Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
nog een algemeen vraagje is een sirocco 2de hands in Duitsland intressant? of toch beter in ons eigen Belgenlandje blijven?
Die van mij komt ook uit Duitsland. Je kan er best wel koopjes doen. Idd heb je dan hoogstwaarschijnlijk het "oude" interieur maar ertegenover staat wel een heuse kostenbesparing. Er is ook heel veel keus qua kleur/motorisatie en opties in Duitsland.
Let er enkel op dat de wagen een gelijkvormigheidsattest heeft. Die van mij had het niet en heb dus de gelijkvormigheidsprocedure moeten volgen hier. Dit was ook geen probleem, neemt alleen tijd in beslag.
Die van mij komt ook uit Duitsland. Je kan er best wel koopjes doen. Idd heb je dan hoogstwaarschijnlijk het "oude" interieur maar ertegenover staat wel een heuse kostenbesparing. Er is ook heel veel keus qua kleur/motorisatie en opties in Duitsland.
Let er enkel op dat de wagen een gelijkvormigheidsattest heeft. Die van mij had het niet en heb dus de gelijkvormigheidsprocedure moeten volgen hier. Dit was ook geen probleem, neemt alleen tijd in beslag.
oké! bedankt voor de tips! ga toch mijn horizonten verleggen naar onze duitse vrienden. Het oude interieur stoort me zo niet oke het nieuwe is moderne en een knapper stuur maar als dat het enige is om heel wat €'s te besparen :-)
hebben niet alle Eu-auto's een attest dan? en staat zoiets vermeld?
ik zou een rising blue diesel (weet het heiligschennis maar teveel km) met cruise willen al de rest is een bijkomend +punt maar zeker niet prioritair
ik weet enkel niet of je hem voor die 17.900 euro mijkrijgt ( netto-export ) of de 20.700 euro moet betalen
iemand die mij nader kan toelichten?
BTW moet je altijd betalen. Als je de BTW kan aftrekken in belgie (als je een zaak hebt) krijg je de btw terugbetaald van duitse firma na bewijs inschrijving.
Als particulier moet je echter altijd BTW betalen.
oké! bedankt voor de tips! ga toch mijn horizonten verleggen naar onze duitse vrienden. Het oude interieur stoort me zo niet oke het nieuwe is moderne en een knapper stuur maar als dat het enige is om heel wat €'s te besparen :-)
hebben niet alle Eu-auto's een attest dan? en staat zoiets vermeld?
ik zou een rising blue diesel (weet het heiligschennis maar teveel km) met cruise willen al de rest is een bijkomend +punt maar zeker niet prioritair
goeie keuze?
Diesel lijkt me verstandige keuze als je veel km gaat doen Het risingblue vind ik ook wel een mooie kleur. Ik zou zeggen ga ervoor Op www.mobile.de vind je een hele waslijst die aan je voorwaarden voldoen...
Normaal hebben alle jonge wagens (vanaf 2002 ofzo) een Europees gelijkvormigheidsattest. Het was met die gedachtengang dat ik er verder geen aandacht aan besteed had. Je kan het ook zien aan deur. Als je hem opendoet heb je aan de binnenkant een stikker met allerlei gegevens zoals chassis nummer, MTM, bandenspanning etc... Bij mij stond er enkel het chassisnummer. Toen het attest wat achterbleef eens gaan zien in de wagen en ik had dus pech...
Normaal ga je eerst kijken voor de wagen. Indien je hem wil kopen teken je contract. Eens thuis doe je de betaling. Vervolgens sturen ze je de papieren van hoofdkantoor rechtstreeks naar je thuis. Bij mij zat er dus alles in behalve zo een gelijkvormigheidsattest. Met de verkoper gebeld, die ging dat dan proberen vast te krijgen. Na veel gebel en gedoe bleek die wagen dus gene te hebben. Best dat je bij het tekenen contract erbij laat zetten dat je kan afzien van de aankoop indien er geen CoC bij zit. Stel dat je ook pech hebt en de wagen heeft geen CoC dan zie je af van de aankoop en ga je opzoek naar een andere. Er is toch keus genoeg. Dat spaart je 3 maand frustratie om te wachten op de belgische administratie
Uiteindelijk krijg je het allemaal wel in orde. Kost enkel wat tijd!
