Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichteneerste een paar collega's vinden die voor benzine gekozen hebben, dat zal al niet gemakkelijk zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenHela, er zijn wel degelijk nog autoliefhebbers tegenwoordig hoor!
maar ik zou wel graag weten hoeveel A4 's in TFSI-vorm rondrijden (in België...)
wedden dat dat niet meer dan 5 % is ?
als leasewagen zal dat minder dan 1% zijn
en als particulier zijn dan mensen die besloten hebben hun A4 zelfs tot aan de bodem te slijten
ik wil nog ooit een nieuwe Audi te kunnen kopen, zonder de oude te moeten weggeven, en daarom is het nu een 2,0TDI geworden; binnen een paar jaren zullen ze vechten voor mij mooie Q5... terwijl ik mijn even mooie A4 (benzine) met moeite gratis aan mijn neef heb kunnen afstaan : al jaren kregen de dealers de slappe lach als ik de wagen wilde inruilen ! Dat nooit meer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenja, ik ben erbij...
maar ik zou wel graag weten hoeveel A4 's in TFSI-vorm rondrijden (in België...)
wedden dat dat niet meer dan 5 % is ?
als leasewagen zal dat minder dan 1% zijn
en als particulier zijn dan mensen die besloten hebben hun A4 zelfs tot aan de bodem te slijten
ik wil nog ooit een nieuwe Audi te kunnen kopen, zonder de oude te moeten weggeven, en daarom is het nu een 2,0TDI geworden; binnen een paar jaren zullen ze vechten voor mij mooie Q5... terwijl ik mijn even mooie A4 (benzine) met moeite gratis aan mijn neef heb kunnen afstaan : al jaren kregen de dealers de slappe lach als ik de wagen wilde inruilen ! Dat nooit meer...
Maar dat is voor een groot stuk een belgisch fenomeen gezien het groot aantal leasingwagens. Nu moet je eens kijken op 2de handssites naar de prijzen van benzinewagens (BMW, MB, Audi) van pakweg een jaar of 4-5 oud. Die zijn nog steeds behoorlijk prijzig. De prijzen zijn vergelijkbaar met benzine. De vraag is misschien lager, het aanbod is dat ook. Die dealer van u is onwetend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk BerichtenHey,
Nog een goei maand en een half en ik mag hem gaan verwachten
wat ik zeker ga doen is het ABT chiptunen van audi, ik heb de 120pk tfsi genomen met het oog op chiptunen, mensen ervaring mee? en tevreden van?
Ook heb ik nog een ander vraagje :
die standaard 16" velgen van het lifestyle pakket staan me niet aan , mn dealer wil ze niet overnemen omdat hij er al genoeg liggen heeft, heeft er iemand idee wat ik er mee kan doen? ik wil er niet met rondrijden want winterbanden heb ik al liggen incl velg van mn vorige auto die ook passen op mn audi.
Mochten er mensen geinteresseerd zijn mogen z me altijd een Pm sturen hoor.
Tgaat dus wel degelijke over nieuwe stuks, ik ben al blij dat ik er iets van kan recuperen.
greeetz
ik had mijn twijfels maar vtune neemt fabrieksgarantie over en niet tevreden dan plaatsen ze de software terug.
vwb zorgen mbt koppeling en aandrijving dat ligt aan je eigen rijstijl ook via de dealer kun je ( abt tuning) laten uitvoeren naar 210 pk maar de kosten zijn veel hoger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenVolgens de verkoper zit het rond de 10%.
Maar dat is voor een groot stuk een belgisch fenomeen gezien het groot aantal leasingwagens. Nu moet je eens kijken op 2de handssites naar de prijzen van benzinewagens (BMW, MB, Audi) van pakweg een jaar of 4-5 oud. Die zijn nog steeds behoorlijk prijzig. De prijzen zijn vergelijkbaar met benzine. De vraag is misschien lager, het aanbod is dat ook. Die dealer van u is onwetend.
je eigen wagen verkopen is een ander spel : plots is juist jouw model weinig vraag (de mijne was wel een V6...); tot 2,0 l en onder 150pk's kan nog een recente benzine wagen (3/4 jaar) een belgische koper vinden, maar de vraag is wie dan een goede zaak doet; als je wacht of is de BIV te hoog, is je wagen waardeloos omdat er gewoon geen kandidaten zijn (tenzij voor exportmarkt en dan voor een appel en en ei). Dit geldt trouwens ook voor de diesels van 3 liter en boven, en de evolutie is niet gunstig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk BerichtenIk zal maar eens een telefoontje doen met mijn garage. Kan ondertussen ook al half maart zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk BerichtenDeze middag telefoontje gedaan. Levering was voorzien in februari, maar hij zou nu pas eind februari gemaakt worden, nl week 8. Levering zou dan 2 weken later zijn, dus half maart...
de wachttijden blijken terug deze te worden zoals ongeveer twee jaar geleden, dus rond de 4 maanden. Ook bij Mercedes beginnen de wachtijden terug te stijgen, ook kampen ze daar nog steeds met hun injektorenprobleem. BMW zal blijkbaar terug het merk worden waar je het minst wacht op je nieuwe wagen.
