Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Naar garage geweest en guess. het gerammel was er niet toen ik terug startte !!

Dan maar een blok rond gereden met magazijnier en wonder bij wonder, het was terug. Magazijnier dacht dat het uit het motorcompartiment kwam. Wagen moet 22/02 binnen voor 1 dag.. Hopelijk vinden ze het

Het gezoem blijkt normaal te zijn... zou brandstofpomp zijn .. coit.. Stoort me niet echt

En ineens dan maar uitlaatsierstukjes op laten zetten :-)

Zal in Mijn Duitse auto, eerstdaags een topic openen ( als ik fotokes heb )

tx all !
    Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

• En jawel deze vrijdag is het zover!!!

Comment

• Reactie op gerammel

Gisteren is de wagen binnengeweest bij de dealer. Wonder bij wonder heb ik ze de verlossende tip gegeven. Toevallig zondag even de motorkap opengedaan voor de zoveelste keer en overal eens op gedrukt. Gerammel bleef, totdat ik aan de luchtfilter kwam... Gedaan :-)

Even vermeld bij de dealer en bleek idd een loszittende schroef te zijn aan de luchtfilter waardoor het getik, naar binnen toe synchroniseerde ......

ben er vanaf ...

Het gezoem blijkt normaal ; is de brandstof opvoerpomp.. Bij lege benzinetank ga je dit harder horen

Voila, vanaf nu een gerammel vrije A6 !

Comment

• dagverlichting

Ik heb een A6 (apr 2009) met Xenon verlichting en bij de dagverlichting branden alleen de ledjes aan de voorkant. Is het ook mogelijk om de ledjes van de achterlampen eveneens te laten branden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A6-170 Bekijk Berichten
            Ik heb een A6 (apr 2009) met Xenon verlichting en bij de dagverlichting branden alleen de ledjes aan de voorkant. Is het ook mogelijk om de ledjes van de achterlampen eveneens te laten branden?
            Ja, iemand zoeken die 'Vagcom' heeft

Comment

• A6 2.7 TDI quattro 163 PK laten tunen

Heb sinds kort deze Audi. Weet iemand of deze auto werkelijk veel trager is tov de normale 190 PK versie ? Ook al iemand deze laten tunen bij de dealer met Abt-tuning ?
              Is prijzig tov bvb Heinz maar je bent zeker van de garantie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                Ja, iemand zoeken die 'Vagcom' heeft
                Geen idee hoe je de achterste led-lichtjes kan laten branden, gewoon lichten aansteken vrees ik...

Ik heb een andere vraag:
                Heb al veel nieuwe A6'en gezien met led-dagrijverlichting die minder fel brandt eens de pinker is ingeschakeld. Zowel wanneer op de snelweg 3x gepinkt wordt door hendel aan te tikken als wanneer men continu pinkt. Bij onze A6 (s-line) is dit echter niet het geval en branden de leds altijd even fel...

Enig idee hoe dit komt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Badman Bekijk Berichten
                  Heb al veel nieuwe A6'en gezien met led-dagrijverlichting die minder fel brandt eens de pinker is ingeschakeld. Zowel wanneer op de snelweg 3x gepinkt wordt door hendel aan te tikken als wanneer men continu pinkt. Bij onze A6 (s-line) is dit echter niet het geval en branden de leds altijd even fel...

Enig idee hoe dit komt?
                  Dat hebben ze gedaan om de pinker beter te laten opvallen. In sommige landen (bv. US) gaat de dagrijverlichting zelfs helemaal uit ipv te dimmen.
                  Kan worden aangepast via VCDS (of via je dealer).
                  Die van mij dimmen (af-fabriek), heb ze een tijdje op volle helderheid laten braden tijdens het pinken en kon duidelijk een verschil merken dat mensen m'n pinker niet goed opmerkten (die in de zijspiegels zijn blijkbaar ook niet duidelijk genoeg ), dus maar terug op dimmen gezet.

Comment

• in mijn A6 2010 heb ik de landcode aangepast met vagcom ( naar 2 )
                    En nu branden de led lights achteraan ook samen met de drl vooraan

Comment

• Bedankt voor de reply! Ik lees hier dingen over VCDS en vagcom...ben even niet mee :-s Graag wat extra uitleg. De andere bestuurders moeten maar goed opletten, pinker bij A6 zit boven de led's en niet er rond gedrappeerd zoals bij een A4. Laat maar op volle sterkte branden die handel, das symetrischer :-)

thx

Comment

• VCDS ( zo heet het nu ) of het vroegere vag-com software pakket wordt uitgegeven door Ross-Tech. Door middel van een bijhoren kabel kan je dus de wagen uitlezen en ook aanpassen. Je grijpt dan in op bepaalde modules

Nu de soft+kabel van Ross-tech is niet goedkoop, en ik werk zelfs met een goedkopere Chinese kabel ( goodluckbuy website ) van 25 eur ( inc de software van Ross-Tech ).

