Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Leve benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MB-fan Bekijk Berichten
      Uiteindelijk heb ik me geregistreerd na dit onderwerp al enkele weken op te volgen...
      Zelf rij ik met een E 250 CDI met de gekende problemen. Vorige week heb ik ook de mogelijkheid tot inruilen gekregen. Zelf heb ik voor de 350 gekozen, deze is ondertussen reeds in bestelling. Levering voorzien mei/juni 2010. Volgens mij is de levertermijn voor een 220/250 ondertussen zelfs langer dan voor de 350.
      Het probleem met de injectoren is intussen nog niet opgelost, deze levertermijn van bijna zes maanden zal dus nog langer worden voor de 220/250 moest er niet snel een oplossing zijn...
      Eergisteren ben ik voor de derde maal in panne gevallen, zal blij zijn als ik mijn vervangwagen heb!
      Hebt U zelf gereden met een 350? Groot verschil volgens U?
      Ik heb zonet een proefrit gedaan met een 250CDI : ik vind dit een groot verschil met de 250CDI.
      Volgens mij benadert hij sterk de 350CDI : heel soepele motor en sneller dan de 220 (en zeker de 200) in de hernemingen. De 5-versnellingsbak reageert sneller in de 250cdi dan in de 220cdi.
      Dus mijn twijfels blijven om toch de 350CDI te nemen omdat de goede injectoren er nu toch aankomen.
      Ik hoor wel van Mercedes Brussel dat het probleem nu definitief opgelost is en de eerste injectoren vanaf half december verdeld zullen worden (voor herstellingen en voor nieuwe wagens)
      Het verwondert me wel dat u zo lang moet wachen op de 350CDI. Bij mij hebben ze gezegd dat de levering voorzien is voor half februari (als ik hem nu bestel).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
        Hebt U zelf gereden met een 350? Groot verschil volgens U?
        Ik heb zonet een proefrit gedaan met een 250CDI : ik vind dit een groot verschil met de 250CDI.
        Volgens mij benadert hij sterk de 350CDI : heel soepele motor en sneller dan de 220 (en zeker de 200) in de hernemingen. De 5-versnellingsbak reageert sneller in de 250cdi dan in de 220cdi.
        Dus mijn twijfels blijven om toch de 350CDI te nemen omdat de goede injectoren er nu toch aankomen.
        Ik hoor wel van Mercedes Brussel dat het probleem nu definitief opgelost is en de eerste injectoren vanaf half december verdeld zullen worden (voor herstellingen en voor nieuwe wagens)
        Het verwondert me wel dat u zo lang moet wachen op de 350CDI. Bij mij hebben ze gezegd dat de levering voorzien is voor half februari (als ik hem nu bestel).

