Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dus een gechipte 136pk is véél sneller dan een 170pk versie?

Comment

• Smurf beweert dat zijn gechipte 136pk nét een 2.7 Tdi niet kan bijhouden. Nu geeft die 2.7Tdi wel een leuk gevoel omwille van het 6 cil-geluid, echt indrukwekkende cijfers kan hij toch ook niet voorleggen. Een 520d is sneller

Comment

• Ik heb pas een 520d getest. En hoewel hij vinnig was tot 100, miste ik toch iets.
        Misschien dat je gewoon minder snelheidsgevoel hebt dan in mijn 3-serie.
        Ik heb hem nog niet afgeschreven, maar ga toch nog even verder kijken.

De A6 avant is een pak zwaarder dan een 5 berline. Dat slorpt performance op he.
        Toch vind ik de A6 niet zo'n auto om mee door te jekkeren. Meer iets om rustig mee te cruisen.
        Maar natuurlijk moet je niet van de eerste de beste opel corsa op je doos krijgen.
        Het blijft wel een sexy auto zeg. Vandaag nog een zilverkleurige S-line met donkere achterruiten gezien...

Comment

• ik ben akkoord dat je niet telkens aan het rode licht moet gaan scheuren met zo'n A6, maar als ze nu met een Civicje tegen 120 achter mijn 320d plakken en ik geef gas, moeten de meeste wagens toch afhaken hoor. En dat gevoel ga ik missen.

Comment

• Ik heb pas een 520d getest. En hoewel hij vinnig was tot 100, miste ik toch iets
            BMW zijn acceleratie is altijd lineairder geweest dan Audi. Ik had hiervoor 2 keer A4 130pk, die accelereerden sneller maar je moest ook sneller schakelen, terwijl de BMW altijd nog dat ietsje meer koppel heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten
              BMW zijn acceleratie is altijd lineairder geweest dan Audi. Ik had hiervoor 2 keer A4 130pk, die accelereerden sneller maar je moest ook sneller schakelen, terwijl de BMW altijd nog dat ietsje meer koppel heeft.
              De commonrails van nu hebben dat veel minder he.
              Vroeger had je van die aan/uit motoren.
              Heb nog zo'n vorige generatie A4 facelift met 140pk gehad. Die banden zagen af zeg...

De huidige 2.0tdi van audi is in cijfers bijna gelijk met de bmw 2-liter. Het probleem is het gewicht.
              Zo'n A6 is pokkezwaar, of moet ik zeggen: een bmw is serieus licht.

Stel je voor dat je wordt ingehaald door een SUV met je shiny grote A6 Sline...

Comment

• Iemand al wat rij-ervaringen met de nieuwe A6 2.0 tdie 6bak?

Binnen 2 weken staat de mijne voor mijn deur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten
                  Smurf beweert dat zijn gechipte 136pk nét een 2.7 Tdi niet kan bijhouden. Nu geeft die 2.7Tdi wel een leuk gevoel omwille van het 6 cil-geluid, echt indrukwekkende cijfers kan hij toch ook niet voorleggen. Een 520d is sneller
                  Het is ook zo ,de mijne heeft ook wat extra power en ben toch tevreden van wat ik eruit kan halen.

Comment

• Joehoe, de mijne is deze week gemaakt!!

Nu nog testen en hup naar mijn dealer...
                    Binnen dit en 2 weken rij ik er mee!

Iemand een idee hoe de "finale testing" van zo' auto in elkaar zit?
                    Kan mij best inbeelden dat, als hij van de band rolt, dat de auto nog op alles getest wordt? of ben ik verkeerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                      Joehoe, de mijne is deze week gemaakt!!

Nu nog testen en hup naar mijn dealer...
                      Binnen dit en 2 weken rij ik er mee!

Iemand een idee hoe de "finale testing" van zo' auto in elkaar zit?
                      Kan mij best inbeelden dat, als hij van de band rolt, dat de auto nog op alles getest wordt? of ben ik verkeerd?
                      Wordt zoveel niet getest hoor. Het is een massa-productiewagen hé

Eerst heb je de algemene controle vooral op lakfouten e.d.

Daarna wordt hij voorzien van brandstof. Vervolgens wordt de wagen gestart, men doet een remtest, vergelijkbaar met onze autokeuring. En dat is het zo ongeveer
                      De wagen gaat naar de parking, wachtend op transport.

