Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lancia Delta

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Heel spijtig dat ze hem niet sportiever gemaakt hebben (door naar de oer Delta te kijken)

Dat hebben ze in mijn ogen zeer goed gedaan.
    De eerste Lancia Delta was in 1980 verkozen tot Auto Van Het Jaar omdat het de wereld toonde dat een hatchback ook stijlvol en luxueus kon zijn. Hij stond net zoals de nieuwe op het platform van een Fiat, en deelde daar ook de motoren mee. (toen Ritmo, nu Bravo) Ik rij trouwens met zo'n Delta, en geloof me, die dingen zijn echt niet sportief. Je kan de oer Delta eigelijk het beste zien als grootvader van de Audi A3.

De eerste sportieve Delta's zijn er pas gekomen in 1984 toen het model al 4 jaar in productie was, dat waren de voorwielaangedreven 1600 en 1600 turbo. De 1e vierwielaandrijver deed zijn debuut pas in 1986. Dat was de 4wd, die is dan later geëvolueerd in de Integrale 8v o.a. omdat er in het WRC regelement stond dat het koetswerk van de rallywagens niet mocht afwijken van de standaardwagens en de mensen van Lancia daardoor de 4wd Rally niet konden uitrusten met een breder spoor omdat de 4wd niet voorzien was van wielkasverbreders. Met de Integrale hadden ze dit euvel dus verholpen en verder hebben ze de motor en de vierwielaandrijving ook geupdate t.o.v. de 4wd.

Waar het op neerkomt is dat de Integrale's gewoon homologatiemodellen waren voor het WK Rally en dat de rest van het gamma ook maar bestond uit normale personenwages.
    De nieuwe Delta vergelijken met de Integrale is het zelfde als binnen een paar jaar de volgende generatie VW Golf SDI afbreken omdat 'ie niet wat meer op de Golf V GTI lijkt.

Ik vind dat de nieuwe Delta zeer goed aansluit in de traditie van het merk. Als je de geschiedenis van hun personenwagens kent zul je zien dat ze nooit anders gedaan hebben als dit. Een eigenzinnige luxueuze bak zoals ze ze ondertussen al een eeuw lang maken.

Niet dat ik tegen een sportversie ben ofzo.

Comment

• qua stijl (en formaat) leunt de nieuwe Delta meer aan met de Beta HPE / Beta berline dan met de Delta '80.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
        Niet dat ik tegen een sportversie ben ofzo.
        ik hoop toch ook dat er minstens een "HPE"-versie (of zoiets) komt

Comment

• Ik bedoel eigelijk dat ze hem "platter" hadden moeten maken, a la Audi A3 en BMW 1, dus langere motorkap en geen onozele MPV trekken

Comment

• Op foto's vond ik hem maar "zozo"... maar in het echt

Op SpaItalia waren 3 delta's aanwezig, echt positief verrast. Typische Lancia-keuzes (interieur, achterlichten, het radiatorrooster,...) en nu hopen dat de verkoopscijfers minder Lancia-achtig zijn

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter

Comment

• Mocht wat sportiever maar ...

this is pure design... je bent er voor of niet. Ik ben er voor

Comment

• Lancia = klasse

Simple as that.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichten
                    Kijk ik er nu over, of zit daar geen prijslijst van de auto tussen? Iemand die die heeft?

Edit : gevonden in D : http://service.lancia.de/dialog/pros...a_Delta_Pl.pdf
                    Last edited by ; 19/07/2008, 12:26.

Comment

• Er stond hier een zwart/zwarte Titanio met de typische Y-spaak 18" in de straat. Wat een knappe bak, zeg.

Comment

• somebody's in love?

Comment

• Wel, ja, eigenlijk wel. Vond 'm van meet af aan al zo schitterend, ook op foto, en live herhaalt 'ie dat keer op keer. Van zodra de 1.9 twin turbo beschikbaar is ga 'k er 'es mee rijden.

Comment

• Hij lijkt een beetje op een zeekat...

Maar dan een énorm geile.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mega Mindy Bekijk Berichten
                              Hij lijkt een beetje op een zeekat...

Maar dan een énorm geile.

BTW, zalige nick.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Er stond hier een zwart/zwarte Titanio met de typische Y-spaak 18" in de straat. Wat een knappe bak, zeg.
                                Hier nog geen enkele gezien. Jammer, zo'n mooie auto..

Comment

• Wtf... de laatste post is hier al van twee weken geleden: onrecht voor deze sublieme kar !
                                  Eergisteren had ik mijn eerste in real life gezien... ik wil !

+ YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Z-A-L-I-G-E kar !
                                  Life's too short. Not to. Live it.
                                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Ik vind hem ook enorm geslaagd, deze Lancia. Ik begrijp de kritiek wel dat hij wat sportiever zou mogen , gezien zijn geschiedenis, maar Lancia is gewoon een Italiaans luxemerk. Dat moeten ze uitstralen, en dat doet deze Delta als geen ander!

Knappe bak!

Check www.lancianewdelta.be voor het prachtige portfolio.

Ciao,

Switcher

Comment

• Speciaal, maar knap. Kanshebber om mijn volgende te zijn.
                                      En zelfs die 1.6 heeft al wat power, ook leuk.
                                      2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

• Heb em daarstraks van ver in een showroom zien staan.

Hij is niet écht mooi, doch trekt hij aan (oa bij mij )

dus karakterbak allesinds... ja!

Comment

• ik heb er in Sardinië al enkele zien rondrijden, allemaal in donkere kleuren. helaas was er in de lokale Alfa / Lancia dealer geen Delta te bespeuren, ook geen MiTo trouwens, wegens werken in de showroom.

Comment

Working...
                                          X