Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Ik weet niet goed welke optie er verantwoordelijk voor is dat de parkingsensoren ook op het MMI-scherm komen. Volgens mij is dit niet standaard; ik dacht (maar ben niet zeker) dat dit samenhing met GPS plus met harde schijf. Deze optie geeft ook een klein kleurenschermpje tussen toerenteller en km-teller.

De cijfers van acceleratie van automaat en handbak zijn nagenoeg gelijk, maar de automaat heeft een constante accelaratie, de handbak per definitie iets meer schoksgewijs, wat een groter gevoel van versnelling geeft.
    Gemiddeld even grote acceleratie, maar bij de handbak minder acceleratie tijdens het korte moment van het schakelen, tussen het schakelen door wel vluggere acceleratie, zodat de gemiddelde acceleratie hetzelfde is als de automaat.

Hoop dat ik het enigszins begrijpelijk heb uitgelegd nu.

nb
    Heb je vraag nog eens gelezen, TDIe=handbak.

Multitronic of automaat is geen TDIe.
    TDI is automaat
    TDIe is 6bak

id

thx voor je feedback!

Niets negatief over de wagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
      TDI is automaat
      TDIe is 6bak

id

thx voor je feedback!

Niets negatief over de wagen?
      Het enige wat ik mis is kunnen remmen op de motor (heb Multitronic). Maar als ik me goed herinner krijg jij een TDIe binnenkort ...
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
        Het enige wat ik mis is kunnen remmen op de motor (heb Multitronic). Maar als ik me goed herinner krijg jij een TDIe binnenkort ...
        tja het remmen op de motor vind ik inderdaad leuk...

toy'ke wordt binnenkort geleverd.
        Volgende week wordt hij gemaakt (produktieweek 4)
        Levering begin februari... khou het bijna niet meer uit!

Maar swat, als hij er is, komen de foto's op het forum of course!

Comment

• Tot wanneer moet dit model nog meegaan?

Comment

• In 2011 zou er een volledig nieuw model komen.
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• In de Autogids van deze week staat een goede test van de A6 2.0 TDi en de TDie. Komt erop neer dat de TDi trager accelereert van 0-100 en toch iets luidruchtiger is. De TDie daarentegen is een seconde sneller van 0-100 (9,9sec) maar in de hernemingen is hij pokketraag vanwege zijn langere verhoudingen lol. Ook demping van oneffenheden is minder bij de TDie vanwege verlaagde vering, maar bon, ik kom van BMW3, die zal nog wel stukje erger zijn. Wat raar is, ze slagen er met de TDie niet in om minder te verbruiken dan de test met de voorganger, een jaar geleden.

Comment

• Op zoek naar advies bij aankoop nieuwe A6 (lease)

Goedemiddag allemaal!

Lees al eventjes mee op dit forum maar nu ik zeer binnenkort mijn bestelling voor een nieuwe A6 moet plaatsen hoop ik dat jullie mij wat advies kunnen geven m.b.t. de opties.

Het wordt een A6 2.0TFSI limousine. Aangezien ik daarmee eigenlijk al over mijn originele budget zit met een A6, zit ik nu te twijfelen over een aantal opties. Gelukkig zit er al standaard veel op de A6!

Dit is het lijstje opties dat er zeker op gaat:
                - 18" velgen
                - Lederen bekleding
                - Sportstuurwiel
                - Grille zwart hoogglans

Over de volgende opties ontvang ik graag jullie advies (zijn er verder nog andere opties die ik moet overwegen?):
                - Sportonderstel (zien de wielen er zonder sportonderstel klein uit? Rijdt de auto nog wel comfortabel met 18" + sportonderstel?)
                - Aluminium inleg (of is de standaard inleg ook netjes? Niet gezien bij de dealer)
                - Sportstoelen (hoop eigenlijk dat de standaard stoelen comfortabel genoeg zijn)
                - B&O Soundsysteem (is dit veel beter dan het DSP-systeem?)
                - Xenon verlichting (vind ik zelf heel mooi maar eigenlijk te duur, ben toch bang dat ik spijt krijg als ik dit niet neem... maar de prijs!)
                - Bestuurdersinformatiesysteem in kleur (ziet het normale BIS er ook wel mooi genoeg uit?)

