Oorspronkelijk geplaatst door fdeville
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenIemand die zo'n kabel heeft en de aanpassing wil doen aan mijn wagen ?
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenDenk dat dit zéér delicaat is, 1 verkeerde instelling en je kan in panne staan, best bij je dealer laten doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk BerichtenWat is wel ambetant vind is dat wanneer de lichten automatisch aangaan je dit niet ziet op het dashboard... Kan je dit instellen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichtensommige mensen zijn nooit content he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenWat is daar ambetant aan? Het is net goed dat je je er niets van aan moet trekken toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk BerichtenJe kan de gevoeligheid instellen van die automatische stand (vroeg-midden-laat), en dan is het gemakkelijker om te checken soms als er een aanduiding is... that's all....
Comment
-
Zal hier ook nog even (hopelijk) het slot van mijn verhaal doen:
JOEHOE!! Heb de wagen terug!!
Ze hebben me daarstraks gebeld dat ik de wagen mocht ophalen, dat ze het probleem gevonden hebben en uiteraard ook hersteld. Wat was nu het probleem:
Na het vervangen van de relais (op aanraden van dieteren) waren de problemen nog steeds niet opgelost.
Op een bepaald moment draait de motor terug en de mecanicien steekt alles weer samen om hem buiten te zetten om verdere info te vragen aan dieteren morgen. Als alle kapjes en doosjes waren gemonteerd draaide motor nog, maar soms ging hij precies stilvallen. Hij vond het bizar en legt er de computer aan. Hij ziet dat de motor dan eens wel en dan eens geen voeding krijgt van de centrale computer. Hij demonteert terug alles en voelt aan een bepaalde kabel dat die helemaal warm staat, wat uiteraard niet normaal is. De kabel was een algemene voeding die van de batterij kwam om die computers te voeden. Hij demonteert het bakje waar die kabel opzit en onderaan blijkt de moer van de vijs met het oogje van die kabel niet meer op de vijs te zitten maar ligt gewoon los in het bakje.
Om een lang verhaal kort te maken: de voedingskabel die van de batterij komt om de computers te voorzien van stroom gaf op de ene keer wel stroom en op de andere keer geen stroom omdat die kabel uiteraard niet aangespannen was...
Alle computers en stuurdoos ed werkten dus wel perfect, het was gewoon die ene hoofdvoedingskabel. Je kon het ook onmogelijk zien als je de zaak niet demonteerde (hij nam er foto's van om naar dieteren door te sturen en toonde ze me ook.
Enfin, hopelijk kan ik dit hele geval achter mij zetten en ben ik van de problemen af...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenZal hier ook nog even (hopelijk) het slot van mijn verhaal doen:
JOEHOE!! Heb de wagen terug!!
Ze hebben me daarstraks gebeld dat ik de wagen mocht ophalen, dat ze het probleem gevonden hebben en uiteraard ook hersteld. Wat was nu het probleem:
Na het vervangen van de relais (op aanraden van dieteren) waren de problemen nog steeds niet opgelost.
Op een bepaald moment draait de motor terug en de mecanicien steekt alles weer samen om hem buiten te zetten om verdere info te vragen aan dieteren morgen. Als alle kapjes en doosjes waren gemonteerd draaide motor nog, maar soms ging hij precies stilvallen. Hij vond het bizar en legt er de computer aan. Hij ziet dat de motor dan eens wel en dan eens geen voeding krijgt van de centrale computer. Hij demonteert terug alles en voelt aan een bepaalde kabel dat die helemaal warm staat, wat uiteraard niet normaal is. De kabel was een algemene voeding die van de batterij kwam om die computers te voeden. Hij demonteert het bakje waar die kabel opzit en onderaan blijkt de moer van de vijs met het oogje van die kabel niet meer op de vijs te zitten maar ligt gewoon los in het bakje.
Om een lang verhaal kort te maken: de voedingskabel die van de batterij komt om de computers te voorzien van stroom gaf op de ene keer wel stroom en op de andere keer geen stroom omdat die kabel uiteraard niet aangespannen was...
Alle computers en stuurdoos ed werkten dus wel perfect, het was gewoon die ene hoofdvoedingskabel. Je kon het ook onmogelijk zien als je de zaak niet demonteerde (hij nam er foto's van om naar dieteren door te sturen en toonde ze me ook.
Enfin, hopelijk kan ik dit hele geval achter mij zetten en ben ik van de problemen af...
