Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
    een auto is meer dan een stom stel janten...
    En ook meer of wat mistlampen...

Comment

• Ach, iedereen zegt nu dat ie lelijk is. Uiteindelijk zal het volgende blijken:

Auto komt uit, mensen beginnen te wennen en gaan 'm uiteindelijk knap / vet vinden.

Was ook zo met de facelift van de W211, iedereen vond het een koreaan, nu vind iedereen 'm razend knap.

Altijd zo geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
        Was ook zo met de facelift van de W211, iedereen vond het een koreaan, nu vind iedereen 'm razend knap.
        eeeeeuuhhh..... nee?
        ik denk wel dat er meer zijn die lichtunits achteraan niet veel soeps vinden.
        Last edited by woumans; 09/01/2009, 17:02.
        Vive Renault!! -- Laguna II.2 1,9dCi 120PK foto's
        "You need to be an 'ass' to drive an S" Evy , mijn zus

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• In detail: de nieuwe Mercedes E-klasse

Het jaar 2009 staat bij Mercedes-Benz in het teken van de E-klasse. Op het gebied van kwaliteit, comfort en veiligheid wil Daimler met de jongste generatie nieuwe maatstaven neerzetten.
            De E-klasse is een begrip binnen het gamma van Mercedes-Benz. Eigenlijk bestaat de aanduiding pas sinds 1993, toen de ‘190’ omgedoopt werd tot C-klasse en de 200-reeks (intern aangeduid als W124) niet achter kon blijven; er was immers ook al de S-klasse. Vanaf dat jaar werd de middelste modellijn de E(xecutive)-klasse, maar misschien gaat de oorsprong van de ‘E’ wel terug naar 1968, toen Mercedes-Benz de W114-serie introduceerde, waarmee het begin van de 200/200D werd gemarkeerd. Of misschien moeten we nog wel verder de geschiedenis in duiken en bijvoorbeeld teruggaan naar 1953 toen het eerste pontonmodel door Mercedes-Benz werd geïntroduceerd. Niet zonder reden noemt Klaus Maier, de verkoopchef van het merk, de E-klasse het hart van het gamma.
            In maart arriveert het nieuwe model bij de Duitse dealers en Nederland is naar verwachting 2 maanden later aan de beurt. Het design van de 4,93 meter lange sedan is een mooie mix van het oude model en de ‘nieuwe hoekigheid’ die bij de GLK werd geïntroduceerd. Opvallende ontwerpdetails zijn de nieuwe interpretatie van het ‘vier ogen gezicht’ en de krachtige welving in de spatborden achter, waarmee een visuele link wordt gelegd met het eerder genoemde pontonmodel uit 1953.
            Mercedes-Benz schaamt zich niet voor de optische verwantschap met de klassieker, integendeel. Het betreffende W120 model staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en waardevastheid; allemaal waarden waarmee Mercedes-Benz onverminderd geassocieerd wil worden, zeker in deze economisch onzekere tijden. In de E-klasse moet de zakenman, zijn gezin maar ook de taxipassagier zich veilig kunnen voelen.
            Veiligheid is één van de terreinen waarop Mercedes-Benz zich van de concurrentie wil onderscheiden. Zo wordt de nieuwe E-klasse standaard uitgerust met Attention Assist; een systeem dat in de gaten houdt of de bestuurder niet te moe wordt om te rijden en, indien dit het geval is, een (koffie)pauze adviseert. Ook standaard is een camera in de voorruit die in het donker speurt naar andere weggebruikers en deze dan via de koplampen extra verlicht. Daarnaast wordt de E-klasse leverbaar met een dode hoek camera, een nachtzicht assistent en een systeem dat waarschuwt als de bestuurder zonder richting aan te geven zijn rijstrook verlaat.
            Tweede troef van de nieuwe E-klasse is het comfortniveau. Van zijn kleinere broer C-klasse neemt de nieuweling het Direct Control onderstel voer, waarbij de schokdempers zich automatisch aanpassen aan de rijsituatie. Tegen meerprijs kunnen de zescilinder modellen worden uitgerust met luchtvering; op de E500 is dit Airmatic systeem standaard.
            Mercedes-Benz heeft de afgelopen anderhalf jaar wat kritiek gekregen dat zij qua motorenontwikkeling achter zou lopen bij zowel Audi (TFSI) als BMW (EfficientDynamics), maar met de nieuwe E-klasse wordt een inhaalslag gemaakt. Nieuw is de 2.143 cc 4 cilinder dieselmotor met de nieuwste Piezo inspuittechniek en dubbele turbo. Deze krachtbron is er als E200 CDI (136 pk), E220 CDI (170 pk) en E250 CDI (204 pk). De laatste versie is goed voor 500 Nm en is een kwart zuiniger dan de oude 6 cilinder E280/320 CDI. De nieuwe E250 CDI verbruikt gemiddeld niet meer dan 5,3 liter diesel per 100 kilometer, hetgeen voor een auto van dit formaat gerust sensationeel kan worden genoemd.
            Om de V6 diesel bestaansrecht te laten houden, wordt deze motorversie opgewaardeerd tot de 231 pk sterke E350 CDI. In het najaar kunnen we ook een bijzonder schone E350 BlueTEC verwachten met 211 pk vermogen, die reeds voldoet aan de in 2014 van kracht wordende Euro6 emissienormen.
            Bij de benzinemotoren zorgt Mercedes-Benz ook voor nieuws. Daar maakt een nieuwe 1,8 liter direct ingespoten turbokrachtbron zijn opwachting. Als E200 CGI is de unit 184 pk sterk en voor de E250 CGI komt daar nog 20 pk bij. Beide versies zijn standaard gekoppeld aan een 6 versnellingsbak; ook start/stop techniek is van de partij. Reeds bekend zijn de E350 CGI (292 pk) en de E500 (388 pk). De nieuwe E63 AMG uitvoering krijgt de beschikking over 525 pk, hetgeen 11 paarden meer zijn dan het huidige model biedt.
            Mercedes-Benz gaat dit jaar het gamma van de E-klasse snel uitbreiden. In mei arriveert de Coupé versie (als opvolger van de CLK) bij de Duitse dealers en in november kan een bezoek aan de showroom gebracht worden voor zowel de Cabriolet uitvoering als de Estate. Niemand zal dan nog om de E-klasse heen kunnen. Zoals dat hoort bij een instituut.

