Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw Z4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Valt serieus tegen in het wit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Valt serieus tegen in het wit.

Op de foto's die ik gezien heb valt deze goed mee in het wit.
      Zou graag eens in het echt zien in het wit.
      Er stond ook een in spacegrau en dat is niet mooi.
      Maar gelukkig dat iedereen een andere smaak heeft.

Comment

• wit is ook al lang 'uit'

Comment

• Net een testritje achter de rug met de SDrive23i met automaat.

eerste indrukken:
          -automaat is toch echt niet aan mij besteed.
          -duidelijk trager dan men huidige 330d, bij het voorbijsteken (die paar keer dan op deze drukke zondagmiddag) had ik zoiets van "komaan jong".
          -mooi uitlaat geluid
          -verschil tussen normal en sportstand is echt voelbaar (reageert veel vlugger op het gas).
          -lange snuit vereist gewenning (wat een ding )
          -prachtige lijn

Wat ik zou veranderen:
          -SDrive30i
          -Adaptieve sportophanging
          -Manueel geschakeld

Deze is duidelijk minder hardcore dan de vorige Z4 (tenminste als ik vergelijk met de Z4 coupe s30i waar ik ooit ook eens een testritje mee gedaan heb) maar daarvoor niet minder plezant. Meer een allrounder.

Met dank aan garage Romein Dendermonde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
            Deze morgen testritje gedaan met z4 23i wel met automatische boite .

Auto rijdt lekker samen met een lekkere sound .

De verschillende standen van de ophanging eens getest op de kasseien van de sterrebosdreef in Roeselare. Duidelijke verschillen waarneembaar tussen de verschillende standen.

Enig nadeel wat mij betreft is het stuur. Het is ietsje te dun in vgl met het m-sportstuur van mijn 1.

En nu kiezen
            Ook ritje gedaan bij Dejonckhere. Eigenlijk te kort nu ik het bedenk

EDC is wel tof, vooral de sport+ stand is aangenaam. Motor is lekker vlot, pakt goed aan in lage toeren.

Bij normaal cruisen is het motorgeluid vrij onopvallend, mooie brom, bij doortrekken kwamen de tjoenerkes die wat verder stonden vlug richting straat gelopen

Al bij al nog een leuke auto om te rijden, automaat viel wel mee. Spijtig van de jappenkont en het metalen dak.
            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door l:x Bekijk Berichten
              Kan je mij zeggen bij welke dealer? Dan rijd ik ook eens tot daar...

BTW: Deze foto's van het salon in Detroit hadden mij doen beslissen om voor Spacegrau/Korallrot te gaan. Hier ziet het rood er niet zo KNAL uit

PS: Valt het op dat ik een beetje geobsedeerd geraakt ben door "mijn" Z4? Sorry hiervoor :p
              Die foto's tonen de kleur zeer realistisch. Voor alle rood- en bruintinten is dat zeer uitzonderlijk : die tinten komen op foto altijd een pak harder/feller over dan ze in werkelijkheid zijn.

Zelfs met mijn interieur is dat ook zo. Een foto is "statisch", dus het contract tussen bleek (lemon lederkleur) en donker (zwart interieur) ligt vast, en doorgaans is dat contrast erg hard. In realiteit passen je ogen zich continu aan, en worden contrasten veel minder fel.
              En ik weet niet precies hoe dat komt, maar inderdaad rood- en bruintinten krijgen o zo vaak een extra vleugje rood erbij, op foto. Ik heb al foto's gezien van auto's met een mooie "zadelkleurige" lederkleur, terwijl dat in realiteit bijna donkerbruin is. Of foto's van auto's met een interieur dat in realiteit eerder 'n zachte kleur is, maar op foto precies een wasco-kleurboek lijkt...

Geen stress, komt goed.

Comment

• Dit is een foto die l moet geruststellen.

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                  Schitterende auto, schitterende velgen, maar de compleet verkeerde kleur. Zo goedkoop oogt 'ie hiermee...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Dit is een foto die l moet geruststellen.

Hey gTa, bedankt voor jouw medeleven

Ik heb ondertussen het interieur in het echt gezien en het is inderdaad een mooie kleur. Er stond ook een Spacegrauë, dus die kleur heb ik ineens ook gezien.

Ik deel de mening van Super Dooper niet en vind Spacegrau echt wel een mooie kleur voor de Z4. Toegegeven, het is net iets saaier dan bv. het diepzeeblauw, maar in combinatie met het rode interieur lijkt het mij een mooie setting

Ik twijfel wel een beetje of ik niet beter de 19" stervelgen had moeten nemen ipv de 18" spaakvelgen... De 18" velg vind ik op zich mooier, maar die 19" staat wel knap.

Anyways, mooi gaat ie zijn en ik kan niet wachten tot ie er is!

