Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Allroad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
    Mijn vrouw houdt van SUV's omdat ze hoger wil zitten t.o.v. de rest van het verkeer, beter kunnen zien e.d.
    Voila, redenen genoeg om iets hoger te willen zitten!
    Euhm, net zoals er natuurlijk redenen genoeg zijn om iets lager te willen zitten. 'k Zou ergens halverwege een compromis sluiten en de Allroad nemen.

PS, wat mijn opmerking over dat ton sur ton bumperpakket betreft. Zo aan de foto's te zien, zal je dat wel kunnen kiezen zeker? Nen zwarte met gouden bumpers, een verHOGING + 22" chromé velgen aub!

Comment

enkele foto's in donker grijs publiceren, en iedereen zal de wagen zeer geslaagd vinden;
      ik vind het wel wat anders dan de zoveelste A4 die wij nog amper in het verkeer opmerken
      de prijs zal uiteraard nog een stuk hoger liggen, maar het blijft een optie voor wie echt geen behoefte heeft aan een A6 (Allroad)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Wacht tot je wat ouder bent, en dan vaak moet in-en uitstappen. M'n ouders hebben om die reden een Ford C-Max gekocht.
        Maar ook voor de niet bejaarde medemens kan dat interessant zijn. Iedereen die groter is dan 1m90 zet z'n stoel op de laagste stand, en kruipt uit de auto. Gezien je avatar, gaat dat argument in dovemansoren vallen denk ik.

Maar er is wel degelijk vraag naar. Veronderstellende dat de ophanging wat comfortabeler is afgesteld, maakt dat zo'n auto om praktische redenen wat interessanter. Een Q5, GLK, ... zijn toch nog altijd SUV's en zo'n Allroad past netjes tussenin zo'n A4 en Q5, IMHO.

Wat ik jammer vind is dat Audi met 't plastiek addenda -misschien ook buiten hun wil om- nadruk legt op offroad. Als je die plastiek in een koetswerkkleurtje kan krijgen, of ton sur ton, 't zou al veel kunnen veranderen.
        Dus kort gezegd: je moet dit kopen als je niet in een gewone A4 kan stappen en als je vindt dat een Q5 te hoog zit?

Ik zie niet in op welke manier een allroad praktischer is dan een A4. Volgens mij maakt die 2 extra cm (edit: dat slaat op de spoorbreedte; iemand die een idee heeft hoeveel hoger deze ligt ten opzichte van een gewone A4?) geen merkbaar verschil, maar kom.

En als hun poging was om het ding stoerder eruit te laten zien, zijn ze in mijn ogen grandioos mislukt. Hij is vooral lelijker.

Comment

Dit is gewoon een marketingproduct om weer een extra niche aan te boren. De mode die indertijd door de A6 Allroad gelanceerd was (nog zonder de A6-benaming ervoor) is al veelvuldig gecopiëerd en begint stilaan afgezaagd te worden. In dit geval kannibaliseert het product in grote mate natuurlijk op zowel A4 als Q5.

Heeft dus absoluut niets, maar dan ook niets te maken met alle terrein rijden of paardentrailers trekken, wat er ook mag beweerd worden...

Iemand die dit koopt, doet dit imho puur voor de looks of voor het show-off gehalte.

Maar daarom vind ik het niet minder geslaagd en deze kar mag er absoluut wezen

Comment

Mooi, maar nutteloos. Voor dat geld koop ik me een A4 avant quattro met heel veel opties en ik denk dat die dan nog beter rijdt ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
              Dus kort gezegd: je moet dit kopen als je niet in een gewone A4 kan stappen en als je vindt dat een Q5 te hoog zit?
              Kort gezegd, moet er niks. Maar 'k zou zoiets wel overwegen dra ik meer comfort wens en daarom nog geen SUV wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Mooi, maar nutteloos. Voor dat geld koop ik me een A4 avant quattro met heel veel opties en ik denk dat die dan nog beter rijdt ook
                wel interessant is dat de Allroad nu (na de Q5) aangeboden zal worden met een S-tronic (nu met 7 versnellingen)
                ik denk dat de multitronic stilaan op het einde van zijn loopbaan komt, alleen maar uit economisch standpunt; de rest van de A4's en A6's zullen wel bij de volgende upgrade/update naar S-tronic evolueren

