Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Scirocco

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dus voor een wagen met compressor én turbo samen zou 98 dus beter zijn?
    binnekort eens testjes doen

Comment

• Voila sé, ik leer weeral bij.

Ik vraag me af wat het verschil in rendement zou zijn. We spreken och over "ocharme" 160pk...
      '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
      '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

• @V_ANDY: toevallig nieuwe velgen op je rocco? Dacht van in de verte nieuwe sloefkes gezien te hebben

Comment

• 3100 km op teller
          tank steeds 98 en zit op een verbruik van 8,4, wel met alle toeters en bellen aan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
            @V_ANDY: toevallig nieuwe velgen op je rocco? Dacht van in de verte nieuwe sloefkes gezien te hebben
            hehe da klopt e da zen de shiny zomervelgskes e enigste nadeel is wel heeeel veel kuiswerk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ericKatja Bekijk Berichten
              3100 km op teller
              tank steeds 98 en zit op een verbruik van 8,4, wel met alle toeters en bellen aan...
              Als je wagen af fabriek voorzien is voor 95ron, is tanken met 98ron zuiver verspilling, en het verschil (aan vermogen) zit tussen de oren; het verschil (aan kosten) zit in de zak van de petroleummaatschappij. Voor levensduur van de motor is er ook geen enkel voordeel, en zachter loopt hij ook niet
              doe de test... en je zal kunnen sparen voor een iPad !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V_Andy Bekijk Berichten
                hehe da klopt e da zen de shiny zomervelgskes e enigste nadeel is wel heeeel veel kuiswerk
                foootooo's

Comment

foootooo's
                  dees zijn wa fotokes van de velge, tis wel nie mijne auto ma tis wel identiek e
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Wel, ik vind dat de velgen de auto geen eer aandoen

Comment

• En ik tank altijd 98

Comment

• Schoon, maar veeeeel kuiswerk vrees ik

Comment

• Van kuisen gesproken. Telkens als ik mijn auto was ontdek ik meer en meer krassen. Sommige zijn maar kleintjes maar hier en daar wat diepere. Denk dat van op de parkings is zoals op mijn werk van mensen tegen te lopen met hun jas of handtas. Hopelijk krijgen de detailmannen dat eruit als ik hem eens laat onderhanden nemen.
                          2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                          2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                          2014 Opel Astra OPC
                          2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Laklaag is idd wel dun denk ik. Ook op zwart vallen krasjes extra op hé.

Comment

Laklaag is idd wel dun denk ik. Ook op zwart vallen krasjes extra op hé.
                              Ja, ik merk bij de minste steenslag zit het direct op de grondlaag (wit).
                              Terwijl met mijn Golf van 8 jaar en 10 keer zoveel km, zag ik nog bijna niks van steenslag op de motorkap.

Comment

• Zijn paar nieuwe opties bijgekomen op de Scirocco-configurator:
                                - Light Assist = automatische regeling van de lichtbundel.
                                - Keyless Access = Sleutelloss slot en startsysteem + startknop.
                                - Inlegplaatjes dashboard in pionazwart. (staat al maandje langer in configurator)

Comment

• mening

Hallo allemaal. zit een tijdje te lezen op dit forum en zie dat het ook allemaal recent is.
                                  Heb vorige week een scirocco besteld en zit te denken om een het dak en spiegels te voorzien van carbon wrap.
                                  De gekozen kleur is salsa red

graag jullie mening hierover

Comment

• Dag

Ik overweeg om een Scirocco 1.4 TSI te bestellen voor mijn echtgenote, maar twijfel tussen de 122 en 160 PK versie. Gezien zij via binnenwegen naar haar werk rijdt (15km ver) haalt ze nooit hoge snelheden en bovendien heeft ze geen nood aan een 'racemachien'.

Is er een groot verschil in rij-ervaring tussen deze twee motorversies?

Groet en bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Als je wagen af fabriek voorzien is voor 95ron, is tanken met 98ron zuiver verspilling, en het verschil (aan vermogen) zit tussen de oren; het verschil (aan kosten) zit in de zak van de petroleummaatschappij. Voor levensduur van de motor is er ook geen enkel voordeel, en zachter loopt hij ook niet
                                      doe de test... en je zal kunnen sparen voor een iPad !
                                      Zeer zeer juist.

Comment

• Vraag: Ik heb onlangs gelezen dat, tenminste in België, de verkoop van Superplus 98 vele maten hoger ligt dan nodig is volgens de behoefte van het wagenpark. Met andere woorden: veel automobilisten verkiezen met Superplus te rijden terwijl hun auto slechts Euro 95 nodig heeft. Tijdens gesprekken met verschillende personen blijkt dat men telkens een andere reden opgeeft om met de toch aanzienlijk duurdere Superplus te rijden. De motor zou er bijvoorbeeld beter en zuiniger op lopen. Wat is volgens u de waarheid?

Antwoord: Er is een aantal jaren geleden afgesproken tussen de autofabrikanten en de brandstofleveranciers dat het hoogste octaangetal in Europa 95 RON zou zijn. Deze benzine heeft daarom Eurosuper als naam gekregen. De automobielfabrikanten hebben sindsdien hun motoren afgestemd op Eurosuper. Het octaangetal legt de compressieverhouding, de vulling en de voorontstekingshoek aan banden. Met de (onverwachte) komst van ongelode 98 RON benzine kwamen de autofabrikanten voor een keuze te staan: óf de eerder gemaakte afspraak nakomen óf de motoren aanpassen aan de zogenoemde Superplus benzine. Op papier is voor alle motoren 95 RON benzine voorgeschreven, ze kunnen er dus probleemloos op draaien. De praktijk is echter dat de Europese motorfabrikanten hun motoren hebben afgestemd op 98 RON. Dat verklaart de toename van de compressieverhouding en wordt ook steeds vaker toegegeven in de technische beschrijvingen. Deze nieuwe motorengeneratie levert dankzij de hogere compressieverhouding en het aangepaste ontstekings- en inspuittijdstip betere prestaties of verbruikt minder brandstof. Zodra Eurosuper wordt getankt stelt de pingelsensor detoneren vast en wordt het ontstekingstijdstip verlaat. Daardoor nemen de prestaties af of het verbruik toe.
                                        Voor alle duidelijkheid: als een motor voor 95 RON benzine is gebouwd, verandert er niets aan de prestaties of het verbruik als er 98 RON wordt getankt. Het omgekeerde is wel het geval. Motorschades doen zich niet meer voor omdat het motormanagement die voorkomt
                                        ......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk Berichten
                                          Dag

Ik overweeg om een Scirocco 1.4 TSI te bestellen voor mijn echtgenote, maar twijfel tussen de 122 en 160 PK versie. Gezien zij via binnenwegen naar haar werk rijdt (15km ver) haalt ze nooit hoge snelheden en bovendien heeft ze geen nood aan een 'racemachien'.

Is er een groot verschil in rij-ervaring tussen deze twee motorversies?

Groet en bedankt
                                          Snelheid zal niet veel verschillen tussen de 122PK en de 160PK. Acceleratie daarentegen wel. Denk dat de 122 PK versie ruim voldoende is om u tussen het hedendaagse verkeer te begeven en bewegen. De 160PK levert zeer goede spotieve prestaties. De 2 .0 TSI is dan echt een spurtertje. Als je een normale vlotte auto wilt voor mevrouw die geen lak heeft aan sport en snelheid zou ik de 122PK nemen. Stuk goedkoper in BIV en verzekering.
                                          2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                          2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                          2014 Opel Astra OPC
                                          2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Working...
                                          X