Nu de dieselprijzen stilaan aan het stijgen zijn, de taksen heel wat zijn gestegen en de toekomst voor diesel er heel wat minder rooskleurig uitziet na het VW schandaal, speel ik eigenlijk wat met het idee om mijn wagen te vervangen door een Benzine / CNG / Plug-in Hybride.
Het gaat om een bedrijfswagen, dus VAA en fiskale aftrek hebben allen belang.
Mijn huidige wagen is een Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150 Pk met automaat. Deze wagen is full option en net iets meer dan 2 jaar oud. De verkoop zou quasi een null-operatie zijn (afbetaling lening + een deel van het voorschot recupereren).
Ik zoek zowieso een gezinswagen (2 kinderen) en het moet een automaat zijn.
Ik kwam aan volgende wagens :
- Terug een C4 Picasso maar met benzinemotor (1.2 of 1.6)
- VW Golf Break TGI (de allervoordeeligste oplossing)
- VW Passat Break GTE (door de gunstige fiscaliteit komt deze niet duurder uit)
- Skoda Superb Break 1.8 TSI (de 1.4 is niet beschikbaar in L&K of Sportsline uitvoering)
- VW Caddy maxi TGI
Zien jullie andere goede opties die binnen dezelfde TCO vallen ?
En vooral ... zouden jullie het doen om al zo snel te wisselen enkel om van diesel af te zijn ?
Het gaat om een bedrijfswagen, dus VAA en fiskale aftrek hebben allen belang.
Mijn huidige wagen is een Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150 Pk met automaat. Deze wagen is full option en net iets meer dan 2 jaar oud. De verkoop zou quasi een null-operatie zijn (afbetaling lening + een deel van het voorschot recupereren).
Ik zoek zowieso een gezinswagen (2 kinderen) en het moet een automaat zijn.
Ik kwam aan volgende wagens :
- Terug een C4 Picasso maar met benzinemotor (1.2 of 1.6)
- VW Golf Break TGI (de allervoordeeligste oplossing)
- VW Passat Break GTE (door de gunstige fiscaliteit komt deze niet duurder uit)
- Skoda Superb Break 1.8 TSI (de 1.4 is niet beschikbaar in L&K of Sportsline uitvoering)
- VW Caddy maxi TGI
Zien jullie andere goede opties die binnen dezelfde TCO vallen ?
En vooral ... zouden jullie het doen om al zo snel te wisselen enkel om van diesel af te zijn ?
Comment