Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
    Nu dat van die 1000 euro klopt wel niet het is de basis bt die is voorzien kost 395€ dacht ik te hebben betaald..
    de standaard ondersteund geen RSAP (sms,e, audio via bt app). dit is een geheel extra module
    Toen ik mijn bestelling plaatste, kon je nog geen carkit "light" verkrijgen, en zou dat mij 1.000 eur gekost hebben. Dan had je waarschijnlijk wel een steun en oplader en misschien nog andere functies erbij.

Enkele maanden later kon je ook "bleutooth zonder support" bestellen voor een 363 EUR, maar bij mij kon dat nog niet, vandaar de een beetje vertekende voordeelberekening

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
      Zopas de bluetooth actief gekregen via de VAG COM!

Is toch wel een beetje schandalig van audi, ik moest hier bij mijn bestelling normaal 1.000 eur voor betalen.
      10 minuten spelen geeft hetzelfde resultaat, bedankt VAG COM!

Werkt perfect op mijn MY2010 MMI3G.
      dus, als ik dit goed begrijp, kan ik beter de MMI nemen en dan met VAG com werken om - onder andere - deze functie te laten werken?
      ik was niet van plan de uitgebreide telefoonopties te nemen, enkel een Parrot te laten installeren (250 € excl BTW).

Greetz

Comment

• Ja dat klopt Truieneer. Maar werkt enkel met de mmi3g en het werkt wel degelijk goed lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
          Met een gewone A4 is die kans dan wel erg klein, daar verkopen ze er toch genoeg van...
          Bij mij lukte dat toch, en het is een "gewone" A4 (multitronic).

Comment

• verlies van sproeivloeistof

Het eerste mankementje is gevonden. De wagen verloor rechtsvoor ruitensproeiervloeistof.
            Vandaag is ie daar voor binnen geweest. Blijkt dat het sproeisysteem van het rechter voorlicht niet meer volledig afsluit. Er is een volledig nieuw sproeiset besteld en zal morgen, onder garantie natuurlijk vervangen worden. De wagen heeft momenteel 96.000 km, en dit is het eerste euvel dat afwijkt van het normale onderhoud. Voor de rest doet ie het nog altijd zoals dag 1 nl: prima!

Comment

• VAG-COM aanpassing gereset na plaatsen trekhaak

Ter info: mijn VAG-COM aanpassingen werden gereset nadat ze in de garage een trekhaak hebben geplaatst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                Het eerste mankementje is gevonden. De wagen verloor rechtsvoor ruitensproeiervloeistof.
                Vandaag is ie daar voor binnen geweest. Blijkt dat het sproeisysteem van het rechter voorlicht niet meer volledig afsluit. Er is een volledig nieuw sproeiset besteld en zal morgen, onder garantie natuurlijk vervangen worden. De wagen heeft momenteel 96.000 km, en dit is het eerste euvel dat afwijkt van het normale onderhoud. Voor de rest doet ie het nog altijd zoals dag 1 nl: prima!
                Bij mij totnogtoe eveneens geen problemen, maar tijdens normaal onderhoud (op 30.000 km) hebben ze wel de Xenons vervangen (had hierover op dit forum gelezen en gevraagd in de garage) evenals beide waterpompen (service actie Audi, wist zelfs niet dat ik er 2 had). Gezien geen van beide stuk waren, ging het dus om preventieve fabrieksmaatregelen.

Ondertussen 66.000 km tot grote tevredenheid afgelegd en net al 2de onderhoud gehad. Maar.... als ik een hele tijd in D rijd, en dan stop om achteruit (R) te rijden, treedt er een soort schok op nadat ik in R gezet heb en het maneuver inzet door stilletjes gas te geven. Ook al iets dergelijks gemerkt? 't Is een soort droge schok, geen echte knal, maar je merkt/hoort het wel goed. Ben er nog niet mee in de garage geweest, al wel gebeld maar 't schijnt geen gekend probleem te zijn. Zolang er geen lichtje gaat branden is volgens hen alles OK.

Nog iemand die met Multitronic rijdt ervaring mee, of beter gezegd last van?
                1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                  Bij mij totnogtoe eveneens geen problemen, maar tijdens normaal onderhoud (op 30.000 km) hebben ze wel de Xenons vervangen (had hierover op dit forum gelezen en gevraagd in de garage) evenals beide waterpompen (service actie Audi, wist zelfs niet dat ik er 2 had). Gezien geen van beide stuk waren, ging het dus om preventieve fabrieksmaatregelen.

Ondertussen 66.000 km tot grote tevredenheid afgelegd en net al 2de onderhoud gehad. Maar.... als ik een hele tijd in D rijd, en dan stop om achteruit (R) te rijden, treedt er een soort schok op nadat ik in R gezet heb en het maneuver inzet door stilletjes gas te geven. Ook al iets dergelijks gemerkt? 't Is een soort droge schok, geen echte knal, maar je merkt/hoort het wel goed. Ben er nog niet mee in de garage geweest, al wel gebeld maar 't schijnt geen gekend probleem te zijn. Zolang er geen lichtje gaat branden is volgens hen alles OK.

