Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Allroad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A4 Allroad

Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nl
    Audi toont de A4 Allroad Quattro. Dat is een A4 Avant die op dezelfde wijze als de A6 Allroad Quattro is opgetuigd. In de zomer wordt de A4 Allroad Quattro leverbaar.
    Op de Salon van Genève kunnen we kennismaken met de stationwagon die een bodemvrijheid van 180 mm heeft. De bumpers hebben beschermstukken van roestvrijstaal, de A4 Allroad Quattro onderscheidt zich met een andere grille en bij de wielkasten zorgen beschermstukken ervoor dat de lak niet snel bekrast wordt.
    In de verbrede wielkasten gaan standaard 17 inch wielen schuil, 18 inch behoort ook tot de mogelijkheden.

3 motoren
    Audi biedt keus uit drie motoren. Er is een benzineversie, een 2.0 TFSI met 211 pk. Daarmee sprint de hoogpotige stationwagon in 6,9 seconden van 0 naar 100 en hij dendert door tot een top van 230. Deze versie verbruikt gemiddeld 8,1 liter per 100 kilometer.
    Er zijn twee TDI´s. De lichtste is de 170 pk sterke 2.0, die de Allroad in 8,9 seconden van 0 naar 100 brengt. De top bedraagt 213 en het gemiddeld verbruik komt uit op 6,4 liter per 100 kilometer.
    Topper is de 3.0 V6 TDI met 240 pk en 500 Nm. Die knalt in 6,4 tellen naar de 100 en haalt maximaal 236. Gemiddeld neemt de 3.0 TDI elke 100 kilometer 7,1 liter diesel tot zich. Net als de andere twee motoren voldoet hij aan de Euro 5 emissienorm.

Meer spoorbreedte
    Ten opzichte van de A4 Avant heeft de Allroad een twee centimeter grotere spoorbreedte. Langere veren en andere schokdempers laten ´m hoger op de poten staan, tot een bodemvrijheid van 180 mm. Het ESP kent een zogenaamde Offroad Detection-functie, die herkent wanneer er in het terrein gereden wordt.
    Standaard heeft de auto onder meer automatische airco, Audi hold assist, en een bandenspanningscontrolesysteem.
    De prijzen worden later bekendgemaakt.

Comment

Comment

Heeft wel iets ja.

Comment

Een mooie wagen!

Gaat Audi die visie nu echt doordrijven: het aantal modellen tot in het oneindige opdrijven?

Dat gaat ongetwijfeld ten koste zijn van de kwaliteit en de originaliteit.

Comment

De elegantie van de A4 is helemaal weg.
            Mooi zijn die te grote opzetstukken hier allerminst te noemen.

De Q5 is als 4x4 hier voor mij de beste keuze.

Comment

liever een gewone A4 Avant of een echte terreinwagen....
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Concurrent voor de Q5!

ik vind het maar niks.

Comment

Liever een allroad dan een Q5. Die zal een betere wegligging hebben en minder wegen. Vermits zo goed als niemand een Q5/7 in het terrein gebruikt is dit het betere alternatief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                    Concurrent voor de Q5!

ik vind het maar niks.
                    Exactly my point!

Daarom dat de strategie van Audi me blijft verbazen. Ik denk wel dat ze zichzelf gaan tegenkomen hoor, met interne concurrentie en te hoge productiekosten per model.

Comment

Audi A4 Allroad

Vind het persoonlijk wel geslaagd design en als ik bv A6 allroad zie rijden en Q7 vind ik toch de A6 Allroad meer klasse/stijl hebben dan een Q7... Ik ben wel te vinden voor het concept van "de break op hogen poten"! :-p

HOE staat het overigens met de Alfa Romeo 159 crosswagon, die gaat anders ook wel een "plaatje" worden denk ik...

Comment

Ik vind de voorkant zeker geslaaagd, over da achterkant weet ek het nog niet zo... Ik heb het wel voor verhoogde breaks maar das natuurlijk puur persoonlijk. Iemand een idee hoeveel deze zou kosten?

