Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Allroad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Je begint ze nu ook te zien in het verkeer, I like them!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      De enige reden dat hij met de S tronic en niet met de multitronic word aangeboden is dat de multitronic niet te combineren valt met de 4 wielaandrijving. Hoe goed de S tronic ook is hij rijdt belange niet zo efficient als de multitronic...ik heb met beide gereden en opteer 100% voor de multitronic...de multitronic is een versnellingsbak die in de 2 wiel aangedreven auto's nog een lang leven zal hebben...
      ik ben dus benieuwd te zien met welke automaat Audi zal afkomen voor de 2-wielen A5 Sportback : nu zijn er enkel manuele bakken aangeboden

Comment

Vorige week ook kennis gemaakt met de A4 Allroad. Ik vind 'm echt stoer, en knap. Waar de A4 Avant me geen beetje kan bekoren (trieste kont, beetje inspiratieloos design, straalt zo goed als geen karakter uit) vind ik de Allroad met z'n dikke wielkassen écht lekker ogen.

Als mogelijke volgende daily ride voor m'n vriendin (waarbij ik dan met wat geluk kan overschakelen op iets kleins wat écht thuis hoort op circuit) zie ik deze (als 2e hands dan, uiteraard) eigenlijk echt zitten. Met de 2.0 TDI meer dan voldoende krachtig, aangenaam om mee te rijden, alleen jammer dat er nog geen automaat beschikbaar is op de 2.0 TDI.

Ik schrok wel van z'n prijs, miljaar 't is een peperdure kar. Een 2.0 TDI een beetje deftig uitgerust (leder, sportzetels, metallic, full lak, navigatie, Bose, telefoon, houtinleg, verwarmde zetels, adaptieve xenon, 18", gestuurde ophanging, glazen zonnedak en nog wat prullen) gaat als een speer voorbij de 55k en je kan 'm zelfs makkelijk op 60k EUR brengen. Da's gewoon degoutant veel geld voor een uiteindelijk nog altijd niet zo heel ruime auto met een 4-cilinder diesel, imo.

Met stip op nummer 1 blijft (nu nog altijd) de Alfa Romeo 159 Sportwagon TI 2.4 JTDm Q4 (210pk), weliswaar ook met manuele versnellingsbak (de automaat is FWD en heeft nog de oude 200pk sturing die niet zo bijster is), maar ik houd deze Allroad zeker op 't lijstje met mogelijke kandidaten.

Voor mij moét 'ie wel met de bumpers en wielbogen volledig in koetswerkkleur meegespoten, anders vind ik 't maar zozo. Maar 'n lekkere kar, sowieso!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Ik schrok wel van z'n prijs, miljaar 't is een peperdure kar. Een 2.0 TDI een beetje deftig uitgerust (leder, sportzetels, metallic, full lak, navigatie, Bose, telefoon, houtinleg, verwarmde zetels, adaptieve xenon, 18", gestuurde ophanging, glazen zonnedak en nog wat prullen) gaat als een speer voorbij de 55k en je kan 'm zelfs makkelijk op 60k EUR brengen. Da's gewoon degoutant veel geld voor een uiteindelijk nog altijd niet zo heel ruime auto met een 4-cilinder diesel, imo.
          met je verlanglijstje komt je niet toe met 60k catalogusprijs (zeker niet als er nog "wat prullen" erbij moeten geteld worden)
          dan is het nog altijd een veredelde A4 (quattro) met dito interieur
          met deze vaststelling ben voor de Q5 gegaan, die een andere rijervaring biedt (als je ervan houdt, natuurlijk)
          Last edited by guyugy; 15/08/2009, 21:31.

Comment

[QUOTE=gTa;3571899]
            Met stip op nummer 1 blijft (nu nog altijd) de Alfa Romeo 159 Sportwagon TI 2.4 JTDm Q4 (210pk), weliswaar ook met manuele versnellingsbak (de automaat is FWD en heeft nog de oude 200pk sturing die niet zo bijster is/QUOTE]

meer info pls? (pm)

Comment

Vorige week ook kennis gemaakt met de A4 Allroad. Ik vind 'm echt
              Met stip op nummer 1 blijft (nu nog altijd) de Alfa Romeo 159 Sportwagon TI 2.4 JTDm Q4 (210pk), weliswaar ook met manuele versnellingsbak (de automaat is FWD en heeft nog de oude 200pk sturing die niet zo bijster is), maar ik houd deze Allroad zeker op 't lijstje met mogelijke kandidaten.
              U meneer, snapt het Allé waar ik mee wil zeggen: ik denk er hetzelfde over Ik wist dat trouwens niet dat ze nog steeds de 200pk versie in de automaat versie stoppen. Die heeft idd enkele gebreken.

@William Blake: De componenten in de 200 pk versie zouden niet helemaal perfect op elkaar afgestemd zijn. Vooral de turbo was (en blijkbaar is) de boosdoener. In de 210pk versie is de KKK turbo dan ook vervangen door een Garret turbo en dat doet blijkbaar wonderen voor het potentieel van 2.4.

Comment

aha, ok bedankt!

Comment

Voor mij moét 'ie wel met de bumpers en wielbogen volledig in koetswerkkleur meegespoten, anders vind ik 't maar zozo.
                  Heeft er iemand al foto's van een A4 Allroad waarbij de bumpers & wielbogen volledig zijn meegespoten?

Grtz.
                  Nick

Comment

Kijk eens op mobile.de...

