Het kan allemaal wel zijn dat bepaalde nono's bij BMW beslist hebben dat 't zo wordt, ik vind het jammer. Want ik vind 325Ci voor m'n cabrio leuker staan dan 325i. Ook weet je onmiddellijk beter waarover je 't hebt als je zegt dat je een 318Ci of een 320td rijdt, dan dat je zegt 318i of 320d.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3-reeks (E90)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram SHet kan allemaal wel zijn dat bepaalde nono's bij BMW beslist hebben dat 't zo wordt, ik vind het jammer. Want ik vind 325Ci voor m'n cabrio leuker staan dan 325i. Ook weet je onmiddellijk beter waarover je 't hebt als je zegt dat je een 318Ci of een 320td rijdt, dan dat je zegt 318i of 320d.
Anders gesteld : mocht de E46 coupé b.v. nog niet aan de helft van z'n bestaan zitten, dan hadden ze de naam ook gewijzigd.
Het is niet omdat álle '6-en een coupé zijn, dat énkel bij de '6 de "c" uit de naam verdwijnt, en omdat er ook '3 zijn die géén coupe zijn, dat de "c" in de naam van de '3 coupé zou blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaOorspronkelijk geplaatst door Bram SHet kan allemaal wel zijn dat bepaalde nono's bij BMW beslist hebben dat 't zo wordt, ik vind het jammer. Want ik vind 325Ci voor m'n cabrio leuker staan dan 325i. Ook weet je onmiddellijk beter waarover je 't hebt als je zegt dat je een 318Ci of een 320td rijdt, dan dat je zegt 318i of 320d.
Anders gesteld : mocht de E46 coupé b.v. nog niet aan de helft van z'n bestaan zitten, dan hadden ze de naam ook gewijzigd.
Het is niet omdat álle '6-en een coupé zijn, dat énkel bij de '6 de "c" uit de naam verdwijnt, en omdat er ook '3 zijn die géén coupe zijn, dat de "c" in de naam van de '3 coupé zou blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaOorspronkelijk geplaatst door Mini CooperOorspronkelijk geplaatst door TheNxSySOT: maar weet er nu al iemand wrm die Ci weg is bij de 630?
GreetZDe i staat er nog.
Correct me if i'm wrong.
Zovele zaken in typebenamingen zijn dan nutteloos.
Ik vond de "c" in de benaming héél erg nuttig, sympathiek en aantrekkelijk. En vele BMW-rijders met mij. Het zorgt voor wat meer onderscheid, doet de wagen wat meer eer aan, precies.
Ik vind het een uiterst onlogische beslissing dat ze de "c" laten vallen. Vooral omdat in de toekomst ook BMW waarschijnlijk steeds meer modellen zal hebben, en daarmee kan je dan duidelijker onderscheid scheppen.
Ze deden het in het verleden al, hoor.
Ik persoonlijk vind het ook een spijtige zaak, maar hetgene hierboven is niet uit mijn standpunt geschreven, maar uit het standpunt van BMW. Ik probeer namelijk zo objectief mogelijk te zijn, ook al lukt het niet altÃjd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mini CooperNiet dat het echt nutteloos is, maar gewoon dat er 2 keer hetzelfde stond nl. 645Ci.
't Is toch niet omdat (stel nu effe) BMW de volgende '3 touring enkel maar in 4WD zou uitbrengen, dat die dan net géén "x" in hun benaming krijgen ?
Elke CLK is een coupé/cabrio, maar de "c" staat voor coupé.
Elke Volvo C70 is een coupé/cabrio, ...
Elke '6 is een coupé/cabrio, ...
...
Zo zijn er legio voorbeelden. En dat van de '6 is géénszins onlogisch, dus. Daarom dat ik 't zo hatelijk vind dat die stoem Hollanders weer 'es iets uit hun duim zuigen ... net omdát zovele mensen dan automatisch slikken wat er wordt geschreven (zoals jullie menen dat de "c" verdwijnt omdat het er twéé keer staat).
Néén : de "c" verdwijnt niet omdat het bij de 645Ci twee keer staat, maar omdat BMW alle letters die naar het koetswerktype verwijzen, uit de typebenaming wil laten verdwijnen. De eer voor het aanduiden van het koetswerk komt terug helemaal toe aan het reeks-nummer.
Een béétje kritisch zijn kan af en toe geen kwaad, want in de mediamolen zit ook véél kaf tussen het koren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mini Cooper(...) hetgene hierboven is niet uit mijn standpunt geschreven, maar uit het standpunt van BMW. Ik probeer namelijk zo objectief mogelijk te zijn, ook al lukt het niet altÃjd.
Ik schreef het op 't einde van m'n vorige post al : daar vind je de ware reden, en niét in dat stukje van die uit-z'n-duim-zuigende en de autowereld blijkbaar helemaal niet kennende Hollander.
Nogmaals : een beetje zelf nadenken bij wat je leest kan soms heel handig zijn.
Zoniet : binnenkort alle Mercedes-Benz CLK's omdopen tot Mercedes-Benz LK's ! =)
Comment
-
Dan hebben ook zij zich niet goed geïnformeerd, en geven ze verkeerde informatie.
Nogmaals : elke letter die wijst op een koetswerktype moet volgens de nieuwe politiek van BMW weg uit de typebenaming, en niet enkel de "c" van de 645Ci omdat alle '6 al coupés/cabrio's zijn.
Comment
-
ondanks je laatste zinnetje in je vorige post naar mij gericht....
