Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk auto adviseren jullie voor mijn budget?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
    Vroeger trok ik er mij geen reet van aan, nu ben ik het gewoon beu. Mss door ouder te worden ;-)

Laat ik mijn persoonlijke situatie even schetsen, toen ik een jaar of 27 was kocht ik een 530d, mijn vrouw was toen 23. Lekker fier liet ik de badge staan,...man heeft dit mij een berg kritiek opgeleverd.
    Zowel van onbekenden als in familiale kring, het feit dat je het professioneel goed doet staat buiten kijf.
    Dit werd duidelijk véél minder aanvaard dan m'n vorige 320d touring waar ik ook al kritiek op kreeg.
    Toen had ik dezelfde reactie, FUCK IT!! Ik doe lekker m'n ding!

Maar ik werd het beu, elke keer het gezaag over de wagen...

Vanaf toen heb ik al m'n wagens zonder badge gekocht en weten eigenlijk enkel mijn mede forumers dat mijn F10 een 530d xDrive is.
    Voor iedereen in m'n streek en familie is het een 520d.
    Tis zielig, ik weet het...maar het heeft mij al wat kritiek bespaard ;-)

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
    Je slaat nagel op de kop! Mijn situatie is idem dito, ik zal de aankoop niet bekend maken alvorens ik de wagen in garage heb tegenover m'n ouders want ik weet nu al hoe ze erover denken, ze voelden me al komen toen ik zei dat m'n wagen afgeschreven is en zeiden je hebt een fantastische audi je moet zeker niet veranderen en wij hebben héél ons leven moeten sparen en bla bla bla... dusja koop ik de wagen maar in het geniep en zullen ze die zien wanneer ik ermee rondrij, de reden dat ik de audi hou is om bij klanten te gaan die het zoiezo niet zullen kunnen apreciëren dat ik met een maser rij, ik ben een kleine zelfstandige en bij mij komen klanten uit elke levensstandaard, ik weet dat er een select publiek echt enthousiast zal reageren op de maser maar weet ook dat een groot deel echt jaloers zal zijn en zou hierdoor zelfs klanten kunnen kwijtspelen, feit is ik heb maar 1 garage en heb zelfs gedacht om een 2de te huren enkele dorpen verder om m'n maser te zetten zodat de mensen het niet zouden zien maar heb ondertussen besloten dat ik dit niet zal doen en de bittere pil gewoon zal trachten te slikken. De audi vliegt langs de weg of op de centrumparking en de andere in de garage.

Ik ben autoliefhebber, heb professioneel geen probleem om deze wagen te kopen en koop deze liever nu dan wanneer ik 60j. ben en me van niets meer hoef aan te trekken, je leeft maar 1 keer en wachten is dom zo denk ik er nu over (sinds 1 week ofzo).
    Last edited by Schnippy; 08/05/2014, 12:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
      Vanuit jouw perspectief gezien heb ik enigszins wel begrip maar toch kan ik mij zoiets zeer moeilijk voorstellen. Jouw verhaal, waar ik niet aan twijfel, lijkt mij zo onwaarschijnlijk, mijn excuses daarvoor.

Hoop dat TS niet zo'n smaldenkende familie en kennissen heeft want het gaat hier om een Maserati en niet om een BMW.
      oude stempel, dus wel zo. Was al ramp toen ik m'n fordje verkocht voor de audi.... kverlang niet naar hun reactie nu, en ouders werken dan nog in de zaak grr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
        Vanuit jouw perspectief gezien heb ik enigszins wel begrip maar toch kan ik mij zoiets zeer moeilijk voorstellen. Jouw verhaal, waar ik niet aan twijfel, lijkt mij zo onwaarschijnlijk, mijn excuses daarvoor.

Hoop dat TS niet zo'n smaldenkende familie en kennissen heeft want het gaat hier om een Maserati en niet om een BMW.

ik snap uw twijfel, zuig het nochtans niet uit mijn duim hoor ;-)

Zal wat nader toelichten, ik kom uit een hard werkend arbeiders gezin met 6 kinderen en 1 inkomen.
        Ik ben dus niet in de meest residentiële buurt opgegroeid...
        Mijn ouders konden zich geen wagen permiteren en de dikste van t straat was een oude peug 405.
        Al een hoop miserie gezien...

Als je dan komt aanrijden in een 530d nadat je je eerst woning hebt gekocht gaan de wenkbrouwen fronsen, hoor.

Laat duidelijk zijn dat de afgunst niet van mijn ouders komt, eerder van zussen en broers...voor hen blijf ik eeuwig "den dikke nek"

Mijn vrouwke en ik hebben geknokt om te staan waar we nu staan, en doen dit nog elke dag zodat we onze dochter ook nog iets knn meegeven.

