Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI GTI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Comment


    • leuke turbo ombouw...

      VW Golf VI GTI 2.0 TFSI - K04 turbo kit , ECU remap by EtunersSpecifications:-98/100 octane fuel- K04 turbo (Audi TT-S 2.0 TFSI) kit- Cold air intake kit- Fu...

      Comment






      • Comment


        • Vandaag met ons dienstvoertuig is op baan geweest een golf VI GTI 5d + RNS 510.
          Wa nen oto Blijft werkelijk doortrekken en ligt echt strak in de bochten.
          De RNS 510 kende ik al van vroeger maar is toch wel een top GPS.
          Niets anders als goed te zeggen over deze wagen, alleen het eindverbruik viel niet echt mee
          BMW 118D E87 M-pack

          Comment


          • hehe ja is leuke wagen eh

            En qua verbruik vindt ik het wel meevallen als je ziet welke prestaties je krijgt...

            ps. Probeer eens ne gechipte

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
              hehe ja is leuke wagen eh

              En qua verbruik vindt ik het wel meevallen als je ziet welke prestaties je krijgt...

              ps. Probeer eens ne gechipte
              done that haha xD

              Comment


              • Welk type velgen zijn dat??? lijken mij wel leuk om ook onder mijne highline te knallen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                  Welk type velgen zijn dat??? lijken mij wel leuk om ook onder mijne highline te knallen
                  BBS, model weetek nie uit het hoofd

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Snip Bekijk Berichten
                    BBS, model weetek nie uit het hoofd
                    CH of CK denk ik...

                    Comment


                    • Te duur dus dan maar op zoek naar iets anders :p of nog ff sparen. Toch al bedankt om het uit te zoeken

                      Comment


                      • verbruik na abt-tuning

                        Beste mensen,

                        Ik overweeg de aanschaf van een golf VI gti met chiptuning door ABT. Vermogenswinst van zo'n 50 pk tot 255 / 260 pk t.o..v de standaardmotorisering.
                        Op mijn vraag naar de gevolgen hiervan voor het benzineverbruik antwoordde de dealer: de getunde golf is zuiniger bij normaal gebruik. Kon hij overigens niet uitleggen (lid van de verkoopafdeling)
                        - Is dat zo?, en,
                        - Wat is het gemiddelde benzineverbruik van de ABT getunde golf gti VI in de ervaring van forummers?

                        Met dank voor uw reactie

                        Comment


                        • Welkom op het forum, bruno van shiftech zal daar wel kunnen op antwoorden.
                          Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                          2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                          2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                          2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                          2015 Golf 7 GTD

                          Comment


                          • @ Frederic: dank voor de tip.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door luchtgekoeld Bekijk Berichten
                              Beste mensen,

                              Ik overweeg de aanschaf van een golf VI gti met chiptuning door ABT. Vermogenswinst van zo'n 50 pk tot 255 / 260 pk t.o..v de standaardmotorisering.
                              Op mijn vraag naar de gevolgen hiervan voor het benzineverbruik antwoordde de dealer: de getunde golf is zuiniger bij normaal gebruik. Kon hij overigens niet uitleggen (lid van de verkoopafdeling)
                              - Is dat zo?, en,
                              - Wat is het gemiddelde benzineverbruik van de ABT getunde golf gti VI in de ervaring van forummers?

                              Met dank voor uw reactie
                              Hi,

                              Ik kan misschien mijn mening hierover geven aangezien ik een Golf V GTI heb. De VI heeft de nieuwe TSI motor maar ik denk da de 2 vrij gelijkaardige karakteristieken hebben.

                              Het punt over het zuiniger zijn bij normaal gebruik is volgens mij niet juist. Ja het kan zijn da bij tuning de thermische en/of volumetrische efficiency een paar percent hoger is dan standaard wat een betere bsfc (verbruik) tot gevolg heeft maar aangezien dat altijd bij deellast is en de TSI een direct injectie is die bij deellast stratisfied of homogeneous lean werkt is er volgens mij geen verschil tussen de standaard en de gechipte.

