Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoi,
    Nog niet zo lang terug mijn ontslag gegeven bij mijn huidige werkgever om de stap te zetten naar zelfstandigheid. Nog een maandje rondbollen met mijn BMW318D lease en dan moet ik hem inleveren.
    Deze week dan maar mijn eerste 'eigen' wagen besteld en het werd volgende config :

A4 Avant 136 pk lavagrijs 2010 - chiptuned naar 170PK
    Milano leder zwart

Lifestyle+
    Lounge
    Alu velgen Star
    Getinte ruiten
    Chroom dakreling en vensteromlijsting
    Opbergpakket
    Alu hologram
    Xenon +
    Afneembare trekhaak

Nu wachten tot eind okt/begin nov.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten
      Hoi,
      Nog niet zo lang terug mijn ontslag gegeven bij mijn huidige werkgever om de stap te zetten naar zelfstandigheid. Nog een maandje rondbollen met mijn BMW318D lease en dan moet ik hem inleveren.
      Deze week dan maar mijn eerste 'eigen' wagen besteld en het werd volgende config :

Milano leder zwart

Lifestyle+
      Lounge
      Alu velgen Star
      Getinte ruiten
      Chroom dakreling en vensteromlijsting
      Opbergpakket
      Alu hologram
      Xenon +
      Afneembare trekhaak

Nu wachten tot eind okt/begin nov.
      Vooreerst proficiat met de nieuwe wagen, maar vooral ook veel succes met uw beslissing!! Mag ik vragen welke zelfstandige praktijk je zal uitoefenen?

Comment

Hoi,

Milano leder zwart
        Gefeliciteerd! Waar ga je de tuning kopen? Waarom geen 170 PK af fabriek?
        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Thanks

@venteke&MMVV : Na 10j IT-er als loontrekkende waag ik de stap naar freelance ITconsultant.
          @venteke : chiptuning gebeurt (denk ik) rechtstreeks bij mijn Audi officiele dealer.
          waarom geen 170pk af fabriek : catalogusprijs lager / BIV lager / makkelijkere
          doorverkoop als 2dehands

Misschien weten jullie ook nog raad met het volgende :

Toen ik in de toonzaal stond voor de bestelling was ik nog aan het twijfelen tussen tiefseeblau & lavagrijs. Er stond geen showroommodel in tiefseeblauw, maar
          wel een A6 in nightbleu of zoiets. De verkoper zei me dat dat hetzelfde was. Ik was niet echt zeker van men stuk en heb toen voor lavagrijs geopteerd.
          Ben nu wat aan het zoeken geslagen op internet omdat ik gisteren toevallig een A4 in dat tiefseeblau zag en dat me toch echt wel kan bekoren en iets origineler is dan het lavagrijs.
          Op de belgische configurator kan je niet meer opteren voor het tiefseeblau, echter wel nog op de duitse.
          Iemand enig idee ?
          Last edited by eskimo1973; 20/08/2009, 11:09.

Comment

Thanks

@venteke&MMVV : Na 10j IT-er als loontrekkende waag ik de stap naar freelance ITconsultant.
            @venteke : chiptuning gebeurt (denk ik) rechtstreeks bij mijn Audi officiele dealer.
            doorverkoop als 2dehands

Toen ik in de toonzaal stond voor de bestelling was ik nog aan het twijfelen tussen tiefseeblau & lavagrijs. Er stond geen showroommodel in tiefseeblauw, maar
            wel een A6 in nightbleu of zoiets. De verkoper zei me dat dat hetzelfde was. Ik was niet echt zeker van men stuk en heb toen voor lavagrijs geopteerd.
            Ben nu wat aan het zoeken geslagen op internet omdat ik gisteren toevallig een A4 in dat tiefseeblau zag en dat me toch echt wel kan bekoren en iets origineler is dan het lavagrijs.
            Op de belgische configurator kan je niet meer opteren voor het tiefseeblau, echter wel nog op de duitse.
            Iemand enig idee ?

Geen idee over je vraag maar heb je die bij Top Motors besteld?

Comment

Een oom van mij heeft pas een nieuwe A4 Avant in Tiefseeblau en dit is echt een mooi kleur dat je bovendien niet zoveel ziet. Zeker in combinatie met verchroomde vensteromijsting/dakrails en een lichtgrijs interieur is dit erg fraai!

Comment

• mmvv.. zie prive bericht :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                  Das toch geen s-line van u??

Euh, jawel. Waarom niet ?

