Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met spiksplinternieuwe A4 avant B8 (MY2010)...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Problemen met spiksplinternieuwe A4 avant B8 (MY2010)...

    Eerst even het eerste deel van mijn verhaal uit het A4 B8 topic kopiëren:
    Even een verhaaltje over mijn nieuwe A4...

    Vorige maand ben ik dus mijn nieuwe A4 Avant modeljaar 2010 gaan ophalen. Super content natuurlijk en de eerste 3000km stonden er in no time op.
    Dan komt het verlof. We trekken eerst naar Roemenië (huurwagen) om dan met de eigen wagen nog een weekje in de Dordogne te verblijven. We vertrekken op zaterdagmiddag om daar om 23.00uur op onze bestemming toe te komen.(k*tfiles zeg in Frankrijk...)

    Zondagochtend wil ik wat inkopen gaan doen maar daar had mijn wagen geen zin in... Als ik wilde starten deed hij niks behalve drie foutmeldingen geven: iets van "parking brake system malfuction', "ESP fault", en nog iets van de afstelling van de lichten die ook defect lijkt te zijn. Via Audi assistance uit frankrijk komt er een garagist langs om te kijken wat het probleem is. (Via de telefoon had hij me al laten weten dat het zeker de batterij zou zijn.... yeah right ... hoe zou die batterij nu plat kunnen zijn dacht ik al, enfin ik had er geen goed oog in) Die gast komt langs (een opel garagist dan nog wel) en kan alleen maar constateren dat hij daar niet aan kan werken aan al "die computers"... Hij zal hem moeten afslepen naar een audi-dealer in de buurt. Zo gezegd zo gedaan en hij takelt hem naar een dealer op 60KM van onze verblijfplaats. Na nog wat heen en weer bellen komt er me een taxi ophalen om me naar mijn vervangwagen te brengen. (de audi-telefoniste verontschuldigt zich dat het wel een wagen is een een andere klasse en ik krijg een hyundai i30) Oja, ik moest zelf nog eerst 28€ bijleggen voor de taxi want audi betaald maar 80€... En dan komt het: de hele week ben ik door die officiële dealer aan het lijntje gehouden geweest wat nu het probleem was en hoe ze het zouden oplossen, de stukken die ze moeten hebben komen de ganse week niet binnen. Ik moet op vrijdag vertrekken maar de stukken zijn er niet... tot ik na de middag nog eens bel en blijkbaar zouden ze het toch kunnen maken (zonder stukken...raar maar waar...) Ik wou om 16,00 vertrekken mar krijg pas tegen 18,00uur te horen dat de wagen gemaakt is (omdat ik gelukkig zelf nog maar eens aan hun telefoon hing) en dat ik me moest haatsen want ze gingen sluiten om 18.30uur... Ik moet zeggen dat ik de franse taal niet echt machtig ben, maar toen kon ik me wel heel goed kwaad maken in het Frans om die gast eens zijn vet te geven en te zeggen dat hij kon zien dat hij op ons wachtte! Toen we er waren was er enkel nog de mecanicien die ons kon vertellen dat hij "hoopte" dat het gemaakt was... leuk duwtje in de rug als je nog 910km naar huis moet rijden...
    Ik heb toen de wagen niet meer durven stilleggen tot we thuis waren. Maar we zijn er geraakt.

    De dag erna kunnen we rijden want de wagen start wee als normaal. Maar als we op zondagochtend terug willen wegrijden: idem dito zoals in Frankrijk. Dus vorige week maandag hebben ze hem terug weg getakeld naar mijn dealer.
    Wat is nu het probleem:
    Blijkbaar flipt de hoofdcomputer van mijn wagen (de stuurdoos of zoiets) en is er nog een ander deel van de computer die niet normaal doet. Ze hebben de stukken dan besteld, maar die zijn er nog steeds niet en zullen waarschijnlijk ten vroegste nu donderdag binnen komen... maar ik hoop er al niet meer op.

    Om een lang verhaal kort te maken: mijn spiksplinter nieuwe wagen zal al 3 weken in de garage staan, terwijl ik me moet behelpen met vervangwagentjes. Ik heb me geen wagen aangekocht van +40K om dergelijke zever mee te maken. Ik ben intussen gaan praten met de gedelegeerd bestuurder van mijn dealer om een commerciële tegemoetkoming te verkrijgen en ze zijn het aan het bekijken. Ik bestelde daar in nog geen 4 jaar al twee A4's, dus ze mogen wel eens wat doen om de ergernis en de voor de helft verklote vakantie te verzachten.

