Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik koos jaren geleden al voor benzine, nooit een diesel gekocht, wel vroeger een gehad als leasebak dus geen keuze.
TCO was hoger voor de benzine toen ik hem kocht, maar prijs was voor mij niet het enige criterium. Was mij er toen al voldoende van bewust dat diesel gewoon een grote vuiligheid is die onterecht bevoordeeld werd (o.w.v. de transportsector).
Heeft zelfs mijn wagen keuze beinvloed, want bv een V60 D3 of een 320d had ik wel vet geworden, nu heb ik gekozen voor de lichtste benzine om toch de CO2 binnen de perken te houden (VAA).
Nooit begrepen waarom mensen +40k aan een auto spenderen en dan mekkeren over een paar honderd euro verschil aan brandstof per jaar.
T feit dak nu met nen benzine zit zou wel positief moeten zijn voor de restwaarde
Helemaal mee akkoord. Ik heb ook in mijn 30j autorijden nooit diesel gereden (en altijd pariculier gekocht). Ik doe altijd tss de 10-12K per jaar met mijn daily. Heb ik meer verbruik dan een diesel? Ja zeker. Heb ik veel rijplezier, motorgeluid en toeren?
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Helemaal mee akkoord. Ik heb ook in mijn 30j autorijden nooit diesel gereden (en altijd pariculier gekocht). Ik doe altijd tss de 10-12K per jaar met mijn daily. Heb ik meer verbruik dan een diesel? Ja zeker. Heb ik veel rijplezier, motorgeluid en toeren?
Ja, 'gij hebt'.
Ik rij al 20 jaar met diesel en ik rij daar verdomd graag mee. Ook rij ik regelmatig met ne naft en ik heb meer plezier aan dieselen. Dus ja, ik heb veel plezier in een diesel
Mijn privéwagens altijd bewust diesel gekocht, omdat die toen in de tijd ook nog een pak voordeliger waren en lekkerder reden. En nu sinds een 15-tal jaar firmawagens en met 60000km/jaar is naft nu niet zo interessant.
Maar er is verschil in smaken en kleuren hé. Maar tis niet omdat gij veel plezier aan ne naft hebt, dan dit dan de maatstaf is hé
Hey, perfect! Ik begrijp ?berhaupt niet waarom mensen met een diesel zich aangevallen voelen en kattig reageren. Ik kan perfect redenen bedenken waarom iemand diesel koopt. Maar ik ben vrij om mijn point of view te geven toch.
Je onderste lijn is een evidentie
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Ik rij al 20 jaar met diesel en ik rij daar verdomd graag mee. Ook rij ik regelmatig met ne naft en ik heb meer plezier aan dieselen. Dus ja, ik heb veel plezier in een diesel
Mijn privéwagens altijd bewust diesel gekocht, omdat die toen in de tijd ook nog een pak voordeliger waren en lekkerder reden. En nu sinds een 15-tal jaar firmawagens en met 60000km/jaar is naft nu niet zo interessant.
Maar er is verschil in smaken en kleuren hé. Maar tis niet omdat gij veel plezier aan ne naft hebt, dan dit dan de maatstaf is hé
stel nu dat je moto in diesel zou komen... zou je daar dan ook veel plezier aan beleven?
BIV is niet echt een argument eigenlijk .... op de plugins en de CNG's betaal je er tot 2020 al helemaal geen, net als geen verkeersbelasting tot 2020.
Op een diesel ben je minimum al enkele honderden euros per jaar kwijt aan verkeersbelasting. Het verschil aan de pomp wordt hier ook al ruimschoots gecompenseerd. Daarbovenop is het onderhoud van een diesel veel duurder en is de technologie tegenwoordig veel fragieler dan benzines geworden.
Ik heb een simulatie gemaakt met hetzefde voertuig met de 1.6 165pk benzine en kwam qua jaarlijkse TCO eigenlijk gelijk uit (met realistische verbruikscijfers). Het dieseltijdperk is echt wel volledig achter de rug of je moet al richting 40-50k/jaar rijden ...
Wat ik eigenlijk het meest frustrerend vind is dat de ik twee jaar geleden heel bewust voor deze wagen heb gekozen ; ik wou absoluut een euro 6 met adblue en een zo laag mogelijke CO² kwestie om fiscaal en financieel zoveel mogelijk te optimaliseren. Binnen de klasse van grote gezinswagens kwam ik automatisch op de Gr.Pic. uit eigenlijk.
