Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen vervangen door de dieselhetze ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ja maar begin deze week was er op de radio een gesprek over die plug-in hybrides dat ze eigenlijk onterecht teveel verkocht worden. Ze zouden op korte termijn de subsidies willen afschaffen omdat ze na verschillende testten toch niet zo milieuvriendelijk zijn als dat ze in het begin hebben laten doorschemeren. Ik dacht : het begint al, eerste de mensen aanmoedigen met subsidies en dan het koord rond de nek aanhalen.....

Moest ik nog weten in elk programma het was, dan zocht ik het op en plaatste het hier .....

Comment

Plugin hybride gaat t inderdaad niet worden, ma bon t was wel een mooie aanzet..
      Imho t meest economische voor kleine wagens die niet te veel km's afleggen: benzine (1.0 of 1.2 turbo), voor kilometervreters CNG, vanaf 2020-2025 zal elektrisch wrsch de boventoon voeren..

Comment

Plug-in hybride of volledig elektrisch zou ik enkel kopen indien ik zonnepanelen zou hebben.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Plugin hybride gaat t inderdaad niet worden, ma bon t was wel een mooie aanzet..
          Imho t meest economische voor kleine wagens die niet te veel km's afleggen: benzine (1.0 of 1.2 turbo), voor kilometervreters CNG, vanaf 2020-2025 zal elektrisch wrsch de boventoon voeren..
          Meest economische voor weinig km is veelal nog steeds een kleine atmo motor. En voor echte veel rijders geen cng maar een Volvo v70 op LPG.

Verstuurd vanaf mijn S60 met Tapatalk
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
            Het schandaal ging over de diesels he trouwens die hebben nu wel hun lesje geleerd.
            Mazda en Ford zijn inderdaad leuke alternatieven, de mazda is weliswaar een slag kleiner en de ford komt qua co² niet inde buurt (en zeker niet bij de plug-ins).

Ik doe +/- 25.000 km per jaar. Dit betreft voornamelijk korte ritten en occasioneel zijn er wel ritten van 2 a 400 km bij (om de 2 a 3 maand)

Het blijft een financiele denkoefening natuurlijk. Uiteraard is 2 jaar de slechtste periode om een wagen van de hand te doen omdat dan net de grootste devaluatie achter de rug is. Anderzijds riskeert de verkoopswaarde binnen dit en 3 jaar ineen te stuiken nu de dieseljacht geopend lijkt te zijn ....
            een Mazda 6 kleiner dan een Golf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
              Er is ook nog zoiets als een Mazda 3...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                Koffer Golf Variant : 605l (1620 met de zetels plat)
                Koffer Mazda 6 Wagon : 522l
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Mijn garagist wist me trouwens te vertellen dat ze dit haat nog geen enkele diesel hadden verkocht ....
                  een garage die een heel jaar nog geen enkele diesel heeft verkocht??
                  terwijl nog steeds ca. de helft van de nieuw verkochte wagens diesels zijn in belgie... (komende van meer maar goed).

geloof ik nu eens echt niets van... dat zijn praatjes om u een nieuwe wagen te verkopen.
                  je kan het verlies van een zo jonge wagen met al die opties nu te verkopen NOOIT goedmaken door het accijnsgeschil van diesel en benzine, ook niet als dat toekomstig nog groter word.
                  daarvoor moet je miljoenen kilometers rijden.
                  rijd deze gewoon op zoals je gewoonlijk doet en kies dan voor een alternatief voertuig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                    Ja maar begin deze week was er op de radio een gesprek over die plug-in hybrides dat ze eigenlijk onterecht teveel verkocht worden. Ze zouden op korte termijn de subsidies willen afschaffen omdat ze na verschillende testten toch niet zo milieuvriendelijk zijn als dat ze in het begin hebben laten doorschemeren. Ik dacht : het begint al, eerste de mensen aanmoedigen met subsidies en dan het koord rond de nek aanhalen.....

Moest ik nog weten in elk programma het was, dan zocht ik het op en plaatste het hier .....
                    nederland juist hetzelfde, behalve dat ze er daar nog veel meer in hebben geïnvesteerd.
                    normaal ook eh.. ik zie meer nieuwe volvo xc90's plug in versies dan dat ik nieuwe priussen zie.. wie subsidieren we eigenlijk?

Comment

Dat is tijdelijk he ... de accijnzen gaan op korte tijd omhoog en de prijs gaat zowieso gelijk of hoger uitkomen dan 95.
                      De tweedehandsprijzen van diesels gaan ook zwaar onder druk komen te staan.
                      Mijn garagist wist me trouwens te vertellen dat ze dit haat nog geen enkele diesel hadden verkocht ....
                      Maar ook rekening mee houden dat een diesel nog altijd minder verbruikt. Als de prijs gelijk is aan 95, dan nog is een diesel goedkoper in brandstofverbruik.
                      En naar het schijnt zou de levensduur van een diesel nog altijd een beetje hoger liggen als een benzine.

Comment

volgens mij is de reeks accijnsverhogingen voor diesel voor dit jaar net afgelopen, die werd gelimiteerd tot 4 en dat is al bereikt.
                        staat ook in dit artikel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Maar ook rekening mee houden dat een diesel nog altijd minder verbruikt. Als de prijs gelijk is aan 95, dan nog is een diesel goedkoper in brandstofverbruik.
                          En naar het schijnt zou de levensduur van een diesel nog altijd een beetje hoger liggen als een benzine.
                          Een diesel kost ook nog altijd meer dan een benzine. En dat verschil haal je er achteraf niet noodzakelijk uit. Bovendien heb je meer problemen met de filtertechnologie in diesels, zeker als je er langer meer rondrijdt, waardoor de prijs in het nadeel van een diesel kan uitkomen, ondanks de goedkopere brandstof. Met de herverkoopwaarde kan je evenmin echt rekening houden, om de eenvoudige reden dat die momenteel moeilijk voorspelbaar is.
                          Last edited by ; 09/08/2016, 19:21.