1 op de 200 wordt er van tussen gehaald voor een gronderige inspectie.

Grtz.
                      Nick

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten

Daarna wordt hij voorzien van brandstof. Vervolgens wordt de wagen gestart, men doet een remtest, vergelijkbaar met onze autokeuring. En dat is het zo ongeveer

Grtz.
                        Nick
                        Meen je dat?
                        Dus geen controle vd gps, vd geïnstalleerde opties, of dat de bestelling tov effektieve wagen juist is?

Wordt de motor dan niet ingereden (eventjes dan op circuit) of is de motor ansich al ingereden door de toeleverancier?

Hoe lang is het nog wachten wanneer hij van ingolstad naar belgie komt?
                        1 week?

Comment

Grtz.
                          Nick
                          Hoe is het eigenlijk met uwen 2.0 tfsi A5? content ermee?

Comment

• Op zoek naar advies mbt sportonderstel en optiek pakket zwart voor A6

In navolging op eerdere vragen naar advies op dit forum mbt de aanschaf (lease) van een A6, hoop ik dat jullie mij nog kunnen helpen met het volgende.

Om de auto een wat sportiever uiterlijk te geven, overweeg ik een van de volgende twee opties: sportonderstel of optiek pakket zwart. Het optiek pakket verandert natuurlijk uitsluitend het uiterlijk, terwijl het sportonderstel ook nog een functie heeft.

Ben heel benieuwd naar jullie visie is hierop. Wat zouden jullie doen en waarom?

Alvast bedankt voor de input iedereen!

Comment

• optie pakket zwart = shadow look?

Comment

optie pakket zwart = shadow look?
                                Inderdaad!

Comment

• Enkele pagina's hiervoor was er iemand die A6 had met een shadowlook en zwarte ruiten...(pagina 14)

dit dus:

Persoonlijk vind ik dit niet zo mooi want ik zie liever de chrome rond de ruiten...

Kzou gaan voor de sportvering en een mooie velg
                                  Last edited by ; 27/01/2009, 12:45.

Comment

Enkele pagina's hiervoor was er iemand die A6 had met een shadowlook en zwarte ruiten...(pagina 14)

dit dus:

Persoonlijk vind ik dit niet zo mooi want ik zie liever de chrome rond de ruiten...

Kzou gaan voor de sportvering en een mooie velg
                                    dank je wel voor de input redbull! daar neig ik zelf ook naar!

Comment

• Net bericht gehad dat mijne toy binnen is gekomen.
                                      Begin volgende week zijn alle papieren ok en kan ik hem afhalen.

Eén probleem, ik zit tot volgende week vrijdag in het buitenland
                                      dus afspraak 6/2 om 14h!

Comment

Net bericht gehad dat mijne toy binnen is gekomen.
                                        Begin volgende week zijn alle papieren ok en kan ik hem afhalen.

Eén probleem, ik zit tot volgende week vrijdag in het buitenland
                                        dus afspraak 6/2 om 14h!
                                        Proficiat
                                        Ik wens je veel veilige km's!!

Als ik u een tip kan geven. Neem veel foto's bij afhaling.
                                        Ik heb een beschadigde raamlijst (deukje in het chromé) en hb dit gelukkig op foto teruggevonden. Zo is er geen discussie mogelijk.
                                        Het moment zelf ben je zodanig enthousiast, dat je dit niet merkt.

Grtz.
                                        Nick

Comment

Proficiat
                                          Ik wens je veel veilige km's!!

Als ik u een tip kan geven. Neem veel foto's bij afhaling.
                                          Ik heb een beschadigde raamlijst (deukje in het chromé) en hb dit gelukkig op foto teruggevonden. Zo is er geen discussie mogelijk.
                                          Het moment zelf ben je zodanig enthousiast, dat je dit niet merkt.

Grtz.
                                          Nick
                                          Thx for the tip!
                                          Ik kan best inbeelden dat je enthousiast bent en dat je sommige dingen over het hoofd ziet...

Als de foto's er zijn, zullen deze gepost worden = volgende weekend!

PS: alles goed met je A5? Wachtend op je reviewke

Comment

Working...
                                          X