                              Uit ervaring kan ik zeggen dat door het extra vermogen je altijd de neiging hebt om iets sneller te accelereren dan je zou doen bij een standaard wagen, wat zelfs een hoger verbruik tot gevolg kan hebben. Bij economy runs op de snelweg is bij mij het verbruik ongeveer hetzelfde gebleven t.o.v. toen de wagens standaard was.

                              Bij lange snelweg ritten is mijn verbruik ongeveer rond de 7.7-8.0l/100km en bij normale wegen rond de 8.5-9.0l/100km en das een normale rijstijl. De nieuwe TSI zal het waarschijnlijk iets beter doen maar ik verwacht geen grote verschillen.

                              Als iemand een ander idee hierover heeft en het niet eens is met mij, reageer gerust . Ik ben niet een "engine specialist" zoals er hier op het forum er misschien zijn.

                              Comment


                              • Ik ben aan m'n tweede kar met chip toe (2-liter diesel uit Beieren), en ik heb ook nog nooit een verbruiksdaling opgetekend. Beste resultaat lijkt me dat er geen verbruiksstijging is, maar als je de extra paardjes aanspreekt mag je er donder op zeggen dat je 'n hoger verbruik zal hebben.

                                Comment


                                • mijn 6 gti is ook gechipt, en het verbruik is opmerkelijk lager als je "rustig" rijdt, maar als je dan weer flink doortrekt niet echt

                                  Comment


                                  • Mijn golf 6 2.0 is ook gechipt. Nu is het zo dat het niet makkelijk is om te weten of je meer of minder verbruikt, want er spelen heel veel faktoren een rol hé.

                                    - staat de airco aan, en hoeveel moet die geven
                                    - welke staat van weg je aan het berijden bent
                                    - de afstand van de rit
                                    - uw gemiddelde snelheid
                                    - hoelang je stilstaat voor de lichten
                                    - enz...

                                    Algemeen gezien verbruik ik NA het chippen niet meer dan ervoor, het enige waar je in mijn ogen rekening moet mee houden is dat je na het chippen wanneer je vol gas geeft je gewoon meer zult verbruiken maar je krijgt de extra paarden in de plaats.
                                    Als je ecologisch wil gaan moet je ook ecologisch gaan laten chippen en dan spreek je volgens mij over iets helemaal anders dan naar 255 a 260pk te gaan.

                                    Comment


                                    • Een Gti koop je toch niet als je constant met het vebruik in je achterhoofd zit ? Op die manier kan je nooit genieten van de wagen...

                                      Comment


                                      • haha nee inderdaad, maar ook hier mijn VI GTI is opmerkelijk zuiniger geworden na de chiptuning...
                                        Er zit nu een dikke 10 000km op met de chiptuning, dus het is niet een 1 dagsvergelijk...

                                        Ik rij gemiddeld een km of 50 a 80 meer per tank dan vroeger...
                                        Normaal rijden is hij dus zeker zuiniger, met normaal is gewoon vlot het verkeer volgen...

                                        Met sportief rijden, wat natuurlijk het leukst is, verbruikt hij wel iets meer als vroeger. Maar het geheel slaat toch naar de positieve kant...

                                        Maar de +260pk in een golfje zijn zo leuk

                                        Comment


                                        • Dank voor alle reacties.
                                          Zijn er mensen die metingen gedaan hebben voor en na tuning?
                                          Zijn bijvoorbeeld de acceleratie-tijden (acceleratie en tussenacceleratie), zoals weergegeven op de site zeperfs (als voorbeeld bijgaand een duel tussen de VI gti en renault megane rs : http://www.zeperfs.com/duel2645-2906.htm ) objectief verbeterd....?
                                          Of, mochten harde cijfers ontbreken, hoe onderscheid zich de getunde versie qua rijeigenschappen van de standaard golf gti, waar en waneer gaat ie duidelijk voor je gevoel harder, trekt ie sneller door (bijvoorbeeld: 'van 60 naar 100 in 4, gaat ie voor mijn gevoel een stuk sneller dan voor de tuning)?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X