Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Pro, al is het maar omdat er zoveel prachtige wagens meedoen die je anders wss nooit zal tegenkomen. Wel spijtig dat er altijd wel idioten zijn (à la Kimble) die het moeten verpesten of hun verantwoordelijkheid niet opnemen.
Ik vind het altijd mooi om die beelden te zien, en alles erond. Toch blijft het iets "illegaal". Wij moeten ons aan de regels houden, zij dan eigenlijk ook. Alhoewel ze dit dan met geld oplossen. Ohja, ik heb er geen last van wat ze doen, vind het wel ééns tof. Dat er ongelukken gebeuren is iets minder toffe kant. Mja, verdeelde mening eigenlijk
Het is een evenement dat duidelijk uit zijn voegen is getreden. Momenteel bestaat het deelnemersveld uit een bende fils à papa's zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel.
Het concept (en hiermee bedoel ik het echte concept en niet "it's a rally, not a race.") valt natuulijk nooit helemaal goed te praten, maar een groep met mooie bolides die autostrades afrijden, zoals ik het me meen te herinneren dat het vroeger was, staat mijlen weg van wat het nu geworden is.
Ik ben tegen de huidige vorm van Gumball, maar doordat het zo'n dubbel gevoel is kan ik niet op 'contra' stemmen ...
Het eerste die ze mogen afvoeren zijn de feestjes !!!
De hele dag rijden, de hele nacht zuipen en dan zonder een goede nachtrust weer op pad gaan is not-done !!!
Ze moeten zwarte lijsten maken van deelnemers die het echt gortig maken en die er alleen zijn voor de feestjes en het ma-tu-vue gedeelte.
Het is een noodzakelijke maatregel om de patsers eruit te weren en terug een puur evenement te worden.
Ze moeten van circuit tot circuit trekken, of tenminste een tweetal circuits aandoen.
Zodat die mannen hun testosteron kwijt kunnen op een veilige manier.
Ze moeten initiatieven zoals checkpoints die openen volgens bepaalde uren verbeteren. [/B]
Wanneer een checkpoint vanaf een bepaald uur pas open gaat zal men de deelnemers aanmoedigen een acceptabele snelheid aan te houden.
Wat er ook voor zorgt dat ik niet neen kan zeggen tegen gumball:
Het geeft de mogelijkheid om veel exoten te zien als autoliefhebber.
Ik weet dat het stom, immoreel, etc is, maar ergens vind ik het es 'cool' die gasten bezig te zien met de arm der wet...
Ik denk dat toch iedereen ergens diep vanbinnen, al weet iedereen dat het eigenlijk mis is, toch ervan geniet om die deelnemers te horen zeggen tegen de arm der wet 'Steek het waar de zon nooit schijnt !!!'
De organisatie zet niet aan tot speeding, al is het de ongeschreven regel, dus kan je het niet verbieden. Juridisch gezien dan toch ...
Het dodelijk ongeval heeft weinig te maken met Gumball, voor hetzelfde geld is eer een Macedonische patser met zijn porsche tegen die mensen gereden !!!
Hoe dit ongeval werd verzwegen, het vluchtmisdrijf, de arrogantie, etc. dit is dan wel weer een Gumball-feit en daarom vind ik dan ook dat Maximiliaan Cooper's hoofd moet rollen. Iemand anders zet best deze race voort ... maar of Mr. Roy daar nu de geschikte persoon voor is, is natuurlijk de vraag ...
Ik ben eigenlijk altijd tegen geweest, maar als ik de leeftijd, de auto's en het geld zou hebben... Het gedrag van de meeste Gumballers is niet echt iets om over naar huis te schrijven. Ik stem nog even niet. Te moeilijk.
Los van het voorval van 'georganiseerd' vluchtmisdrijf en de cover-up, is de organisatie van dit evenement goed. Er wordt vrijelijk door landen gereden, en er wordt geenszins verplicht om de verkeersregels te overtreden, integendeel zelfs. Het is aan de deelnemers om te beslissen of ze te snel gaan rijden of niet. Doen ze dat, dan is dat hun zaak. Waarom zou een groepje mensen, los van hoeveel geld ze hebben of hoe weinig ze van auto's afweten, niet in een georganiseerd geheel van punt A naar punt B mogen rijden? Ik doe zulks ook geregeld, en andere forummers hier ook (Ardennen, naar de Ring, naar Genève, ...).
Ik ben resoluut tégen het klakkeloos verbieden van alles dat nog maar een béétje kans laat dat er zich iets illegaals voordoet. Ik reken op het gezond verstand van de mens, en dus de Gumball-deelnemer. Net zoals er in het (niet-georganiseerd) dagelijks verkeer ook cowboys zitten, heb je dat in de Gumball ook. Ik zie eerlijk waar het verschil niet. Laat de mensen vrij, laat ze zo'n dingen organiseren ; alles gaan beknotten is naar mijn gevoel een uitermate verstikkende, communistische manier om de wet het hoogste goed te maken, geen guideline meer maar een keurslijf. Dat is NIET de bedoeling van de wet!
