Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Midden september kan ik eens testrijden met de 325i coupé. Als de prestaties en ook de sound meevallen zou onze volgende wagen wel eens een 325i coupé worden.
    De 325i sedan van een goede vriend ontgoochelde allesinds niet.
    Sparkling graphite met Mpack. Zéér mooie combinatie.

Prima sound (ongeveer dezelfde als alle BMW 6cilinders, buiten de M's). Betere prestaties dan mijn oude E36 328i. Pakt beter op in lagere toeren.
    De versnellingsbak is perfect gespreid. (BMW is hierin toch wel een van de meesters). Koppeling niet te hard. Uitstekende grip en je kan gecontroleerd het kontje laten glijden in de bochten. En ook zuinig als je dat wilt.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
    't Is wel de véél rationelere keuze. Een 130i is minder praktisch, en verliest een pak meer van z'n waarde. En een 325i is comfortabeler, ruimer, eleganter / chiquer, ...

Ik zou waarschijnlijk ook de coupé nemen.
    Yep, maar ik dacht dat BMWMB zijn zinnen volledig op de 130i had gezet.

Comment

Toch spijtig dat de 3 liter in België fiscaal afgestraft wordt...

Zou de 325i zo'n mooi geluid maken als de 130i?
      Kans is klein. De topbenzines worden erg vaak van een extra lekkere sound voorzien. Bij de '1 ligt dat aan z'n dempers ('ie heeft geen connectie tussen z'n inlaat en 't interieur zoals de Z4 3.0(s)i heeft), niet aan iets anders. En die kar mikt echt op een totaal ander publiek dan de 325i.
      Ik vermoed dat de 325i een mooie, maar zachte, discrete 6-cilinderbrom zal krijgen, maar niet zo diep grollend en hees kraaiend als een 130i...

Maar daar valt erg makkelijk iets aan te doen. En als je 't origineel wil qua looks : BMW brengt onder eigen naam ook sporteinddempers op de markt voor de '3 benzines, so...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel

Yep, maar ik dacht dat BMWMB zijn zinnen volledig op de 130i had gezet.
        Na de testrit met de 130i was ik op slag verliefd. Dit is een echte drivers car. Rijplezier van de bovenste plank. Ik vind het dan ook des te spijtiger dat ik om met deze 130i te kunnen rijden de staatskas moet spijzen met bijna €5000. Dat doet pijn...

Als de 325i ook een flinke portie rijplezier biedt, waar ik tevreden zou mee zijn, dan zou ik niet weten waarom ik niet voor een 325i coupé zou gaan. De wagen is gewoon van een hogere klasse en straalt veel meer klasse uit...

Soms moet je keuzes kunnen maken in het leven...
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Hoe zal de restwaarde van de 325i coupé evolueren tov een 320d coupé?
          Ik vermoed dat die sneller zal zakken bij de benzine. Wat ook logisch is, eigenlijk. Het prijsverschil van 3.000 EUR (incl. BIV) zal je wel al opgesoupeerd hebben op 3 jaar. Als 't al niet sneller is, veel kans dat de 325i z'n meerwaarde al binnen de eerste 3 maanden verliest, eigenlijk.

Comment

• Toch vind ik nog steeds dat een 4 cilinder-diesel niet past in een coupé of een cabriolet à la BMW 3 of Mercedes CLK of Audi Cabrio...
            OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
              Prima sound (ongeveer dezelfde als alle BMW 6cilinders, buiten de M's). Betere prestaties dan mijn oude E36 328i. Pakt beter op in lagere toeren.
              Wérkelijk ? De gewone sixpacks benzine van BMW worden nochtans altijd iets minder opvallend gesoundtuned dan de topbenzines. Was toch zo bij de E46 en Z4 ... en ik las 't toch ook al bij de E90. De 330i maakt naar mijn ervaring een vergelijkbaar geluid als de 130i, en ik kan 't niet geloven dat een 325i even sportief klinkt, immers z'n sound-afstelling is anders. Maar bon, mooi klinkt 'ie nog altijd.

En wat 't pit onderin betreft : mijn ervaring leert het anders. Een E46 330i trok onderin de toeren nauwelijks beter op dan een E36/E46 dubbel-VANOS 2.8i (M52B28TU). Die 2,8-liter is één van de beste motoren die BMW ooit heeft gemaakt. Dé beste was eigenlijk de single-VANOS 2.8i (M52B2, dewelke je zonder problemen kan voorzien van de luchtinlaten van de M50B25 en dan krijgt 'ie pardoes tussen de 215 en 225 pk, vanzelf. De meeste 2.8i hadden trouwens meer vermogen dan door BMW opgegeven.
              Enfin ... om maar te zeggen dat zeker ook een dubbel-VANOS 2.8i een erg koppelrijke motor is. Daartegenover lijkt de E46 2.5i (met op 'n haar na evenveel vermogen, maar toch duidelijk minder koppel) inderdaad maar "slapjes".

En de E90 325i is nog 'es zoveel kilo's zwaarder, en heeft niet meer koppel dan vroeger (of toch niet merkbaar). 'k Vraag me af of die dan werkelijk vinniger zou zijn dan b.v. een E46 328i...

Maar 'k heb 'm nog niet gereden, de E90 325i, so i can't tell.

Comment

Toch vind ik nog steeds dat een 4 cilinder-diesel niet past in een coupé of een cabriolet à la BMW 3 of Mercedes CLK of Audi Cabrio...
                't Is iets helemaal anders.