Verder nog de kleur:
                - Kleur lak aventurinblauw (heb de kleur lak nog niet in het echt gezien, ziet de kleur er in het echt meer blauw of antraciet uit? Wat vinden jullie ervan?)
                - Zwarte lederen bekleding (kan dit i.c.m. aventurinblauw of wordt deze combi te donker?)

Hoop dat jullie tijd en zin hebben om over de genoemde opties te posten of een volgorde te geven van belangrijke opties die eigenlijk niet mogen missen. Ik moet (helaas) wel rekening houden met een beperkt budget.

Ik begrijp dat heel veel hiervan een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur en dat ik uiteindelijk zelf moet kiezen, maar ben toch benieuwd naar jullie mening als Audi-experts!

Alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten
                  In de Autogids van deze week staat een goede test van de A6 2.0 TDi en de TDie. Komt erop neer dat de TDi trager accelereert van 0-100 en toch iets luidruchtiger is. De TDie daarentegen is een seconde sneller van 0-100 (9,9sec) maar in de hernemingen is hij pokketraag vanwege zijn langere verhoudingen lol. Ook demping van oneffenheden is minder bij de TDie vanwege verlaagde vering, maar bon, ik kom van BMW3, die zal nog wel stukje erger zijn. Wat raar is, ze slagen er met de TDie niet in om minder te verbruiken dan de test met de voorganger, een jaar geleden.
                  Ik heb de autogids ook eens gekocht, specifiek voor dit artikel.
                  Je moet wel weten dat de nieuwe 2.0 tdi(e) gebaseerd is op de nieuwe common-rail technology (minder lawaai, beter prestaties minder verbruik).

Volgende week wordt de mijne geproduceerd. Tegen begin februari rij ik er mee rond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newbie79 Bekijk Berichten
                    Goedemiddag allemaal!

Lees al eventjes mee op dit forum maar nu ik zeer binnenkort mijn bestelling voor een nieuwe A6 moet plaatsen hoop ik dat jullie mij wat advies kunnen geven m.b.t. de opties.

Het wordt een A6 2.0TFSI limousine. Aangezien ik daarmee eigenlijk al over mijn originele budget zit met een A6, zit ik nu te twijfelen over een aantal opties. Gelukkig zit er al standaard veel op de A6!

Dit is het lijstje opties dat er zeker op gaat:
                    - 18" velgen
                    - Lederen bekleding
                    - Sportstuurwiel
                    - Grille zwart hoogglans

Over de volgende opties ontvang ik graag jullie advies (zijn er verder nog andere opties die ik moet overwegen?):
                    - Sportonderstel (zien de wielen er zonder sportonderstel klein uit? Rijdt de auto nog wel comfortabel met 18" + sportonderstel?)
                    - Aluminium inleg (of is de standaard inleg ook netjes? Niet gezien bij de dealer)
                    - Sportstoelen (hoop eigenlijk dat de standaard stoelen comfortabel genoeg zijn)
                    - B&O Soundsysteem (is dit veel beter dan het DSP-systeem?)
                    - Xenon verlichting (vind ik zelf heel mooi maar eigenlijk te duur, ben toch bang dat ik spijt krijg als ik dit niet neem... maar de prijs!)
                    - Bestuurdersinformatiesysteem in kleur (ziet het normale BIS er ook wel mooi genoeg uit?)

Verder nog de kleur:
                    - Kleur lak aventurinblauw (heb de kleur lak nog niet in het echt gezien, ziet de kleur er in het echt meer blauw of antraciet uit? Wat vinden jullie ervan?)
                    - Zwarte lederen bekleding (kan dit i.c.m. aventurinblauw of wordt deze combi te donker?)

Hoop dat jullie tijd en zin hebben om over de genoemde opties te posten of een volgorde te geven van belangrijke opties die eigenlijk niet mogen missen. Ik moet (helaas) wel rekening houden met een beperkt budget.