Getest en goedgekeurd! Het verschil in mijn ogen is toch aanzienlijk! Je merkt dat de 350 nog voldoende power op overschot heeft en dat ze hem niet uitgeperst hebben zoals de 250. Aangenamer geluid van de motor, de 7-bak vind ik persoonlijk veel aangenamer/vlotter rijden, ...
        Maar als je naar het prijskaartje kijkt is het allemaal iets minder aantrekkelijk natuurlijk.
        Door de tussenkomst van MB was de keuze snel gemaakt! Ok, de 350 blijft duurder aan taxen, verbruik & verzekering maar deze kans krijg je maar 1 maal!!!
        Moest MB deze kans niet gegeven hebben zou ik waarschijnlijk nooit voor een 6-cil kiezen, maar als 'MB'/auto-fan kon ik niet anders dan deze kans benutten!
        De injectoren waarvan ze in Brussel zeggen dat ze definitief goed zijn hebben amper een 15000 testkilometers op een 100-tal wagens. Ik geloof er niet in, bij mij zijn de problemen pas op 16400 km begonnen...
        Als ze denken toch de oplossing te hebben, krijgen alle bestelde nieuwe wagens, die niet afgeleverd zijn voorrang op reeds afgeleverde, dan herstellen ze de injectoren van diegenen die met hun wagen blijven rijden zijn en dan pas worden de wagens in productie genomen van de mensen die met een vervanwagen rondrijden...
        De levertermijn van een 220/250 loopt sowieso uit tot mei.
        De 350 heb je normaal idd sneller (april???) maar aangezien ik een break besteld heb en er iets van designo aan toegevoegd heb loopt de levertermijn extra op...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MB-fan Bekijk Berichten
          Getest en goedgekeurd! Het verschil in mijn ogen is toch aanzienlijk! Je merkt dat de 350 nog voldoende power op overschot heeft en dat ze hem niet uitgeperst hebben zoals de 250. Aangenamer geluid van de motor, de 7-bak vind ik persoonlijk veel aangenamer/vlotter rijden, ...
          Maar als je naar het prijskaartje kijkt is het allemaal iets minder aantrekkelijk natuurlijk.
          Door de tussenkomst van MB was de keuze snel gemaakt! Ok, de 350 blijft duurder aan taxen, verbruik & verzekering maar deze kans krijg je maar 1 maal!!!
          Moest MB deze kans niet gegeven hebben zou ik waarschijnlijk nooit voor een 6-cil kiezen, maar als 'MB'/auto-fan kon ik niet anders dan deze kans benutten!
          De injectoren waarvan ze in Brussel zeggen dat ze definitief goed zijn hebben amper een 15000 testkilometers op een 100-tal wagens. Ik geloof er niet in, bij mij zijn de problemen pas op 16400 km begonnen...
          Als ze denken toch de oplossing te hebben, krijgen alle bestelde nieuwe wagens, die niet afgeleverd zijn voorrang op reeds afgeleverde, dan herstellen ze de injectoren van diegenen die met hun wagen blijven rijden zijn en dan pas worden de wagens in productie genomen van de mensen die met een vervanwagen rondrijden...
          De levertermijn van een 220/250 loopt sowieso uit tot mei.
          De 350 heb je normaal idd sneller (april???) maar aangezien ik een break besteld heb en er iets van designo aan toegevoegd heb loopt de levertermijn extra op...
          Dus dan toch best gaan voor een 350CDI zeker. Hoewel een 250CDI voor mij ruimschoots volstaat : 20.000km/jaar en veelal maar 10km per dag (2x op en af naar het werk x 2.5km).
          Maar het is idd een unieke kans. Baat het niet, dan schaadt het niet (alleen een beetje in de portemonnee). Vooral de restwaarde is niet te onderschatten minpunt.
          In Belgie raak je een 350CDI niet meer kwijt....

Comment

Dus dan toch best gaan voor een 350CDI zeker. Hoewel een 250CDI voor mij ruimschoots volstaat : 20.000km/jaar en veelal maar 10km per dag (2x op en af naar het werk x 2.5km).
            Maar het is idd een unieke kans. Baat het niet, dan schaadt het niet (alleen een beetje in de portemonnee). Vooral de restwaarde is niet te onderschatten minpunt.
            In Belgie raak je een 350CDI niet meer kwijt....
            Je gaat 4x per dag 2.5 km rijden?

Comment

De 4-cilinder maakt inderdaad veel meer lawaai bij belasting dan de 6 cilinder.
              Toch vond ik dat bij stationair toerental of heel lage snelheid (stadsverkeer, zie mijn mail hierboven) men de motor voelt doorheen het lichaam, wat men niet voelt bij een 4 cilinder : het is een soort trilling, licht gedreun met lage frequentie.
              Het is eerder het trillen van de motor die een beetje doorgegeven wordt aan de auto zelf. Als je voelt met jouw handen aan de middentunnel, dan voel je ook trillingen bij stationair toerental.
              Bij de 4 cilinder heeft men dit niet, maar de auto "brult" wel als je eens goed op het gaspedaal duwt.
              Bij de 350 heb je dat uiteraard niet, de motor draait mooi op zijn gemak, zonder zich te forceren.
              Valt dit dan bij niemand op?
              Rijd eens met een andere 320CDI.

Ik heb er nog niet mee in de nieuwe E gereden, wel in de vorige E, de ML, de CLS, de S en de GL... en dat gedreun of getril is me in geen enkele van die wagens opgevallen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                Je gaat 4x per dag 2.5 km rijden?
                Ik doe (slechts) 20.000 km per jaar, maar er zijn idd vele dagen van 4x2,5km
                Af en toe moet ik eens weg voor een vergadering (+ jaarlijkse reis), zo kom ik aan mijn kilometers...

