Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Fiesta

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Fiesta

Ford neemt de nieuwe Fiesta mee als primeur op de Autosalon van Genève. Het wordt een wereldauto want tussen nu en 2010 komt hij op de markt in Europa, Azië, Australië en Amerika. Overal ter wereld gaat –ie Fiesta heten. Het model is geheel in Europa ontwikkeld. Hij is vrijwel gelijk aan de Verve concept die we deze zomer al hebben gezien. Toen gingen verhalen dat Ford de naam Verve ook voor het productiemodel zou gaan gebruiken. Ford heeft echter besloten de naam, die al sinds 1976 wordt gevoerd, niet overboord te gooien. Er zijn in de loop der jaren 12 miljoen auto’s met de naam Fiesta verkocht.
    De productie start in het najaar in Keulen en in 2009 biedt de Ford-fabriek in Valencia extra capaciteit. In het najaar van 2008 komt hij op de markt.
    Ford geeft nog geen technische gegevens vrij, maar de auto is maar iets groter dan zijn voorganger. Verder wordt geclaimd dat hij ‘feitelijk lichter’ is dan zijn voorganger. Dat zal betekenen dat hij niet minder gewicht op de schaal legt, maar gezien zijn groei relatief niet zwaarder is geworden.
    De nieuwe Fiesta wordt in de eerste instantie voorzien van de 1,25-liter benzinemotor met 60 of 80 pk. De topmotorisering is voorlopig de 115 pk sterke 1,6-liter Ti-VCT. Die volgt de 1,6 16V op. Hij levert volgens Ford 15 pk meer maar verbruikt niet meer brandstof. De diesels zijn een 68 pk sterke 1,4-liter en een 90 pk sterke 1,6-liter TDCi. Een Econetic-uitvoering heeft een CO2-uitstoot van minder dan 100 gram per kilometer.

AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...
    Last edited by ; 15/02/2008, 08:32.

AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...

Comment

Vreemde wagen...maar 't heeft nog wel iets. In deze uitvoering althans. De trend van de hoge gordellijn kan ik alleen maar toejuichen.
      nls2000

Comment

Ik sta er op het moment een beetje sceptisch tegenover. Op het moment vind ik de auto niet echt mooi, en het interieur zelfs afschuwelijk! Het exterieurgedeelte zal ik wel beslissen als ik hem eens op de weg gezien heb.

Comment

Is deze ook weer familie van de Mazda (2)... ja zeker?

Comment

Vind de snoet heel leuk (Volgens mij kunnen we hier ook al zien hoe de neus van de nieuwe Ka zou kunnen zijn).
            Hoe verdre naar achter we gaan, hoe meer ik twijfels krijg. Maar volgens mij ziet dit er irl goed uit.

Dus bravo Ford.
            Nu nog die Focus zo rap mogelijk vervangen en dan hebben ze echt een heel mooi gamma!

Comment

Grande Punto revisited

Ik vind 'm niet lelijk, maar ook nietsuper of zo. Iets te hard geprobéérd, voor mijn part.

Met wieldoppen moet 'ie afschuwelijk zijn, denk ik.
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                Grande Punto revisited

Ik vind 'm niet lelijk, maar ook nietsuper of zo. Iets te hard geprobéérd, voor mijn part.

Waar zie jij die gelijkenissen? Tis toch een geheel andere stijl?

Dan nog ik vind hem best ... euh ...

LELIJK

Comment

Knap!

Ik wil er wel eentje, in het zwart met mooie velgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                    Welke auto niet...

Comment

Niet slecht niet slecht, ben eens benieuwd voor de ST en de rallyuitvoering.
                      Want vanaf volgend seizoen zouden er al enkele rondrijden in de fiesta trophy..

Comment

Waar is de tijd dat kleine auto's lelijke blokkendozen waren? Ford heeft tenminste het lef om (sommige) van zijn modellen radicaal te veranderen qua vormgeving. Deze nieuwe fiesta vind ik zeer geslaagd en is een verrijking in het segment.

Comment

Ik vind deze Fiësta echt knap... Maar Ford moet echt wel eens leren van hun auto's voor te stellen in mooiere kleuren. Telkens slagen ze erin om de lelijkste kleuren boven te halen bij de presentatie van nieuwe voertuigen.

En tja, met wieldeksels zal het maar een lelijk bakske zijn zoals 90% van alle voertuigen die rondbollen

Comment

Comment

Ik weet niet wat ik ervan moet denken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
                                Ik weet niet wat ik ervan moet denken
                                Jij bent een Ford-man, je went er wel aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                  Ik sta er op het moment een beetje sceptisch tegenover. Op het moment vind ik de auto niet echt mooi, en het interieur zelfs afschuwelijk! Het exterieurgedeelte zal ik wel beslissen als ik hem eens op de weg gezien heb.
                                  Meen je dat nu?

Dit vind ik echt wel een superknap interieur, zeker in die klasse. Buitenkant is wat wennen, maar volgens mij wordt dit een heel knap karretje!

Een pluim voor Ford!
                                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Ow shit...van een verrassing gesproken! Ik vind dit best wel te pruimen, kan zelfs haast amper geloven dat het hier om een seriemodel van ford gaat!

Leuke snoet, mooie gordellijn enkel achteraan vraagt ie wat gewenning, ik zie er zelfs Hyundai i30 in de plaatsing/vorm van lichtblokken.

In elk geval véél beter dan dat flets ding dat nu onder de naam fiesta leeft!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                                      Ow shit...van een verrassing gesproken! Ik vind dit best wel te pruimen, kan zelfs haast amper geloven dat het hier om een seriemodel van ford gaat!

Leuke snoet, mooie gordellijn enkel achteraan vraagt ie wat gewenning, ik zie er zelfs Hyundai i30 in de plaatsing/vorm van lichtblokken.

In elk geval véél beter dan dat flets ding dat nu onder de naam fiesta leeft!
                                      Vind 't ook een hele verbetering. Mooi autootje.
                                      Interieur vind ik fijn. Beetje speels met die ronde aircomodule en voor de rest vrij spacy.. Ben er wel voor te vinden.

Comment

Ik vind hem ook best knap. Hij deed me inderdaad ook direct aan de nieuwe Mazda 2 denken en dat is zeker en vast een goede zaak.

Comment

Working...
                                        X