Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• the one and only

Comment

• je zal ze zowiezo nieuw niet meer kunnen bestellen, bestelperiode is gedaan.

Dus het zal ofwel een nieuwe stock zijn, of wel een tweedehandse he..

@Werner, zien dat je je RS pas verkoopt nadat je RS effectief 1 jaar is ingeschreven he, anders moet je personeelskorting terugbetalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RSTim Bekijk Berichten
        Als ik het goed zie op de foto's heeft deze RS niets van opties. Niet dat het zo erg is, maar voor deze prijs kon je zeker een nieuwe bestellen met opties en 5jaar garantie ipv. 2 jaar.
        had net hetzelfde gevoel, de prijs vind ik een beetje overroepen voor een 'kale' RS.
        De verkoper heeft weldegelijk over 5 jaar garantie gesproken... mits bijbetalen van 750 Euro.

Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
        Met een 'gewone' korting van pakweg 6-7% op de catalogusprijs kom je ook in de buurt van dat bedrag, gezien er geen optiepakket op deze RS zit ...

En dan vind ik de prijs eigenlijk te hoog, gelet op de kilometerstand en het feit dat deze als demo werd gebruikt.

Of de betrouwbaarheid in het gedrang komt zal je nooit weten, dat hangt af wat men bij die garage onder een testrit verstaat en of ze het nauw nemen met opwarmen van de motor e.d.

Als je echt eentje wil (want betwijfel of je er nog kan bestellen) heb je twee opties:
        of je zoekt nog een exemplaar op stock, zo zullen er nog wel een aantal te vinden zijn, of je onderhandelt over de prijs tot het een mooie deal wordt ... Ik zou maximum 30K betalen en daar mag dan gerust 2+3 jaar garantie bij zitten. Voor de gemoedsrust zou dat ook wel wat helpen bij het kopen van een demo, niet?

Voor zover ik weet stond er nog een witte in stock bij Ciac Gent, maar euhm ... die heeft al een herstelling achter te rug Iemand heeft hem gestart in de showroom en hij stond in versnelling, is met zijn neus tegen een paal geknald! Niet ernstig, maar toch ...
        De betrouwbaarheid aangaande demowagens kan je nooit met 100% zekerheid bevestigen, we weten echter allemaal hoe er soms met demowagens wordt omgegaan. Veel hangt inderdaad af hoe de fordgarage het 'proefrijden' heeft toegelaten. Dit deel van de kwestie zijn persoonlijke kopzorgen, ik alleen kan beslissen of ik met het idee van demowagen (met alle risiko's vandien) kan leven of niet.

Een nieuwe RS bestellen naar mijn wens is niet meer mogelijk, het is te nemen wat in de showroom staat of wat op de 2de handsmarkt wordt aangeboden.

Ergens zit ik ook met het bedrag van 30.000 euro in mijn hoofd maar dan met 5 jaar garantie en eventuele ombouw naar lichte vracht.

Ah we zien wel, Ik ga er nog een paar nachten over slapen. Heb niet superdringend een wagen nodig... de goesting is er echter wel.
        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Zou je voor de aankoop in tweedehands niet eerst nog twee opties overwegen:

1. Nog even wachten, er is een nieuwe Focus op komst en Ford heeft toegezegd dat daarvan ook een RS komt. Dit kost je nog een jaar of twee
          2. De Mégane RS is volgens dat ik de specs lees, en ook de testen, een iets tragere wagen (wat is traag?) maar een zoveel betrouwbaardere wagen met verdorie zeer goede specs (ophanging, remmen,). Bovendien binnenin mooier afgewerkt en qua prijs zelfs iets goedkoper. Op circuit en in de bochten steevast stabieler en sneller.

De lijn van de Mégane is even wennen, maar hoe meer ik die RSjes zie, hoe knapper ik ze ga vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
            Zou je voor de aankoop in tweedehands niet eerst nog twee opties overwegen:

1. Nog even wachten, er is een nieuwe Focus op komst en Ford heeft toegezegd dat daarvan ook een RS komt. Dit kost je nog een jaar of twee
            2. De Mégane RS is volgens dat ik de specs lees, en ook de testen, een iets tragere wagen (wat is traag?) maar een zoveel betrouwbaardere wagen met verdorie zeer goede specs (ophanging, remmen,). Bovendien binnenin mooier afgewerkt en qua prijs zelfs iets goedkoper. Op circuit en in de bochten steevast stabieler en sneller.