Comment

• Sorry, maar dan moet je gewoonweg dom zijn om een diesel te kopen. U heeft een benzine nodig.

Comment

• Zo heb je idd ook geen extra geniet van een 350 (of 220/250 for that matter)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Sorry, maar dan moet je gewoonweg dom zijn om een diesel te kopen. U heeft een benzine nodig.
                      ²²²

Niet alleen zijn zoveel koude ritjes nefast voor een diesel, je routfilter gaat gewoonweg veel te zelden op temperatuur geraken om te kunnen regenereren, met alle miserie vandien

Koop eens een naft. En leg er eventueel een gastank in (alhoewel je dat er met die kilometers niet op 5 jaar uithaalt, omdat je namelijk bij elke rit eerst 1 à 2 km op benzine rijdt, en je dus uiteindelijk het grootste deel van je trajecten op benzine gaat afleggen)

Comment

• En qua herverkoop/restwaarde zit je dan evengoed met hetzelfde probleem als een 350 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                          En qua herverkoop/restwaarde zit je dan evengoed met hetzelfde probleem als een 350 CDI

Maar je hebt wel een naft!

En in tegenstelling tot BMW, waardat de 530d sneller is als de 530i, is bij benz de E 350 nog steeds leuker dan de E 350 CDI. Dat die een halve liter meer cilinderinhoud heeft is bijzaak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten

En in tegenstelling tot BMW, waardat de 530d sneller is als de 530i, is bij benz de E 350 nog steeds leuker dan de E 350 CDI. Dat die een halve liter meer cilinderinhoud heeft is bijzaak
                            Couldn't agree more!
                            Maar rationeel is het een even slechte zaak (zoniet erger)

Comment

530i is sneller dan een 530d hoor! Bijna even snel als een 535d.

Comment

530i is sneller dan een 530d hoor! Bijna even snel als een 535d.
                                Bij de F10 5-serie?

Comment

Bij de F10 5-serie?
                                  Oh, pardon. Bij de E60 natuurlijk. De nieuwe 530d is inderdaad een parel van een motor. Bovendien heeft de 528i nu terug de oude 3l met 258pk ipv 272pk... Begrijpe wie begrijpe kan.

Comment

Oh, pardon. Bij de E60 natuurlijk. De nieuwe 530d is inderdaad een parel van een motor. Bovendien heeft de 528i nu terug de oude 3l met 258pk ipv 272pk... Begrijpe wie begrijpe kan.
                                    mijn fout, het schoot me ook net te binnen dat dat geen 530i maar een 528i is

Maar idd... ik had het dus op de nieuwe 530d 245pk

Comment

.
                                      Jij had beter een benzine gekocht. De 250CGI is bijna even sterk als de CDI. Evenveel pk maar iets minder koppel.

Comment

Ik doe (slechts) 20.000 km per jaar, maar er zijn idd vele dagen van 4x2,5km
                                        Af en toe moet ik eens weg voor een vergadering (+ jaarlijkse reis), zo kom ik aan mijn kilometers...
                                        Als ik van u was zou ik eens aan iemand in de werkplaats (hoofd) vragen of een diesel wel een goed idee is.
                                        Ik weet niet welke dealer je gaat, moest het Mechelen zijn kan ik je wel verder helpen.
                                        Aan een verkoper moet je dat niet vragen, die spreekt toch naar je mond.
                                        Het is nu eenmaal zo dat dieselmotoren op zich, maar met roetfilter al helemaal niet houden van korte ritten. (lees, dure kosten)
                                        Gebruikskosten van een wagen beperken zich niet tot wat je aan de pomp moet betalen.
                                        Persoonlijk zou ik bij die korte ritten vandaag niet voor diesel kiezen, 10j geleden lag dat nog anders.
                                        Ik zou hier meer over denken dan tussen 220, 250 0f 350cdi, haal er de 250cgi even bij.

Comment

• Of een 200CGI, ik denk dat die qua brute kracht en prestaties niet moet onderdoen voor de 220CDI.
                                          Zijn zowel de 200 als de 250CGI immers geen 1800cc's ?
                                          Life's too short. Not to. Live it.
                                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Working...
                                          X