Dat nog niet, maar wat ik soms vervelend vind is dat als ik hem in R zet, ik soms heel hard gas moet geven om hem in beweging te krijgen.

Comment

Iets meer dan een jaar geleden heb ik een dienstwagen (2,7 Multi) in Dilbeek proefgereden; deze had dat ook, en meer systematisch (telkens als van D naar R en omgekeerd), met amper 16.0000km op de teller
                    Het atelier kon dat probleem regelen als ik wagen zou kopen (waarom dan niet voordien ?)
                    Ik was erg positief na de testrit, maar ik heb deze wagen toch niet gekocht.

Comment

Nee, werkt feilloos.
                      Als je er mee in de garage passeert en er zou iets loos zijn zeker je bevindingen posten.
                      Wat inderdaad wel zo is, is dat je in R wel wat meer gas moet geven.
                      Ik DENK, weet dit niet 100% zeker, daar met mijn 2.0 tdi B7 dit niet zo opvallent was, dat het een zekere veiligheid is die is ingebouwd. Om te vermijden dat je door een mis manipulatie van het gas, daar niet tegen 80 km/h achteruit vliegt, zoals je met de Dafkes intertijd al evensnel achteruit dan vooruit kon rijden, dat zou met zo een 2.7 nogal iets geven
                      Maar storend vind ik dit zeker niet.

Comment

... zoals je met de Dafkes intertijd al evensnel achteruit dan vooruit kon rijden, dat zou met zo een 2.7 nogal iets geven
                        ha ha, zo'n Dafke heb ik ook gehad !
                        vandaar mijn interesse voor de multitronic...
                        mijn "55" was wel primitief, maar naast het motorlawaai als je fel (enfin, alles is relatief ) optrok ging de wagen nogal goed vooruit voor de tijd
                        tot een van de riemen plots afsprong, met als gevolg dat ik midden van de baan naar Merchtem totaal geblokkeerd was, de wagen kon geen centimeter meer vooruit of achteruit
                        ik heb die dan geruild voor mijn trouwe (?) Spitfire, nu 35 jaar oud !

Comment

• Mijn grootmoeder heeft zo'n Daf 33 gehad..
                          Zo een met Rock and Roll vleugeltjes achteraan...
                          Nadat ze te oud was om te rijden, hebben wij ( de kleinkinderen ) de bakske kapot gecrost
                          Volle bak in achteruit was wel gieren van't lachen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                            Dat nog niet, maar wat ik soms vervelend vind is dat als ik hem in R zet, ik soms heel hard gas moet geven om hem in beweging te krijgen.
                            Hier idem.
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Het probleem van de schok van D naar R heb ik ook gehad met mijne A5 2.7 Tdi.
                              Mijn vriendin hare A4 2.7 Tdi heeft dit probleem niet, is wel van bouwjaar 2009 en mijne van 2008.

Dit in de garage gemeld en in eerste instantie hadden ze geen pasklare oplossing voor dit probleem wat heel fel naar voren kwam bij koude motor en dus ook koude versnellingsbak en olie. Een slag zo hard dat de hele wagen schokte en een geluid. Ook bij in P zetten was een slag te horen bij koude versnellingsbak.

Ongeveer 3 maanden geleden hebben ze mij gecontacteerd dat er een softwareupdate beschikbaar was voor de versnellingsbakken met dit probleem.
                              Update gehad en alles is nu terug normaal.

Misschien ook eens horen in de garage over die update

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                Hier idem.
                                Idem dito: geen schok maar wel naar mijn gevoel soms overdreven gaspedaal intrappen vooral op losse ondergrond of als het ietsje helt.
                                Heb dan soms schrik dat ie er plots als een pijl vandoor zou gaan
                                Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
                                Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi A5 Bekijk Berichten
                                  Het probleem van de schok van D naar R heb ik ook gehad met mijne A5 2.7 Tdi.
                                  Mijn vriendin hare A4 2.7 Tdi heeft dit probleem niet, is wel van bouwjaar 2009 en mijne van 2008.

Dit in de garage gemeld en in eerste instantie hadden ze geen pasklare oplossing voor dit probleem wat heel fel naar voren kwam bij koude motor en dus ook koude versnellingsbak en olie. Een slag zo hard dat de hele wagen schokte en een geluid. Ook bij in P zetten was een slag te horen bij koude versnellingsbak.

Ongeveer 3 maanden geleden hebben ze mij gecontacteerd dat er een softwareupdate beschikbaar was voor de versnellingsbakken met dit probleem.
                                  Update gehad en alles is nu terug normaal.

