Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Pasgrey Bekijk Berichten

Bestelling moest deze maand gebeuren (ivm actie onderhoud), maar twijfel nog aan kleur (eventueel meteoorgrijs), en al dan niet de chromé afwerking.
    Opties kunnen nog veranderd worden in vroege fase.
    Iemand suggesties, foto's?

Groeten
    Hallo,

Ik heb een lavagrijze, eveneens met getinte ruiten en een chrome afwerking.
    Op die kleur, en zeker met getinte ruiten vind ik het een must om chrome te nemen, kwestie van geen eentonig uitzicht te krijgen.

Je mag hem altijd eens komen bekijken als je wil, ben van Westerlo, niet zo ver dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
      Inderdaad heel gevaarlijke situatie deze ochtend.

tip: laat die banden gewoon liggen tot begin maart.

Greetz,

Stelo
      Idd hier in Limburg was het vanmorgen ook gezellig op de weg...voor wat de banden betreft...idd februari kan nog een zeer koude maand zijn...de mijn blijven op zijn minst tot begin maart en eerder tot einde maart erop staan ....

Comment

• Hey,

Nog een goei maand en een half en ik mag hem gaan verwachten

wat ik zeker ga doen is het ABT chiptunen van audi, ik heb de 120pk tfsi genomen met het oog op chiptunen, mensen ervaring mee? en tevreden van?

Ook heb ik nog een ander vraagje :
        die standaard 16" velgen van het lifestyle pakket staan me niet aan , mn dealer wil ze niet overnemen omdat hij er al genoeg liggen heeft, heeft er iemand idee wat ik er mee kan doen? ik wil er niet met rondrijden want winterbanden heb ik al liggen incl velg van mn vorige auto die ook passen op mn audi.
        Mochten er mensen geinteresseerd zijn mogen z me altijd een Pm sturen hoor.
        Tgaat dus wel degelijke over nieuwe stuks, ik ben al blij dat ik er iets van kan recuperen.

greeetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
          Hey,

Nog een goei maand en een half en ik mag hem gaan verwachten

wat ik zeker ga doen is het ABT chiptunen van audi, ik heb de 120pk tfsi genomen met het oog op chiptunen, mensen ervaring mee? en tevreden van?

Ook heb ik nog een ander vraagje :
          die standaard 16" velgen van het lifestyle pakket staan me niet aan , mn dealer wil ze niet overnemen omdat hij er al genoeg liggen heeft, heeft er iemand idee wat ik er mee kan doen? ik wil er niet met rondrijden want winterbanden heb ik al liggen incl velg van mn vorige auto die ook passen op mn audi.
          Mochten er mensen geinteresseerd zijn mogen z me altijd een Pm sturen hoor.
          Tgaat dus wel degelijke over nieuwe stuks, ik ben al blij dat ik er iets van kan recuperen.

greeetz
          ik zou hem niet laten chippen door abt, kost veel te veel voor wat je maar krijgt, en er zijn genoeg goeie die veel beter kunnen, + goedkoper zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
            ... ik wil er niet met rondrijden want winterbanden heb ik al liggen incl velg van mn vorige auto die ook passen op mn audi.
            ben je daar zeker van? De A4 B8 heeft centergaten van 66.5mm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snip Bekijk Berichten
              ik zou hem niet laten chippen door abt, kost veel te veel voor wat je maar krijgt, en er zijn genoeg goeie die veel beter kunnen, + goedkoper zijn
              ABT respecteert wel de toleranties die door Audi opgelegd zijn, waardoor de volledige fabrieksgarantie blijft gelden.
              120pk/230Nm naar 210pk/320Nm (Heinz) lijkt me niet echt gezond voor de koppeling en andere onderdelen. Dit is ongeveer 40% stijging in koppel, en ik geloof nooit dat alle onderdelen dit aankunnen.

Edit: ik ga mijn mening moeten herzien.... ik zie juist dat ABT naar 211pk/330Nm gaat!! Straf. Maar de prijs is ook wel het dubbel van Heinz.
              Last edited by ; 31/01/2010, 10:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                Maar de prijs is ook wel het dubbel van Heinz.
                dat is de prijs voor een rustig gevoel telkens als je het nieuw vermogen zal benutten...
                (waar, wanneer en hoe vaak laat ik aan jou over...)
                anders zal je je constant inhouden, en dan is zelf de lagere prijs van Heinz nog te hoog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  dat is de prijs voor een rustig gevoel telkens als je het nieuw vermogen zal benutten...
                  (waar, wanneer en hoe vaak laat ik aan jou over...)
                  anders zal je je constant inhouden, en dan is zelf de lagere prijs van Heinz nog te hoog

Inderdaad ! Geef liever wat meer waar je zeker van bent dat het goed is . En wat het voornaamste is : je behoudt de fabrieksgarantie van 2 jaar ( en tot 100000 km ).
                  De meerkost gaat immers niet op tegen de kost van een nieuwe motor .