In mijn buurt heb ik er geen last van, mijn overburen hebben 2 mooie witte Porsche's een 997 cabie en een panamera.
        Zal es een fotooke trekken.

En nu ga ik stoppen met TS zijn topic te vervuilen, ik heb veel respect voor zijn keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
          Ihijzelf rijdt dagelijks van wervik naar gent
          Ik weet niet of jij daar ook in de buurt woont maar grensstreek met Frankrijk is ook niet de meest 'veilige' voor dit type wagens. Ik zou die Audi toch niet buiten laten staan, zelfs al is het geen nieuwe meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten

In mijn buurt heb ik er geen last van, mijn overburen hebben 2 mooie witte Porsche's een 997 cabie en een panamera.
            Zal es een fotooke trekken.

En nu ga ik stoppen met TS zijn topic te vervuilen, ik heb veel respect voor zijn keuze.
            sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
            1*Doen
            2*Laat u maar gaan, mijn keuze staat vast , kben een gelukkig mens.

@ Alcazar: wees gerust veilige buurt hier en niet aan de grens

Comment

Goede keuze zo'n maserati, tis eens iets anders dan een steriele duitser. Geven ze nog wel een percentage korting op de catalogusprijs, tzal gene vetten zijn zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                Goede keuze zo'n maserati, tis eens iets anders dan een steriele duitser. Geven ze nog wel een percentage korting op de catalogusprijs, tzal gene vetten zijn zeker?
                Zie pm.

Mag eigenlijk slotje op topic, heb er veel aan gehad en heb keuze gemaakt.
                Last edited by Schnippy; 08/05/2014, 13:11.

Comment

Ik zou toch voor 20 inch ipv 21 opteren. De Belgische wegen zijn hier echt niet voor gemaakt (spreek uit ervaring).

Comment

Ik zou me zeker niet laten verleiden door een extra % korting, maar dan wel 1000km uw eigen wagen die door jou middelen bekostigd wordt af te staan. Ik vond het al vervelend dat er 6 km op mijn nieuwe stond, ookal is dat normaal. Ik zou een heel wrang gevoel hebben als ik zo'n passionele wagen eerst moest laten inrijden door een verkoper en dan blij zijn dat die verdomde 1000 km er eindelijk op staat zodat hij 'van jou is', maar dan tegelijkertijd niet blij zijn dat er toch al 1000 km op die wagen staat. En dan nog niet wetend hoe deze persoon zich effectief gedraagt in het verkeer. No way ik krijg al rillingen bij het gedacht alleen .. Natuurlijk is dat voor iedereen persoonlijk.

Een dikke dikke proficiat trouwens dat je voor gevoel en stijl kiest!

Comment

@gandalf: Ja begrijpelijk als ik het zo lees.

@Schnippy: Nogmaals een dikke proficiat, ferme wagen en veel plezier ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Inferno51 Bekijk Berichten
                        Ik zou me zeker niet laten verleiden door een extra % korting, maar dan wel 1000km uw eigen wagen die door jou middelen bekostigd wordt af te staan. Ik vond het al vervelend dat er 6 km op mijn nieuwe stond, ookal is dat normaal. Ik zou een heel wrang gevoel hebben als ik zo'n passionele wagen eerst moest laten inrijden door een verkoper en dan blij zijn dat die verdomde 1000 km er eindelijk op staat zodat hij 'van jou is', maar dan tegelijkertijd niet blij zijn dat er toch al 1000 km op die wagen staat. En dan nog niet wetend hoe deze persoon zich effectief gedraagt in het verkeer. No way ik krijg al rillingen bij het gedacht alleen .. Natuurlijk is dat voor iedereen persoonlijk.

Een dikke dikke proficiat trouwens dat je voor gevoel en stijl kiest!
                        1% op een wagen van 80 K(schat ik) is wel 800 euro.
                        Voor 800 euro mogen ze er bij mij ook wel 1000 km opzetten hoor. Ik vind dit een zeer fijne deal als je de dealer wat kan vertrouwen en deze niet zal meegeven aan testrijders.
                        Als je deze lijn zou doortrekken voor een wagen van 30K euro gaat de vlieger dan weer niet op bij mij ...

Knappe keuze en veel succes ermee!
                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                          1% op een wagen van 80 K(schat ik) is wel 800 euro.
                          Voor 800 euro mogen ze er bij mij ook wel 1000 km opzetten hoor. Ik vind dit een zeer fijne deal als je de dealer wat kan vertrouwen en deze niet zal meegeven aan testrijders.
                          Als je deze lijn zou doortrekken voor een wagen van 30K euro gaat de vlieger dan weer niet op bij mij ...