Ik begrijp dat heel veel hiervan een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur en dat ik uiteindelijk zelf moet kiezen, maar ben toch benieuwd naar jullie mening als Audi-experts!

Alvast bedankt!
                    Wat is de bedoeling van de wagen? Veel kilometers of een rustige cruisewagen?

Privé of leasing?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                      Wat is de bedoeling van de wagen? Veel kilometers of een rustige cruisewagen?

Privé of leasing?
                      He Redbull,

Het is een leaseauto die ik ook privé gebruik (dus met bijtelling). Ik rijd ca. 30.000km per jaar. Ik hou wel van een beetje sportief rijden maar ben geen racecoureur.

De auto moet eigenlijk een all-rounder zijn die lekker rijdt en er ook een beetje goed (sportief) uitziet

Helpt dit?
                      Last edited by ; 18/01/2009, 16:33.

Comment

• Bekijk zeker het business plus pakket dat nu met het salon in aanbieding staat en ook het lounge pakket. Xenon kan ik alleen maar aanbevelen. Sportvering weet ik niet hoe goed of slecht die is.

Comment

• Het is zeker voor NL ?

-Interieurlijsten zou ik gewoon zo laten (de standaard inleg is ook mooi)
                          -Xenon wel knap met led technologie en geeft ook een beter zicht en de wagen toont ook ineens een pak 'duurder' . (in Belgie loopt er een actie Xenon voor 500 € op de A6 )
                          -DPS soundsystem klinkt echt zeer goed en helder en gaat ook lekker luid
                          -Sportstoelen zijn wel een must als je niks anders gewoon bent maar als je van een auto komt met standaard stoelen is het geen gemis vind ik.
                          -Sportonderstel,ik rij zelf met KW veren en 19" velgen en het is toch nog zeer comfortabel.

Persoonlijk zou ik toch nog een zwarte dakhemel toevoegen aan je lijst,zeer knap met donker leder.

Comment

He Redbull,

Het is een leaseauto die ik ook privé gebruik (dus met bijtelling). Ik rijd ca. 30.000km per jaar. Ik hou wel van een beetje sportief rijden maar ben geen racecoureur.

De auto moet eigenlijk een all-rounder zijn die lekker rijdt en er ook een beetje goed (sportief) uitziet

Helpt dit?
                            Hé Newbie...

Ik weet niet waarom je een Benzine neemt als je zo'n aantal km / jaar aflegt.
                            Ik heb de 2.0 tdie avant 6bak genomen want ik rij + 40.000 km en tis ook een leasing wagen.
                            (hij is zelf iets goedkoper dan de tfsi )

Mijn samenstelling is:

Standaard volledige milano leder (sportzetels vind ik niet aan de orde voor A6)
                            Business plus pack
                            Lounge pack
                            Acoustic parking system vr/ar
                            getinte ruiten (met zwart metaalkleur en de chrome omlijsting is super)
                            opbergmodule
                            verlichtingspakket
                            xenon+ lichten (must have als "audi" rijder)
                            GPS met harde schijf (veel kilometers = veel muziek luisteren = geen geklooi met cd's maar gewoon 11gig plaats voor lounge en 80's )

- B&O moet je niet nemen, de 10 LS in de audi zijn meer dan ok
                            - Alu inleg? Standaard alu is zeer mooi
                            - Sportonderstel? De 2.0 tdie is standaard 20mm verlaagd
                            - Bestuurdersinformatiesysteem in kleur? De gps plus met harddisk neemt je mee naar nog beter informatieverstrekking in kleur, 3D, poi, etc.

Velgen, tja... daar kun je veel geld aan uitgeven maar dat zijn keuzes die je moet nemen en zeker als je een "budget" hebt. Ik heb liever een super de luxe GPS etc... dan een 18inch velg... maar dat is persoonlijke smaak.

Binnen 2 weken wordt mijn a6 avant geleverd, kzal dan wat foto's posten en of pm'en. Ik zal dan een reviewke geven zoals gewoonlijk op het forum!
                            Last edited by ; 18/01/2009, 21:22.

