Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
    Hallo,

Hebben jullie een idee over het olieverbruik bij een 2.0TDI?
    monteur zegt een liter per 10.000km
    Toen ik hem kocht zeiden ze praktisch nix meer?
    Na 9500km staat het oliepeil nog op max bij mijn 2.0TDI (88kW).

Comment

• 12K km en ook nog op max.
      There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Hebben jullie al ervaring met de boordcomputer?

Ik heb de indruk dat gemiddeld verbruik gegeven door de BC 0,5L hoger ligt dan wat ik uitreken na het tanken?

Comment

Hebben jullie al ervaring met de boordcomputer?

Ik heb de indruk dat gemiddeld verbruik gegeven door de BC 0,5L hoger ligt dan wat ik uitreken na het tanken?
          rofl?

Da kunt ge toch niet exact uitrekenen ...

Comment

Hebben jullie al ervaring met de boordcomputer?

op welke afstand slaat de vergelijking ?
            op één volle tank kan ik nog denken dat er verschillen ontstaan, maar op duizenden km's zou ik eerder in de computer geloven
            als mijn 2,0 TDI nog effectief 0,5 l minder verbruikt dan aangegeven ben super-tevreden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              op welke afstand slaat de vergelijking ?
              op één volle tank kan ik nog denken dat er verschillen ontstaan, maar op duizenden km's zou ik eerder in de computer geloven
              als mijn 2,0 TDI nog effectief 0,5 l minder verbruikt dan aangegeven ben super-tevreden !
              Bedoelde andersom...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                rofl?

Da kunt ge toch niet exact uitrekenen ...
                Ik zie niet in waarom ge dat niet perfekt kunt berekenen??

b.v.:

auto volgetankt
                808km gereden en 60L moeten bijtanken = 60L/8,08 = 7,43 L/100Km (BC gaf 6,7 / 100km)
                875km gereden en 57,5L moeten bijtanken = 57,5/8,75= 6,57 L/100Km (BC gaf 6,1 / 100 Km)

Comment

• Stomme vraag misschien, maar weet iemand hoe het zit met de achterremmen. Werken deze constant mee of enkel bij opspringen van ABS of parkeerrem?

Kwestie of deze even rap aan vervanging toe zijn als de voorremmen....$$

grtz S

Comment

• verdergaande op het remmenstof op de velgen lijkt het dat ze gewoon meewerken, ik denk trouwens dat dat bij elke wagen zo is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SvenG Bekijk Berichten
                      Stomme vraag misschien, maar weet iemand hoe het zit met de achterremmen. Werken deze constant mee of enkel bij opspringen van ABS of parkeerrem?

Kwestie of deze even rap aan vervanging toe zijn als de voorremmen....$$

grtz S
                      Die werken constant mee ja. De remkrachtverdeling (voor/achter) zit grofweg ergens tussen 80/20 en 70/30, afhankelijk of je je een bocht neemt of rechtdoor rijdt. ESP kan de verdeling verder beinvloeden. ABS heeft er niks mee te maken. Of die achterste remblokken ook even lang meegaan is een andere vraag. Want dat hangt van andere zaken af zoals de grootte, de dikte, en het materiaal van de remblokken.

Op mijn vorige auto (BMW 3-serie) heb ik slechts 1x remblokken moeten vervangen. Ik heb er 250.000 km mee gereden.

De parkeerrem heeft (tenminste dat denk ik) ook niks met de remblokken te maken, dat is een aparte rem, denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                        De parkeerrem heeft (tenminste dat denk ik) ook niks met de remblokken te maken, dat is een aparte rem, denk ik.
                        Hangt af van auto tot auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                          Die werken constant mee ja. De remkrachtverdeling (voor/achter) zit grofweg ergens tussen 80/20 en 70/30, afhankelijk of je je een bocht neemt of rechtdoor rijdt. ESP kan de verdeling verder beinvloeden. ABS heeft er niks mee te maken. Of die achterste remblokken ook even lang meegaan is een andere vraag. Want dat hangt van andere zaken af zoals de grootte, de dikte, en het materiaal van de remblokken.

Op mijn vorige auto (BMW 3-serie) heb ik slechts 1x remblokken moeten vervangen. Ik heb er 250.000 km mee gereden.