Ineens keert de ingesteldheid van onze overheid voor de zoveelste maal weer om in het nadeel van de automobilist (weliswaar minder drastisch dan destijds met Elio) maar toch ... het stoot me wel ergens tegen de borst ...
knap dat je dat zo bewust koos, maar het kering van de kar van de overheid vind ik niet echt een argument, de overheid heeft geen maatregelen getroffen die dermate destastreus zijn dat uw keuze van 2 jaar geleden nu helemaal foutief bleek te zijn en dieselrijders noodgedwongen uit noodzaak hun diesel weg moeten doen. zo een grote impact hebben de wijzigingen in het beleid nog niet, en nog veel minder om een gigantische afschrijvingsverlies terug te verdienen door een wijziging.
het zit nu ook vooral tussen je oren dat je graag wilt wisselen. de vergelijkingen kloppen vooral bij nieuwaankoop benzine vs diesel, afschrijving word in kosten per km of per jaar bijna nooit meegerekend bij wagens die al in het bezit zijn, terwijl dat wel zou moeten om een goede vergelijking te kunnen maken.
stel nu dat je moto in diesel zou komen... zou je daar dan ook veel plezier aan beleven?
Nen auto en ne moto vergelijken gaat niet op Dat is een wereld van verschil. Maar ik zou er zeker op rijden en als me dat bevalt, dan koop ik ne moto met dieselmotor Reden waarom ik niet met ne moto op diesel rij, is dat er nauwelijks te vinden zijn en niet gekend is onbemind hé.
Nen auto en ne moto vergelijken gaat niet op Dat is een wereld van verschil. Maar ik zou er zeker op rijden en als me dat bevalt, dan koop ik ne moto met dieselmotor Reden waarom ik niet met ne moto op diesel rij, is dat er nauwelijks te vinden zijn en niet gekend is onbemind hé.
alleen die indische royal enfield en dan nog tracks of traxs ofzoiets uit nederland , en ook al failliet geloof ik
Al mijn Zitmaaiers zijn ook benzine... Leuke sound en geen smog...
Kan nog altijd niet begrijpen dat veel belgskes aan die bewezen kankerverwekkende dieselkachels blijven hangen..... De keren dat ik mijn recirculatie moet aanzetten omdat ik weer eens achter zo een stinkende kachel aan het rijden ben zijn niet te tellen!
Tja, als je benzine rijdt heb je dubbel kans op kanker, 1 keer van die diesel voor je en een tweede keer als je die (vlg benzinerijders goed ruikende) vluchtige troep inademt bij het tanken
98 octaan kan ook maar beter in de binnestad verboden worden overigens, bij koude cat en motor vliegt de kankerverwekkende tolueen en benzeen zo door de chargepijp
98 octaan kan ook maar beter in de binnestad verboden worden overigens, bij koude cat en motor vliegt de kankerverwekkende tolueen en benzeen zo door de chargepijp
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
zonder te spreken van de fijnstoffen die bij benzine veel kleiner zijn en zich lekker nestelen in de longen... De dag dat de heisa over diesel zal minderen zullen de ecologisten weer klagen over benzine, cng,... Hun doel is duidelijk : iedereen (zijnde alle anderen dan henzelf...) op de fiets !
hoewel ik absoluut pro benzine ben snap ik bepaalde dingen van de dieselhaat niet....het mooiste voorbeeld is hier voor mij het gedoogbeleid voor mazoutverwaming in een huis waar andere energievormen heel simpel zijn toetepassen en de haat op diesel voor wagens waar buiten benzine er eigenlijk nog geen deftig alternatief bestaat....
Dat benzine nu aanbevolen wordt heeft vooral te maken met de artificiele manier waarop het officieel verbruik gemanipuleerd wordt . In normaal gebruik verbruikt een benzinemodel altijd minstens 2 liter meer brandstof. En als er een beetje speels gereden wordt is het verschil nog veel groter
Toen wij gingen rondkijken voor een opvolger voor de Kangoo dCi was dat ook de eerste reden waarmee we een nieuwe wagen voor onszelf wilden verantwoorden. De gezinswagen doet te weinig km om nog een diesel te verantwoorden. Veel voor en tegens maar eerlijk is eerlijk, ik kan het koppel van een diesel moeilijk missen. Ik hou er,ook niet zo van dat ik die gedownsizede motoren telkens fel in de toeren moet rijden om er iets uit te krijgen. Ik wordt daar nerveus van. We hebben uiteindelijk terug een diesel gekocht. Daarbij geloof ik ook niet echt in veel milieuwinst als je Tce 115 of 130 al snel naar de 9 liter gaat als je niet oplet en de dCi110 met 5,5 toekomt.
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment