Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw Z4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Exacte details zou ik eens moeten opzoeken, maar de zuigers zijn alleszins al verschillend. Nu, 't zijn alleszins geen grote aanpassingen.
    Alpina persbericht:

The heart of the B3 Bi-Turbo offers 265 kW (360 hp) at 5,500 - 6,000 revolutions per minute, as well as maximum torque of 500 Nm from 3,800 - 5,000 rpm. The B3 Bi-Turbo’s engine has a sporty engine’s willingness to rev to 7,000 rpm. Equally as present but usually reserved for diesel engines, there is vigorous torque from 1,500 rpm onwards. The result: a powerband broader than ever before experienced, guaranteeing both sporty and bullish driving dynamics
    Technically, this is all made possible due to the exceptional BMW base engine with injectors centrally located over the pistons – the state-of-the-art in direct injection technology. For more than a year, ALPINA engineers researched, developed and tested, both on the engine test bench and on the road. Ever refining the ALPINA engine map to leverage all the advantages offered by modern direct injection, the potential inherent in the BMW foundation was maximised. The use of extremely durable MAHLE pistons allows for a maximum boost of 1.1 bar with a 9.4:1 compression ratio. The result, peak specific values of 89 kW (121 hp) per litre and a maximum average pressure of 21 bar

Comment

• Dus enkel de zuigers, en niets verandert aan de koeling?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        Andere zuigers? En ik dacht dat de koeling ook anders was
        Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, 'k heb er nog meer dan een uur over staan babbelen met 'n Alpina-ingenieur op 't salon van Genf in 2008... Ik durf 't niet meer met zekerheid stellen, maar ik herinner me ook zoiets, ja. Koeling, oké, had ik niet bij stilgestaan toen 'k schreef waarop je reageerde.

Zou 't 'es moeten opzoeken maar laatste tijd echt geen tijd voor zo'n zaken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          Dus enkel de zuigers, en niets verandert aan de koeling?
          Ja, toch wel. Grotere oliekoeler, afaik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            (deze en andere posts hier hoger van je)

Je verwart mijns inziens twee zaken grondig met elkaar, maar ik denk dat het eerder iets is dat bij je ingebakken zit en waar discussie eigenlijk zinloos is. En als jij dat zo ziet is dat goed, natuurlijk!

Ik reageer gewoon omdat je je eigen visie vertaalt in een soort van minpunt naar de auto toe, terwijl het puur persoonlijk is. That's all. Jij bent imo geen klassieke M-koper, maar eerder iemand die erg op uiterlijk vertoon staat. Iemand die die M3 cabrio niet zou hebben gekocht mocht 'ie er identiek hebben uitgezien als een 335i cabrio met M Pack. Nogmaals, da's voor mij oké, maar da's niet de klassieke M-koper, en je houdt er dan ook een andere visie op na dan die die aan die letter M z'n basis ligt. Evenwel is het vandaag (zoals met alles) natuurlijk zo dat er erg veel wordt gebadgebuy'd. En als een merk dat kan, een badge verkopen, dan is dat zeer rendabel en heeft het doorgaans ook een grondige reden (vaak in 't verleden).
            For the record : ik kan exclusiviteit ook gigantisch hard smaken, alleen zie ik die term een beetje breder. Jij ziet 't m.i. nogal smalletjes en een beetje zeer "klassiek". Het gaat imo allemaal wat verder dan die op het eerste zicht opmerkbare zaken, en jij beprekt je (naar mijn mening) tot dat eerste niveau. Da's goed, maar dan moet 't een persoonlijke visie blijven, want de waarheid gaat imo veel verder. De stugge schoolmeesterswijze van schrijven maakt dat je schrijfsels op 't forum vaak het gevoel willen geven "de waarheid" te schrijven, alsof je je best doet om nog een appendixje te breien aan een perstekst of artikel. Dat creëert een hogere verwachting, en die wordt imo niet ingelost.
            Enfin, te moeilijk om uit te leggen en ik heb ook geen zin in zo'n in depth discussies, plus m'n bril ligt nog op m'n nachtkastje en 'k zie m'n eigen schrijfsels maar half (en moet erg vaak de backspace toets gebruiken en ik haat dat ) en zolang we overeenkomen is 't allemaal goed.
            Zo, ik heb mijn preek weer gehad van priester gTa...