    Hopelijk is het met het vervangen van die computer-toestanden opgelost of dit zal mijn laatste Audi zijn.

    Al iemand dergelijke ervaring meegemaakt?

    Dit was het eerste deel.

    Vandaag mocht ik een A4 als vervangwagen gaan halen en deze morgen lieten ze me ook weten dat de nieuwe stuurdoos (en nog een ander stuk, maar weet niet meer juist welk) binnen gekomen was. Ikke blij natuurlijk, want ik zag me maandag al terug in mijn eigen wagen rijden ...tot vanmiddag....

    Ik ga de nieuwe vervangwagen gaan ophalen en ze hadden de stukken al in mijn wagen gestoken, de mecanicien was er een testrit mee gaan doen, maar toen hij van tweede naar derde wilde schakelen viel de wagen terug stil met dezelfde foutmeldingen als voorheen....

    Ze staan er voor een raadsel denk ik... Toen ik hen vroeg wat het probleem dan wel kon zijn haalden ze de schouders op en dachten ze aan "ergens de bekabeling"...

    Ik weet niet goed wat te doen eigenlijk want ga maar eens een foutje in de bekabeling gaan zoeken in een dergelijke wagen waar alles met knoppekes en computers werkt, volgens mij onbegonnen werk... Ik zie mijn wagen al helemaal uitgekleed om alle kabels bloot te leggen...

    En dan, als het opgelost zou raken: mijn vertrouwen in de wagen zal een serieuse deuk krijgen en wie zegt dat ik binnen 2,5jaar (als de wagen uit garantie is) niet meer terug zal hebben met alle financiële gevolgen vandien...

    Behoorlijk radeloos ben ik op dit moment...

    Grtz
    Last edited by ; 21/08/2009, 21:16.

  • #2
    @ the mods: ik wist niet goed in welk onderdeel van het forum ik dit moest plaatsen, indien nodig kunnen jullie het zijn juiste bestemming geven?

    Thx

    Comment


    • #3
      Dit is wel héél sneu voor je , zoiets zou niet mogen voorkomen maar jammer genoeg heeft ieder merk dit wel eens voor, wie het tegendeel beweerd is vooringenomen. Bekabeling, ja dat zou kunnen (maar andere mogelijkheden ook). Het is voldoende dat ergens een kontaktpen niet goed vergrendeld op zijn plaats zat en bij montage wat verschoven is en je hebt dikke sh*t .
      Waanhoop echter nog niet te snel men zal bij Audi ook wel goede specialisten hebben die dit probleem kunnen oplossen, desnoods mensen uit Duitsland.
      Ik hoop voor jou dat dit snel opgelost mag worden, maar ik begrijp héél goed je frustratie. Ik zou het ook niet fijn vinden als ze mijn nieuwe wagen al onmiddellijk zouden (zij het noodgedwongen) terug uit elkaar halen .

      Comment


      • #4
        Alle begrip voor je huidige vervelende situatie.

        Ik durf je, met ervaring, zeggen dat Audi echt alles doet om een probleem op te lossen. Je gevoelens kunnen ze natuurlijk niet vergoeden, maar wees gerust dat je auto in orde komt. En als ze je ondertussen uit de brand helpen met een gelijkwaardige vervanger....

        Enfin, de enige raad die ik je wil meegeven is om aan te dringen dat je garage de wagen uitgebreid test voor ze hem teruggeven, en hem desnoods daarvoor enkele dagen langer houden. Ik denk niet dat ze die prestatie vergoed krijgen van D'Ieteren.

        Comment


        • #5
          Ben niet 100% zeker, maar in principe moeten ze op de herstelling ook terug 2 jaar geven, niet? Dus in die zin schuift de waarborg mee op en ben je op z'n minst toch al een langere periode gedekt.

          Als je er geen goed gevoel bij hebt, zou ik de zaak zonder meer rechtstreeks bij de invoerder aankaarten. Gezien klantentevredenheid vandaag enorm belangrijk is (JD Power onderzoeken etc.) zou dit de zaken wel eens kunnen versnellen.

          Succes ermee!
          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

          Comment


          • #6
            Moest ik van u zijn zou ik het hierbij niet laten, een volwaardige vervangwagen vragen van min. dezelfde catalogusprijs of duurder, en eisen dat je binnen de maand je eigen wagen in perfecte staat terugkrijgt.

            Feit is eens je 4 a 5 maand moet wachten op je nieuwe auto en dan blijkt misschien een fabricage fout dan nog werd de wagen getest en geslaagd bevonden hier moet men toch duidelijk de mist in gegaan zijn.

            indien je er een advocaat op zou zetten omdat je vermoed dat ze alles wel een op de lange baan zouden durven te schuiven, eis dan metéén ook een financiële vergoeding.

            Je mag zeker zijn eens ze een advocaat op hun nek krijgen ze dag en nacht zullen werken om je wagen te repareren desnoods sturen ze de wagen terug naar de fabriek.

            Comment


            • #7
              Alvast bedankt voor de reacties gasten!

              Nu, het is wel zo dat ik over de service en de manier waarop mijn dealer het probleem aanpakt helemaal niet ontevreden ben! Integendeel, ze houden me van alles op de hoogte en ik rij intussen met een A4 met GPS (waar ik naar gevraagd had), wel een B7, maar dat kan me momenteel niks schelen.

              Het is meer de schrik van het niet vinden van het probleem waar ik mee inzit. En als het opgelost zal zijn...zal dat dan ook daadwerkelijk zo zijn, ik wil maar zeggen misschien is het ook een probleem die binnen 3 jaar de kop opsteekt? Wij doen vaak grote reizen met de wagen... de schrik zal er toch inzitten denk ik.

              En het interieur strippen om de bekabeling te onderzoeken zie ik al helemaal niet zitten. Dat kan toch nooit meer zo goed zitten als af fabriek? (en ik HAAT kraakjes en piepjes in mijn wagen...)

              Comment


              • #8
                Je bent blijkbaar in het bezit van een zogenaamde vrijdagwagen, een wagen waar er een serieuze fout in zit. Het is te begrijpen dat je die wagen niet direct zal betrouwen maar als ze het probleem echt vinden en oplossen dan komt dat ook wel weer goed.

                Dergelijke zaken zouden idd niet mogen voorvallen maar dit gebeurt blijkbaar bij meerdere merken.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Je bent blijkbaar in het bezit van een zogenaamde vrijdagwagen, een wagen waar er een serieuze fout in zit. Het is te begrijpen dat je die wagen niet direct zal betrouwen maar als ze het probleem echt vinden en oplossen dan komt dat ook wel weer goed.

                  Dergelijke zaken zouden idd niet mogen voorvallen maar dit gebeurt blijkbaar bij meerdere merken.
                  En je moet weten problemen vanaf het begin dat je de wagen hebt lijdt meestal tot nog meer problemen en eens ie uit garantie is wordt het echt een ramp dan moet alles betaald worden en bij audi is dit niet bepaald goedkoop, een nieuwe wagen eisen zou voor jou wss een kleine ramp beteken (opnieuw 4maand wachten) maar 4jaar non-stop naar de garage moeten waarschijnlijk ook. Als het zoals Diabolic zegt een vrijdagwagen is dan is dit echter de enige oplossing een nieuwe eisen... Kzie het mezelf al tegenkomen binnen maand of 2 alsk de mijne heb kzou nog nie serieus uit m'n kot schieten.

                  Trouwens bij iemand die een audi heeft zou de service van audi zelf dubbel zo goed moeten zijn als die van Renault, ford, hyundai, enz.. want wij betalen ook meer, kheb trouwens gemerkt dat de gemiddelde prijs van de audi opties 50% duurder zijn dan van de andere merken enja zelfs compleet dezelfde producten zoals dag-en nachtspiegel is identiek als dezevan de meeste auto's waarin dit standaard zit ofwel kost deze optie ma 50€ bij audi meer dan 200... kwil ma zeggen dat we de naam betalen en dan ook er iets voor terug mogen krijgen indien iets niet werkt zoals het zou moeten werken.

                  ps: misschien kan je via advocaat S4 avant eisen als vervangwagen
                  Last edited by Schnippy; 25/08/2009, 04:56.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                    En je moet weten problemen vanaf het begin dat je de wagen hebt lijdt meestal tot nog meer problemen en eens ie uit garantie is wordt het echt een ramp dan moet alles betaald worden en bij audi is dit niet bepaald goedkoop, een nieuwe wagen eisen zou voor jou wss een kleine ramp beteken (opnieuw 4maand wachten) maar 4jaar non-stop naar de garage moeten waarschijnlijk ook. Als het zoals Diabolic zegt een vrijdagwagen is dan is dit echter de enige oplossing een nieuwe eisen... Kzie het mezelf al tegenkomen binnen maand of 2 alsk de mijne heb kzou nog nie serieus uit m'n kot schieten.