De lijn van de Mégane is even wennen, maar hoe meer ik die RSjes zie, hoe knapper ik ze ga vinden.
            Je moet er bij de Mégane wel een plastieken achterruit bij rekenen, geen radio enz. De focus heeft betere prestaties en is nog iets meer ingevuld qua comfort en luxe. De megané is meer hardcore. De huidige ST en RS-en vind ik iets te veel op comfort berekend, is niet meer een echt hothatch. Vroeger de Cosworth-en en de RS-en, dat waren nog is hardcore machine's.
            BMW 118D E87 M-pack

Comment

• Betere prestaties aan de rode lichten en op rechte stukken, akkoord.

Op circuit en bochtige wegen telkens "mindere" prestaties.

Inderdaad is de Mégane meer hardcore gespecced, maar kijk is naar binnenafwerking? Ik ben zeker dat die steviger is afgewerkt dan de Ford.

Het is maar wat je wil hé . Zo een wagen, voor mij persoonlijk dan, moet hardcore zijn. Ik zou dan ook voor de cup versie van de Mégane gaan.

Is het vooral om te cruisen, zal de Focus meer plezier geven. Ga je echt "rijden" en zoek je rijplezier dan ga je beter af zijn met de Mégane.

Maar goed ik wou gewoon aangeven dat als je bang (beetje terecht) van de tweedehands bent er een wagen bestaat die zeker evenwaardig is binnen dit segment.

Comment

• De Mégane RS250 is zeker een waardig alternatief! Persoonlijk vind ik die qua uiterlijk veel knapper dan een Focus RS. Als je ze naast mekaar ziet staan is de Ford een echte hooligan ... En de testen lijken toch aan te tonen dat de Renault zijn mannetje kan staan.

Wachten op de next-gen Focus RS?
                Ik kan u garanderen dat het meer dan twee jaar zal duren ...
                Een ST zal men wel maken in de eerste fase van de MKIII, gevolgd door een ST facelift en uiteindelijk een RS (als een extreme hot hatch nog in de markt ligt tegen dan).

Het is steeds zo geweest, de sportiefste variant volgt op het einde van de levenscyclus van een model. Bij Ford dan toch hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                  Je moet er bij de Mégane wel een plastieken achterruit bij rekenen, geen radio enz. De focus heeft betere prestaties en is nog iets meer ingevuld qua comfort en luxe. De megané is meer hardcore. De huidige ST en RS-en vind ik iets te veel op comfort berekend, is niet meer een echt hothatch. Vroeger de Cosworth-en en de RS-en, dat waren nog is hardcore machine's.
                  Dat was bij de Mégane R26.R misschien het geval, maar bij de huidige Mégane RS niet hoor ... Of ben ik mis? Je kan trouwens perfect de cup-versie van de Mégane kiezen en een aantal opties van de 'gewone' er aan toevoegen, als je niet met een compleet kale wagen wil rijden.

Comment

Betere prestaties aan de rode lichten en op rechte stukken, akkoord.

Op circuit en bochtige wegen telkens "mindere" prestaties.

Inderdaad is de Mégane meer hardcore gespecced, maar kijk is naar binnenafwerking? Ik ben zeker dat die steviger is afgewerkt dan de Ford.

Het is maar wat je wil hé . Zo een wagen, voor mij persoonlijk dan, moet hardcore zijn. Ik zou dan ook voor de cup versie van de Mégane gaan.

Is het vooral om te cruisen, zal de Focus meer plezier geven. Ga je echt "rijden" en zoek je rijplezier dan ga je beter af zijn met de Mégane.

Maar goed ik wou gewoon aangeven dat als je bang (beetje terecht) van de tweedehands bent er een wagen bestaat die zeker evenwaardig is binnen dit segment.
                    Ik denk dat jij het idee achter een hot hatch niet goed begrijpt.
                    De mégane is sneller op circuit, laat daar geen discussie over zijn, maar is dat het idee achter een hot hatch.
                    Het is meer een combinatie van comfortabel cruisen met snelle specs en een degelijk onderstel.
                    Daarin slaagt in mijn ogen de Focus beter dan de Mégane, en zeggen dat de Mégane beter in elkaar geschroefd is lijkt mij ook wat kort om de bocht.
                    Ben er dan ook vast en zeker van overtuigd moest er een lightweight versie uitkomen van de Focus RS (wat imo nooit gaat komen) dan zou die het de Mégane een stuk moeilijker kunnen maken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                      Het ging niet over de R26r maar over de nieuwe. Dus wel radio ed.
                      De RS met cup-chassis en Recaro's kan zeker dik onder de 30.000 met korting.