Deze werkt perfect. Enigste probleem is dat niet de nieuwste versies van ross-tech ermee werken. In mijn huidge versie zitten bv niet alle 'long coding' helpers..... En die zijn handig, omdat ik nog zaken wil aanpassen die ik nu niet kan aanpassen :-( of niet vind

R

Comment

• Daarnet testritje gedaan met de nieuwe A6 van m'n vader, ik lag plat met de radioprogrammatie. Mooi verdeeld in genres: QMusic en MNM staan als popmuziek, StuBru als rock, en dan opeens JOEfm als 'achtergrondmuziek' :')
                          Once you go Mac, you never go back.
                          Audi A3 SB 1.6TDI

Comment

• Na verschillende pistes, Q5, A7 .... zal de A6 Avant de opvolger worden van de huidige A5.
                            Ben al zowat aan het rondkijken en configuren.

Welke velg staat het mooiste bij deze auto? Zou 20" wel kunnen of is 19" de meest gangbare maat en welke banden zijn dit dan 245-35-19 ?
                            Welke optie zeker niet vergeten buiten de meest gangbare dan?
                            Sintruin till I die

Comment

• Welk typenummer heeft de facelift A6 Avant ? is dit 4F ???

Wat is de originele ET waarde van de 19 " velg (S-Line 5armen segment) ? 8,5x19 ET35 ??
                              Last edited by E90N; 19/10/2010, 14:45.
                              Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                Welk typenummer heeft de facelift A6 Avant ? is dit 4F ???
                                C6, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                  (...)
                                  Welke optie zeker niet vergeten buiten de meest gangbare dan?
                                  de pneumatische vering...dan mag je eenderwelke velg eronder kiezen !
                                  (budget vering + velgen/banden kan dan wat oplopen...)

Comment

• Ik zoek 2ehands een A6 van 2008 te kopen. 2.0 diesel (een avant) multitronic. Nu had ik ergens vernomen dat deze multitronic veel problemen had. Toerenteller die raar deed, soms te lang bleef hangen in hoge toeren, over het algemeen raar schakelen.

Is hier nog iemand die problemen ervaart?

De tiptronic zou dit probleem niet hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dejoris Bekijk Berichten
                                      Ik zoek 2ehands een A6 van 2008 te kopen. 2.0 diesel (een avant) multitronic. Nu had ik ergens vernomen dat deze multitronic veel problemen had. Toerenteller die raar deed, soms te lang bleef hangen in hoge toeren, over het algemeen raar schakelen.

Is hier nog iemand die problemen ervaart?

De tiptronic zou dit probleem niet hebben.
                                      Een "probleem" is dat niet, een CVT werkt nu eenmaal op die manier. Persoonlijk vind ik dat ook geen aangename boîte en zou ik liever manueel schakelen. Ga er eens mee rijden en oordeel zelf wat je van de werking van zo'n CVT vindt zou ik zo zeggen.
                                      Last edited by sixlitretwinturbo; 19/06/2013, 15:09.
                                      "If in doubt, flat out" - Colin McRae

Comment

• eerst al bedankt voor het antwoord (ik had een beetje schrik aangezien de laatste post van 2010 was).

Ik heb een testrit gedaan en hij reed zeer goed, maar deze problemen zouden pas later komen. Ik heb ondertussen nog wat andere fora's gechecked en dit probleem zou veel geminderd zijn sinds 2006 en ook minder voorkomen als de auto niet gechip-tuned is.

Ik was nu eigenlijk wel aan het zoeken naar een automatische transmissie, aangezien dit confortabeler rijdt. Tiptronics zouden dit probleem niet hebben, maar de goedkoopste (met dezelfde uitrusting) is direct 5000 duurder. Dan kan je het risico al eens maken denk ik. Zeker als je weet dat ik van de garage (ik koop hem via MyWay) 1 jaar garantie krijg en daar nog bij kan nemen (als je betaald natuurlijk, eens vragen wat dat kost).

Comment

• Stond onlangs een artikel in Auto Motor und Sport over de problemen met de multitronic. Blijkt toch meer voor te komen ipv enkele gevallen. Klantendienst van Audi kwam er ook niet echt goed uit. Bij een persoon was het bijna onmogelijk fatsoenlijk zijn garage uit te komen of te parkeren tussen twee auto's.

Garantie bijkopen zou ik zeker doen EN met een vergrootglas de kleine letters lezen want daar staan heel veel uitzonderingen tussen.

Comment

Working...
                                          X