+300pk op de voorwielen. Kan dat wel goedkomen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ford Focus RS
Collapse
X
-
Kijk naar de waarde ontwikkeling van de Focus RS I, dat is een goede graadmeter voor de waarde ontwikkeling van de RS II
Oftewel, eerste jaar behoorlijk positief (voor een eerste jaar) en na verloop van tijd stabiliseert de waarde zich op een goede 40 tot 50%
Niet slecht voor een auto. Maar het blijft waardeverlies
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk BerichtenIk denk niet dat er 1 auto is die je nieuw aankoopt en zijn waarde goed behoudt
Ik denk aan bvb Lotus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T_ VR Bekijk BerichtenHmm,als je kijkt naar de ST vrees ik ervoor.
Die gaan 2dehands ook gen geld meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenIs geen vergelijk... die heeft echt last van de hoge BIV in vergelijking met zijn directe concurrenten. De RS heeft dat probleem niet, zijn concurrenten zitten in hetzelfde schuitje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk BerichtenDaar had de Focus RS (MKI) ook last van, nét boven de grens en daardoor ook in de hoogste schijf BIV ...
Maar de RS I had dat in mindere mate? (én was het topmodel van de reeks)
Maar goed, we wijken af..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk BerichtenGa zaterdag eens naar daar , ivm de tuning van de RS
Wel heel verschillende curves tussen de verschillende wagens. Toch weer typisch turbo curves ? Jouw curve vind ik van de mooiste samen met die van die groene getunede. Jammer dat je op hun fotos net niet de cijfertjes kan lezen.
Ik zat jammer genoeg met een beestje in m'n buik, was graag eens komen kijken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVandaag ben ik eens een kijkje gaan nemen bij onze plaatselijke Ford-verdeler. Ze zijn nl. ook verdeler van Vespa's, waarvoor ik eigenlijk een kijkje ging nemen. Ze hadden nog 2 stuks RS'en in voorraad. Beide in het lichtgroen. Korting wordt er niet gegeven aangezien het hier over een beperkte oplage gaat. Er zouden wereldwijd slechts 8000 stuks verkocht worden. Volgens de zaakvoerder zouden er in Duitsland al geen meer te vinden zijn. Als deze 2 verkocht waren, was het gedaan zei 'm.
Zou zo'n RS goed z'n waarde houden?
Heeft die een specifieke website voor zijn vespa's () ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenWelke verdeler is dat ?
Heeft die een specifieke website voor zijn vespa's () ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenHet was daar precies de moeite dit weekend, als ik op hun facebook pagina kijk.
Wel heel verschillende curves tussen de verschillende wagens. Toch weer typisch turbo curves ? Jouw curve vind ik van de mooiste samen met die van die groene getunede. Jammer dat je op hun fotos net niet de cijfertjes kan lezen.
Ik zat jammer genoeg met een beestje in m'n buik, was graag eens komen kijken, maar ken dat die beestjes in uwe buik 14 dagen geleden ook zo'n beestje op bezoek gehad , niet tof
Mijn resultaat was 316pk en 484Nm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk BerichtenIk had gehoopt dat je nog ging afkomen , konden dan nog wat kletsen, maar ken dat die beestjes in uwe buik 14 dagen geleden ook zo'n beestje op bezoek gehad , niet tof
Mijn resultaat was 316pk en 484Nm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snip Bekijk Berichtenwa hebt gij der mee uitgestoken jong...
Comment
-
Ik ben samen met gizmo geweest zaterdag, gizmo heeft 316 pk dankzij de pro alloy intercooler die hij al heeft steken, daarmee ook dat zijn curve zo mooi vlak is, daar zorgt de intercooler voor. Mijn RS is nog volledig standaard en heeft 299 pk en 495 Nm koppel, ni slecht vind ik voor standaard RS maar die blijft ni lang standaard meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk BerichtenSerieus op zijne gaas zitten duwen :p
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVandaag ben ik eens een kijkje gaan nemen bij onze plaatselijke Ford-verdeler. Ze zijn nl. ook verdeler van Vespa's, waarvoor ik eigenlijk een kijkje ging nemen. Ze hadden nog 2 stuks RS'en in voorraad. Beide in het lichtgroen. Korting wordt er niet gegeven aangezien het hier over een beperkte oplage gaat. Er zouden wereldwijd slechts 8000 stuks verkocht worden. Volgens de zaakvoerder zouden er in Duitsland al geen meer te vinden zijn. Als deze 2 verkocht waren, was het gedaan zei 'm.
Zou zo'n RS goed z'n waarde houden?
Als ik zie voor hoeveel ik momenteel een nicely specced 335d E90 kan kopen. Een Merc C klasse, dát is een ander paar mouwen.
Er zijn maar weinig merken die écht goed hun waarde behouden. Daar zijn Mercedes, Porsche, ...
Als je je waarde wilt behouden dan koop je
1.geen van de pk's bulkende auto
2. niet veel opties.
Slechts dan gaat de theorie imo op dat het ene merk beter zijn waarde houdt dan een ander. Een voorbeeld hiervan is: een basic bmw 118d houdt beter zijn waarde dan een Pug 308.
Allee das mijn visie daarop.
Comment
-
Sommige specifieke modellen van Ford behouden relatief goed hun waarde...
M'n nonkel heeft destijds een Ford RS2000 mk.II gehad die dan in 1987 voor een zeer mooie prijs verkocht heeft (de wagen stond wel in showroomstaat)... Ook de XR3i die hij in 1992 kocht (geïntroduceerd in 1992 als mk.V en bijgevolg maar een paar maanden op de markt geweest voor de mk.Vb uitkwam) heeft hij in 2001 met 280.000km op de teller voor een pak geld overgelaten aan de garage zelf...
De Ford Sierra Cosworth ('85-'87) is nog een wagen die voor mooie verkoopsprijzen zorgt als deze in goede conditie zijn... Zelfs de RS2000 mk.II gaat heden ten dage nog veel geld...
Of de Ford Focus RS hetzelfde lot te wachten valt is nog af te wachten... De vorige RS gaat toch nog redelijk wat geld dus mss kunnen we dit van het huidige model ook verwachten...
Comment
-
Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.
Als deze geruchten waarheid blijken te worden ... dan zal vooral de speciale editie waardevast zijn!
Maar eigenlijk hoop ik, en vooral voor de eigenaren van een 'normale' RS, dat het bij geruchten blijft en ze meteen doorontwikkelen om een RS te maken van de mk3 die op komst is.
En dat ze een driedeurs maken van de volgende generatie, want voorlopig staat die nog niet in de planning!
Comment
Comment