                    Trouwens bij iemand die een audi heeft zou de service van audi zelf dubbel zo goed moeten zijn als die van Renault, ford, hyundai, enz.. want wij betalen ook meer, kheb trouwens gemerkt dat de gemiddelde prijs van de audi opties 50% duurder zijn dan van de andere merken enja zelfs compleet dezelfde producten zoals dag-en nachtspiegel is identiek als dezevan de meeste auto's waarin dit standaard zit ofwel kost deze optie ma 50€ bij audi meer dan 200... kwil ma zeggen dat we de naam betalen en dan ook er iets voor terug mogen krijgen indien iets niet werkt zoals het zou moeten werken.

                    ps: misschien kan je via advocaat S4 avant eisen als vervangwagen
                    Tja, er zijn wel meer mensen die zeggen dat ik een nieuwe moet eisen, alleen denk ik dat Audi daar niet zo vlug mee is... Ze zouden gisteren ergens een nieuwe relais gestoken hebben en tot nu toe er geen probleem mee hebben... maar afwachten denk ik...
                    Over de service die mijn dealer me geeft ben ik niet ontevreden (ze mogen me idd een S4 avant geven, maar ik klaag niet)
                    Als ik hem terugkrijg zal ik wel eisen dat ze de problemen op papier zetten. Als ik bvb naar a'pen aan het rijden ben en de wagen valt uit op de autostrade en ik veroorzaak een ongeval, dat ik tenminste een bewijs heb, en dat ik niet zomaar "de controle over het stuur kwijtraakte"...

                    Comment


                    • #11
                      Dit is natuurlijk altijd heel kl*te om mee te maken en niets kan eigenlijk genoeg zijn want een wagen van nog geen jaar oud moet gewoon rijden en daarmee uit.

                      Maar bij audi gaan ze wel hun best doen om dit op te lossen. Ze hebben bij d'ieteren specialisten die zicht enkel bezighouden met zo'n mysterieuze zaken uit te klaren, desnoots als ze het niet vinden komt er iemand uit duitsland.
                      En wees gerust ze gaan niet heel het interieur/motorruimte strippen om fouten in de bekabeling te zoeken. Daar zijn test toestellen voor die heel precies weten te localiseren waar de fout zit moest het in de bekabeling zitten.

                      Hopelijk heb je snel je wagen terug, maar probeer wel te weten te komen wat nu net het probleem was en wat ze eraan gedaan hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                        Dit is natuurlijk altijd heel kl*te om mee te maken en niets kan eigenlijk genoeg zijn want een wagen van nog geen jaar oud moet gewoon rijden en daarmee uit.

                        Maar bij audi gaan ze wel hun best doen om dit op te lossen. Ze hebben bij d'ieteren specialisten die zicht enkel bezighouden met zo'n mysterieuze zaken uit te klaren, desnoots als ze het niet vinden komt er iemand uit duitsland.
                        En wees gerust ze gaan niet heel het interieur/motorruimte strippen om fouten in de bekabeling te zoeken. Daar zijn test toestellen voor die heel precies weten te localiseren waar de fout zit moest het in de bekabeling zitten.

                        Hopelijk heb je snel je wagen terug, maar probeer wel te weten te komen wat nu net het probleem was en wat ze eraan gedaan hebben.
                        Thx voor de geruststellende post, skippie

                        Comment


                        • #13
                          Gelijk welk merk,dit kan gebeuren. En eender welk merk op een deftige service heb je recht (maar ik denk ook dat je die wel krijgt).

                          Veel geluk
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • #14
                            Jammer voor je, lijkt me wel erg sneu inderdaad om je nieuwe wagen zo snel in de garage zien te belanden. Nu fouten maken is menselijk en computers zijn ook niet heilig, dus ik hoop voor jou dat ze snel het probleem opsporen.
                            Hopelijk heb je geen "vrijdagswagen" aan je broek (dit komt echt inderdaad overal wel eens voor) - want dan zou ik gewoon een nieuwe eisen.