Comment

Thanks

doorverkoop als 2dehands

Iemand enig idee ?
                    Wij hebben een diepzeeblauwe A4 avant en diit is zeker nie hetzelfde als het nachtblauw bij de A6.
                    Onze vorige A4 was een nachtblauwe en het scheelt toch nogal wat.
                    Trouwens, dit probeerde Alexander ons ons ook wijs te maken bij Top Motors.

Edit: Diepzeeblauw is op de Belgische cc te verkrijgen onder de naam "oceaanblauw",
                    dit is namelijk wel dezelfde kleur.
                    Last edited by ; 21/08/2009, 12:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ZX6Rninja Bekijk Berichten
                      Euh, jawel. Waarom niet ?
                      Ah sorry, kon op de foto moeilijk afleiden of het wel om een s-line ging, dacht dat er alu. omlijsting rond de mistlampen was vooraan, kzie wel dat het standaard s-line velgen zijn maarja deze kan je als optie nemen op de de gewone A6

Comment

• Ik heb mijn verhaal met het vervolg een aparte topic gegeven:

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=40757

Comment

• Misschien een ridicule vraag, maar zou het mogelijk zijn om deze middenconsole te vervangen met de nieuwe mmi console zoals hier wordt afgebeeld?

Het gaat om een Audi A4 avant B7.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeNiuS Bekijk Berichten
                            Misschien een ridicule vraag, maar zou het mogelijk zijn om deze middenconsole te vervangen met de nieuwe mmi console zoals hier wordt afgebeeld?

Het gaat om een Audi A4 avant B7.
                            and up

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeNiuS Bekijk Berichten
                              and up
                              zet dit maar uit je hoofd...

Comment

• RNS-E (B7) werkt op CAN-bus als ik me niet vergis, MMI (B8 ) op MOST-BUS.
                                Als het zelfs al niet mogelijk is om een B8 van MMI-dvd-navigatie om te bouwen naar MMI-harddisk-navigatie kan je dat inderdaad best uit je hoofd zetten.

Offtopic: je laatste bericht quoten om het te "uppen" na 5h zonder enig tussenkomend bericht...

Comment

• Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk zou zijn om samen met je DRL's (de dagrijlichten vooraan), ook altijd je LED achterlichten te laten branden. Het zou een setting zijn de computer, dat je via het VAG-COM zou kunnen aanpassen. Je moet er wel een speciale kabel voor kopen en dat dan aanpassen via je PC. Iemand ervaring mee ? Of zou de dealer dat ook willen doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                                    Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk zou zijn om samen met je DRL's (de dagrijlichten vooraan), ook altijd je LED achterlichten te laten branden. Het zou een setting zijn de computer, dat je via het VAG-COM zou kunnen aanpassen. Je moet er wel een speciale kabel voor kopen en dat dan aanpassen via je PC. Iemand ervaring mee ? Of zou de dealer dat ook willen doen?
                                    Aanpassen via uw pc: denk da ge dan ook een audi-programma'tje nodig hebt enja denk niet dat ge daaraan kunt geraken.

Comment

• Toch wel, bij de aanschaf van die cable zit ook de licentie van dat programmaatje, inclusief updates. Zie op http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
                                      Maar voor ik zoiets zelf zou beginnen zou ik toch eerst iemand anders het willen zien doen

Comment

• Dat is perfect mogelijk met een VAG-COM kabel (je moet wel de hex+can-usb versie hebben).
                                        Via de software is het heel simpel, voor populaire aanpassingen zoals wat jij wil doen zijn is gewoon een kwestie om "DLR + rear leds" aan te vinken en het doet de nodige aanpassingen.
                                        Anders wat zoeken en dan vind je wel in welke module je de aanpassing moet doen, en dan moet je gewoon bijvoorbeeld het 5de getalletje veranderen in 78 ofzo, saven en klaar.
                                        Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                          Dat is perfect mogelijk met een VAG-COM kabel (je moet wel de hex+can-usb versie hebben).
                                          Via de software is het heel simpel, voor populaire aanpassingen zoals wat jij wil doen zijn is gewoon een kwestie om "DLR + rear leds" aan te vinken en het doet de nodige aanpassingen.
                                          Anders wat zoeken en dan vind je wel in welke module je de aanpassing moet doen, en dan moet je gewoon bijvoorbeeld het 5de getalletje veranderen in 78 ofzo, saven en klaar.
                                          Iemand die zo'n kabel heeft en de aanpassing wil doen aan mijn wagen ?

Comment

Working...
                                          X