allé gij gelukzak , laat het weten en zeg eens hoe het gevoel is om er met te rijden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ford Focus RS
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichtenheb ook horen vertellen uit goede bron dat er 149 verkocht zijn al...en ik die dacht dat ik iets exclusiefs ging kopen..hahasnap ook ni goe wat ze bij ford alleml lullen..eerst zeiden ze dat er maar 14 kwamen..dan 60..en nu hoor ik dat er al 150 verkocht zijn..kan da ni goe geloven of begrijpen
. Daarbij je kunt hem in de toekomst wat verpersoonlijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk BerichtenEen duits tuningzaak (Fts-tuning) heeft al een softwareprogramma om het vermogen van 305 naar 340 en het koppel van 440 nm naar 485nm op te krikken en het kost ongeveer 1100 euro . Dus er zullen er nog volgen ; op naar 360pktjes!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichtenik denk niet dat dat aan te raden is..de rs rijd met een massavliegwiel en gegarandeerd vliegt da stuk met zo een hoog koppel..ik heb dat bij de cupra ook moeten vervangen..
Comment
-
Thangt er ook van af wat ge met uw RS van plan zijt denk ik ...
Gizmo, is het een daily voor u, of meer een speeltje voor in de weekends en op circuit?
Als daily ga je weinig behoefte hebben aan meer power, en alle andere vormen van tuning zullen het (relatief groot) comfort van uw standaard RS aanzienlijk verminderen.
Als track-toy zijn isolatie, demping en vooral duurzaamheid minder belangrijk.
Niet dat je persé breuk wil hebben dan, maar je bent er in ieder geval op voorbereid ...
Comment
-
Ja, da zou ik ook denken ... Hetzelfde geldt voor verlagen e.d., ik hoor al verschillende mensen praten over andere velgen, andere veren en/of dempers, maar of dat allemaal zo verstandig is betwijfel ik toch.
Ik ben zelf ook helemaal niet tegen chippen en andere manieren om het vermogen op te drijven, zeker niet als het een voertuig betreft dat nog in sterkere versies te verkrijgen is.
Alles is er wel min of meer op voorzien dan.
Maar bij de top of the range zijn de marges niet zo groot meer vrees ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk BerichtenDat kan ik wel geloven , maar dan is de vraag waarom doen ze het dan ? Geld verdienen om uwe wagen wat meer pks te geven , en daarna heb je later problemen . Ik denk wel dat er een percentage is die toelaat om wat meer vermogen te winnen en dat uwe wagen niet te veel slijtage onderlijd . Allé ja dat denk ik want ik ben daar niet zo vanop de hoogte , gij daar en tegen wel denk ik . Want als je cupra standaart 250pk's had en nu 336pk's , dus weet je wel wat het is . Ik wil gewoon horen wat andere mensen denken over chiptuning , dan kan ik gewoon achteraf een besluit nemen . alvast bedankt voor de reactie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk BerichtenDat kan ik wel geloven , maar dan is de vraag waarom doen ze het dan ? Geld verdienen om uwe wagen wat meer pks te geven , en daarna heb je later problemen . Ik denk wel dat er een percentage is die toelaat om wat meer vermogen te winnen en dat uwe wagen niet te veel slijtage onderlijd . Allé ja dat denk ik want ik ben daar niet zo vanop de hoogte , gij daar en tegen wel denk ik . Want als je cupra standaart 250pk's had en nu 336pk's , dus weet je wel wat het is . Ik wil gewoon horen wat andere mensen denken over chiptuning , dan kan ik gewoon achteraf een besluit nemen . alvast bedankt voor de reactie
Mijn huidige wagen heb ik ook laten chiptunen bij Heinz en krijg last van slippende koppeling,ik vind dat eigenlijk ni kunnen. Er is altyd een veiligheidsmarge zeggen ze maar merk er ni veel van. Bij Heinz hebben ze mijn koppel wat minder gezet maar hij heeft het nu weer, dus koppeling is eigenlijk verder kapot aant gaan en zal uiteindelijk moeten vervangen worden. Aan mij verdienen die gasten geen cent meer,binnenkort heb ik de RS en heb ik een wagen met standaard veel vermogen,geen gezever meer met chiptuning
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk BerichtenJa, da zou ik ook denken ... Hetzelfde geldt voor verlagen e.d., ik hoor al verschillende mensen praten over andere velgen, andere veren en/of dempers, maar of dat allemaal zo verstandig is betwijfel ik toch.