Diesel lijkt me verstandige keuze als je veel km gaat doen Het risingblue vind ik ook wel een mooie kleur. Ik zou zeggen ga ervoor Op www.mobile.de vind je een hele waslijst die aan je voorwaarden voldoen...
Normaal hebben alle jonge wagens (vanaf 2002 ofzo) een Europees gelijkvormigheidsattest. Het was met die gedachtengang dat ik er verder geen aandacht aan besteed had. Je kan het ook zien aan deur. Als je hem opendoet heb je aan de binnenkant een stikker met allerlei gegevens zoals chassis nummer, MTM, bandenspanning etc... Bij mij stond er enkel het chassisnummer. Toen het attest wat achterbleef eens gaan zien in de wagen en ik had dus pech...
Normaal ga je eerst kijken voor de wagen. Indien je hem wil kopen teken je contract. Eens thuis doe je de betaling. Vervolgens sturen ze je de papieren van hoofdkantoor rechtstreeks naar je thuis. Bij mij zat er dus alles in behalve zo een gelijkvormigheidsattest. Met de verkoper gebeld, die ging dat dan proberen vast te krijgen. Na veel gebel en gedoe bleek die wagen dus gene te hebben. Best dat je bij het tekenen contract erbij laat zetten dat je kan afzien van de aankoop indien er geen CoC bij zit. Stel dat je ook pech hebt en de wagen heeft geen CoC dan zie je af van de aankoop en ga je opzoek naar een andere. Er is toch keus genoeg. Dat spaart je 3 maand frustratie om te wachten op de belgische administratie
Uiteindelijk krijg je het allemaal wel in orde. Kost enkel wat tijd!
dus zeker checken of er : of een sticker met alle gegevens is of een CoC aanwezig is ok!
zijn er voor de rest nog dingen waar ik op moet letten bij de scirocco?
en dan kan de zoektocht beginnen :-) wish me luck!
Ik heb ook ene in Rising blue en das een heel mooie kleur.
ik vindt het een verschrikkelijk knappe kleur! veel knapper als het normale zwart of wit waar je precies de lijnen veel minder inziet.
als er dan nog lugano of interlagos velgen onder liggen
Interessant voor VW Scirocco-liefhebbers en -rijders
Dames en heren!
Ik heb me hier aangemeld nadat ik hier eigenlijk per toeval belandde en een (tot nu toe) voor mij 'verborgen' groep Belgische Scirocco-bezitters en -liefhebbers ontdekte! Ben zelf woonachtig in het zuiden van Nederland en actief op: www.scirocco-club.nl.
Uiteraard rijd ik zelf ook een VW Scirocco! Een Highline 2.0-versie getuned naar 250+ PK door JD Engineering in Lochem Nederland. 19" Lugano's en verlaagd met Koni Coil Over.
De genoemde club-website is sinds juni 2009 online en vele (óók Belgische!) Scirocco-rijders hebben zich daar inmiddels aangemeld. Daar is zéér veel info m.b.t. de Scirocco te vinden. Ook organiseren we eens in de ongeveer ± 3 à 4 maanden een meeting/rit.
Meestal in combinatie met een (mooie) rit. Zo gaan we op zondag 11 April via een mooi route naar de Nürnburgring in Duitsland. En natuurlijk zijn er vele uiteenlopende topics op het forum rondom de VW Scirocco.
Hoe meer zielen? Hoe meer vreugd! Dus ik zou zeggen? Neem daar óók eens een kijkje! Of meldt je óók daar aan!
Comment