Knappe keuze en veel succes ermee!
                          Staat toch weer in verhouding? 800 euro voor iemand die 80k kan voorleggen vs 300 euro voor iemand die 30k kan voorleggen. Als ik een wagen voor 80k zou kunnen betalen zou ik mijn ziel niet verkopen voor die 800 euro. Hoe duurder de wagen, hoe minder snel ik het zou toelaten, en dat terwijl de korting steeds groter wordt bij stijgende aankoopprijs. Ik kan me niet voorstellen dat een kennis van mij hun nieuwe M3 had afgestaan voor 1000 euro. Als dat het kantelpunt zou zijn van wel of niet kopen lijkt het mij gewoon te duur. En daarbij: paar keertjes rijden voor een trouw en je hebt het geld terug als het toch zo'n probleem zou zijn. Maar zoals ik al zei blijft het een persoonlijke keuze voor iedereen en natuurlijk respecteer ik dat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Inferno51 Bekijk Berichten
                            Staat toch weer in verhouding? 800 euro voor iemand die 80k kan voorleggen vs 300 euro voor iemand die 30k kan voorleggen. Als ik een wagen voor 80k zou kunnen betalen zou ik mijn ziel niet verkopen voor die 800 euro. Hoe duurder de wagen, hoe minder snel ik het zou toelaten, en dat terwijl de korting steeds groter wordt bij stijgende aankoopprijs. Ik kan me niet voorstellen dat een kennis van mij hun nieuwe M3 had afgestaan voor 1000 euro. Als dat het kantelpunt zou zijn van wel of niet kopen lijkt het mij gewoon te duur. En daarbij: paar keertjes rijden voor een trouw en je hebt het geld terug als het toch zo'n probleem zou zijn. Maar zoals ik al zei blijft het een persoonlijke keuze voor iedereen en natuurlijk respecteer ik dat!
                            ik deel de mening.. voor 800 euro... das 2 keer niks bij zo een auto.

tien jaar geleden moest een maserati na 1000 km al op eerste revisie

Comment

Een nieuwe voor 80000 of een tweedehandse voor 79200, welke ga je kiezen? Keuze lijkt me vrij duidelijk toch.
                              2.0 JTDm

Comment

Welk auto adviseren jullie voor mijn budget?

Ik heb zelf ook de Ghibli diesel testgereden. Onderweg kreeg ik meerdere keren een thumbsup. Het is idd een zeer knappe wagen. Enkel het interieur vind ik minder, zowel qua design als qua afwerking. Ook dat touchscreen ligt mij minder tov de idrive die ik nu in mijn F10 heb.
                                Ook het rijden is allemaal net dat beetje minder goed dan mijn BMW. De sound van de diesel was niet mijn ding. In de biturbo van de Audi vond ik dat trouwens ook.
                                Echter, zo'n SQ4 is iets totaal anders qua rijervaring. Ik heb er zelf niet mee gereden, maar als je de sound hoort op testfilmpjes, dan kan je daar gewoon zeker van zijn. Ik zou deze 10x liever hebben dan een M5.
                                Wat mij toch ook weerhoudt is de kwaliteit. Ik doe 50k km per jaar, en zou niet iedere paar maanden in de garage willen staan. Van de week stond ik op een parking naast een nieuwe Quattroporte, en mijn oog viel op de achterbumper waar een parkeersensor los zat en er een rubbertje uitpuilde. Op dat moment draait mijn maag al om

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Marserati's zijn prachtige passionele wagens en doen elke liefhebber z'n hart sneller slaan, ik vind TS z'n keuze dan ook prachtig om zo z'n hart te laten spreken.
                                  Echter ben ik van dezelfde mening als BMWMB. Eens je de wagen zwaar gaat gebruiken heb ik toch m'n twijfels over de betrouwbaarheid.

En laten we eerlijk zijn, we hebben respect voor de wagens, maar eens ze op temperatuur zijn gebruik zowel ik als m'n vrouwke keer op keer de power van de motor, keer op keer ......

Geen idee of een Maser dit zal kunnen verdragen op langere termijn...

Comment

Eerste productiejaar van een totaal nieuwe auto is zelden een goed idee. Je kunt natuurlijk altijd geluk hebben Een goede garage is ook erg belangrijk.
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Het toeval wil dat daarnet op de karting in Genk een man naast mij stopt met een full black Ghibli diesel. Ik heb de man natuurlijk aangesproken. Hij had de auto van januari en was zeer tevreden. Met sportpakket en de 21ers stond 'm zeer dik. Hij zei wel dat de ophanging behoorlijk stug was. Hij had ook al borduurschade. Spijtig... Alle chroom was zwart gemaakt. Dat heeft de man aftermarket laten doen. Mooi machien.
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                      X