Comment

Mijn volgende wagen zal, ondanks 30k per jaar, ook geen diesel meer zijn. Maar om financiële redenen een perfect goede, 2 jaar oude diesel waarop al BIV betaald is inruilen voor een nieuwe benzine heeft geen zin volgens mij. Nieuwe wagens kopen om minder geld uit te geven, ik geloof daar niet in. Mijn diesel zal opgereden worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                              Mijn volgende wagen zal, ondanks 30k per jaar, ook geen diesel meer zijn. Maar om financiële redenen een perfect goede, 2 jaar oude diesel waarop al BIV betaald is inruilen voor een nieuwe benzine heeft geen zin volgens mij. Nieuwe wagens kopen om minder geld uit te geven, ik geloof daar niet in. Mijn diesel zal opgereden worden.
                              Waarop gij ook weer BIV moet betalen.

Comment

Gemiddeld verbruikt een diesel 2,5 l brandstof minder dan een benzine. Ook rijdt je maar 10.000 km per jaar zijn dat 250 liters die je niet moet kopen. Tegen een prijs van 1,5 euro par liter is dat meer dan 300 euro die je bespaart, en hiermee betaalt je gemakkelijk een roetfilterprobleempje, zou die na enkele jaren ontstaan. Wel zou je de vervanging van je distributieriem na 18 jaar moeten betalen, als je de wagen zo lang houdt ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Gemiddeld verbruikt een diesel 2,5 l brandstof minder dan een benzine. Ook rijdt je maar 10.000 km per jaar zijn dat 250 liters die je niet moet kopen. Tegen een prijs van 1,5 euro par liter is dat meer dan 300 euro die je bespaart, en hiermee betaalt je gemakkelijk een roetfilterprobleempje, zou die na enkele jaren ontstaan. Wel zou je de vervanging van je distributieriem na 18 jaar moeten betalen, als je de wagen zo lang houdt ;-)
                                  Soms wel, soms ook niet. Vlinderkleppen, EGR, niet meer werken van de reinigingscyclus met noodloop als gevolg: allemaal meegemaakt, en meer, en de factuur stopte echt niet bij een paar keer 300 euro. Alleen al omwille van 't feit dat het blok er uit moet, en ze dan op zoek moeten naar wat het probleem nu precies is.

Comment

BIV is niet echt een argument eigenlijk .... op de plugins en de CNG's betaal je er tot 2020 al helemaal geen, net als geen verkeersbelasting tot 2020.
                                    Op een diesel ben je minimum al enkele honderden euros per jaar kwijt aan verkeersbelasting. Het verschil aan de pomp wordt hier ook al ruimschoots gecompenseerd. Daarbovenop is het onderhoud van een diesel veel duurder en is de technologie tegenwoordig veel fragieler dan benzines geworden.

Ik heb een simulatie gemaakt met hetzefde voertuig met de 1.6 165pk benzine en kwam qua jaarlijkse TCO eigenlijk gelijk uit (met realistische verbruikscijfers). Het dieseltijdperk is echt wel volledig achter de rug of je moet al richting 40-50k/jaar rijden ...

Wat ik eigenlijk het meest frustrerend vind is dat de ik twee jaar geleden heel bewust voor deze wagen heb gekozen ; ik wou absoluut een euro 6 met adblue en een zo laag mogelijke CO² kwestie om fiscaal en financieel zoveel mogelijk te optimaliseren. Binnen de klasse van grote gezinswagens kwam ik automatisch op de Gr.Pic. uit eigenlijk.
                                    Ineens keert de ingesteldheid van onze overheid voor de zoveelste maal weer om in het nadeel van de automobilist (weliswaar minder drastisch dan destijds met Elio) maar toch ... het stoot me wel ergens tegen de borst ...
                                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Mijn TCO is ietsje in het nadeel bij mijn Benzine vs diesel.. (37 euro verschil per maand over 5 jaar)

maar het rijplezier en het motorgeluid maken zoveel goed
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Ik koos jaren geleden al voor benzine, nooit een diesel gekocht, wel vroeger een gehad als leasebak dus geen keuze.
                                        TCO was hoger voor de benzine toen ik hem kocht, maar prijs was voor mij niet het enige criterium. Was mij er toen al voldoende van bewust dat diesel gewoon een grote vuiligheid is die onterecht bevoordeeld werd (o.w.v. de transportsector).
                                        Heeft zelfs mijn wagen keuze beinvloed, want bv een V60 D3 of een 320d had ik wel vet geworden, nu heb ik gekozen voor de lichtste benzine om toch de CO2 binnen de perken te houden (VAA).
                                        Nooit begrepen waarom mensen +40k aan een auto spenderen en dan mekkeren over een paar honderd euro verschil aan brandstof per jaar.
                                        T feit dak nu met nen benzine zit zou wel positief moeten zijn voor de restwaarde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                          Soms wel, soms ook niet. Vlinderkleppen, EGR, niet meer werken van de reinigingscyclus met noodloop als gevolg: allemaal meegemaakt, en meer, en de factuur stopte echt niet bij een paar keer 300 euro. Alleen al omwille van 't feit dat het blok er uit moet, en ze dan op zoek moeten naar wat het probleem nu precies is.
                                          Met een diesel hangt veel af van hoe je je wagen gebruikt. Kalm rijden is de boodschap, wat niet betekend dat je als een slak moet rijden, de koppel helpt vooruit te gaan zonder volgas te geven... en dan wordt je bespaard van de kwalen die citeert

Comment

Working...
                                          X