Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GO74 Bekijk Berichten
    bij het vertrekken met handrem op heb ik al verschillende maal gehad dat deze niet lost, zou het kunnen zijn dat de manier van vertrekken een invloed heeft?
    Had je uw gordel aan? zoniet lost die niet automatisch (dan moet ge op de rem drukken en tegelijk drukken op de knop van de handrem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
      Had je uw gordel aan? zoniet lost die niet automatisch (dan moet ge op de rem drukken en tegelijk drukken op de knop van de handrem
      idd dat zal wel de oorzaak geweest zijn , tnx

Comment

idd dat zal wel de oorzaak geweest zijn , tnx

Boekske lezen, dan weet weet je alles van uw nieuwe A4 !!

Comment

bij het vertrekken met handrem op heb ik al verschillende maal gehad dat deze niet lost, zou het kunnen zijn dat de manier van vertrekken een invloed heeft?
          Normaal niet, gordel aan, in 1ste zetten en je kan wegrijden!!

Comment

• Hallo, men eerste onderhoud komt eraan...

Kan iemand mij de richtprijs doorgeven van een onderhoud? (Longlife op 30.000, dus alleen olie en oppervlakkig nazicht, ruitenwissers en andere vloeistoffen niet inbegrepen)

grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benjike Bekijk Berichten
              Je kan het ook zien aan de 'lichtknop' zelf (waar je de lichten opzet/op 'auto' staat) : icoontje met de lichtjes is dan ook opgelicht + zoals gezegd ook aan de rode ring van de MMI knop.
              Dat van het groene lichtje bij de lichtknop klopt, maar de rode ring aan de MMI-dial klopt niet altijd.
              Vanmorgen (bij regenweer) besliste de lichtsensor de koplampen in te schakelen, maar de dashboardverlichting (en dus ook de rode ring) niet in te schakelen.
              Het is niet puur een lichtsensor maar een combinatie van licht- en regensensor die beslist. Bij de vorige A4 was dat trouwens ook zo.

Comment

• Onlangs iets opgemerkt:
                Als je plankgas geeft zonder dat hij in versnelling staat, gaat hij maar tot 2500 tpm. Is dat een soort beveiliging?
                Wat gaan ze daar op de autokeuring (roettest) van zeggen binnen 4 jaar? Niet dat ik me daar zorgen over maak hoor.

Comment

• Had juist hetzelfde voor .Maar dan is de wagen binnen geweest voor de eerste check up aan 2500km en dan was dit verdwenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SvenG Bekijk Berichten
                    Hallo, men eerste onderhoud komt eraan...

Kan iemand mij de richtprijs doorgeven van een onderhoud? (Longlife op 30.000, dus alleen olie en oppervlakkig nazicht, ruitenwissers en andere vloeistoffen niet inbegrepen)

grtz
                    €297 om precies te zijn. Volledig nazicht, olie + oliefilter en pollenfilter werd vervangen
                    Was wel een A5 2.0 Tfsi, maar dat gaat het verschil niet maken hoor.

Grtz.
                    Nick

Comment

• Hallo,

Hebben jullie een idee over het olieverbruik bij een 2.0TDI?
                      monteur zegt een liter per 10.000km
                      Toen ik hem kocht zeiden ze praktisch nix meer?
                      Last edited by ; 13/09/2009, 13:50. Reden: typerror

Comment

Hallo,

Bij ons valt het nogal mee in vergelijking met de B7.
                        Metertje van olie geeft nu ongeveer 4/5 vol aan bij 7000km.

Comment

Hallo,

vernomen van de mekanieker : de 2,0TDI recycleert niet meer de oliedampen, die vroeger na condensatie opnieuw in de carter kwamen; vandaar dat het vastgesteld verbruik iets hoger blijkt te zijn; 1 liter op 10.000km is geen abnormaal verbruik, zei hij

Comment

• Olie verbruik

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            vernomen van de mekanieker : de 2,0TDI recycleert niet meer de oliedampen, die vroeger na condensatie opnieuw in de carter kwamen; vandaar dat het vastgesteld verbruik iets hoger blijkt te zijn; 1 liter op 10.000km is geen abnormaal verbruik, zei hij
                            Mijne gaat morgen binnen voor zijn 1ste onderhoud ( 30.000 km ) en zijn olie stand staat nog steeds op het max., ik heb totaal niets moeten bijvullen, dat ziet er dus heel goed uit...

Comment

• Ik was binnengeweest voor check 1500km en ze hebben al 0,5L moeten bijvullen...
                              Vond ik toch wel genoeg precies... we zien wel... (gelukkig komt ie het op tijd zeggen)

Comment

Hallo,

Mijne heeft er een goeie 15.000 km op staan en metertje van oliepeil staat ongeveer halverwege...

Bij de check in 't begin wel een busje olie gevraagd, maar nog niet moeten gebruiken.
                                Met een A4-B6 break gereden vroeger, en daar toch regelmatig moeten bijvullen tussen onderhoudsbeurten in.

Comment

• Vraagje: Heb 18" RS6 wielen gestoken op m'n A4 en bij een snelheid van +/- 120 km/h davert het stuur. Wreed ambetant. Iemand idee wat het zou kunnen zijn? Zijn Replica velgen, maar wel van hoge kwalitiet (geen ringen en dergelijke), alsook de banden.
                                  Zou de balancering slecht zijn?

Comment

• Hey ,ben aan het zien voor winterbanden,welke merken (type) raadde julie zoal aan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
                                      Vraagje: Heb 18" RS6 wielen gestoken op m'n A4 en bij een snelheid van +/- 120 km/h davert het stuur. Wreed ambetant. Iemand idee wat het zou kunnen zijn? Zijn Replica velgen, maar wel van hoge kwalitiet (geen ringen en dergelijke), alsook de banden.
                                      As far as I know, ligt het aan de velgen
                                      Er zijn hier nogal wat posts gepasseerd van mensen met gelijkaardige problemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
                                        Vraagje: Heb 18" RS6 wielen gestoken op m'n A4 en bij een snelheid van +/- 120 km/h davert het stuur. Wreed ambetant. Iemand idee wat het zou kunnen zijn? Zijn Replica velgen, maar wel van hoge kwalitiet (geen ringen en dergelijke), alsook de banden.
                                        Op een ander forum loopt er een serieus draadje over...

Hallo Allemaal, Ik hoor en zie steeds meer berichten over het vaak genoemde trillingsprobleem van de nieuwe A4. Ik ben benieuwd wie hier allemaal problemen mee heeft en wat er tot nu toe aan gedaan is

Comment

• hmmm... De 16 inchers zuller er terug snel opzitten dan. pffff....

Comment

Working...
                                          X