Lange wachttijden blijkt bij te dragen aan de goede imago ... maar voor mij niet !
ik denk dat het gewoon gunstig is voor de rendabiliteit van het merk : verhoogt de vraag, dan verhoogt de wachtijd, ze doen niet de minste inspanning om de band sneller te doen lopen...want dat is kostelijker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk BerichtenIk mijn 120 pk laten tunen bij Vtune in Baarn Nederland, erg goed bevallen auto reageert perfect op tuning naar 210 pk.
ik had mijn twijfels maar vtune neemt fabrieksgarantie over en niet tevreden dan plaatsen ze de software terug.
vwb zorgen mbt koppeling en aandrijving dat ligt aan je eigen rijstijl ook via de dealer kun je ( abt tuning) laten uitvoeren naar 210 pk maar de kosten zijn veel hoger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk BerichtenDeze afmetingen had ik ook al gezien, maar is dit echt de diepte van de koffer? Als je deze afmetingen bekijk, kun je dus een plank van 1 meter op 1 meter perfect in de koffer krijgen. Is dit zo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVan 120 naar 210 Pk en ze nemen de fabrieksgarantie over? Dat zou ik in de praktijk wel eens willen zien.
de meeste die laten chippen blijven toch wat voorzichtig, en met de weinigen die problemen zouden hebben zal het wel achteraf terugkrabbelen (kleine letters...) en/of met foefje weigeren tussen te komen
flirten heeft meestal een prijs, en dat is ook zo met de mechanica-wetten !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtennatuurlijk zeggen ze dat ze waarborg overnemen, anders zouden de mensen niet kopen
Enfin, chiptuning vind ik maar niks, dus 't interesseert me eigenlijk ook geen bal.
Als je vette vermogens wilt dan moet je maar een vette bak kopen... allée, da's mijn gedacht hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMet dat 'zeggen' zouden ze bij mij niet wegkomen.
Enfin, chiptuning vind ik maar niks, dus 't interesseert me eigenlijk ook geen bal.
Als je vette vermogens wilt dan moet je maar een vette bak kopen... allée, da's mijn gedacht hé.
ik deel je mening over het tunen : ik heb dat één keer in mijn leven gedaan (toen het nog wat moeilijker was dan een programma wijzigen) en dat viel tegen (krachtiger wel, maar minder aangenaam)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenik bedoelde inderdaad "beweren" en dat zal ergens op de faktuur staan (samen met die kleine letters...)
ik deel je mening over het tunen : ik heb dat één keer in mijn leven gedaan (toen het nog wat moeilijker was dan een programma wijzigen) en dat viel tegen (krachtiger wel, maar minder aangenaam)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten... maar heb bewust voor een zwaardere motor gekozen ipv een nerveuse kleindere motor...
Het is dus een brave 2,0TDI manueel geworden... en wat ik niet in de mechaniek gestopt heb, heb ik gebruikt aan leuke opties
Zou ik eindelijk redelijk geworden ?
Comment
-
Mp3's overzetten van stick naar auto, waarom kan ik nog steeds geen titels en uitvoerders zien en staat er constant track 1 , track 2 enz...
Ik heb al 4 verschillende programma's gebruikt, geen enkele is ok.
Graag van iemand een tip welk programma je moet gebruiken om zo de juiste titels te kunnen instellen... pff
Comment
-
Ik heb de mijne besteld op 23/10 en productie was voorzien voor week 5. Eind vorige week gebeld naar de garage en die bevestigde dat de datum nog niet gewijzigd was. Blijkbaar zou hij op tijd toekomen. Heeft iemand een idee hoe lang het nog duurt vooraleer hij zal toekomen na de productie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door haghibardio Bekijk BerichtenIk heb de mijne besteld op 23/10 en productie was voorzien voor week 5. Eind vorige week gebeld naar de garage en die bevestigde dat de datum nog niet gewijzigd was. Blijkbaar zou hij op tijd toekomen. Heeft iemand een idee hoe lang het nog duurt vooraleer hij zal toekomen na de productie?
Ik heb mijn wagen besteld op 27/10 en heb vorige week bevestiging gekregen dat hij later zou worden geleverd. Hij zou pas worden geproduceerd in week 8, dus levering in week 10.
Comment
Comment