Ah ok thanx...want ik vond al dat er een aanzienlijk verschil in remmenstof was op de voorsten en achterste velgen. Maar die 70/30 verklaart dat dan al...

Aangezien ik een automaat heb zullen de remblokken iets rapper aan vervanging toe zijn. Ik kan niet meer op de motor afremmen zoals voorheen...

grtz

Comment

• @all...

-olieverbruik na 22.000 km: niet echt, stand oliepeil ergens halverwege tussen min. & max. dus OK
                            -heb ook gemerkt dat in 'roulantie' je niet verder geraakt dan 2-3000 tpm... vermoedelijk idd beveiliging dus
                            -boordcomputer volgens mijn berekening 1 liter te optimistisch, dus werkelijk verbruik 1 liter meer dan aangegeven
                            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• AMI kabel

Regelmatig wordt m'n Ipod niet herkend. Na uit- en inpluggen van de kabel is het opgelost. Is dit herkenbaar voor iemand? Is er een oplossing voor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kdb Bekijk Berichten
                                Regelmatig wordt m'n Ipod niet herkend. Na uit- en inpluggen van de kabel is het opgelost. Is dit herkenbaar voor iemand? Is er een oplossing voor?
                                Heb hetzelfde probleem... maar enkel met m'n 160 GB Ipod waarin het browsen/zoeken trouwens heel traag gaat. Mijn nieuwere 120 GB Ipod werkt 'stabieler' en is ook veel sneller in gebruik.
                                1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                  -boordcomputer volgens mijn berekening 1 liter te optimistisch, dus werkelijk verbruik 1 liter meer dan aangegeven
                                  1 liter is wel veel verschil vind ik....
                                  Hoeveel km rijden jullie met één volgetankte bak? (875 Km is mijn record op de moment)
                                  Last edited by ; 19/09/2009, 14:05. Reden: typfout

Comment

• verbruik

Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
                                    1 liter is wel veel verschil vind ik....
                                    Hoeveel km rijden jullie met één volgetankte bak? (860km is mijn record op de moment)
                                    1020 km als ik er sprciaal attentie aan geef, 980 km heb ik regelmatig...99% autosnelweg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      1020 km als ik er sprciaal attentie aan geef, 980 km heb ik regelmatig...99% autosnelweg
                                      Fantastisch resultaat Multitronic, wat is dan je gemiddeld verbruik, 6 liter?

Ben hier niet zo mee bezig (laat me veel te snel opjutten en verleiden tot sprintjes zowel op autostrade als aan rode lichten), maar denk niet dat ik al boven 700 km geraakt ben, shame on me!!

Comment

• verbruik

Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                        Fantastisch resultaat Multitronic, wat is dan je gemiddeld verbruik, 6 liter?

Ben hier niet zo mee bezig (laat me veel te snel opjutten en verleiden tot sprintjes zowel op autostrade als aan rode lichten), maar denk niet dat ik al boven 700 km geraakt ben, shame on me!!
                                        op mijn boordcomputer (2) die ik nooit reset en die om de 10000km zelf terug op nul springt zit ik aan een gemiddelde van 6.5 liter...daar zit ook het verbruik met aanhangwagen bij ( int weekend ) , met aanhangwagen doet ie er al vlug een paar liter bij...wanneer ik 's morgens naar het werk rij ( 50 km ) en ik me aan de wettelijke snelheid hou zit ik gemiddeld aan 4.7 liter...ik ben daar zelf ook erg van geschrokken dat het zo weinig was dat ik er met de GSM foto's heb van getrokken...op aanraden van mijn garagist heb ik dan ook eens de rekening gemaakt bij het tanken..en ik kwam op een afwijking van 0.3 liter tegenover de BC weergave...al bij al niet slecht....als je echter naar de S stand gaat en hem de sporen geeft zit ik aan 8.5L maar dan ga je ook behoorlijk vooruit .....

Comment

• winterbanden

Op mijn a4b8 rij ik met 18 inch zomerbanden. Voor de winter heb ik winterbanden 225 dunlop op een 17 inch velg. Deze hebben 2.500 km. gereden. Graag wil ik deze omruilen voor een 16 inch met 225 winterbanden. Je kan ze ook kopen aan 990 euro. De velgen en banden zijn in perfekte staat. Nieuwprijs was 1.300 euro.
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X