                            Wat ik je wel zou aanraden is dat je alle communicatie met hen op papier laat zetten.
                            Al is het maar op email (dit is rechtsgeldig toch? - waar zijn de advocaten op het forum ?) ... anders krijg je straks een heel gedoe met wanneer de auto gerepareerd zou moeten zijn.

                            Je kan misschien ook een deal met hen stellen, dat je bijvoorbeeld binnen één maand je wagen terugwilt, in perfecte staat natuurlijk en dat je anders een nieuwe wenst.
                            Ik zou in elk geval op papier een deadline met hen vastleggen, anders heb je over 6 maand nog een vervangwagen en krijg je dan pas gezeik met advocaten en staat er niks op papier (en dan heb je ook niks aan te brengen).
                            Indien ze lastig gaan doen over communiceren "op papier" moet je maar eens laten vallen dat jij ook bepaalde zekerheden wilt en desnoods even dreigen met een advocaat.
                            In principe zou dit geen probleem mogen zijn (als ze recht in hun schoenen staan).

                            Ik zou ook eens even navragen hoe dat nu precies zit met je garantie, of die daadwerkelijk "doorschuift" zoals iemand hier opperde.

                            Ik zeg niet dat je hen meteen moet gaan aanvallen maar iets wat op papier staat is veel betrouwbaarder dan "het woord/telefoontje van je garagist". Daarnaast is het misschien goed om de garantievoorwaarden eens uit te pluizen, hoe zit het met de dekking (staat hier een maximum of beperking op na een bepaalde tijd ?).
                            Om het op zijn duits te zeggen "Vertrauen ist gut, Kontrolle ist besser."
                            Veel succes ermee.

                            Comment


                            • #15
                              Een geopend probleem blijft geldig ook al is je garantie verlopen na 2 jaar.
                              Je moet alleen zeker zijn dat het volledig opgelost is voor ze de case sluiten in hun systeem!!

                              Comment


                              • #16
                                JOEHOE!! Heb de wagen terug!!

                                Ze hebben me daarstraks gebeld dat ik de wagen mocht ophalen, dat ze het probleem gevonden hebben en uiteraard ook hersteld. Wat was nu het probleem:

                                Na het vervangen van de relais (op aanraden van dieteren) waren de problemen nog steeds niet opgelost.
                                Op een bepaald moment draait de motor terug en de mecanicien steekt alles weer samen om hem buiten te zetten om verdere info te vragen aan dieteren morgen. Als alle kapjes en doosjes waren gemonteerd draaide motor nog, maar soms ging hij precies stilvallen. Hij vond het bizar en legt er de computer aan. Hij ziet dat de motor dan eens wel en dan eens geen voeding krijgt van de centrale computer. Hij demonteert terug alles en voelt aan een bepaalde kabel dat die helemaal warm staat, wat uiteraard niet normaal is. De kabel was een algemene voeding die van de batterij kwam om die computers te voeden. Hij demonteert het bakje waar die kabel opzit en onderaan blijkt de moer van de vijs met het oogje van die kabel niet meer op de vijs te zitten maar ligt gewoon los in het bakje.

                                Om een lang verhaal kort te maken: de voedingskabel die van de batterij komt om de computers te voorzien van stroom gaf op de ene keer wel stroom en op de andere keer geen stroom omdat die kabel uiteraard niet aangespannen was...

                                Alle computers en stuurdoos ed werkten dus wel perfect, het was gewoon die ene hoofdvoedingskabel. Je kon het ook onmogelijk zien als je de zaak niet demonteerde (hij nam er foto's van om naar dieteren door te sturen en toonde ze me ook.

                                Enfin, hopelijk kan ik dit hele geval achter mij zetten en ben ik van de problemen af...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                  JOEHOE!! Heb de wagen terug!!

                                  Ze hebben me daarstraks gebeld dat ik de wagen mocht ophalen, dat ze het probleem gevonden hebben en uiteraard ook hersteld. Wat was nu het probleem:

                                  Na het vervangen van de relais (op aanraden van dieteren) waren de problemen nog steeds niet opgelost.
                                  Op een bepaald moment draait de motor terug en de mecanicien steekt alles weer samen om hem buiten te zetten om verdere info te vragen aan dieteren morgen. Als alle kapjes en doosjes waren gemonteerd draaide motor nog, maar soms ging hij precies stilvallen. Hij vond het bizar en legt er de computer aan. Hij ziet dat de motor dan eens wel en dan eens geen voeding krijgt van de centrale computer. Hij demonteert terug alles en voelt aan een bepaalde kabel dat die helemaal warm staat, wat uiteraard niet normaal is. De kabel was een algemene voeding die van de batterij kwam om die computers te voeden. Hij demonteert het bakje waar die kabel opzit en onderaan blijkt de moer van de vijs met het oogje van die kabel niet meer op de vijs te zitten maar ligt gewoon los in het bakje.