Ik weet nu dus dat ik een stugge schoolmeester ben die wagens koopt enkel omwille van de badge om hier op dit forum een status te verwerven.

Amen...
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

Ik weet nu dus dat ik een stugge schoolmeester ben die wagens koopt enkel omwille van de badge om hier op dit forum een status te verwerven.

Amen...
              Kom kom, we zijn niet allemaal zo freak als gta, en je ziet toch dat hij je al bij al toch graag mag. Bovendien ben je hier de grootste liefhebber van bmw sedans met een degelijke diesel, en daar is niks mis mee, die kan je tenminste dagdagelijks gebruiken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

Amen...

Verkeerde woordkeuze dan. Verschillen in opvatting, en ik die soms niet de juiste woorden kies. Vooral niet als ik 's nachts zonder bril en met 'n houten kop en een verstopte neus zit te balen aan de PC. Excuus.

En toch, elkeen heeft verschillen in opvattingen en wensen e.d. Hoeft toch geen probleem te zijn?

Edit : en bovendien heb IK het monopolie hier op 't forum om woorden uit een tekst te halen en die naar eigen wens te interpreteren om zo de ander z'n tekst op de korrel te kunnen nemen, aight?

Comment

• OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Wat een warmhartige sfeer

Comment

• bmw = vreugde

Comment

• GT3-versie BMW Z4

BMW komt niet met een M-versie van de Z4, maar doet veel moeite om ons dit gemis te laten vergeten. Eerst was er al de Z4 sDrive35is, nu blijkt dat BMW Motorsport ook met een heuse GT3-versie op de proppen komt.

De BMW Z4 GT3 krijgt de 4,0-liter V8 uit de M3 onder de kap, die voor de gelegenheid is opgevoerd naar 480 pk. De krachten gaan via een sequentiële zesbak naar de achterwielen. De speciale Z4 voldoet aan de GT3-regels en kan zodoende worden ingezet in het FIA GT3-kampioenschap, het International GT Open en de ADAC GT Masters. Bovendien kan de Z4 GT3 voldoen aan diverse 24-uurs-evenementen.
                        Speciale racewielen en race-ABS zitten bij de prijs inbegrepen. Airconditioning is een optie. Een koopje is de Z4 GT3 niet: wie eentje wil bestellen bij BMW Motorsport, moet een zak met 298.000 euro’s meenemen. In het tweede kwartaal van 2010 vinden de eerste exemplaren een ongetwijfeld gelukkige eigenaar.
                        Onlangs lanceerde BMW de Z4 sDrive35is om de liefhebbers van de oude Z4 M enigzins tegemoet te komen. Qua prestaties en verbruik overtroeft de nieuweling de oude M, maar sommigen zullen wellicht toch de atmosferische rasp missen.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• "komt niet, komt niet, komt niet, ..."

Ze beginnen het een beetje zéér hard te roepen, naar mijn mening.

Ik zeg dat 'ie wel komt. Ergens ten tijde van de facelift, dus nog een jaartje of 3. Met V8. En een sper. En tegen dan misschien zelfs met optionele ceramics.

Comment

• is logisch ook. Heleboel mensen die anders zouden wachten op de M kopen nu een 35i(s), om dan als de M uitkomt de 35i weg te doen en de M te kopen
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Ik zie niet in wat daar logisch aan is, t.t.z. ik zie de logica niet tussen jouw stelling en 't feit dat 'ie wél komt (naar mijn mening). Dat BMW zoiets verklaart is inderdaad logisch, maar dat doen ze altijd, in meerdere of mindere mate. Bij de BMW dealer beweren ze zelfs al na de voorstelling van de facelift op 't net, nog dat er geen facelift komt of dat dat nog een eind zal duren.