Voor ik in de IT belandde was ik electromechanisch ingenieur (van diploma ;-) ) en mijn eerste werk was dan ook in die branche. Tzal u niet verwonderen dat dit verhalen en ervaringen zijn die ik al meer tegenkwam .... Maar het is opgelost geraakt en dat is het
belangrijkst.
Comment
-
lichten aan - indicatie
Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk BerichtenWat is wel ambetant vind is dat wanneer de lichten automatisch aangaan je dit niet ziet op het dashboard... Kan je dit instellen?
Comment
-
Spraaksturing
Spraaksturing, is dat eigenlijk standaard? Ik heb een knopje op m'n stuur en het staat ook in de MMI bij volume-instellingen onder 'klank'.1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk BerichtenSpraaksturing, is dat eigenlijk standaard? Ik heb een knopje op m'n stuur en het staat ook in de MMI bij volume-instellingen onder 'klank'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenOp de mijne, MY2010, MMI 3G, in elk geval wel. Ik heb dat nergens als optie aangevinkt maar het zit er wel op. En het werkt zelfs1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Problemen met nieuwe Audi A4 Avant - trillingen
Beste autovrienden,
In maart kreeg ik mijn nieuwe Audi A4 Avant geleverd. Ik was tot voor kort zeer tevreden over mijn aankoop en dit toch al mijn derde audi zijnde, kon dit moeilijk misgaan, maar toch...
Rond de 8000 km volgend probleem. Nu 11500km
Probleem: rond de 2000 toeren en vooral in 2de en 3de versnelling voel je de wagen trillen/schudden. Ook duidelijk merkbaar aan de versnellingspook die vlotjes heen en
weer schudt, vooral in 3de versnelling.
Eens goed voobij de 2000 toeren gaat dit voorbij, maar toch is dit een heel vervelend probleem.
Ik nam al contact op met mijn garage en wat raad je? De man vd dienst na verkoop beweert dat er meerdere A4's zijn die last hebben van dit probleem, maar bij de meeste is het bij hogere toeren, snelheden... Hij rijdt zelf met één vertelde hij me en zit met quasi zelfde probleem dus.
Ik vroeg of er al iets viel van te horen vanuit Duitsland of van D'Ieteren ivm algemeen probleem ofzo... Zegt hij: neen.
Wat gaan ze nu maandag doen: Cardans preventief vervangen en zien wat dat als resultaat geeft.
Zijn er nog mensen die dit probleem kennen? Graag een seintje dan.
Hopelijk een tevreden Audi rijder na herstelling maandag ek. Anders zal ik verdere stappen ondernemen tegen d'ieteren en audi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenOp de mijne, MY2010, MMI 3G, in elk geval wel. Ik heb dat nergens als optie aangevinkt maar het zit er wel op. En het werkt zelfs
Ik was verbaasd dat het systeem zo goed functioneert. Ik gebruik het momenteel enkel om de GPS in te stellen en dat gaat echt heel vlot. Ik geef nooit meer een bestemming letter per letter in via de MMI-draaiknop, het gaat tien keer sneller via spraakherkenning, de dialoog gaat bvb. als volgt:
- "Reisdoel Instellen"
- "De plaats alstublieft?"
- "Gent"
- "De straat alstublieft?"
- "Kouter"
enz.
Geregeld gebeurt het wel dat het systeem niet 100% zeker is over het woord dat je hebt uitgesproken. Dan krijg je een lijst, bvb.
Gent 1
Genk 2
En spreek je het nummer in van de lijn die correspondeert met wat je bedoelde.
Waarschijnlijk is de spraakherkenningsfunctie ook handig om het Bluetooth systeem te bedienen maar die optie heb ik niet.
Naar het schijnt heeft het basis MMI systeem ook standaard spraakherkenning, maar daar moet je wel nog letter per letter alles ingeven. Het basis MMI systeem is trouwens niet hetzelfde systeem als het vroegere "MMI high", maar ook een nieuw systeem, dus eigenlijk ook MMI 3G maar dan met minder mogelijkheden (maar meer dan de vroegere MMI high) en met een lagere schermresolutie. Het werkt ook op basis van DVD, maar je kan de navigatie DVD kopiëren naar een SD-kaart en dus blijft de DVD/CD-speler vrij om muziek-cd's af te spelen als je de GPS gebruikt.Last edited by boo-lee; 30/08/2009, 01:21.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djoekout Bekijk BerichtenBeste autovrienden,
In maart kreeg ik mijn nieuwe Audi A4 Avant geleverd. Ik was tot voor kort zeer tevreden over mijn aankoop en dit toch al mijn derde audi zijnde, kon dit moeilijk misgaan, maar toch...
