja, is er dan zo'n groot verschil als je een gewoone a4 B8 pakt en deze uitrust met de s-line optie?
mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenHoeveel heb je er voor betaald ? Ik ga dit ook doen de komende dagen denk ik.
Plots heeft iedereen de winterband ontdekt
Comment
Comment