Comment

• Voila se

Comment

• Weet er iemand of er ergens een z4 staat met het "designer pure white" pakket?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Super Dooper Bekijk Berichten
                          Weet er iemand of er ergens een z4 staat met het "designer pure white" pakket?
                          Zowel bij Tanghe (Melsbroek) als bij Ottevaere (Boortmeerbeek), maar niet bij Van Avondt (Herent)... Verder heb ik geen dealers afgeschuimd

Comment

Zowel bij Tanghe (Melsbroek) als bij Ottevaere (Boortmeerbeek), maar niet bij Van Avondt (Herent)... Verder heb ik geen dealers afgeschuimd
                            Hoe valt het mee met die alcantara stukken?

Comment

Hoe valt het mee met die alcantara stukken?
                              De deurpanelen en de buitenste banen van de zetels zijn ermee overtrokken. Ik denk ook de middenconsole, maar ben niet helemaal zeker.

Het is wel mooi, maar niet echt m'n ding. Zeker omdat je de houtafwerking dient te kiezen. Het geheel is echt wel knap, maar niet te verenigen met mijn leeftijd :p

Ook denk ik dat het onderhoud van zo'n alcantara echt wel moeilijker is dan bij leder (je hebt toch al eens een streep op je deur omdat je net niet voorzichtig genoeg was bij het instappen).

Als je een licht interieur opteert, dan vind ik het beige echt wel geslaagd (is te zien in een Spacegrauë bij Van Avondt in Herent/Leuven).

Comment

De deurpanelen en de buitenste banen van de zetels zijn ermee overtrokken. Ik denk ook de middenconsole, maar ben niet helemaal zeker.

Het is wel mooi, maar niet echt m'n ding. Zeker omdat je de houtafwerking dient te kiezen. Het geheel is echt wel knap, maar niet te verenigen met mijn leeftijd :p

Ook denk ik dat het onderhoud van zo'n alcantara echt wel moeilijker is dan bij leder (je hebt toch al eens een streep op je deur omdat je net niet voorzichtig genoeg was bij het instappen).

Als je een licht interieur opteert, dan vind ik het beige echt wel geslaagd (is te zien in een Spacegrauë bij Van Avondt in Herent/Leuven).
                                Op foto's is het prachtig dat interieur. De boordplank is ook volledig in leder. Dat hout is wel ok het is zeer donker en in hoogglans uitgevoerd. Ik persoonlijk ben niet zo voor het alu iedere auto heeft dat. Mijn voorkeur zou gaan naar pianolak maar is niet te verkrijgen.

Nog een vraag het gewone zwart is het zwartst denk ik. Is er een nadeel aan een niet metallic zwart?

Comment

• Wat me eigenlijk opgevallen is, is dat de z4 geen mistlichten heeft voor, of ben ik mis?

Comment

Op foto's is het prachtig dat interieur. De boordplank is ook volledig in leder. Dat hout is wel ok het is zeer donker en in hoogglans uitgevoerd. Ik persoonlijk ben niet zo voor het alu iedere auto heeft dat. Mijn voorkeur zou gaan naar pianolak maar is niet te verkrijgen.
                                    Het interieur is inderdaad prachtig, maar zoals altijd is smaak en doel iets persoonlijks en maakt dat altijd wel deel uit van de keuze.
                                    Op de Z4 was het aluminium hetgeen mij het meest lag, maar ik zou me ook kunnen vinden in bv. een combinatie met de buitenkleur oid.

Oorspronkelijk geplaatst door Super Dooper Bekijk Berichten
                                    Nog een vraag het gewone zwart is het zwartst denk ik. Is er een nadeel aan een niet metallic zwart?
                                    Geen idee... Over het algemeen hou ik mij ver van zwart...
                                    Ik heb eens rondgezocht op het net naar de verschillen (voordelen/nadelen/...) tussen "gewone" lak en metallic lak, maar ik ben niet echt veel wijzer geworden dan dit: "Metallic paint can reveal the contours of bodywork more than non-metallic, or "solid" paint, Close-up, the small metal flakes included in the paint create a sparkling effect."

Daaruit zou ik durven concluderen dat je bij het niet-metallic zwart het lijnenspel van de wagen nog minder gaat zien...

Sorry dat ik niet veel zinnings heb te zeggen.

Oorspronkelijk geplaatst door Super Dooper Bekijk Berichten
                                    Wat me eigenlijk opgevallen is, is dat de z4 geen mistlichten heeft voor, of ben ik mis?
                                    Indeed! Dat heb ik ook opgemerkt. Stoort mij eigenlijk niet, want ik ben zo iemand die zich ergert aan mensen die onnodig met hun mistlichten rondrijden

Ik veronderstel dat die xeon lichten al genoeg straal zullen leveren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Dit is een foto die l moet geruststellen.

Dezelfde staat bij garage Romein in Dendermonde.

Comment

• Zaterdag heb ik een testrit in Bornem ben benieuwd.

Comment

• ik vind het een prachtige wagen, maar die 23i lijkt me toch weinig koppel te hebben voor een 2.5l 6cilinder, audi haalt een gelijkaardig koppel uit de 1.8TFSI. Het gemiddelde verbruik lijkt mij ook niet echt aan de lage kant. Zeker niet in combinatie met de efficient dynamics. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven nooit met deze wagen gereden te hebben. Binnekort komt hier hopelijk verandering in

Comment

Working...
                                          X