bron: autointernationaal.nl

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Zou er van de 350CDI in Belgïe ook een fiscaal vriendelijkere variant komen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

De achterlichten zijn zoals verwacht iets te groot naar mijn goesting.
                Van opzij met deze velgen (18-19"?) nog knap, alleen zal bij een donkere kleur die aflopende lijn in chromé hard opvallen, en die vind ik vrij lelijk.
                Voorkant is wennen.

Comment

een auto is meer dan een stom stel janten...
                  Of course, maar geef toe dat hij er heel wat gezonder uit ziet met die dikke AMG schoenen. Anyway, geen spek voor mijn bek

Comment

• Ik vind hem achteraan veel slap uitzien.

Comment

Zou er van de 350CDI in Belgïe ook een fiscaal vriendelijkere variant komen?
                      Ja, 250 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Ja, 250 CDI
                        wel behoorlijk klote met het Belgische BIV systeem en de huidige economische crisis. Wij willen 6-cillinder blijven rijden, maar weten niet of het met de sterk gewijzigde car policy nog gaat lukken met die hogere BIV.

Comment

wel behoorlijk klote met het Belgische BIV systeem en de huidige economische crisis. Wij willen 6-cillinder blijven rijden, maar weten niet of het met de sterk gewijzigde car policy nog gaat lukken met die hogere BIV.
                          Dan betaal je bij of je koopt een C 320 CDI he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Dit is wel heel erg Hyundai Sonata:

Comment

• daar lijkt ie inderdaad op, maar dat is ook geen compliment he voor mercedes...

Comment

• Die van de hyundai lopen toch langs de ander kant af ? (de achterlichten). En de ruimte voor de nr-paat is ook gans anders enz...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                  Weeral zo'n kas die grote wielen nodig heeft om er een klein beetje potent uit te zien. Ben benieuwd hoe hard ik ga lachen als ik die 16 duimerkes in het echt onder die koets ga zien

Dat vind ik dan weer niet. MB is één van de weinige merken die er in slaagt designs neer te zetten die ook op een 'normale' velgenmaat goed ogen. De C klasse is daar het beste bewijs van, die ziet er op 16" helemaal niet belachelijk uit (3 serie en A4 wel), en op 17" resoluut sportief. Naar mijn gevoel is dat bij deze E ook zo, de wielkasten zijn niet te hard uitgeklopt waardoor een bescheidener velgmaat ook OK oogt (ik had bv. niet direct een gevoel van 'veel beter' wanneer ik de E Avantgarde pics zag ivm. met de Elegance).

De S klasse is wel de uitzondering die de regel bevestigt, die heeft nl wel mega-formaat velgen nodig om er goed uit te zien (en dat ligt dus aan de uitvergrote wielkasten).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mattboy20 Bekijk Berichten
                                    Die van de hyundai lopen toch langs de ander kant af ? (de achterlichten). En de ruimte voor de nr-paat is ook gans anders enz...
                                    Ik had ook al door dat het niet effectief de Hyundai Sonata was hoor, die Mercedes voorstelt als zijnde de nieuwe E-klasse . Het punt is gewoon dat de gelijkenis treffend is (anders was ik er ook niet op gekomen), los van details.

Comment

• Mij doet de achterkant van deze E klasse, me wat denken aan de oude w210.

Comment

• mij aan de 123

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                                          Dat vind ik dan weer niet. MB is één van de weinige merken die er in slaagt designs neer te zetten die ook op een 'normale' velgenmaat goed ogen. De C klasse is daar het beste bewijs van, die ziet er op 16" helemaal niet belachelijk uit (3 serie en A4 wel), en op 17" resoluut sportief. Naar mijn gevoel is dat bij deze E ook zo, de wielkasten zijn niet te hard uitgeklopt waardoor een bescheidener velgmaat ook OK oogt (ik had bv. niet direct een gevoel van 'veel beter' wanneer ik de E Avantgarde pics zag ivm. met de Elegance).

De S klasse is wel de uitzondering die de regel bevestigt, die heeft nl wel mega-formaat velgen nodig om er goed uit te zien (en dat ligt dus aan de uitvergrote wielkasten).
                                          Yep, vind ik ook.
                                          Een BMW e60 met 19" was optisch +/- hetzelfde als een E met 18".
                                          Deze kon met een minder grote velg toch nog volledig juist geproportioneerd ogen! De S-klasse heeft dat inderdaad een pák minder!

Comment

Working...
                                          X