Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik vind het een prachtige wagen, maar die 23i lijkt me toch weinig koppel te hebben voor een 2.5l 6cilinder, audi haalt een gelijkaardig koppel uit de 1.8TFSI.
Die 1.8TFSI heeft dan ook een turbo, dus is het logisch dat hij meer koppel heeft.
Deze morgen testrit gedaan.
Was een sdrive30 automaat in havanna met het witte design leder pakket.
Het witte interieur is echt af superknap ook de combinatie met het donker hout en de alcantara stukken. Een topafwerking. De wagen had bijna 6000km en er was nog geen enkele vlek te bespeuren. Ook de verbeterde versie van de Idrive is ook wel leuk.
De sportstoelen zitten zalig en ze waren elektrisch verstelbaar.
Het stuur is ook knap enkel voel je wel dat het dunner is dan een M sportstuur.
De buitenkant in Havanna is mooi, alleen zijn de velgen 18duims naar mijn mening de minst geslaagde. Ze zijn te vol voor de z4. De andere 18 duims velgen met de 5 dubbele spaken zijn veel knapper en de 19 duimers zijn natuurlijk nog knapper. Er stonden verschillende z4 modellen in vele kleuren. Hoe donkerder het kleur hoe mooier de z4... In het zwart is hij het knapst.
Na een korte uitleg kap open en starten. Het geluid is megalekker. Een rit van een dik uur gemaakt. Is zeer leuk om mee te rijden, niet te hard niet te zacht een ideaal compromis. Ook de automaat was super deed zijn werk zeer goed, rustig cruisen tot super sportief in de sport+ stand. Ook met de manuele peddels aan het stuur kan je ook lekker zelf bepalen wanneer er moet geschakeld worden.
Alles is goed meegevallen komende week maken we een beslissing of we er één kopen of niet.
Zaterdag namiddag een testrit gedaan met 23i.
Het was een zwarte met rood leder binnenin,toffe kleurcombinatie maar voor mij toch iets te opvallend.
Het starten van de motor (zes in lijn uiteraard) bracht mij al in extase , wat een verschil met mijn 2 liter d'eetje
(e90 320d).
Wat vooral opvalt eens je rijdt is het steeds goede compromis tussen comfort en wegligging.
Zelfs met de 19" velgen en standaard ophanging is de wagen zeker niet beenhard.
Zeer tof is ook de mogelijkheid om de wagen via een knop in de stand normaal ,sport of sport+ te zetten.
Dit veranderd niets aan de ophanging, maar het stuurgevoel is iets directer en de gasrespons ook.
Na iets meer dan een uurtje (te kort eigenlijk) de wagen terug afgegeven en ja ik zie hem echt wel zitten.
...Het starten van de motor (zes in lijn uiteraard) bracht mij al in extase , wat een verschil met mijn 2 liter d'eetje (e90 320d)...
Tsja, elke benzinemotor klinkt beter dan de traktorsound van een diesel
Vrijdag ga ik de Z4 "testrijden"... Ondanks het feit dat ik al eenjte besteld heb mag ik het testmodel toch 2 uurtjes lenen van de garage Ben benieuwd!
Zeer tof is ook de mogelijkheid om de wagen via een knop in de stand normaal ,sport of sport+ te zetten.
Dit veranderd niets aan de ophanging, maar het stuurgevoel is iets directer en de gasrespons ook.
Met de adaptieve sportophanging wordt de ophanging wel harder als je hem in sport of sport+ zet, vrij duidelijk zelfs, zonder ooit storend hard te zijn. Echt tof!
Zaterdag namiddag een testrit gedaan met 23i.
Het was een zwarte met rood leder binnenin,toffe kleurcombinatie maar voor mij toch iets te opvallend.
Het starten van de motor (zes in lijn uiteraard) bracht mij al in extase , wat een verschil met mijn 2 liter d'eetje
(e90 320d).
Wat vooral opvalt eens je rijdt is het steeds goede compromis tussen comfort en wegligging.
Zelfs met de 19" velgen en standaard ophanging is de wagen zeker niet beenhard.
Na iets meer dan een uurtje (te kort eigenlijk) de wagen terug afgegeven en ja ik zie hem echt wel zitten.
groeten
Bij welke dealer was dat? Want nu woensdag heb ik een testrit bij De Schepper in St. Niklaas met de 23i, en dat is dezelfde config.
Ivm de ophanging en de 19" velgen.... daar ben ik ook benieuwd naar. Want mijne Z4 met sportophanging en slechts 17" velgen, ligt stevig op de baan vind ik. Niet dat ik dat altijd negatief vind, want het weggedrag vind ik voor de rest uitstekend.
Bij welke dealer was dat? Want nu woensdag heb ik een testrit bij De Schepper in St. Niklaas met de 23i, en dat is dezelfde config.
Ivm de ophanging en de 19" velgen.... daar ben ik ook benieuwd naar. Want mijne Z4 met sportophanging en slechts 17" velgen, ligt stevig op de baan vind ik. Niet dat ik dat altijd negatief vind, want het weggedrag vind ik voor de rest uitstekend.
Greetz
Testrit was bij Centrauto Deurne.
De ophanging van de nieuwe zou een stuk comfortabeler zijn dan het vorige model.
Jippie! M'n dealer wist me te vertellen dat mijn wagen in Genk staat. Hij zou vandaag al in de garage kunnen zijn, maar daar zal ik maar niet te hard op hopen.
Met een beetje geluk rijd ik tegen volgend weekend rond in mijn nieuwe voiture
Ik heb er afgelopen weekend eentje zien staan bij de BMW-dealer, in open toestand. Ik ben hem van nader bij gaan bekijken. Moet zeggen dat ik spijt kreeg dat ik kinderen heb. Moest ik er geen hebben stapte ik direct binnen om dat ding te bestellen. Zeer mooie wagen!
Daarstraks telefoon gekregen van de dealer om me te melden dat m'n Z4 was afgeleverd. Ik ben zo snel als ik kon (na eerst braaf mijn werk af te maken) naar de dealer gereden om een kijkje te gaan nemen.
Een collega had me z'n fototoestel meegegeven, maar zo goed als ik ben had ik niet de juiste stand gekozen om foto's te trekken. De foto's zijn dus een beetje ondermaats.
De wagen was nog in "transport mode", dus ik kon de deur enkel openen met de sleutel. Ook de radio/navigatie/... werkte nog niet...
Comment