Ik liep te kokhalzen als ik eraan dacht dat ik 'n 2.0d reed, in 't begin dat ik Babs had. Gelukkig smolt ik telkens opnieuw als ik 'r zag (nu nog), maar ik was écht niet opgezet met de motor.
                Inmiddels ben ik eraan gewoon, 't is gewoon helemaal anders. 't Is meer een werkpaard-motor, en met de nodige ingrepen valt zo'n 2-liter diesel érg vinnig te maken, héél erg vinnig zelfs. M'n kop eraf als b.v. Sega met z'n gechipte 320d touring niet sneller is in real life, dan een 325i touring.

Maar 't rijgevoel van een benzine ... Inmiddels ben ik zo'n doorgewinterde dieselrijder dat ik altijd weer een aanpasperiode nodig heb als ik 'n atmo benzine rijd met manuele bak (duurt een minuutje ofzo ), maar als ik nadien terug in m'n vierpitter zelfontbrander stap, dan frons ik toch altijd wel even...

En inderdaad : de 130i is een ongelofelijke hartendief. 'Ie mag dan niet de "beste" (op punten) van z'n klasse zijn, geen enkele andere kar biedt de sensaties die de 130i biedt. En in die auto word je inderdaad verliefd op het aandrijfgeheel...
                Ik hoop dat je je hoop niet té hoog stelt ... want een 325i coupé zal wel duidelijk minder sporty zijn, hoor. 'Ie is een pak zwaarder en toch duidelijk minder pittig. Gelikkig is de testrit met de 130i al een eindje terug... dan kan je niet rechtstreeks vergelijken.

Comment

• Klinkt wel gedempter dan de 30i, uiteraard. Maar wel herkenbaar.

Ik vond em toch wat sportiever dan mijn oude 328i. Straffere ophanging en ligt ook lager. Betere banden ook. En vooral de 6-bak maakt in mijn ogen het verschil met de automaat uit mijn E36.

Comment

• Ha, maar daar zeg je 't ... nen ottomatiek. Dat neemt inderdaad een voelbaar deel van de vinnigheid weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Ha, maar daar zeg je 't ... nen ottomatiek. Dat neemt inderdaad een voelbaar deel van de vinnigheid weg.
                      Ah ja, sorry voor de verwarring

Maar wel héél aangenaam rijden met automaat.

Comment

• ooit ben ik meegereden met een E90 325i van kennisen. En er viel heelwat te kicken op het geluid van de 6 in lijn. bij het horen moest ik spontaan denken aan het flat-six porsche geluid. 325i zal op muzikaal vlak niemand teleurstellen, tenzij da je misschien gewend bent aan het AM V12 geluid.

Comment

• Als de 325i klinkt zoals ik denk dat 'ie zal klinken, dan ga ik wél teleurgesteld zijn ... en ik vergelijk niet met een Aston-Martin Vanquish, maar met een BMW 130i of 330i. 't Gaat 'm niet over "klinkt 'ie mooi" (in het algemeen), want natúúrljik is dat zo 't is immers een BMW benzine zes-in-lijn, maar 't gaat 'm hier om de vergelijking met de qua uitlaattimbre toch sportiever/agressiever afgestemde benzine-sixpacks van BMW (de 3-liters).

Ik denk dat we de lijn compleet mogen doortrekken zoals bij de Z4 : de 2.5i klonk no way zo lekker als de 3.0i.

Comment

• BMWMB, laat de ratio even achterwege, ga voor die 130i

Je kan je naaste omgeving zelfs wijsmaken dat je zuinig bent geweest, wie verdenkt er nu een hatch van duurder te zijn dan een coupé
                            Last edited by ; 19/08/2006, 11:22.

Comment

• Mbman + 130i ?

I don't think so.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                Mbman + 130i ?

I don't think so.
                                Kak

Comment

• Comment

Midden september kan ik eens testrijden met de 325i coupé. Als de prestaties en ook de sound meevallen zou onze volgende wagen wel eens een 325i coupé worden.

Voor mijn vrouw is het al een uitgemaakt zaak. Zij vind de 3 coupé een veel mooiere wagen. Zij kan niet geloven dat zo'n 325i coupé, rekening houdend met de BIV, even duur is als een 130i...
                                    ik zit met exact hetzelfde dilema als vervanging voor mijn 323ci E46: 130i (wel in 3 deur versie volgend jaar) of 325i E92. Hoe meer foto's ik zie van de E92, hoe meer ik in de richting ga voor een 325i space gray met saddle brown interieur. Die wagen is gewoon PRACHTIG! Moest er een 125i (3 deur) ergens begin volgend jaar uitkomen en indien er een prijsverschil is van meer dan 5000€ met een 325i, zou ik misschien nog durven twijfelen. Ik kan me gewoon niet inbeelden om 5000€ aan taxen te betalen voor een 130i

Comment

• Met welke motor van BMW kan je de Audi Cabrio 2.0 TFSI( met 200pk) best vergelijken?

Comment

• 2.5i?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BBMMWW
                                          ik zit met exact hetzelfde dilema als vervanging voor mijn 323ci E46: 130i (wel in 3 deur versie volgend jaar) of 325i E92. Hoe meer foto's ik zie van de E92, hoe meer ik in de richting ga voor een 325i space gray met saddle brown interieur. Die wagen is gewoon PRACHTIG! Moest er een 125i (3 deur) ergens begin volgend jaar uitkomen en indien er een prijsverschil is van meer dan 5000€ met een 325i, zou ik misschien nog durven twijfelen. Ik kan me gewoon niet inbeelden om 5000€ aan taxen te betalen voor een 130i
                                          Dat probleem heb ik ook. €2500 voor de 325i vind ik ook al méér dan genoeg...
                                          Ik denk dat het voor ons beslist is dat het een 325i coupé zal worden. Wel wil ik wachten op het M-Sportpakket...
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X