Comment

• Met een Frs kan je zeker evenveel fun hebben als de megane..zelfs meer..ik heb met beiden gereden en vond de megane veel klinischer..geluid vd motor sloeg enorm hard tegen tov de Frs..De megane is een super bak maar ik kies zonder twijfel de Frs ....Vraag maar eens aan wannes hoe leuk een Frs is ..die hft er mee op de NS gereden
                        Last edited by ; 22/06/2010, 09:53.

Comment

• Drift kop

Comment

Drift kop
                            Jokke ik denk dat er in u ook een hooligan zit die elke bocht al driftend wil nemen..!! niets zo leuk als een wagen dwars door een bocht te jagen!! En dat is nu eens echt iets wat de focus graag toelaat!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                              Met een Frs kan je zeker evenveel fun hebben als de megane..zelfs meer..ik heb met beiden gereden en vond de megane veel klinischer..geluid vd motor sloeg enorm hard tegen tov de Frs..De megane is een super bak maar ik kies zonder twijfel de Frs ....Vraag maar eens aan wannes hoe leuk een Frs is ..die hft er mee op de NS gereden
                              ²²²²²²²²
                              Beleving is zoveel meer als rondetijden...

Comment

• Comment

• 1 van deze kleurtjes had een beter alternatief geweest voor de RS500, ik ga voor het GULF kleurtje...!!!

Comment

• Frans geluk: Ford Focus RS Le Mans Classic

Wij kunnen maar geen genoeg krijgen van de briljante Ford Focus RS. Ook de Fransen niet en voor de gelegenheid ging Ford Frankrijk daarom graag nog een stap verder dan de RS500 met het uitbrengen van een vijftal Focus RS Le Mans Classic.

It’s in the name. Le Mans Classic, een klassiekershow, staat zowel symbool voor de legendarische langeafstandsrace als het tonen van de roemrijke bolides die daar ooit wisten te zegevieren. Gedurende de jaren ’60 was Ford met verschillende raceauto´s de gevierde fabrikant tijdens de 24 uren over Circuit la Sabre en de link tussen deze bolides en de vijftal Focus RS Le Mans Classic is dan ook snel gelegd.

Exclusief tintje
                                    Technisch is iedere Focus RS Le Mans Classic identiek aan de reguliere Focus RS met 305 pk en 440 Nm aan trekkracht. Natuurlijk hadden we graag gezien dat ze even krachtig waren als de RS500, maar aan de andere kant is deze met z’n vijfhonderd exemplaren lang niet zo exclusief als deze vijf edities. Geïnspireerd op de Ford Mk II, winnaar van de 1966-editie, is de zwarte Ford Focus RS met zilveren strepen. De rode met witte strepen bezielt de winnende Ford Mk IV van de 24 Uren van de Le Mans 1967 en de witte met rood/blauwe belijning is afgeleid van de Ford Mk IIB uit 1967. Dan zijn er nog de two-tone kleurige Focus Le Mans Classics. De blauwe/oranje vond inspiratie bij de Ford GT40 die Le Mans op z’n naam wist te schrijven in ’68 en ’69. De andere, de wit/blauwe, is als enige niet een knipoog naar een winnende GT40 maar naar de Ford Capri RS2600 welke in 1972 in de GT-klasse deelnam en won.
                                    In het interieur is ook een uniek element aangebracht en wel de speciale Recaro-stoelen voorzien van fraai leder en alcantara in diamantmotief. De lederen veiligheidsriemen en unieke Le Mans-details dragen verder bij aan de bijzondere ambiance.

De vijf special editions worden volgend maand getoond tijdens Le Mans Classic. Na het evenement worden ze door Ford Frankrijk worden verkocht. Frans geluk noemen we dat.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Super mooi.

De wit blauwe draagt mijn voorkeur weg.

Comment

• Nog steeds achter slot en grendel

Hij is nog steeds rustig aan het wachten op zijn kl.... papieren
                                          Onze postbode vindt het raar dat ik hem elke dag opwacht.

Geduld hebben ?
                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
                                          Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

Comment

Working...
                                          X