Ik heb de crosswagen een paar weken geleden gezien maar deze vond ik echt niet geslaagd.

Comment

Lelijk..
                          freude am fahren

Comment

Lelijk en nutteloos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Liever een allroad dan een Q5. Die zal een betere wegligging hebben en minder wegen. Vermits zo goed als niemand een Q5/7 in het terrein gebruikt is dit het betere alternatief.
                              Als je deze ook niet in het terrein gebruikt (lees: veldwegen, meer zal niet gaan)? Dan ben je toch even goed af met een gewone A4 quattro?
                              Ik zie echt de bedoeling niet van dit soort ondingen.

Comment

Deze auto heeft evenveel zin als een Q5. Geen dus als ge niet eens de verharde wegen verlaat. Indien ge met een paarden/boottrailer eens op terrein moet rijden doe ik dat liever met een allroad die toch nog steeds de gewone A4 benadert ipv met een SUV te moeten rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Deze auto heeft evenveel zin als een Q5. Geen dus als ge niet eens de verharde wegen verlaat. Indien ge met een paarden/boottrailer eens op terrein moet rijden doe ik dat liever met een allroad die toch nog steeds de gewone A4 benadert ipv met een SUV te moeten rijden.
                                  Hoe vaak moet het nu nog gezegd worden: SUV's en consorten worden NIET gekocht om offroad te rijden, maar op de gewone weg. Of moet ik besluiten dat plots 10% van de Vlamingen veel offroad gaat rijden, te oordelen aan het SUV-gehalte op de weg tegenwoordig?

Comment

Daar zat iedereen op te wachten ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                      Als je deze ook niet in het terrein gebruikt (lees: veldwegen, meer zal niet gaan)? Dan ben je toch even goed af met een gewone A4 quattro?
                                      Ik zie echt de bedoeling niet van dit soort ondingen.
                                      Wacht tot je wat ouder bent, en dan vaak moet in-en uitstappen. M'n ouders hebben om die reden een Ford C-Max gekocht.
                                      Maar ook voor de niet bejaarde medemens kan dat interessant zijn. Iedereen die groter is dan 1m90 zet z'n stoel op de laagste stand, en kruipt uit de auto. Gezien je avatar, gaat dat argument in dovemansoren vallen denk ik.

Maar er is wel degelijk vraag naar. Veronderstellende dat de ophanging wat comfortabeler is afgesteld, maakt dat zo'n auto om praktische redenen wat interessanter. Een Q5, GLK, ... zijn toch nog altijd SUV's en zo'n Allroad past netjes tussenin zo'n A4 en Q5, IMHO.

Wat ik jammer vind is dat Audi met 't plastiek addenda -misschien ook buiten hun wil om- nadruk legt op offroad. Als je die plastiek in een koetswerkkleurtje kan krijgen, of ton sur ton, 't zou al veel kunnen veranderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Wacht tot je wat ouder bent, en dan vaak moet in-en uitstappen. M'n ouders hebben om die reden een Ford C-Max gekocht.
                                        Maar ook voor de niet bejaarde medemens kan dat interessant zijn. Iedereen die groter is dan 1m90 zet z'n stoel op de laagste stand, en kruipt uit de auto. Gezien je avatar, gaat dat argument in dovemansoren vallen denk ik.

Maar er is wel degelijk vraag naar. Veronderstellende dat de ophanging wat comfortabeler is afgesteld, maakt dat zo'n auto om praktische redenen wat interessanter. Een Q5, GLK, ... zijn toch nog altijd SUV's en zo'n Allroad past netjes tussenin zo'n A4 en Q5, IMHO.

Wat ik jammer vind is dat Audi met 't plastiek addenda -misschien ook buiten hun wil om- nadruk legt op offroad. Als je die plastiek in een koetswerkkleurtje kan krijgen, of ton sur ton, 't zou al veel kunnen veranderen.
                                        Mijn vrouw houdt van SUV's omdat ze hoger wil zitten t.o.v. de rest van het verkeer, beter kunnen zien e.d.

Comment

Working...
                                        X