Comment

Spijtig van de plastic aan de wielkasten en bumpers...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                    Spijtig van de plastic aan de wielkasten en bumpers...
                    uiteraard niet echt een versiering, maar toch praktisch in ons druk verkeer.
                    ik ben beu mijn bumpers en mijn deuren bij te werken na de vele parkingskrasjes en stonechips
                    eindelijk een A4 die tegen een stoot kan
                    hoe langer ik er aan denk, hoe meer ik in de Allroad begin te beschouwen als een mogelijke vervanger van mijn oude A4 (zoiets zou ik zelf in diesel overwegen, als er een 163pk-versie voorgesteld wordt).
                    het zal wel niet voor veel minder dan 50.000 euros zijn.... maar als deze 12 jaar mee gaat is dat nog te doen!
                    en dan zullen er genoeg elektrische wagens zijn of rijdt iedereen op waterstof
                    Last edited by guyugy; 17/02/2009, 16:41.

Comment

De A4 avant wordt reeds met een s-tronic bak geleverd bij de 2.0 tfsi quattro.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      wel interessant is dat de Allroad nu (na de Q5) aangeboden zal worden met een S-tronic (nu met 7 versnellingen)
                      ik denk dat de multitronic stilaan op het einde van zijn loopbaan komt, alleen maar uit economisch standpunt; de rest van de A4's en A6's zullen wel bij de volgende upgrade/update naar S-tronic evolueren

Comment

deze allroad 2000% liever dan dat Q5 geval.
                        ruimer, sportiever, mooier, alles is gewoon beter.
                        wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BKQ5 Bekijk Berichten
                          De A4 avant wordt reeds met een s-tronic bak geleverd bij de 2.0 tfsi quattro.
                          ik had dat nog niet door...
                          dank !
                          200 pk's vind ik een beetje veel van het goede (vooral die BIV....)
                          mijn limiet heb ik op 163pk's geplaatst, maar 150pk's weet ik uit ervaring genoeg te zijn voor een benzine versie (en eigenlijk ook 136pk's voor een diesel)
                          meer kan men moeilijk benutten in het huidig verkeer

pS : ben gaan kijken op de configurator, enkel de 2,0 TFSI quattro is met S-tronic, de andere quattro's zijn nog met Tiptronic
                          dit versterkt mijn gevoel dat de S-tronic het op termijn zal halen van alle andere automaten
                          en daar ik voor lang koop, zal ik nu geen multitronic meer kiezen (ook vind ik het goed werken...)
                          Last edited by guyugy; 17/02/2009, 17:08.

Comment

Volgens audi.de kost het mee spuiten van de opzetstukken ongeveer 1000€ (afhankelijk van de kleur) .

Volllackierung 1.130,– – – – – – – – 
                            Schweller, Stoßfänger und verbreiterte Radhäuser 949,58
                            in Wagenfarbe matt lackiert, Dachreling, Dachrahmen und
                            Fensterschachtleisten in Aluminium, B-Säulen-Verkleidung
                            außen und Dreiecksblende an der hinteren Tür hochglänzend
                            Schwarz, Schwellerverbreiterungen mit Edelstahleinlage

Verder is de allroad zowat 4000 € duurder dan een gelijk gemotoriseerde a4 avant. Met de luchtvering, En andere extra uitrusting (o.a. xenons) vind ik dit een heel eerlijke deal. Het is wel een wagen waar kleur een hele grote invloed heeft. Zo vind ik de bruine in de openingspost afgrijselijk, maar ton sur ton, in een donkergroen of blauw is dit echt wel een klasse-kar.

Comment

ne a4 met wa plastiek aan, wa's daar nu aan?