Comment

• Dank voor de input iedereen!

Om te beginnen, ik woon idd in Nederland. Ben dus overigens niet bekend met de paketten die in België worden aangeboden.

Xenon lijkt inderdaad een must, ook, of eigenlijk vooral, gezien de extra veiligheid. De alu inleg en BOSE systeem laat ik op jullie goede advies waarschijnlijk zitten. Sportstoelen worden waarschijnlijk iets te duur door de xenon.

In plaats van een sportonderstel zit ik nu te denken aan 19" velgen. Dit vult de auto denk ik mooi op. Wat denken jullie hiervan?

Verder Redbull, de TD 136pk scheelt ca. €7 per maand met de TFSI 170 pk. Dat verschil vind ik te klein om voor de TD te gaan. Hoezo is de A6 eigenlijk alleen standaard 20mm verlaagd met deze motor?

Nogmaals dank iedereen! Voor nieuwe/andere meningen sta ik uiteraard open!

Comment

Dank voor de input iedereen!

Om te beginnen, ik woon idd in Nederland. Ben dus overigens niet bekend met de paketten die in België worden aangeboden.

Xenon lijkt inderdaad een must, ook, of eigenlijk vooral, gezien de extra veiligheid. De alu inleg en BOSE systeem laat ik op jullie goede advies waarschijnlijk zitten. Sportstoelen worden waarschijnlijk iets te duur door de xenon.

In plaats van een sportonderstel zit ik nu te denken aan 19" velgen. Dit vult de auto denk ik mooi op. Wat denken jullie hiervan?

Verder Redbull, de TD 136pk scheelt ca. €7 per maand met de TFSI 170 pk. Dat verschil vind ik te klein om voor de TD te gaan. Hoezo is de A6 eigenlijk alleen standaard 20mm verlaagd met deze motor?

Nogmaals dank iedereen! Voor nieuwe/andere meningen sta ik uiteraard open!
                                Velgen is natuurlijk iedereen zijn keuze...
                                Enkel de A6 2.0 tdie 6bak (dus niet multitronic) is standaard 20mm verlaagd.
                                Sportonderstel is 30mm verlaagd en is toepasbaar op alle gewone modellen.
                                Waarom zou je niet voor de A6 TFSI S-line gaan? of het S-line outdoor pack nemen? Dan is je A6 direkt sportiever getint.

Succes met je keuze!

Comment

• Hallo allen,

Wat is trouwens de kofferinhoud met platte achterzetels, is precies nergens te vinden.
                                  En idd knappe auto.

Comment

• 1.660 liter

Comment

• Heeft er iemand hier al eens een A6 (avant) 170pk tdi getest?

Voldoende kracht?
                                      Misschien dat hij zo nog in m'n lijstje kandidaten voor een nieuwe auto komt.

Huidige auto 320d.
                                      Ik verwacht niet dat hij even vlot gaat (hoeft ook niet zo voor 'n audi), maar veel achteruit gaan wil ik ook niet.

Comment

• niet de kans gehad om met de 170pk te rijden, enkel de 136pk en de 2.7Tdi. Ik zit in zelfde situatie, rijd momenteel met 320d. Ik las indertijd dat in de Passat de 170pk geen enkele meerwaarde gaf tov de 136pk 2.0Tdi, ben idd benieuwd of het hier anders zal zijn. Las gisteren dat acceleratie van 2.0Tdie tot 100km/h in 9,9 sec gebeurt. Dit lijkt me OK voor wagen van deze grootte. Cijfers BMW geven voor de 320d 8,6 sec echter ik heb die nooit gehaald hoor. Grootste evrschil tss beide wagens zal volgens mij in de hernemingen zijn, bv van 80 - 140.

Comment

• Het volkswagen verhaal klopt inderdaad.

Bleek dat in spurt de 170 pk iets sneller was maar in hernemen ettelijke seconden verloor tegenover de 136 pk. Dus snelheidsgevoel had je meer op de 137 pk .

Trouwens bedankt voor het volume te laten weten.

Comment

Working...
                                          X