Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen vervangen door de dieselhetze ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

haar rit is kapellen-wenduine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ons ma haar 1.2 tsi in een octavia van 1300 kg

5.2 !

zij riskeert dan geen boete te krijgen... Ik heb deze motor getest in een A1, als je de gaspedaal enkel maar streelt een lang op gestabiliseerd (lage ...) snelheid is deze zuinig, maar als je normaal doet zit je rap boven de 8 liter, dat is mijn gemiddeld verbruik op 100.000 km met mijn Q5 van bijna 2 ton
      Last edited by guyugy; 17/08/2016, 10:11.

Comment

Ik kom makkelijk toe met 8 liter, in de zomer zelfs dichter bij de 7l en dat is bij tamelijk vlotte rijstijl, zeker geen ei onder het pedaal
        autostrade 110-120 is 6,5l

Een diesel is uiteraard zuiniger en mocht ik veel km doen zou ik die ook verkiezen, maar doen teveel kortere ritten (10km en minder), zeker in de winter wordt een diesel dan amper warm en is het bye bye verbruiksvoordeel en hogere onderhoudskosten
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Als je met een diesel rijdt met in het achterhoofd dat het eigenlijk geen sportwagen is ondanks zijn mogelijke goede prestaties (ik bedoel nooit plankgas en laten opwarmen) blijft de hoeveelheid onverbrande brandstof -dus de vervuiling- beperkt. Probleem is dat de merken veel boffen over de vinnigheid van hun diesels, zoniet diesels voorzien in wagens die per definitie zullen misbruikt worden, á la Maserati en SQ5 om maar twee voorbeelden te geven.

Comment

Ik ken er veel die 'sportief' rijden met hun diesel ('ik ben sneller dan jouw benzine V6' => ja dat kan best en dat mag ook van mij )
            Als je hun daar op wijst dan vallen ze compleet uit de lucht. Hebben totaal geen affiniteit met techniek en het is hun ook nooit gezegd geweest...
            Die rijstijl is een bron van veel problemen. En als jij dan een ex-leaser koopt (optisch in goede staat) van zo'n chauffeur, dan heb je het vlaggen
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

e 95 wordt duurder door ethanol, waardoor meer volk op de eveneens duurdere en vluchtigere 98 zal moeten draaien want oude sleuren hebben dat niet graag

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

Working...
              X