Don't shoot de messenger
Ik dacht dat jij beweerde dat heel die al-dan-niet-c historie een roddel was. En daarom plaatste ik hier een artikel vanop autoweek.nl om te tonen dat het verhaal niet uit de lucht gegrepen is.
En dan kom je met het argument dat autoweek.nl niet te betrouwen is, omdat het geen officieel BMW-persbericht is....Pfffff
Ik snap trouwens niet waar je een "probleem" van maakt. Je betrekt er de CLK bij, maar dat doet toch niets terzake...? Het is BMW die zegt dat de "c" (en alle andere type-benamingen) niet meer zal vermeld worden, en niet Mercedes...
Ik begrijp je kritiek wel op autoweek.nl, die het niet helemaal juist uitlegt, maar moet daarom met het vingertje naar ons gewezen worden dat we kritischer moeten zijn, en niet alles geloven wat er geschreven wordt?
My point is: je maakt van een mug een olifant. :p
(en we zijn btw nogal off-topic aan't gaan. Ik zeg dit niet om je de mond te snoeren *wink*)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Souldriverondanks je laatste zinnetje in je vorige post naar mij gericht....
Don't shoot de messenger
Ik dacht dat jij beweerde dat heel die al-dan-niet-c historie een roddel was. En daarom plaatste ik hier een artikel vanop autoweek.nl om te tonen dat het verhaal niet uit de lucht gegrepen is.
En dan kom je met het argument dat autoweek.nl niet te betrouwen is, omdat het geen officieel BMW-persbericht is....Pfffff
Ik snap trouwens niet waar je een "probleem" van maakt. Je betrekt er de CLK bij, maar dat doet toch niets terzake...? Het is BMW die zegt dat de "c" (en alle andere type-benamingen) niet meer zal vermeld worden, en niet Mercedes...
Ik begrijp je kritiek wel op autoweek.nl, die het niet helemaal juist uitlegt, maar moet daarom met het vingertje naar ons gewezen worden dat we kritischer moeten zijn, en niet alles geloven wat er geschreven wordt?
My point is: je maakt van een mug een olifant. :p
(en we zijn btw nogal off-topic aan't gaan. Ik zeg dit niet om je de mond te snoeren *wink*)Inderdaad (twee laatste alinea).
Nou, toen ik via "andere" bronnen het nieuws vernam over de 630Ci (sinds men "foutje" met de BMW '6 Individual pics die ik online smeet, terwijl het embargo nog liep, en ik nadien ook navenant op de vingers ben getikt door BMW ... laat ik niks meer los van zaken die 'k hoor/lees maar die nog niet voor officiële vrijgave zijn bestemd), stond er inderdaad iets van "630i". Ik vond dat héél erg raar, en ik postte dat. En trok het in twijfel.
Nu, een half jaar later, blijkt dat bericht van toen inderdaad waar te zijn. That's all.
Wat niet wegneemt dat ik totterdood zal blijven proclameren dat het een jammere zaak is. Ik vind "630Ci" véél cooler klinken dan "630i".
Anyway.
Comment
-
Ja, in mijn BMW Magazine las ik een artikel over de nieuwe 6 cyl. motoren en daar zag ik toen ook 630i staan(dacht een typfout). En niet 1 maal hoor
Ik vind het allesinds ook héél jammer. In het verleden hebben ze toch ook CSI, CS, enz,... als aanduiding gebruikt.
JAMMER
Comment
-
Mannekes, mannekes, mannekes... wat een geweeklaag over een terziele gegane letter...
Terwijl driekwart BMW koper de optie "weglaten kentekens" neemt en terwijl die 6-reeks zonder C nog een even fantastische Coupé blijft...
Deze nieuwe 3 daarentegen, daar ga ik mijn mening pas over geven als ik hem in het echt heb gezien...
En nu, in kleine lettertjes, om de mode van dit topic te volgen:
Euh, by the way, ik vind het ook écht wel spijtig, dat van die C...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door el DiDiOorspronkelijk geplaatst door El ThomasoIk vind hem best mooi!Knappe lijn, lekker agressieve snuit en aan die achterlichten begin ik al wat te wennen. Maar ik heb nog altijd mij twijfels over die VW-achtige voorkant (doorlopend radiatorrooster)
Maar ja, dit is mss weer muggenzifterij eehzware muggezifterij
Sjah, ik denk toch altijd aan die nieuwe stijl van VW als ik hem zie. Kijk ook naar die omhooggaande lijn bij de mistlampen enz. Dit begint trouwens bij veel merken op te komen, dat doorlopend radiatorrooster. Maar het zal aan mijn uitermate getraind oog liggen zeker ahum ahum
Genoeg muggengezift - gemuggenzift - gemuggengezift - muggezift-gemugzift
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El ThomasoOorspronkelijk geplaatst door el DiDiOorspronkelijk geplaatst door El ThomasoIk vind hem best mooi!Knappe lijn, lekker agressieve snuit en aan die achterlichten begin ik al wat te wennen. Maar ik heb nog altijd mij twijfels over die VW-achtige voorkant (doorlopend radiatorrooster)
Maar ja, dit is mss weer muggenzifterij eehzware muggezifterij
Sjah, ik denk toch altijd aan die nieuwe stijl van VW als ik hem zie. Kijk ook naar die omhooggaande lijn bij de mistlampen enz. Dit begint trouwens bij veel merken op te komen, dat doorlopend radiatorrooster. Maar het zal aan mijn uitermate getraind oog liggen zeker ahum ahum
Genoeg muggengezift - gemuggenzift - gemuggengezift - muggezift-gemugzift
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
Comment