Misschien ook eens horen in de garage over die update
                                  Dus toch geen alleenstaand geval... Bij mij was het echter ook met warme motor/versnellingsbak, dus denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. En mijn bouwjaar is ook 2009, dus dat lijkt ook geen verschil te maken. Vreemd ook dat een dergelijk duidelijk mechanisch probleem softwarematig zou kunnen opgelost worden, maar in elk geval bedankt voor de tip. Ik informeer bij de garage en hou jullie op de hoogte.
                                  1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                  1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                  1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• @ Multitronic...

Een paar dagen geleden meldde je dat men aan de verlichtingsschakelaar kan zien of de dim/grootlichten aan zijn in AUTO-toestand
                                    Ik ben gaan zien, maar het lijkt of de controlelampen voor stadslicht en dimlicht altijd branden
                                    Misschien komt dit omdat de lichten altijd eerst aan gaan, om vervolgens (later en indien genoeg buitenlicht) te doven (steeds op AUTO)
                                    Moet ik begrijpen dat deze controlelampen op de schakelaar ook doven op het ogenblijk dat de lichten automatisch uitgaan? (nu controleer ik dat aan de hand van de al-dan-niet verlichte rand van de MMI-knop)
                                    Bij zonnig weer zal het verschil tussen aan/uit (controlelampen) vrij klein zijn...
                                    Ik het boekje raden ze aan de schakelaar op dim/grootlicht te laten bij het rijden in de donker; dit begrijp ik want afhankelijk van richting van de (ondergaande) zon kan het al vrij donker zijn eer de lichten aan springen; Dan rij je al een tijdje zonder verlichting achteraan... (nb : AUTO is bij mij afgesteld op "vroeg")
                                    graag je commentaar hierover, met de kilometers die je afmaalt zal je hierover zeker een advies hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      (nu controleer ik dat aan de hand van de al-dan-niet verlichte rand van de MMI-knop)
                                      Ik zou ook niet weten hoe je het anders kan zien, inderdaad de rand van de MMI-knop, of wat duidelijker, het veranderen van de kleuren van de GPS ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        @ Multitronic...

Een paar dagen geleden meldde je dat men aan de verlichtingsschakelaar kan zien of de dim/grootlichten aan zijn in AUTO-toestand
                                        Ik ben gaan zien, maar het lijkt of de controlelampen voor stadslicht en dimlicht altijd branden
                                        Misschien komt dit omdat de lichten altijd eerst aan gaan, om vervolgens (later en indien genoeg buitenlicht) te doven (steeds op AUTO)
                                        Moet ik begrijpen dat deze controlelampen op de schakelaar ook doven op het ogenblijk dat de lichten automatisch uitgaan? (nu controleer ik dat aan de hand van de al-dan-niet verlichte rand van de MMI-knop)
                                        Bij zonnig weer zal het verschil tussen aan/uit (controlelampen) vrij klein zijn...
                                        Ik het boekje raden ze aan de schakelaar op dim/grootlicht te laten bij het rijden in de donker; dit begrijp ik want afhankelijk van richting van de (ondergaande) zon kan het al vrij donker zijn eer de lichten aan springen; Dan rij je al een tijdje zonder verlichting achteraan... (nb : AUTO is bij mij afgesteld op "vroeg")
                                        graag je commentaar hierover, met de kilometers die je afmaalt zal je hierover zeker een advies hebben
                                        Bij mij staan de lichten altijd op automatisch, het " auto " lampje brand dus altijd. Maar het volgende lampje, een groen brand bij mij enkel als de xenons aangaan. Aan de hand daarvan kan ik zien of mijn lichten wel of niet branden. vb, je vertrekt zonder licht, groen lampje brand niet mee, vanaf het moment de lichten aangaan brand het groene controle lampje mee, en gaat terug uit als de lichten terug uitgaan, vb na een tunnel. Gezien de krachtige LEDs staan mijn lichten afgesteld op "laat". Maar veel verschil met vroeg is er niet, de lichten springen meer dan op tijd aan.

Comment

Bij mij staan de lichten altijd op automatisch, het " auto " lampje brand dus altijd. Maar het volgende lampje, een groen brand bij mij enkel als de xenons aangaan. Aan de hand daarvan kan ik zien of mijn lichten wel of niet branden. vb, je vertrekt zonder licht, groen lampje brand niet mee, vanaf het moment de lichten aangaan brand het groene controle lampje mee, en gaat terug uit als de lichten terug uitgaan, vb na een tunnel. Gezien de krachtige LEDs staan mijn lichten afgesteld op "laat". Maar veel verschil met vroeg is er niet, de lichten springen meer dan op tijd aan.
                                          bedankt !
                                          ik zal nog even nazien als ik met genoeg daglicht vertrek zodat de xenons niet van bij de start aan gaan (meestal vertrek ik van in een donkere ondergrondse garage);
                                          ik zal ook het verschil checken met "laat" ipv "vroeg" als afstelling
                                          ik vind wel raar dat je van het groen lampje spreekt als teken dat de Xenons branden, daar dat (in het boekje) voor stadslicht staat en niet voor xenons

Comment

Working...
                                          X