Comment

• Wat betreft de brandblusser : er bestaat een kit voor het naplaatsen van een brandblusser , orgineel Audi !

Comment

• @ rs6slider: weet je ook waar deze kit exact gemonteerd wordt? Behalve "passenger side" geeft de figuur dat niet aan.
                      Mercedes voorziet zijn brandblusser standaard onder de chauffeurszetel, mooi uit het zicht en toch binnen handbereik.
                      Last edited by ; 31/01/2010, 18:48. Reden: typo

Comment

• heb zaterdagvoormiddag met een A4 avant van 3 maand oud de gladde sneeuw rond brussel mogen beglijden... een flauwe helling bergopwaarts en ik moest afhaken, kreeg de wagen geen meter vooruit. ben dan een beetje achteruitgebold om rechtsomkeer te maken...
                        is dat normaal geen taak voor de ESP om dan toch grip te hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                          @ rs6slider: weet je ook waar deze kit exact gemonteerd wordt? Behalve "passenger side" geeft de figuur dat niet aan.
                          Mercedes voorziet zijn brandblusser standaard onder de chauffeurszetel, mooi uit het zicht en toch binnen handbereik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door christopheA4 Bekijk Berichten
                            heb zaterdagvoormiddag met een A4 avant van 3 maand oud de gladde sneeuw rond brussel mogen beglijden... een flauwe helling bergopwaarts en ik moest afhaken, kreeg de wagen geen meter vooruit. ben dan een beetje achteruitgebold om rechtsomkeer te maken...
                            Je bedoeld ASR zeker ?

Comment

neen, da's de taak van winterbanden

ESP/ASR: http://nl.wikipedia.org/wiki/Electro...bility_Program

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door r6slider Bekijk Berichten
                                Ooh dat ziet er keurig uit! Waarom weet mijn kut-dealer weer van niks als ik hierachter vraag... Alleen maar "nee dat hebben we niet, nee dat gaat niet, nee helaas"...
                                Is het dan niet moeilijk om de mat eruit te doen?

Comment

heb zaterdagvoormiddag met een A4 avant van 3 maand oud de gladde sneeuw rond brussel mogen beglijden... een flauwe helling bergopwaarts en ik moest afhaken, kreeg de wagen geen meter vooruit. ben dan een beetje achteruitgebold om rechtsomkeer te maken...
                                  In zo'n geval zet je best je ESP af.
                                  Winterbanden helpen uiteraard ook...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                    Ooh dat ziet er keurig uit! Waarom weet mijn kut-dealer weer van niks als ik hierachter vraag... Alleen maar "nee dat hebben we niet, nee dat gaat niet, nee helaas"...
                                    Is het dan niet moeilijk om de mat eruit te doen?
                                    Mijn Audi dealer was in elk geval op de hoogte hiervan
                                    Mat uitnemen is geen probleem , schuift er onderdoor .
                                    Maar eerlijk gezegd : heb de brandblusser toch liever in de koffer . Ik denk dat er veel madammen zullen vloeken bij in- of uitstappen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                      In zo'n geval zet je best je ESP af.
                                      huh? kan je dat verklaren?
                                      Ik zie het nut niet in om ESP en/of ASR uit te schakelen als je een gladde helling gecontroleerd wil oprijden.
                                      Gewoon gedoseerd gas geven en als er dan toch wielspin optreedt dan grijpt ASR in. Zonder ASR zal je zelf veel meer moeten opletten om het gas juist te doseren.
                                      ESP houdt de wagen bestuurbaar door gericht op de wielen afzonderlijk te remmen bij het slippen om toch de gewenste richting te (proberen) volgen.

ESP en ASR schakel ik enkel uit als ik wat zwijnig wil gaan doen op een ondergesneeuwd parkeerterrein

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                        huh? kan je dat verklaren?
                                        Ik zie het nut niet in om ESP en/of ASR uit te schakelen als je een gladde helling gecontroleerd wil oprijden.
                                        Gewoon gedoseerd gas geven en als er dan toch wielspin optreedt dan grijpt ASR in. Zonder ASR zal je zelf veel meer moeten opletten om het gas juist te doseren.
                                        ESP houdt de wagen bestuurbaar door gericht op de wielen afzonderlijk te remmen bij het slippen om toch de gewenste richting te (proberen) volgen.

ESP en ASR schakel ik enkel uit als ik wat zwijnig wil gaan doen op een ondergesneeuwd parkeerterrein
                                        Nee, gewoon ondervinding... met fysica kan ik het niet verklaren.

Comment

• met de ASR/ESP aan, verlies je kracht als je begint door te slippen en op de duur valt die stil (in snelheid, niet de motor), beter wielspin hebben en de motor in toeren kunnen houden, 't zal veel beter gaan, geloof me
                                          There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

Working...
                                          X