Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Dan zullen de anderen hier binnenkort ook wel bericht krijgen
    Hoop toch , want van al dat wachten wordt je er een beetje ambetant van en bij sommige mensen toch ietsjes dan ambetant zijn.Maar dat draait wel bij ne keer je iets meer weet.
    En over de nieuwe GTI golf 6 kost hij in nederland juist geen 33000 euro .Dus reken maar voor belgie rond de 28000 euro.

Comment

• ook pk is niet alles...;persoonlijk had ik verwacht dat een wagen met meer als 300pk en 440Nm koppel als ik mij niet vergis veel sneller zou zijn over de 1000m. In autogids stond een tijd van 25.9 sec...dat is snel dat niet maar de scirocco 2.0 met amper 200 pk en 280 Nm deed deze test in 27 sec. dat verschil is toch ook niet zo groot dacht ik.... bv een audi TTS heeft 272 pk en 350 Nm koppel en extra gewicht door zijn vals quattro systeem doet dit in 25 rond....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk Berichten
        Hoop toch , want van al dat wachten wordt je er een beetje ambetant van en bij sommige mensen toch ietsjes dan ambetant zijn.Maar dat draait wel bij ne keer je iets meer weet.
        En over de nieuwe GTI golf 6 kost hij in nederland juist geen 33000 euro .Dus reken maar voor belgie rond de 28000 euro.
        Maar dat is de standaardversie. Ik ken Volkswagen niet maar als hun optielijst zo lang is als de andere merken van VAG zal je - om tot een gelijk niveau te komen als de RS - toch wat extra moeten dokken.

Toen ik indertijd naar de S3 keek kostte die - in min of meer gelijke optielijst 15000€ meer als m'n MPS die geen opties had behalve een GPS systeem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newadrieke Bekijk Berichten
          ook pk is niet alles...;persoonlijk had ik verwacht dat een wagen met meer als 300pk en 440Nm koppel als ik mij niet vergis veel sneller zou zijn over de 1000m. In autogids stond een tijd van 25.9 sec...dat is snel dat niet maar de scirocco 2.0 met amper 200 pk en 280 Nm deed deze test in 27 sec. dat verschil is toch ook niet zo groot dacht ik.... bv een audi TTS heeft 272 pk en 350 Nm koppel en extra gewicht door zijn vals quattro systeem doet dit in 25 rond....
          hangt ook van gearing af. Persoonlijk ben ik meer geinteresseerd in de hernemingen van een wagen - 80 tot 120 en zo - 0-100 is voor johnnies

Comment

• ja maar 1000M is toch helemaal iets anders als een spurtje naar 100 niet??? ook de herneming stonden erbij, en dat viel echt wat tegen....weegt die veel?

Comment

• klopt, 1000 is geen 100.

ik heb geen idee over de cijfertjes van de RS. Er zijn er hier wel een paar die dat wel zullen weten

Comment

klopt, 1000 is geen 100.

ik heb geen idee over de cijfertjes van de RS. Er zijn er hier wel een paar die dat wel zullen weten
                In de autogids stond er een volledige test van de RS . Ik meen me nog te herinneren dat de testwagen geen 1468kg woog maar 1368kg , en van o tot 1000m iets van een 25.3 of 25.8 de subaru was 25 rond. Maar vergeet niet dat de RS geen awd is maar fwd. Dus is dit toch behoorlijk snel en de tts is awd en met de dsg bak en zijn gewicht is dit normaal dat hij iets sneller is.

Comment

• De Subaru kost ook meer dan 40K, dus toch andere prijsklasse sowiezo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rs driver Bekijk Berichten
                    Hoe de RS wordt gemaakt in de fabriek . Heel interessante video...

http://www.womenandwheels.co.uk/Road...rsfactory.html
                    ZALIG
                    BMW 118D E87 M-pack

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Qua prestaties wel
                      qua looks en al de rest ook.
                      sorry voor de gti rijders hier, maar een golf gti is zijn glorietijd al lang voorbij.
                      zet hem naast de zoveelste sdi en geen kat die het verschil ziet.
                      wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                        sorry voor de gti rijders hier, maar een golf gti is zijn glorietijd al lang voorbij.
                        Je moet ook nog willen kijken hé Duidelijk geen VW-fan!