Ik ben zelf ook helemaal niet tegen chippen en andere manieren om het vermogen op te drijven, zeker niet als het een voertuig betreft dat nog in sterkere versies te verkrijgen is.
Alles is er wel min of meer op voorzien dan.
Maar bij de top of the range zijn de marges niet zo groot meer vrees ik.
voila, ik denk er net hetzelfde over..
de RS is zo op punt gezet met die veren, die velgen...
ik zou toch maar wachten met beginnen met aanpassingen aan de RS.
als je de testen ziet online, spreken ze er toch vol lof over zoals ie stock is..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenWat voor wagen heb je nu?
Comment
-
Gisteren voor t eerst een zien rijden, je ziet hier wel vaker Fords rijden met duits kenteken op weg naar de testbaan in Lommel, maar deze had groene platen, dus kennelijk is de eerste al uitgeleverd?
T was een witte, op de baan van Zonhoven naar Houthalen, bizar mooi apparaat :-)
Oh ja, Right Hand Drive versie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rs driver Bekijk BerichtenMijn huidige wagen heb ik ook laten chiptunen bij Heinz en krijg last van slippende koppeling,ik vind dat eigenlijk ni kunnen. Er is altyd een veiligheidsmarge zeggen ze maar merk er ni veel van. Bij Heinz hebben ze mijn koppel wat minder gezet maar hij heeft het nu weer, dus koppeling is eigenlijk verder kapot aant gaan en zal uiteindelijk moeten vervangen worden. Aan mij verdienen die gasten geen cent meer,binnenkort heb ik de RS en heb ik een wagen met standaard veel vermogen,geen gezever meer met chiptuning
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenWat voor wagen heb je nu?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk BerichtenThangt er ook van af wat ge met uw RS van plan zijt denk ik ...
Gizmo, is het een daily voor u, of meer een speeltje voor in de weekends en op circuit?
Als daily ga je weinig behoefte hebben aan meer power, en alle andere vormen van tuning zullen het (relatief groot) comfort van uw standaard RS aanzienlijk verminderen.
Als track-toy zijn isolatie, demping en vooral duurzaamheid minder belangrijk.
Niet dat je persé breuk wil hebben dan, maar je bent er in ieder geval op voorbereid ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk BerichtenHeb gisteren ook gelezen op de forum , dat heinz niet echt te vertrouwen is . Trek zich direct terug als er problemen zijn , en geeft altijd de schuld op u en niet opzich . Anders kunnen ze er niks aan verdienen hé. Spijtig dat het zo is , maar ja wat doen we eraan . Gewoon slechte reclame maken en mensen erop wijzen zeker . Allé toch bedankt van uw reactie. Ps van welke regio zijt gij ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk BerichtenHeb je het tegen rs driver of mij . Ik rij nu met een eenvoudig golfke 4 1.6 (105pk) en later met iets totaal anders . Dus ja ,eerst leren rijden met die 305pks dan zie ik wel wat ik zal doen of niet doen.
Ja, het zal verschieten worden als je ineens3 keer zoveel PK's hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk BerichtenEen wagen voor alledaags gebruik , maar het zou tof zijn moest ik zeker zijn als je je chipt de zekerheid zou hebben dater niks mis kan gaan , maar dat bestaat niet denk ik ! En voor op circuit ;ik zou dat wel eens willen doen , maar heb daar zo geen ervaring ; alleen op outdoor kartgebied 2takt met versnellingen . Maar dat val nog mee als je daar iets met meemaakt ( schade blijft beperkt als je eens van de baan gaat en wordt niet daags gebruikt) Ga jij soms op circuit rijden ?
Ikzelf ga niet op circuit nee, tot nu toe niet.
Zal er wel nog eens van komen, ooit ...
Comment
Comment