Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lancia Delta

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lancia Delta

Blijft er dan niets meer geheim? Lancia had de Delta willen bewaren voor de Autosalon van Genève, die in de eerste week van maart wordt gehouden, maar deze foto’s hebben ze niet binnenshuis weten te houden.
    Het productiemodel van de Lancia Delta wijkt nauwelijks af van de concept car Delta HPE; dat weten we nu zeker. Voor het productiemodel is de aanduiding HPE komen te vervallen; kennelijk vindt Lancia dat te veel bij een driedeurs auto passen. In juni start de productie van het nieuwe model in het C-segment en na de zomer wordt hij in Nederland verwacht. Al eerder brachten we in het geniep genomen beelden van een carrosserie uit de fabriek van de Delta.
    De Delta is de langverwachte nieuwe middenklasser van het merk. Na het verdwijnen van de Lybra gaapt er een groot gat in het Lancia-programma. De Lybra was er als vierdeurs en als stationwagen. Deze Delta komt er alleen in vijfdeurs uitvoering. Zijn lange daklijn geeft ‘m een stationwagen-achtig uiterlijk. Lancia ziet ‘m onder meer als rivaal voor de Volvo V50; de Delta is 1,5 centimeter korter. De auto is 4,50 meter lang, 1,50 meter hoog en 1,80 meter breed en de wielbasis is 2,70 meter.
    De nieuwe Lancia staat op een aangepast platform van de Fiat Bravo en moet binnen de Fiat Groep eenzelfde positie gaan bekleden als bijvoorbeeld de Audi A3 dat doet tegenover de Golf bij Volkswagen. Hij gaat het ‘premium-segment’ bedienen, zoals dat heet. De Bravo is wat korter en heeft een tien centimeter kortere wielbasis.
    De Lancia kan worden voorzien van een panoramadak, een Bose hifi-systeem met cd- en mp3-speler met bediening vanaf het stuur, het Blue & Me-systeem en een geheel nieuw ontwikkeld navigatiesysteem.
    Het motorenaanbod is nog niet bekend, maar bij de komst van de concept car is gezegd dat die vermogens hebben van 120 tot 200 pk.

AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...

Ik vind hem wel geslaagd, maar ik had hem graag platter gezien, meer als een A3 of 1-serie, met meer kenmerken van de oerdelta.

Comment

De achterkant heeft wel enorm veel weg van de vorige Nissan Murano.

Comment

Hoe mooi De eerste Lancia sinds jaren (buiten de Thesis) die lekker te noemen is.

Comment

Zeer mooie verschijning!

Nu hopen dat het zeer goed gaat verkopen, maar heb er wel goede hoop op

In de Standaard vandaag:
          "Het optreden van Buni in de eerste Lancia-film zorgde voor een boom van de verkoop op het Brusselse Autosalon. Lancia verkocht er nagenoeg de helft van de dit jaar geplande omzet."

Comment

Zeer mooie verschijning vind ik. Maar zoals Stradge hieronder zegt:
            Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
            Ik vind hem wel geslaagd, maar ik had hem graag platter gezien, meer als een A3 of 1-serie, met meer kenmerken van de oerdelta.
            Voor mij hadden ze het koetswerk aan de deur van de bestuurder wat mogen optrekken, en het dak wat platter.. Zodat de ruit wat minder groot is.. Maar al bij al, heel mooie verschijning zo op het eerste zicht!

Comment

Ziet er goed uit, doet me denken aan een Seat Leon.

Comment

Mooi design

Comment

Zéér mooi & agressief.

Alleen de achterkant, een té bolle koffer...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Nice!

Comment

Knap!!

Gaat Lancia nu eindelijk terug eens zich herpakken?

Deze auto wil ik zeker zien in Genève..

Comment

Ik vind em eigenlijk niet écht mooi, maar hij heeft iets... zodat hij uiteindelijk aantrekkelijk wordt.

Comment

Niet echt mijn ding, ik wacht op de HF.

Comment

Het interieur doet wel minder Italiaans aan dan vroeger. Buitenkant wel geslaagd!

Comment

damn...ze staan er weer!!

prachtige wagen.

tegenwoordig zie je ook weer veel reclame voor Lancia, en veel mensen die nog noit van dat merk gehoord hadden, die dat prachtige auto's vinden.

Comment

dit is inderdaad een prachtig ding

ik heb hem zien staan in brussel (stond in een aparte ruimte). was echt, maar dan ook echt prachtig. interieur was er dan wel nog niet. ziet er echt prachtig uit.

hopelijk valt de prijs wat mee...

ohja, de HF komt er gewoonweg niet zeker? ik denk dat het enkel dit model met het genoemde aanbod van motoren gaat worden.

krachtigste versie zal zelfs een diesel zijn: 1900 met 190 pk (mijn 1900 TD heeft er maar 90 )
                                2000 Lancia Delta 1.9 TD
                                2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                                eg

Comment

wielbasis is ook 10 cm groter, dus dat lijkt me wel een geriefelijke kar dan

Comment

Vind dit een enorme tegenvaller. Straalt nieks uit van de originele Delta.

Die achterkant

Lijkt me een yuppie bak te gaan worden.
                                    Krijgt van mij al een nominatie als tegenvaller van het jaar

Comment

Idd een mooie wagen, alhoewel ik ook graag wat meer gelijkenissen met de originele had gezien.
                                      BMW = Freude Am Fahren

Comment

de voorkant is heel geslaagd, eindelijk een Lancia die geen bompa-auto is (Lybra & Thesis style). over de achterkant ga ik me nog niet uitdrukken, ik wacht liever om het in levende lijve te zien; wat ik echter schandalig vind, is dat het dashboard klakkeloos is overgenomen van de Bravo. daar had ik veel meer van verwacht

Comment

Working...
                                        X