Als je hier al geen verschil meer in ziet ...

Maar voor alle duidelijkheid. De Focus RS is subliem. Chapeau voor Ford, echt waar (Binnenkort zal ik ene testrijden, er worden er 2 geleverd bij ons in de buurt, waarvan 1 nog tekoop )

Grtz.
                        Nick

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                          Je moet ook nog willen kijken hé Duidelijk geen VW-fan!

Als je hier al geen verschil meer in ziet ...

Grtz.
                          Nick
                          als autoliefhebber zie je idd het verschil nog. maar een sdi met een mooie alu velg en het wordt al moeilijker voor een "leek".

van mij mag je wat meer opvallen. ik zat bij wijze van spreken in zak en as toen de FL astra F gsi metertijd uitkwam. de vorige F had andere bumpers en speciale velgen en de nieuwe astra gsi was opeens een doordeweeks wagen. (om eens een ander merk erbij te halen)
                          wimoptiek.be op

Comment

Maar dat is de standaardversie. Ik ken Volkswagen niet maar als hun optielijst zo lang is als de andere merken van VAG zal je - om tot een gelijk niveau te komen als de RS - toch wat extra moeten dokken.

Toen ik indertijd naar de S3 keek kostte die - in min of meer gelijke optielijst 15000€ meer als m'n MPS die geen opties had behalve een GPS systeem.
                            De GTI is standard zeer compleet uitgerust, configureer een 2.0TDI met de dezelfde opties als de GTI standaard heeft en je komt een pak duurder uit.

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                            Integendeel, de glorietijd is helemaal terug sinds de mk5 GTI. En als jij het verschil niet ziet, dan zegt dat meer over uw autokennis dan over de GTI.

Comment

• Stop eens te praatten over de GTI en praat gewoon verder over de RS .Voor de GTI bestaat er ook een forum.Ik heb niks tegen de GTI maar ik wil meer foto's en filmpjes zien van de RS.Mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten

Integendeel, de glorietijd is helemaal terug sinds de mk5 GTI. En als jij het verschil niet ziet, dan zegt dat meer over uw autokennis dan over de GTI.
                                wimoptiek.be op

Comment

• Ik heb een vraagje aan de kenners . ik zou namelijk ook winterbanden kopen voor op den RS (ik weet de zomer moet nog beginnen) zou ik dezelfde maat behouden als de standaard velgen en banden of kleiner.Anders koop ik me andere velgen voor de zomer en hou ik mijn standaard velgen voor de winter.

Comment

• Zet een maatje kleiner als dat kan met de disken.. dan beschadig je meteen ook je mooie velgen nieT.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk Berichten
                                      Ik heb een vraagje aan de kenners . ik zou namelijk ook winterbanden kopen voor op den RS (ik weet de zomer moet nog beginnen) zou ik dezelfde maat behouden als de standaard velgen en banden of kleiner.Anders koop ik me andere velgen voor de zomer en hou ik mijn standaard velgen voor de winter.

al een setje ST2 velgen overwogen?

is in 18" dacht ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fille Bekijk Berichten
                                        al een setje ST2 velgen overwogen?

is in 18" dacht ik
                                        ik had een set velgen in gedachte van BBS type CK of CO en CH.Ik zou ze willen tonen maar weet niet hoe ik die foto's moet inbrengen . Maar toch bedankt voor het voorstel.

Comment

Zet een maatje kleiner als dat kan met de disken.. dan beschadig je meteen ook je mooie velgen nieT.
                                          Dat is een feit had er geen rekening mee gehouden dat de remschrijven zo groot zijn .Dus ja 18 is dan weer een beetje te min als je standaard 19 heb . Bedankt om me erop te wijzen.Mvg dom van me om die vraag dan te stellen .

Comment

Working...
                                          X