Ik kan 't gewoon niet geloven dat BMW z'n letter M zal laten doodbloeden. The leeches called X5M and X6M zuigen hard, dus er moet terug méér passie worden gemaakt zodat er meer bloed wordt rondgepompt! De E92 M3 GT4 was al een stap in de goeie richting, de M3 GTS is een zijsprongetje dat weliswaar 'n knap machine is maar eigenlijk weinig betekent (imo) qua effectief aanbod aan de klanten (voor sommigen realiteit, voor al de rest 'n zoethoudertje). Nu terug een dijk van een M5 zonder Wii-versnellingsbak, nog een sportcoupé/GT en een roadster van die familie, en we zijn weer goed op weg.

Comment

• BMW zegt dat er geen M versie komt. Mensen die een M Z4 willen kopen geloven BMW, en kopen dan maar een 35is. Als BMW zou zeggen dat er wél een M komt zullen er een hoop klanten gewoon wachten op de M.

De klanten die dan uiteindelijk een 35is kopen, maar eigenlijk een M willen, horen een tijd later dat er toch een M komt, om die dan ook te kopen. => 2 wagens verkocht ipv 1
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Toevallig niemand die een fotootje heeft van de 326M styling velgen 19" die komen met het M-sport pakket?
                                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44663

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeneticX Bekijk Berichten
                                    Toevallig niemand die een fotootje heeft van de 326M styling velgen 19" die komen met het M-sport pakket?
                                    Ik denk dat dat deze zijn ... (ben wel niet zeker)
                                    Bijgevoegde Bestanden
                                    2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                                    2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      GT3-versie BMW Z4

BMW komt niet met een M-versie van de Z4, maar doet veel moeite om ons dit gemis te laten vergeten. Eerst was er al de Z4 sDrive35is, nu blijkt dat BMW Motorsport ook met een heuse GT3-versie op de proppen komt.

De BMW Z4 GT3 krijgt de 4,0-liter V8 uit de M3 onder de kap, die voor de gelegenheid is opgevoerd naar 480 pk. De krachten gaan via een sequentiële zesbak naar de achterwielen. De speciale Z4 voldoet aan de GT3-regels en kan zodoende worden ingezet in het FIA GT3-kampioenschap, het International GT Open en de ADAC GT Masters. Bovendien kan de Z4 GT3 voldoen aan diverse 24-uurs-evenementen.
                                      Speciale racewielen en race-ABS zitten bij de prijs inbegrepen. Airconditioning is een optie. Een koopje is de Z4 GT3 niet: wie eentje wil bestellen bij BMW Motorsport, moet een zak met 298.000 euro’s meenemen. In het tweede kwartaal van 2010 vinden de eerste exemplaren een ongetwijfeld gelukkige eigenaar.
                                      Onlangs lanceerde BMW de Z4 sDrive35is om de liefhebbers van de oude Z4 M enigzins tegemoet te komen. Qua prestaties en verbruik overtroeft de nieuweling de oude M, maar sommigen zullen wellicht toch de atmosferische rasp missen.
                                      Vet! Zijn er al foto's?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                        BMW zegt dat er geen M versie komt. Mensen die een M Z4 willen kopen geloven BMW, en kopen dan maar een 35is. Als BMW zou zeggen dat er wél een M komt zullen er een hoop klanten gewoon wachten op de M.

De klanten die dan uiteindelijk een 35is kopen, maar eigenlijk een M willen, horen een tijd later dat er toch een M komt, om die dan ook te kopen. => 2 wagens verkocht ipv 1

Ik weet niet of dit zo'n goeie strategie van BMW zou zijn. Ik zou in dat geval overwegen om NOOIT nog een BMW te kopen, ik zou me bekocht voelen.

En als IEDEREEN zo zou denken zou BMW zulke streken ook nooit meer uithalen.

Maar aangezien duidelijk NIET iedereen zo denkt, kan BMW naar hartelust met de k***en van de mensen spelen. Ze kopen toch!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten
                                          Ik denk dat dat deze zijn ... (ben wel niet zeker)
                                          thx!
                                          Dat zullen ze idd zijn... valt nogal tegen...
                                          Aangezien ik M-sportpack aangevinkt heb krijg ik normaal deze in 19"
                                          Toch maar laten omwisselen door de dealer door de V-spaak denk ik.
                                          Last edited by GeneticX; 26/01/2010, 19:24.
                                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44663

Comment

Working...
                                          X