Comment

Een allroad bestellen en dan nog eens 1000 koeken geven om die stukken terug in koetswerkkleur te hebben...

Comment

Dat het binnen nu en 2 jaar alleen nog maar s-tronic bakken zijn zit er dik in.

PS: de mijne krijg ik over 6 weken geleverd, ben benieuwd hoe hij rijdt en hoe die s-tronic bak is.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  ik had dat nog niet door...
                                  dank !
                                  200 pk's vind ik een beetje veel van het goede (vooral die BIV....)
                                  mijn limiet heb ik op 163pk's geplaatst, maar 150pk's weet ik uit ervaring genoeg te zijn voor een benzine versie (en eigenlijk ook 136pk's voor een diesel)
                                  meer kan men moeilijk benutten in het huidig verkeer

pS : ben gaan kijken op de configurator, enkel de 2,0 TFSI quattro is met S-tronic, de andere quattro's zijn nog met Tiptronic
                                  dit versterkt mijn gevoel dat de S-tronic het op termijn zal halen van alle andere automaten
                                  en daar ik voor lang koop, zal ik nu geen multitronic meer kiezen (ook vind ik het goed werken...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                    deze allroad 2000% liever dan dat Q5 geval.
                                    ruimer, sportiever, mooier, alles is gewoon beter.
                                    • Q5 is ruimer dan A4 (door grotere breedte en hoogte v.d. Q5 vs. de grotere lengte v.d. A4)
                                    • sportiever : akkoord, maar een gewone, motorisch vergelijkbare A4 is van nature nog sportiever dan de verhoogde allroad...
                                    • mooier? ... lijkt me subjectief
                                    • alles is beter : volgens mij streeft Audi bij eender welk model naar een degelijke kwaliteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                                      • Q5 is ruimer dan A4 (door grotere breedte en hoogte v.d. Q5 vs. de grotere lengte v.d. A4)
                                      Maar kan die ruimte ook echt benut worden? 'k Heb het eerlijk gezegd nog niet vergeleken, maar wel heb ik al in de GLK gezeten. Ik vond de binnenafmetingen en vooral dat koffer maar krap. Hoofdruimte zat, daarentegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Maar kan die ruimte ook echt benut worden? 'k Heb het eerlijk gezegd nog niet vergeleken, maar wel heb ik al in de GLK gezeten. Ik vond de binnenafmetingen en vooral dat koffer maar krap. Hoofdruimte zat, daarentegen.
                                        Bij de Q5 is het dak lager t.o.v. z'n meeste concurenten (w.o. GLK) (dus Q5 wordt ook wel eens 'crossover' genoemd i.p.v. 'suv').

Ruimte invullen hangt af van ieders persoonlijke wens...
                                        Mijn vrouw heeft o.a. haar keuze laten vallen op de Q5, daar deze breder is dan een A4 (en zelfs breder dan een A6, als ik mij niet vergis).
                                        Zo kunnen onze 3 kindjes vrij comfortabel naast mekaar gezet worden.

De Q5 is voor ons ruim genoeg zonder een 'ruimtewonder' te zijn.
                                        Wens je meer ruimte, dan opteer je beter voor een A6 of Q7, tenminste indien je in de Audi-rangen wilt blijven.

Een A4 is ruimtelijk gezien nagenoeg even groot als de Q5, echter moet deze wagen het van z'n lengte hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                                          Ruimte invullen hangt af van ieders persoonlijke wens...Mijn vrouw heeft o.a. haar keuze laten vallen op de Q5, daar deze breder is dan een A4 (en zelfs breder dan een A6, als ik mij niet vergis).
                                          Zo kunnen onze 3 kindjes vrij comfortabel naast mekaar gezet worden.
                                          'k Heb nog geen klein pagadders rondlopen, dus daar denkt nen mens ook niet direct aan. Bij deze is 't weer gezegd, Audi vult de gaatjes in de automarkt zeer goed op.

Comment

Working...
                                          X