Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
    1 liter is wel veel verschil vind ik....
    Hoeveel km rijden jullie met één volgetankte bak? (875 Km is mijn record op de moment)
    Ik rijd een goeie 1150 km met een tank. (TDI 88kW, 10.000km gedaan)
    De 4,9l/100km gemiddeld uit de specs heb ik echter nog nooit gehaald.
    Last edited by ; 20/09/2009, 12:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
      Ik rijd een goeie 1150 km met een tank. (TDI 88kW, 10.000km gedaan)
      De 4,9l/100km gemiddeld uit de specs heb ik echter nog nooit gehaald.
      Ik heb ook de TDI 88Kw, maar nog maar 2000km gedaan... verbruik zal wss nog wel zakken dan...
      Rij je dan gewoon of zuinig om aan die 1150 te geraken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
        Ik heb ook de TDI 88Kw, maar nog maar 2000km gedaan... verbruik zal wss nog wel zakken dan...
        Rij je dan gewoon of zuinig om aan die 1150 te geraken?
        Dan rijd ik niet speciaal zuinig. Wel rijd ik veel met cruisecontrol + tracht ik me op snelwegen in te houden en de teller op 130 te houden (gelukkig helpt de cruisecontrol ook daar).
        Bovendien doe ik veel snelwegen, zij het met de nodige files.

Ik vermoed dat 4,9l/100km mogelijk moet zijn, maar dan moet je wellicht de energy saving tips volgen die de boordcomputer aangeeft. Dit lijdt tot allesbehalve aangename ritten. Ik heb dan ook al snel die schakeltips uitgeschakeld.

@plex: hoe rijdt de a4? Heb je ook last van een gebrek aan trekkracht in 1e en 2e versnelling?
        Last edited by ; 20/09/2009, 14:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk Berichten
          Op mijn a4b8 rij ik met 18 inch zomerbanden. Voor de winter heb ik winterbanden 225 dunlop op een 17 inch velg. Deze hebben 2.500 km. gereden. Graag wil ik deze omruilen voor een 16 inch met 225 winterbanden. Je kan ze ook kopen aan 990 euro. De velgen en banden zijn in perfekte staat. Nieuwprijs was 1.300 euro.
          Wat is er mis met 17" of de banden niet goed? Ik zoek nog iets voor de winter, moeten wel originele audi velgen zijn (garantie).
          17" 225 of 18" 245

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
            @plex: hoe rijdt de a4? Heb je ook last van een gebrek aan trekkracht in 1e en 2e versnelling?
            Ik heb dit inderdaad ook al ondervonden... Ik denk eraan om hem volgend jaar te laten chippen...
            en mooiere velgen wil ik ook nog :-)) (heb nu die 16" van lifestyle+ pack)

Ik heb wel het gevoel dat de koppeling heel snel pakt ...in het begin viel ik wel eens stil omdat ik nog niet genoeg gas gaf...en schakelen doet ie ook niet zo vloeiend...misschien moet dat nog wat inslijten ofzo...

....voor de rest wel heeeel content hoor...

Comment

• "17 velgen Structure

Dear V6 eigenaars, ik ben op zoek naar een setje originele audi V6 velgen voor de winter.
              Liefst het model structure ( staan origineel op V6 )
              Als iemand de zijn heeft eraf gehaalt voor dikkere sloefen op te zetten ik ben geintreseerd.

Comment

• losmaken voorste hoofdsteunen

Is er iemand al in geslaagd om de voorste hoofdsteunen los te maken ? Op de vorige kon dit zonder probleem, op de huidige A4 slaag ik er niet in. Heb al wat op internet gevonden, maar het lukt me niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                  Is er iemand al in geslaagd om de voorste hoofdsteunen los te maken ? Op de vorige kon dit zonder probleem, op de huidige A4 slaag ik er niet in. Heb al wat op internet gevonden, maar het lukt me niet.
                  Heb dit ook geprobeerd, maar tevergeefs...
                  1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                  1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                  1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Via het MMI zou het mogelijk moeten zijn om de handleiding digitaal te doorbladeren: dit lukt me echter niet. Ook de bijgeleverde CD-Rom wordt niet herkend: iemand enig idee hoe dit werkt?
                    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                      Via het MMI zou het mogelijk moeten zijn om de handleiding digitaal te doorbladeren: dit lukt me echter niet. Ook de bijgeleverde CD-Rom wordt niet herkend: iemand enig idee hoe dit werkt?
                      gewoon de dokumentatie selecteren (boven rechts) in de Car-menu
                      eerste keer moet de CD erin zitten, dan wordt de update gedaan (ettelijke minuten...) en dan is het raadpleegbaar
                      de cd-zelf is niet herkend, ook niet op een computer (misschien wel een PC, maar op mijn Mac lukt het niet)
                      ik had het ook niet meteen gevonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                        Dear V6 eigenaars, ik ben op zoek naar een setje originele audi V6 velgen voor de winter.
                        Liefst het model structure ( staan origineel op V6 )
                        Als iemand de zijn heeft eraf gehaalt voor dikkere sloefen op te zetten ik ben geintreseerd.