Deze bijvoorbeeld: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...&pageNumber=23
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                      Heeft er iemand al foto's van een A4 Allroad waarbij de bumpers & wielbogen volledig zijn meegespoten?

Grtz.
                      Nick
                      zeker mooier, maar dan terug erg kwetsbaar
                      een pluspunt van de Allroad vind ik juist de betere bestendigheid tegen de dagdagelijkse kleine parkingsaanrijdingen (op de Allroad zeer degelijk vergeleken met de bijna totaal onbeschermde Q5, die enkel met Offroad-pakket tegen een stoot(je) kan)

Comment

Iemand een idee wanneer de 2.0tdi met automaat (ik neem aan s-tronic) uitkomt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroens Bekijk Berichten
                          Iemand een idee wanneer de 2.0tdi met automaat (ik neem aan s-tronic) uitkomt?
                          Dit zou ik ook wel eens willen weten.
                          Ik wil ook wel eens met een automaat op weg en de 3 liter vind ik er over, vooral kwa biv, verkeersbelasting en andere taksen voor vadertje staat.

Comment

een jaar na de lancering zijn er -vind ik- toch weinig A4 Allroads te zien op onze belgische banen
                            dat model kon mij nochtans beter bekoren dan de A5 Sportback
                            alleen was hij even duur als de Q5, misschien is dat de reden...

rem : blijkt ook weinig bijval te hebben op deze forum...

Comment

Vind hem heel mooi, maar aangezien ik de destijds de 3 liter tdi wou vond ik het toch teveel geld voor "maar" een A4.
                              Telkens als ik er 1 zie passeren kijk ik toch nog even om.
                              Wel goed dat er toch niet teveel rijden zodat hij wat excl blijft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                                Vind hem heel mooi, maar aangezien ik de destijds de 3 liter tdi wou vond ik het toch teveel geld voor "maar" een A4..
                                ja, maar een A6 allroad met een 3,0l en dezelfde opties klimmt nog een stuk hoger in prijs, je komt zowiezo tussen de 60 en de 70.000 euros, zonder echter gek te doen
                                als je de plaats niet echt nodig hebt, blijft dan een A4 een mooie zet
                                ik heb eraan getwijfeld, maar uiteindelijk vond ik (na een lange affaire met A4 Avant) de Q5 toch iets anders, en het verschil in comfort maakte de beslissing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  een jaar na de lancering zijn er -vind ik- toch weinig A4 Allroads te zien op onze belgische banen
                                  dat model kon mij nochtans beter bekoren dan de A5 Sportback
                                  alleen was hij even duur als de Q5, misschien is dat de reden...

rem : blijkt ook weinig bijval te hebben op deze forum...
                                  Ik denk dat hij gewoon véél en véél te duur is. Ik heb hem nog maar één keer weten te ontwaren op onze Belgische wegen. Op die tijd heb ik al een stuk of 4-5 R8's gezien. Ik denk dat dit genoeg zegt.

Comment

Duur is de A4 Allroad zonder enige twijfel, maar je moet ook voor de looks zijn van een Allroad, hetzelfde geldt voor de A6 Allroad. En dat je binnen dezelfde tijdspanne 4-5 R8's gezien hebt zegt imho niets aangezien die in een totaal ander koperssegment voorkomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      ja, maar een A6 allroad met een 3,0l en dezelfde opties klimmt nog een stuk hoger in prijs, je komt zowiezo tussen de 60 en de 70.000 euros, zonder echter gek te doen
                                      als je de plaats niet echt nodig hebt, blijft dan een A4 een mooie zet
                                      ik heb eraan getwijfeld, maar uiteindelijk vond ik (na een lange affaire met A4 Avant) de Q5 toch iets anders, en het verschil in comfort maakte de beslissing
                                      Probleem is dat een a4 met 3 liter motor later praktisch niet te verkopen, bij een A6 is dit al stuk makkelijker.
                                      Mocht doorverkoop geen rol spelen had ik hem wel durven bestellen maar zou er teveel op verliezen. Andere reden was beperkte bagageruimte.

Comment

Hoi,

Vorig jaar heb ik gedurende een maand getwijfeld tussen de A4 Allroad en de A5 Sportback. Tot de dag voor de bestelling twijfelde ik nog.
                                        Het is uiteindelijk de A5 SB geworden.
                                        De prijs heeft inderdaad wel een rol gespeeld.

Maar als ik een A4 Allroad zie passeren draai ik steeds nog eens mijn hoofdje om 'm zo lang mogelijk te zien....
                                        (populair in Luxemburg en Duitsland)

Binnen 3 jaar laat ik me misschien wel eens gaan.
                                        Zo heb ik beiden gehad hè.

Grtjs,
                                        Stelo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                                          Hoi,

Vorig jaar heb ik gedurende een maand getwijfeld tussen de A4 Allroad en de A5 Sportback. Tot de dag voor de bestelling twijfelde ik nog.
                                          Het is uiteindelijk de A5 SB geworden.
                                          De prijs heeft inderdaad wel een rol gespeeld.

Maar als ik een A4 Allroad zie passeren draai ik steeds nog eens mijn hoofdje om 'm zo lang mogelijk te zien....
                                          (populair in Luxemburg en Duitsland)

Binnen 3 jaar laat ik me misschien wel eens gaan.
                                          Zo heb ik beiden gehad hè.

Grtjs,
                                          Stelo
                                          Is de SB dan zoveel goedkoper met zelfde motorisatie ?

Comment

Working...
                                          X