Ik vind 't allemaal zéér kortzichtige visies.
't Is decadent? Schaf het af! Gaan we dan ook mondaine badsteden e.d. opdoeken? En gaan we iedereen die zich iets duurs koopt énkel maar om ermee te pochen straffen, omdat 'ie dat dure item niet waardeert zoals anderen, liefhebbers, waarderen? Komaan zeg. Ik moet er wel aan toevoegen dat ik 't ook decadent vind, maar dat neemt niet weg dat die mensen van mij decadent mógen zijn! Niks verbiedt hen dat, iedereen doet met z'n geld wat 'ie wil, toch?
Er wordt te snel gereden! Schaf het af! Gaan we dan iedereen die ooit al 'es te snel heeft gereden, z'n rijbewijs afnemen? Alle auto's die sneller kunnen dan de maximumsnelheid, uit 't verkeer halen? Een limiter in de auto's inbouwen die ervoor zorgt dat we niet sneller kunnen dan toegestaan op die weg? ...
Er is een dode gevallen! Schaf het af! Gaan we 't wereldwijde verkeer dan stilleggen, immers elke dag vallen er honderden doden?
En ja, er viel een onschuldig slachtoffer in die auto, tegen de Macedonische grens aan. Zeer jammer, 't is verschrikkelijk zelfs, maar zoiets gebeurt dagelijks, namelijk dat er mensen sterven door egoïstisch gedrag van anderen.
Ik vind dat 't moet kunnen ! Op den duur mogen we verdorie ons huis niet meer uit...
Als je de Gumball toelaat, moet je ook maar hardrijders toe laten... En dat heeft helemaal niets te maken met mondaine badsteden of dure dingen. Te snel rijden zoals in de Gumball mag niet worden toegelaten.
ik ben voor. Alleen al omdat tegenwoordig "tegen zijn" precies de oplossing is voor alles. Met als resultaat dat er als maar meer dingen verboden worden en steeds maar minder mag. Als dat zo doorgaat mag je binnenkort geen poot meer verzetten of je begaat al een overtreding. Iedereen heeft een uitlaatklep nodig. Ok, niet ten kosten van anderen en er zijn grenzen. Maar Gumball dan zo maar ineens compleet verbieden brengt niks op, dan zoeken ze hun plezier ergens anders en waarschijnlijk nog in grotere illegaliteit.
de ik-ben-heel-rijk-eigenlijk-door-mijn-papa-maar-who-cares-mannetjes mogen ze van mij wel weglaten en de-armeretunertjes-die-een-lamborghini-gehuurd-hebben-en-de-topsnelheid-willen-testen mogen ze voor mijn part een beetje poeder bij hun martini op één van de feestjes gieten, maar voor de rest zouden er al veel minder problemen zijn denk ik, hoge snelheden ben ik eigenlijk niet tegen, het is Gumball, maar laat de organisatie dan een autostrade ofzo afhuren en met verkeersregels moet je je altijd houden vind ik, toch heb ik Pro gestemd omdat er nog wel mensen bijzitten die willen genieten van hun wagen en van de omgeving op een veilige manier
Als je de Gumball toelaat, moet je ook maar hardrijders toe laten... En dat heeft helemaal niets te maken met mondaine badsteden of dure dingen. Te snel rijden zoals in de Gumball mag niet worden toegelaten.
Akkoord ! Maar de Gumball verplicht niemand om zo snel te rijden, de deelnemers beslissen dat volledig zelf, net zoals een sportwagenbestuurder dat ook buiten de Gumball volledig zelf beslist ! Trouwens, zowat alle Gumball-auto's die ik heb zien passeren vorig weekend, die reden mooi aan legale snelheid.
Ik zie dat zeer zeker NIET als een reden om de Gumball te verbieden.
Ik ben pro de gumball. Ik ga al enkele jaren op rij kijken en qua gevaarlijke situaties heb ik nog niet echt iets overdreven opgemerkt. Zoals die M6 die even over de pechstrook kwam, zelfs dat vind ik niet zo zwaar, want hij reed op het rechterrijvak, dus heeft hij 'gewoon' even de witte lijn overschreden. Show hoort erbij natuurlijk.
Dat ongeval betreur ik natuurlijk ook, maar als je kijkt, de Gumball is al 9 jaar bezig, gemiddeld 5000 km en voor het makkelijk te stellen 100 deelnemers per jaar. Dan kom je uit aan 4500000 kms in totaal, waarin één ongeval met buitenstaanders is gebeurd, wat jammerlijk genoeg een dodelijke afloop heeft gekend.
Het kent natuurlijk nadelen, maar in het dagelijkste leven gebeuren er veel meer ongevallen, en zo vaak gebeurd het niet dat de moraalridders hier op het forum moord en brand schreeuwen daarvoor, laat staan dat ze de schuldigen in de gevangenis willen krijgen.
Comment