                                  Om een lang verhaal kort te maken: de voedingskabel die van de batterij komt om de computers te voorzien van stroom gaf op de ene keer wel stroom en op de andere keer geen stroom omdat die kabel uiteraard niet aangespannen was...

                                  Alle computers en stuurdoos ed werkten dus wel perfect, het was gewoon die ene hoofdvoedingskabel. Je kon het ook onmogelijk zien als je de zaak niet demonteerde (hij nam er foto's van om naar dieteren door te sturen en toonde ze me ook.

                                  Enfin, hopelijk kan ik dit hele geval achter mij zetten en ben ik van de problemen af...
                                  Als technicus kan ik alleen maar beamen dat dit een zeer aanvaardbare uitleg is . Fijn voor jou dat men de oorzaak heeft weten te lokaliseren. Ik hoop dat je nog veel zorgeloze Km's van je Audi kan genieten.
                                  O, ja heb eens naar je foto's gekeken, knappe bak hoor .

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                    Ben niet 100% zeker, maar in principe moeten ze op de herstelling ook terug 2 jaar geven, niet? Dus in die zin schuift de waarborg mee op en ben je op z'n minst toch al een langere periode gedekt.
                                    Toch niet, op een herstelling binnen de garantieperiode van 2 jaar wordt geen extra garantie gegeven.
                                    A Twist of the Wrist

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                      Toch niet, op een herstelling binnen de garantieperiode van 2 jaar wordt geen extra garantie gegeven.
                                      ben ik eigenlijk niet zeker van. Overlaatst bij vw/audi een paar cardan-hoezen gaan halen om zelf te plaatsen op een golf. Daar gaf de man in de garage (grote keet trouwens) mij een factuur mee met de uitleg, als wij hier nieuw stukken steken is daar 2 jaar garantie op dus ik zie niet in waarom er geen 2 jaar zou zijn op die nieuw cardan-hoezen als die juist geplaatst zijn.

                                      En dit ging dan over onderdelen die ze plaatsen zelfs buiten de garantie-periode dus ik zou denken dat op een nieuw geplaatst onderdeel gewoon 2 jaar garantie is. Het zou schandalig zijn moest het niet zo zijn. Trouwens als je gewoon iets koop en er staat niets vermeld van garantie enzo op de factuur dan geld de wettelijke garantieperiode, een nieuw onderdeel + plaatsing is in teorie ook gewoon maar iets kopen (je hebt er ook gewoon een factuur van he).

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                                        ben ik eigenlijk niet zeker van. Overlaatst bij vw/audi een paar cardan-hoezen gaan halen om zelf te plaatsen op een golf. Daar gaf de man in de garage (grote keet trouwens) mij een factuur mee met de uitleg, als wij hier nieuw stukken steken is daar 2 jaar garantie op dus ik zie niet in waarom er geen 2 jaar zou zijn op die nieuw cardan-hoezen als die juist geplaatst zijn.

                                        En dit ging dan over onderdelen die ze plaatsen zelfs buiten de garantie-periode dus ik zou denken dat op een nieuw geplaatst onderdeel gewoon 2 jaar garantie is. Het zou schandalig zijn moest het niet zo zijn. Trouwens als je gewoon iets koop en er staat niets vermeld van garantie enzo op de factuur dan geld de wettelijke garantieperiode, een nieuw onderdeel + plaatsing is in teorie ook gewoon maar iets kopen (je hebt er ook gewoon een factuur van he).
                                        Ik weet het niet zeker, en is moeilijke discutie, denk toch dat 911turbo het bij het rechte eind heeft. Herstellingen tijdens de garantieperiode worden door de constructeur betaald en ik denk dus niet dat die dan extra waarborg zal toekennen. Laat je na je garantie een herstelling uitvoeren dan komt het geld uit jouw zakken en is het dus maar logisch dat daar een zekere waarborg op gegeven word.
                                        Zal het eens navragen aan mijn buurman als ik hem zie, die is zonemanager bij Citroën Belux en kan daar wel iets over weten.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X