Ben er ook naar op zoek..

Ben zo slim geweest om bij de bestelling vd. wagen metéén voor speciale velgen te kiezen ipv. de standaard velgen erop te laten zitten deze waren toch gratis ivm. lifestyle pakket, nu hebk véél betaald voor mijn speciale velgen en hebk mijn standaard velgen mislopen deze waren geschikt geweest als wintervelgen. K'had beter die speciale achteraf besteld...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          gewoon de dokumentatie selecteren (boven rechts) in de Car-menu
                          eerste keer moet de CD erin zitten, dan wordt de update gedaan (ettelijke minuten...) en dan is het raadpleegbaar
                          de cd-zelf is niet herkend, ook niet op een computer (misschien wel een PC, maar op mijn Mac lukt het niet)
                          ik had het ook niet meteen gevonden
                          En waar dien ik de CD in te steken? In de koffer ter vervanging van de navi-CD, of in de 6 CD-lader?

Comment

• audi a4 e 136 dpf

Ik ben van plan om me een audi a4 e 136 pk dpf aan te schaffen met volgende optie pakket "Pack Lifestyle" en "Pack Lounge". Momenteel krijg ik hiervoor 6,5 % korting, Pack Lifestyle is gratis.
                            Zou ik een grotere korting kunnen krijgen indien ik deze zelfde configuratie rechtstreeks uit de voorraad van audi bestel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk Berichten
                              Ik ben van plan om me een audi a4 e 136 pk dpf aan te schaffen met volgende optie pakket "Pack Lifestyle" en "Pack Lounge". Momenteel krijg ik hiervoor 6,5 % korting, Pack Lifestyle is gratis.
                              Zou ik een grotere korting kunnen krijgen indien ik deze zelfde configuratie rechtstreeks uit de voorraad van audi bestel?
                              Jazeker !

Ps: 6.5% is wel weinig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk Berichten
                                uiteraard ! maar je hebt dan blijkbaar een 2009-model
                                dus kiezen tussen lagere prijs en onmiddelijke beschikbaarheid (2009) of een 2010-model "à la carte" (want een stockwagen met exact de gewenste config. is zeldzaam, en men kan later spijt hebben van iets niet te hebben of iets anders wel te hebben dat niet gebruikt wordt, maar betaald werd). Het is wel meestal een manier om meer wagen en meer opties te hebben tegen een interressante prijs. Ik heb geen spijt een stockwagen te hebben gekocht, ik heb hem, hij is (veel !) beter uitgerust dan wat ik "redelijkerwijs" besteld had, en het verschil ben ik al vergeten...
                                anders was ik misschien nog aan het twijfelen.

Comment

• winterbanden

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                  Wat is er mis met 17" of de banden niet goed? Ik zoek nog iets voor de winter, moeten wel originele audi velgen zijn (garantie).
                                  17" 225 of 18" 245
                                  Er is helemaal niets mis met de banden of velgen hoor, alleen is het verschil tussen 17 inch en 18 inch zo klein dat je het verschil nauwelijks voelt wat hardheid betreft via de verlaagde vering, vandaar dat ik in de winter met 16 inch zou rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                    En waar dien ik de CD in te steken? In de koffer ter vervanging van de navi-CD, of in de 6 CD-lader?
                                    In de 6cd-lader vooraan als CD1, en het duurt inderdaad enorm lang vooralleer die boel geladen is.
                                    Ik had bij de dealer het al eens nagevraagd omdat ik dacht dat het niet werkte, onder hun begeleiding werkte het wel. Net iets te weinig geduld gehad dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                      Jazeker !

Ps: 6.5% is wel weinig
                                      Wat vind je dan een aanvaardbare korting? (om een idee te hebben als ik er nog eens eentje moet kiezen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                        Wat vind je dan een aanvaardbare korting? (om een idee te hebben als ik er nog eens eentje moet kiezen)
                                        Dat hangt sterk af van wagen tot wagen. Voor bvb een A5 met zware benzinemotor en quattro aandrijving zul je meer korting krijgen dan voor een 2.0 TDI waar ze al genoeg van verkopen. Ik denk dat de korting voor een A4 kan varieren tussen 6 en 20%. Zelf kreeg ik ongeveer 10% maar geen gratis opties.
                                        PS.: voor die korting moet je zelf zorgen. Ze gaan ze je niet in de schoot werpen.

Comment

• Hoeveel liter tanken jullie wanneer je de tank volgens de boordcomputer (bijna) leeggereden hebt?
                                          Ik heb de indruk dat ik niet meer dan 55 liter tank, terwijl er een tank van 65 liter in zou moeten zitten.
                                          Wil dit zeggen dat er, nadat de boordcomputer aangeeft dat de tank (bijna) leeg is, dat er nog 10 liter in de tank zit (of m.a.w. dat je nog bijna 200km kan rijden)?

Comment

Working...
                                          X