Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wachten op de next-gen Focus RS?
Ik kan u garanderen dat het meer dan twee jaar zal duren ...
.
Zou mij niet verbazen moest er een Fiesta RS aankomen.
Nu deze in het jaar 2011 zullen deelnemen aan het nieuwe wrc rally championship,
lijkt mij de kans zeer groot...we hopen eigenlijk
Als je mij de chassisnr kan bezorgen stuur ik je vandaag een verklaring toe, dat wij geen bezwaar hebben tegen de ombouw, maar ook geen PVGnr bezitten. Op het ogenblik dat de wagen omgebouwd is maak je een afspraak op de technische controle voor inspectie van een voertuig als "alleenstaand geval". Daarna is het volledig in handen van de FOD mobiliteit en vervoer en de GOCA. Enige tijd later, krijg je een uitnodiging tot betaling van het dossier en na weer enige tijd wachten bekom je dan een als gelijkvormigheidsattest geldend bewijs. Ten slotte nog éénmaal naar de keuring voor het laten aanbrengen van het nieuwe identificatieplaatje van de FOD en de kous is af.
Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger
Zou mij niet verbazen moest er een Fiesta RS aankomen.
Nu deze in het jaar 2011 zullen deelnemen aan het nieuwe wrc rally championship,
lijkt mij de kans zeer groot...we hopen eigenlijk
lijkt mij sterk, er is nog nooit een fiesta rs geweest. Die wagen is ook wat klein om met het vermogen dat een rs nodig heeft om zich te onderscheiden van een st om te gaan. Bovendien zijn er al jaren rally fiesta's. Ik zou er niet op hopen tenzij ge goede bronnen hebt.
lijkt mij sterk, er is nog nooit een fiesta rs geweest. Die wagen is ook wat klein om met het vermogen dat een rs nodig heeft om zich te onderscheiden van een st om te gaan. Bovendien zijn er al jaren rally fiesta's. Ik zou er niet op hopen tenzij ge goede bronnen hebt.
Aangezien het waarschijnlijk het 1.6T-blok van de PSA-groep is die in de Fiesta komt, zijn er wel mogelijkheden om zowel een ST als een RS te maken.
Hetzelfde blok kan in de Mini Cooper S of Mini Cooper S JCW teruggevonden worden, waarbij ook een verschil in vermogen zit hé.
Hoewel ik ook sterk betwijfel dat men bij Ford die toer zal opgaan, zou een Fiesta ST met ongeveer 175pk en een Fiesta RS met 200-210pk perfect mogelijk zijn. Inzake concurrentie zou dat wel een te verantwoorden keuze zijn, ze moeten toch opboksen tegen de Clio RS, Mini Cooper S, Corsa OPC, Fiat 500 Abarth Essesse, Mito ...
Smijt bvb 18" ipv 17" tegen de RS, andere bumpers met (nog) grotere luchtinlaten of inlaten op de motorkap zoals bij de Focus, een speciale dakspoiler en wat exclusieve kleuren, en kuipjes ipv sportzetels ?
Btw, wie zegt er hier dat de Fiesta nooit een RS-badge heeft gehad??
Was trouwens ook met een 1.6T!
Ooit was er ook de Ford Racing Puma. In beperkte oplage dacht ik.
"Nog NOOIT zeg je"
En wat was de fiesta RS turbo (1990) dan...hallo!!!
Voor de gene die twijfelen HIER wat info.
Tis belachelijk om mezelf te quoten, maar als er gewoon naast de kwestie gelezen wordt ...
Dus zoals Doohie ook al zei ondertussen, JA er heeft al een Fiesta RS Turbo bestaan!!
Heb zelfs nog met eentje gereden (van mijn nicht) en de sensatie was enorm
Hij is nog steeds rustig aan het wachten op zijn kl.... papieren
Onze postbode vindt het raar dat ik hem elke dag opwacht.
Geduld hebben ?
Zolang het maar op de postbode is dat je wacht.
Ik wacht nu al 1 maand op de levering van mijn RS. Wagen staat al sinds de 1ste juli te wachten op de afwerking.
Er zijn blijkbaar massas problemen met toeleveranciers, waardoor de RS maar niet van de band rolt. Das pas frustrerend, wetende dat ik hem normaal al van eind mei zou moeten hebben.
ik heb vandaag een enthousiasteling een testrit van 1u gegeven met mijn RS. Zijn vraag is nu of de RS op gas gelegd kan worden gezien het aantal km dat hij op jaarbasis moet rijden. Iemand een idee?
Comment