Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De BMW Z4 is aan vervanging toe. De nieuwe Z4 wordt BMW's eerste roadster met een stalen plooidak. Er is dan ook geen nood meer aan een nieuwe coupéversie.
De nieuwe Z4 valt op door zijn uitgestrekte motorkap en lange wielbasis in combinatie met kleine overhangen van het koetswerk. Het design wordt gekenmerkt door grote BMW-nieren, zwarte A-stijlen en imposante wielbogen.
De elektrohydraulische hardtop bestaat uit twee delen en is vervaardigd in lichtgewicht aluminium. In twintig seconden bergt het zichzelf op achter de zetels, waardoor van de kofferruimte nog 180 in plaats van 310 liter overblijft.
In het volledig vernieuwde interieur zit voor het eerst de iDrive-bedieningsknop in de verbeterde versie met extra, vrij in te stellen knoppen. Hiermee kan je, in combinatie met het Professional navigatiesysteem, ook op het internet surfen.
BMW levert de Z4 met drie zescilinder benzinemotoren in lijn met vermogens tussen 204 en 306 pk. Basisversie is de sDrive23i - sDrive staat bij BMW voortaan voor achterwielaandrijving. Met deze 2.5 gaat de Z4 al in 6,6 seconden naar 100 km/u. In de sDrive30i ligt een drieliter met 258 pk. De Z4 sDrive35i met drieliter twin-turbo is de topversie. Die is in optie leverbaar met een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling, de twee andere types kan je eventueel bestellen met een gewone zestrapsautomaat.
De nieuwe Z4 is voor het eerst te zien op de autoshow van Detroit in januari.
Achterwielaandrijving en alleen maar zes-in-lijn motoren: laat die nieuwe BMW Z4 maar komen!
De Z4 krijgt als eerste Z-model een inklapbare hardtop en Dynamic Drive Control. Overeenkomsten zijn er ook: een lange motorkap, een lange wielbasis met korte overhang en natuurlijk de heerlijke zescilinders. In gesloten toestand biedt de auto plaats aan 310 liter bagage, met het dak open kan er 180 liter bagage mee. BMW meldt tevreden dat er twee golftassen mee kunnen.
BMW introduceert op de nieuwe roadster ‘sDrive’. Dit is een overkoepelende naam voor achterwielaandrijving met een uitgewogen gewichtsverdeling, lange wielbasis met korte overhangen en een laag zwaartepunt. Hiermee wil het Beierse merk een duidelijker onderscheid scheppen met de vierwielaangedreven xDrive-modellen uit de andere modelreeksen.
Elke Z4 krijgt standaard Dynamic Drive Control mee. Met dit systeem kan de bestuurder de stuurbekrachtiging, gasrespons en Dynamische Stabiliteitscontrole (DSC) in drie standen instellen. Indien de Z4 het verlaagde M-sportonderstel heeft, past Dynamic Drive Control ook de werking van de dempers aan.
De nieuwe Z4 wordt ‘groener’, want de Efficient Dynamics-voorzieningen vinden nu ook hun weg naar de roadster. Dat betekent regeneratie van remenergie, banden met een lage rolweerstand, een schakelindicator en geoptimaliseerde aerodynamica.
Op motorisch gebied is het smullen geblazen. De basisversie is de Z4 sDrive23i, die profiteert van de kracht van een 2,5-liter zescilinder. Het vermogen bedraagt 204 pk. Daarboven is er de sDrive30i, die 258 pk mobiliseert. De topversie is de sDrive35i, die de bekende 3,0-liter zescilinder twinturbo onder de kap krijgt, goed voor 306 pk. De sprint naar 100 kilometer per uur kost de auto 5,2 seconden, de topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik bedraagt 9,4 liter per 100 kilometer. Een zeventraps DCT-transmissie is een optie voor deze versie. Kiest de koper hiervoor, dan sprint de auto 0,1 tel sneller naar de honderd en daalt het verbruik met 0,4 liter per 100 kilometer.
BMW bouwt de nieuwe Z4 niet meer in het Amerikaanse Spartanburg, maar in het Duitse Regensburg. Daar bouwt het Beierse merk ook de 1- en de 3-serie. In het voorjaar van 2009 komt de Z4 bij ons op de markt.
bron: autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Inderdaad héél geslaagd! hij neemt de sterke punten van de vorige Z4 over (mooie, vloeiende lijnen) en voegt nog iets extra's toe.. zoals de merkelijk mooiere kont, en het bijzonder strak ogende interieur! dit wordt een toppertje alsj 't mij vraagt!!!
Wat mij opvalt is dat ze bij BMW vaak dezelfde foto-locaties gebruiken.
Nu, het nieuwe model valt in mijn ogen goed mee. Soms oogt hij iets te "zwaar". Laat ons zeggen dat dit meer Beyoncé is tov de vorige. De goede punten van de vorige, met de scherpe kantjes eraf. Ik vind het enigszinds wel jammer dat er geen "shockerende" lijnen inzitten. Hij is zeker braver geworden.
Ook een pluspunt is het feit dat ze hem een geconcentreerde blik hebben gegeven. De vorige had nogal last van een karakterloze smoel.
Comment