Rond de 8000 km volgend probleem. Nu 11500km
Probleem: rond de 2000 toeren en vooral in 2de en 3de versnelling voel je de wagen trillen/schudden. Ook duidelijk merkbaar aan de versnellingspook die vlotjes heen en
weer schudt, vooral in 3de versnelling.
Eens goed voobij de 2000 toeren gaat dit voorbij, maar toch is dit een heel vervelend probleem.
Ik nam al contact op met mijn garage en wat raad je? De man vd dienst na verkoop beweert dat er meerdere A4's zijn die last hebben van dit probleem, maar bij de meeste is het bij hogere toeren, snelheden... Hij rijdt zelf met één vertelde hij me en zit met quasi zelfde probleem dus.
Ik vroeg of er al iets viel van te horen vanuit Duitsland of van D'Ieteren ivm algemeen probleem ofzo... Zegt hij: neen.
Wat gaan ze nu maandag doen: Cardans preventief vervangen en zien wat dat als resultaat geeft.
Zijn er nog mensen die dit probleem kennen? Graag een seintje dan.
Hopelijk een tevreden Audi rijder na herstelling maandag ek. Anders zal ik verdere stappen ondernemen tegen d'ieteren en audi.
trouwens, dan zou het niet alleen in 2de en 3de versnelling voorkomen, maar in alle versnellingen bij eenzelfde toerental (dus ook 4,5,6), of op eenzelfde snelheid onafgezien de versnelling
ben benieuwd of het na vervanging van de cardans weg zal zijnLast edited by guyugy; 29/08/2009, 21:00.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk BerichtenIs inderdaad standaard bij MMI 3G. Ik vind ook dat het prima werkt, mits je eerst de calibratie-woorden inspreekt. Opgelet, blijkbaar is er per sleutel een apart gebruikersprofiel met bijhorende stemcalibratie.
Ik was verbaasd dat het systeem zo goed functioneert. Ik gebruik het momenteel enkel om de GPS in te stellen en dat gaat echt heel vlot. Ik geef nooit meer een bestemming letter per letter in via de MMI-draaiknop, het gaat tien keer sneller via spraakherkenning, de dialoog gaat bvb. als volgt:
- "Reisdoel Instellen"
- "De plaats alstublieft?"
- "Gent"
- "De straat alstublieft?"
- "Kouter"
enz.
Geregeld gebeurt het wel dat het systeem niet 100% zeker is over het woord dat je hebt uitgesproken. Dan krijg je een lijst, bvb.
Gent 1
Genk 2
En spreek je het nummer in van de lijn die correspondeert met wat je bedoelde.
Waarschijnlijk is de spraakherkenningsfunctie ook handig om het Bluetooth systeem te bedienen maar die optie heb ik niet.
Naar het schijnt heeft het basis MMI systeem ook standaard spraakherkenning, maar daar moet je wel nog letter per letter alles ingeven. Het basis MMI systeem is trouwens niet hetzelfde systeem als het vroegere "MMI high", maar ook een nieuw systeem, dus eigenlijk ook MMI 3G maar dan met minder mogelijkheden (maar meer dan de vroegere MMI high) en met een lagere schermresolutie. Het werkt ook op basis van DVD, maar je kan de navigatie DVD kopiëren naar een SD-kaart en dus blijft de DVD/CD-speler vrij om muziek-cd's af te spelen als je de GPS gebruikt.
Je duwt op het knopje met spraakherkenning op het stuur, je zegt dan "navigeer naar"+de naam en voornaam van de persoon in het adresboek en hops, ze herkent het en je kan er naar navigeren. Chapeau voor Audi dat ze dergelijke dingen gratismeeleveren.
Maar om het goed te kunnen gebruiken zal je inderdaad eerst eens moeten je stam calibreren en misschien toch even de moeite doen om in het boekje te kijken...Last edited by fdeville; 30/08/2009, 16:25.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenMaar om het goed te kunnen gebruiken zal je inderdaad eerst eens moeten je stam calibreren en misschien toch even de moeite doen om in het boekje te kijken...
Ik gebruik het systeem nu een aantal weken vrij frequent en de mmi herkent wat ik zeg zonder problemen, net als de stem van m'n vriendin.. en dit zonder calibreren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benjike Bekijk BerichtenJe kan het ook zien aan de 'lichtknop' zelf (waar je de lichten opzet/op 'auto' staat) : icoontje met de lichtjes is dan ook opgelicht + zoals gezegd ook aan de rode ring van de MMI knop.
Comment
Comment